Skocz do zawartości

[Klocki] E01S zamiast G03S


RainbowHunterPL

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli kształt i wymiary klocka są takie same to możesz użyć zamiennie. W specyfikacji Shimano na pewno gdzieś odszukasz czy do Twoich Deore będą pasować jakieś inne klocki.

Ale zamiana metalików na żywiczne mija się z celem, nawet jeżeli jest dużo więcej okładziny to i tak żywiczne zużyjesz szybciej ;)

 

Tapatalk...pszemoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle odpowiedzi, a konkretów mało ;)

 

E03S nie będą pasować do M615. 

 

Kształt okładziny do tego modelu można sprawdzić na stronie Shimano.

 

To nie jest tak, że można sobie przebierać dowolnie w kształtach, bo np. powierzchnia okładziny jest większa w innym modelu. Po prostu nie będzie to pasować do zacisku.

 

Na tym można by zakończyć, ale jak już się pojawiła dyskusja żywiczno-metaliczna, to warto pamiętać, że klocki żywiczne też mają swoje zalety: lepsze odprowadzanie ciepła, cichsze hamowanie, ale przede wszystkim inną charakterystykę: mocno łapią od samego początku, podczas gdy metaliki wymagają nieco mocniejszego naciśnięcia klamki (zwłaszcza na zimno).

Edytowane przez Wooyek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, głupio napisałem. "Lepsze" w tym przypadku nie oznacza "szybsze", wręcz przeciwnie ;) Jest to oczywiście kontrowersyjne, ale bardziej chodzi mi o to, że to nie jest takie proste, że "metaliczne = lepsze".

 

Nawet niektórzy pro-riderzy jeżdżą na żywicznych, a nawet... jednym takim, jednym takim. Na pewno jeździ tak Greg Minnaar i Greg Callaghan, o ile dobrze pamiętam kiedyś takim setupem chwalił się Jared Graves (niestety nie mogę teraz znaleźć źródła). Oczywiście piszę tu o riderach enduro/DH, bo w XC żywiczne klocki to nic nadzwyczajnego.

 

 

EDIT: Gdyby ktoś chciał sobie doczytać:

Dudes of Hazzard

 
I jeszcze krótki artykulik:

A. Resin pads are softer compound, which means that they create less heat in braking systems with a low boiling point and are also less noisy. However they can wear very, very quickly in adverse weather conditions.

 
Sintered pads have an added metal shaving content (normally copper) which means they create more heat and noise. However they last far, far better in typical UK conditions, so we'd go for sintered every time over here.

Źródło: http://www.bikeradar.com/gear/article/q-a-which-brake-pads-11959/

 
 
 

 

Edytowane przez Wooyek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze na mechanicznych Accentach nie raz poszedł smrodek z przypalonych żywicznych, czy pół metalicznych, udało mi się nawet uzyskać raz fading. Po zmianie na spiekane (też accenta) ani razu już nie udało mi się przegrzać na tych samych trasach w lesie (w górach bardziej zachowawczo jeździłem i robiłem przerwy na schłodzenie). Kultura pracy po zmianie była dużo lepsza, wyraźnie się czuło że można dużo więcej.

 

Nie wiem czy jest sens przejmować się izolacją termiczną płynu hydraulicznego skoro wcześniej klocki żywiczne odmówią posłuszeństwa z przegrzania.

Ten ostatni cytat jest jakiś dziwny. Jeżeli dany typ klocków wytwarza więcej ciepła, to znaczy że lepiej hamuje. To jest prosta konwersja energii kinetycznej na cieplną poprzez tarcie. Jeżeli różne klocki hamują tak samo skutecznie, to wytworzą identyczną ilość ciepła. Coś tutaj jest niedopowiedziane i nie do końca łapię co miał na myśli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Trochę odkopię w tytułowej sprawie.

Byłem na wyjeździe i przedni (m675) mi coś kiepsko zaczął chodzić. Po wyjęciu klocków (F03C) wydawały mi się zużyte, więc kupiłem nowe (E01S).
Przy wkładaniu jakoś tak trzeba było je nie do końca wepchnąć. Hamują ok, nie ma problemu z postawieniem roweru na przednim kole.

Teraz po powrocie zrobiłem mały przegląd i tarcza wygląda na wytartą głębiej niż powinna. Na oko ślady wytarcia przesunęły się o jakieś 2-3mm w stronę osi.
Pytanie czy można tak zostawić, czy jednak lepiej zmienić na właściwe i uznać zakup za nietrafiony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki po wymianie zawsze muszą się dotrzeć do tarczy. Tym bardziej jeśli tarcza ma bruzdy. Klocki co wsadziłeś są do niższych grup i tam ucho ustalające klocek w zacisku jest kilka mm wyżej (co zaobserwowałes właśnie po przesunięciu klocka głębiej w stronę osi). W ten sposób siła nacisku tłoczków jest przyłożona do klocków w niewłaściwym miejscu (nie będzie to działać optymalnie). Dodatkowo niektóre tarcze mają dosyć wąski obszar roboczy i przesunięcie klocka może powodować pewne problemy.

Podsumowując jakoś tam działa ale zarówno siła hamowania jak i szybkość zużycia nie są takie jak powinny.

Jak na tarczy masz głębokie bruzdy to lepiej zmienić tarcze wraz z nowymi klockami. To też mocno upośledza efektywność hamulców.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...