Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
Nastar

[10660] Accent Peak 650B by Nastar.

Rekomendowane odpowiedzi

Nastar
Witam.

 

Całkowicie autorski, "własnoręczny"  projekt, większość części nowa, kilka przełożonych z poprzedniego roweru na kołach 26''. Nie miałem mega ciśnienia na jak najniższą wagę i w kilku miejscach bardziej stawiałem na trwałość i ew. bezawaryjność (koła) lub bardziej liczyłem fundusze.

Waga poszczególnych elementów sprawdzana na urządzeniu elektronicznym kuchennym wyszła 10354g ale po wrzuceniu całego roweru na wagę wędkarską elektroniczną wyszło 10660g i tą podaję jako aktualną. Nie mam pojęcia gdzie się podziało brakujące 306g !!!  :-) 

 

Gripy: Ritchey Comp Truegrip 125mm 2szt. - 25g

Gwiazdka: waga wliczona w stery

Hamulec przedni: Shimano SLX BL-M675 BR-M675 + klocki G01S - 290g (razem z klamką,katalogowa)

Hamulec tylny: Shimano SLX BL-M675 BR-M675 + klocki G01S - 296g (razem z klamką,katalogowa)

Kaseta: Shimano XT CS-M771 (11-34) - 317g

Kierownica: Ritchey WCS Carbon 640mm - 220g

Koło przednie: 734g

-Mleko: No Tubes 90ml - 85g

-Nyple: DT aluminium 28szt. - 72g (katalogowa)

-Obręcz: DT XM401 - 430g (katalogowa)

-Opaska: Stan's rim tape 25mm - 6g

-Piasta: DT Swiss 350 28h 6-bolt - 137g (katalogowa)

-Szprychy: Pillar PSR 2016 28szt. - 154g (katalogowa)

-Zaworek: Stan's - 7g

Opona przednia: Schwalbe Rocket Ron Evo TriStar 2.25 Lite Skin - 490g

Koło tylne:873g

-Mleko: No Tubes 59ml - 55g

-Nyple: DT aluminium 28szt. - 72g (katalogowa)

-Obręcz: DT XM401 (katalogowa)

-Opaska: Stan's rim tape 25mm - 6g

-Piasta: DT Swiss 350 135mm 6-bolt, straightpull - 273g (katalogowa)

-Szprychy: Pillar PSR 2016 28szt. - 154g (katalogowa)

-Zaworek: Stan's - 7g

Opona tylna: Schwalbe Rocket Ron Evo TriStar 2.25 Snake Skin - 592g

Korby: Shimano FC-M675 (38x24) - 751g

Korki do kierownicy: Ritchey Comp - 4g

Koszyk na bidon: Accent Twist - 31g

Łańcuch: KMC X10.93 - 253g

Manetki: Shimano Deore XT 2/3 10S SL-M780 - 112g (L) + 120g (P) = 232g

Mostek: Accent Airplane 100mm, 31,8mm, 5st. - 117g

Pancerze i linki: Clarks (130cm) + Jagwire - 25g+40g = 65g

Pedały: Shimano PD-M780 XT - 352g

Podkładki pod mostek: 3x10mm Accent + 1x5mm Accent - 31g

Przerzutka przednia: Shimano SLX M676 2sp. (34.9mm) Down Swing - 153g

Przerzutka tylna: Shimano SLX M663 - 272g

Rama: Accent Peak 27,5, 17" - 1612g

Siodło: Fi'zi:k Gobi XM K:ium Rail - 246g

Stery: Accent HSI-SPRO 44/56 mm - 124g

Suport: Accent BB-EX1 - 104g

Sztyca: Accent SP-428 350mm 31.6mm - 272g

Top Cap: waga wliczona w stery

Tarcza hamulcowa przód: Avid HS-1, 180mm - 155g + 13g śrubki = 168g

Tarcza hamulcowa tył: Avid HS-1, 160mm - 128g + 13g śrubki = 141g

Widelec: Rock Shox Reba RL Solo Air - 1540g

Zacisk sztycy: Accent Execute 34,9 mm - 14g

Zacisk koła przód: 15mm Maxle - 70g

Zacisk koła tył: Accent Bolt - 37g

Inne:

