Skocz do zawartości

[Stary Diamand] tuning


J67

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupiłem kilka dni temu bardzo zacny rower. W załączniku zdjęcie z OLX-a.

Kupiłem go tylko dla ramy. Reszta nie pasuje do mojego projektu, ani nie nadaje się do użytku.

Na dzień dobry - problem ze sztycą pod siodło. Powinna mieć średnicę mniejszą niż 25 mm. Niedużo mniejszą. Poprzedni właściciel wbił na chama 25-tkę. Aktualnie jestem na etapie jej wydłubywania. Może ktoś wie, jaka powinna być średnica i czy da się taką sztycę dokupić? Mam taki pomysł, by kupić aluminiową 25-tkę, tylko taką bardziej pancerną i przetoczyć. Czy to dobry pomysł?

Na prawej rurce tylnych wideł jest fabrycznie zrobiony wgniotek, aby nie ocierała zębatka. Z tym, że został on zrobiony pod tarczę 46T. 48 też by weszło, ale 52 - już nie bardzo. Czy da się ten wgniotek przedłużyć i jak to zrobić, żeby nie uszkodzić ramy?

Z wielką wprawdzie przykrością, ale będę musiał wymienić przednie widły. Nie są uszkodzone i wizualnie mi się podobają, ale z racji mocnego wygięcia - rower staje się bardzo rozlazły. Jakie byście zaproponowali? Oryginał - to pod koło 26" z szeroką oponą + błotnik (nie wiem, jak się mierzy rzeczywistą wysokość wideł). Wydaje mi się, że klasyczna, szosowa widła ma podobną wysokość. Czy to dobry pomysł, by celować w coś takiego?

Suport jest na wciskanych miskach, wałek (na kliny) ma ok. 130 mm. Nie mogę dokładnie zmierzyć, bo korba jest przyspawana. Chcę zmienić na kwadrat. Jeszcze nie zdecydowałem, czy będzie to suport kulkowy, czy maszynowy (do starej Gazeli). Obecnie szukam korby (ramiona z pająkiem). Zależy mi na krótkich ramionach (165 mm), a to rzadkość. Może ktoś podpowie, jak ogarnąć temat: korba - długość wałka - linia łańcucha. Zamierzam założyć wolnobieg 5-rzędowy i spodziewam się, że optymalna linia łańcucha wyniesie ok. 45 mm.

Zamierzam wykorzystać starą (tylną) przerzutkę Sachs, którą posiadam - wraz z hakiem przykręcanym do haka w tylnych widłach. Z tym, że haki w Diamancie są bardzo długie. Gdybym przykręcił koło bliżej przodu - mógłbym skrócić rozstaw osi o co najmniej 3 cm. Czy można koło przykręcić - nie dosuwając do końca (do haka przerzutki). Ewentualnie zastosować hak zakładany na oś? (słyszałem, że są takie). Czy to dobry pomysł?

To może na razie tyle pytań. W trakcie składania na pewno coś jeszcze wyniknie. Z góry dziękuję za odpowiedzi. 

post-193410-0-65631000-1487264982_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym te widły zostawił,a kierownice bym dał jaskółkę. Jak dasz przetoczoną sztycę nie powinno być problemów,jeśli będzie z czego zebrać.

Co do piast to dałbym z bębnami,jakiś komplet najlepiej,a z tyłu ze trzy biegi w piaście,choć wolnobiegi z bębnami też są,ale już tylko używane. Można też zastosować hamulce rolkowe,ale straci klimat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emremigiusz; jaskółka nie wchodzi w rachubę, umożliwia jazdę tylko w jednej pozycji, co na dłuższych trasach jest męczące no i ma mniejszy zasięg niż baran. Ale ten temat (chyba) dam radę ogarnąć. Widły muszę na szybko przełożyć do roweru codziennego i zobaczę jak się będą sprawować. Piasta 3-biegowe ma kosmiczny rozrzut przełożeń i nie jest uszczelniona. Wolnobiegi mam zamiar zakupić 2 szt. 14-24 na lżejsze trasy i 14-28 na konkretne górki. Wyczesałem niezłą i niedrogą piastę pod wolnobieg:

http://e-bmx.pl/opis/9051207/piasta-tyl-wolnobieg-maszyny.html

Myślę, że pod 5-rzędówkę nie będzie problemu z jej zwężeniem do 120 - 123 mm. Haki da radę rozgiąć (palcami) nawet do 126 mm.

Hamulec przedni - szosowa Alhonga. Z tyłu - się zobaczy. Najchętniej bym wykorzystał Weimanna z długimi ramionami (posiadam), ale to będzie zależało od sposobu mocowania (nie ma klasycznej blaszki z 3-ma otworami na tylnych widłach).

Garlock: wydaje mi się, że to więcej niż 24,0 mm, bo nie dał by rady wbić 25-ki, ale cieńszą zawsze łatwiej włożyć niż grubszą (można podłożyć blaszkę). Dzięki za linka, ale nie satysfakcjonuje mnie to do końca. To sztyca pod jarzmo, a do siodła, które zamierzam założyć potrzebne jest mocowanie sportowe. Wiem, że daje się (czasem) takie siodła zapiąć w jarzmo, ale tylko czasem. Moje jest wąskie i głębokie. Nie wejdzie. Czy są - może - jakieś adaptery pod spotrowe głowice?  

 

Edytowane przez J67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe fakty:

itr - miałeś rację. Średnica podsiodłówki to 24,0 mm. Z tym, że na końcu (na długości ok. 5 cm) jest przecięta i roz-----a. Wydaje mi się, że najlepiej by trzymało, gdyby 25-kę przetoczyć - jak na rysunku. I wytrzymałość by nie ucierpiała.

Widły - zdecydowanie do wymiany. O ile rama jest wylajtowana, to widły - chyba od czołgu :D. Bardzo ciężkie i nie dają się rozgiąć pod współczesną piastę (100 mm).

 

post-193410-0-68077900-1487607443_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co stoi na przeszkodzie żeby zapleść koło na oryginalnej piaście?   Zanim zakupisz nowy widelec sprawdź stery, może być tak że gwint jest nie nasz, a w ramie gniazda na miski też są niezwyczajne, wtedy okaże się że cała koncepcja zmiany jest mało praktyczna, oceń rodzaj i stan sterów oraz przedniej piasty, potem plany na dalsze wydatki i renowację.

 

Kontr propozycja

https://www.olx.pl/oferta/romet-26-turing-2-CID767-IDho1V1.html#153f8ea5ab

 

polski klasyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na takim zrobiłem ostre koło. Lepiej jeździ niż szosa, ale tylko po płaskim. Dlatego Diamant ma mieć  skrzynię biegów. Koło przednie już mam - na maszynowej piaście. Kulkowa - to już jednak nie ta epoka.

Myślę - po taniości - nad widłami MTB. Właśnie dziś - z konieczności i na szybko - zakupiłem takie (używkę) do mojego Rometa. To rzadziej spotykany wzór. Nie mogę znaleźć zdjęcia w sieci, ale są dość kształtne i lekkie. Mają przy tym mniejsze gięcie i rozstaw osi powinienem skrócić do ok. 102 cm.

Stery już sprawdziłem. Mniejsze niż 1", ale większe niż cal rometowski. Na razie miski w dobrym stanie, a stożki od Rometa - pasują.

Celowo szukałem niemieckiej ramy. Jest lżejsza, bardziej sprężysta i wytrzymała. Romet - na szosowych kołach - długo nie pojeździ. Kiedyś taki - popękał po 2 latach - mimo, że koła były oryginalne i pompowane nie więcej niż na 3 atm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...