- Adapter hamulca przód 180mm + śrubki - 69g

- Osłona widełek tył - Accent ProSeries - 18g

 

 

Razem : 10660 g

 

Zdjęcia (zaraz po złożeniu, jeszcze bez koszyka na bidon):

 

9a7faae4d90da804gen.jpg18c1f9310d3dd5b4gen.jpg

Edytowane przez Nastar

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb

Złożony z głową - gratuluje :thumbsup: 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
schwinn0

Bardzo fajny sprzet. Gratki

 

Ps. Jak na moje to jeszcze troche mozesz przewody poskracac. Tak przynajmniej mi sie wydaje patrzac na zdjecia

Edytowane przez schwinn0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siimon

Całkiem lekko wyszło. Składałeś na nowych częściach? Jak to wyszło cenowo w stosunku do tej klasy roweru ale z katalogu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

Dziękuję za miłe słowa :-) 

Odpowiadając na Wasze sugestie/pytania:

1. Faktycznie przewody lekko do skrócenia chyba. W tej ramie inne jest ich prowadzenie a przekładałem z Kellysa Magnusa Yellow 17,5''. W sumie i tak miałem je odpowietrzać więc przy okazji cięcie przewodów załatwię.

2. Większość części jest nowa oprócz tych, które przełożyłem ze starego Kellysa (korby, łańcuch, kierownica, obie przerzutki, siodełko, hamulce, tarcze, pedały) oraz kupionych używanych manetek XT. Odliczając te przekładane części (ich obecna wartość to ok. 1000zł) zakup pozostałych wyszedł mnie 4700zł. Pozostałości starego roweru poszły za 1500zł więc koszt ostateczny nowego Peaka to jakieś 4200zł.

Trudno mi powiedzieć jak to się ma w stosunku do nowych, gotowych rowerów o podobnych parametrach bo nie znajdzie się chyba identycznego setupu (i to jest główny powód składania przez nas rowerów ;-). podałem dokładne wyliczenia więc każdy może sobie porównać z gotowymi różnych marek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bloszek

Fajny sprzecik jedyne co bym zmienil w przyszlosci to przerzutka tylna. Kaseta XT, manetki XT, brakuje przerzutki XT ktora bardzo precyzyjnie pracuje u mnie.

 

Sprzet widac ze zlozony z glowa takze szacuneczek.

 

W katalogach ciezko o sprzety na takich "swojskich" konfiguracjach bo to marketing. Na czyms musza zarobic wloza dwa komponenty zazwyczaj przerzutka tyl i korba xt to co przyciaga wzrok a reszta nisko i budzetowo.

 

Dlatego ja jestem za skladaniem rowerow wg. wlasnej konfiguracji a nie kupno gotowca i wlasnie za to szacun dla kolegi :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siimon

Wiadomo, że składanie ma wiele plusów, sam też składałem a w zasadzie cały czas składam do chyba trzech lat... ten proces nigdy nie ma końca. Tylko przy pewnych kwotach to nie jest opłacalne, czasem taniej wyjdzie kupno gotowca i wymiana manetek czy hamulców. 

 

Przerzutkę można zmienić ale chyba tylko dla literek XT, praca się nie zmieni. 

Edytowane przez siimon

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
vdcmike

Elegancko wagowo wyszło. Powiedz tylko jak liczyłeś masę kół np. przedniego napisałeś

 

Koło przednie: 734g
-Mleko: No Tubes 90ml - 85g
-Nyple: DT aluminium 28szt. - 72g (katalogowa)
-Obręcz: DT XM401 - 430g (katalogowa)
-Opaska: Stan's rim tape 25mm - 6g
-Piasta: DT Swiss 350 28h 6-bolt - 137g (katalogowa)
-Szprychy: Pillar PSR 2016 28szt. - 154g (katalogowa)
-Zaworek: Stan's - 7g

 

Nyple, obręcz, piasta i szprychy bez zaworka, opaski czy mleka to wychodzi 790g czyli o 56g więcej niż podajesz dla całego koła. Z tylnym też coś jest zamieszane.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

Tak jak wcześniej wspominałem - w niektórych miejscach podałem wagę katalogową aby wykaz był po pierwsze zgodny z Regulaminem Forum a po drugie dawał jak najpełniejszą informację o podzespołach. Same koła ważyłem osobiście na elektronicznej wadze kuchennej mającej swój "max" na poziomie 5kg więc dość dokładnej i jako całość ich waga jest taka jak napisałem. Niestety - najprawdopodobniej dane faktyczne dot. poszczególnych elementów zestawu różnią się od danych katalogowych i stąd różnice. Nie mam już jak tego sprawdzić bez rozmontowania koła na części pierwsze i zważenia ale tego wolałbym uniknąć ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
felt100

Rower bajka. Waga w sam raz i kolorystycznie świetnie to wszystko ze sobą współgra.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
llancer

Nie za lekka ta reba ?

Po za tym, cięzki ci wyszedł jak na 27,5. Moj 29 ma 11kg na cięższym amorku i jeszcze starych ciężkich kołach :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
vdcmike

Reba z osią wersja 2015 pod koło 27,5 (sterówka ~18cm) waży coś koło 1650g

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar
Nie za lekka ta reba ?

 

 

Reba z osią wersja 2015 pod koło 27,5 (sterówka ~18cm) waży coś koło 1650g

 

U mnie sterówka ma 18cm a Reba ważona była bez osi 15mm Maxle (70g). Razem daje to ok. 1610g a to jest wersja bez manetki więc wynik będzie zbliżony do podanego powyżej.

 

Czy za ciężki wyszedł ? Zawsze chciałoby się lżej...;-)

Przyznam, że po cichu liczyłem na okolice 10200g ale grawitacja jest nieubłagana. Dla części rowerowych również :-) A nie chciałem dać się całkiem zwariować bo nie ścigam się w maratonach regularnie i nie walczę o każdy gram kosztem trwałości czy wytrzymałości. Bardziej cenię sobie spokojną głowę w trakcie rowerowych wypadów. Rower i tak wyszedł o 540g lżejszy niż poprzednik na kołach 26'' a takie było główne założenie projektu. Wiem, że apetyt rośnie w miarę jedzenia/ważenia ale... ;-)

Edytowane przez Nastar

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lumperator

Przemyślany rower. Bardzo dobrze zrównoważyłeś klasę komponentów. Duży plus za mocne i relatywnie lekkie koła. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

Dziękuję. 

A co do kół to był plan na obręcze XR331 ale wg opinii Dawida mogłyby być zbyt wiotkie pode mnie (78kg) i wolałem coś szerszego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
vpablov

Dobry wybór obręczy, sam myślałem przez moment nad 331, wygrały 401 i nie żałuję.

Często funduję im niezłą rąbankę i dają radę, poza względami wizualnymi :laugh:

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

 

 

Jak na moje to jeszcze troche mozesz przewody poskracac.
 

Przewody skrócone więc wizualnie sporo lepiej to teraz wychodzi a poza tym kolejny zysk wagowy powinien być ;-) Wskoczyły ponadto czerwone, aluminiowe śruby mocujące zębatkę z przodu, też chyba ciut lżejsze niż ori stalowe ale nie ważyłem ich zwłaszcza, że kominy zostały oryginalne (kupiłem same śruby). Tutaj chodziło mi tylko o efekt wizualny. 

Idzie też do mnie sztyca Accent Titan Carbon 31.6 oraz tarcze Ashima Ai2 180/160mm.

Biorąc pod uwagę ich dane katalogowe to mogę liczyć na zysk w sumie ok. 200g. Jak wyjdzie faktycznie - czas pokaże. Oczywiście podzielę się uwagami w wątku oraz postaram się zaktualizować zdjęcie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

Sztyca Accent Titan Carbon 31.6/350mm (realnie 200g) oraz tarcze Ashima Ai2 180/160mm (90g/75g) zamontowane. Wizualnie jest bardzo fajnie.

 

Waga całego roweru obecnie to 10510g. Zysk to 150g (wiem, miało być 200g ale wiadomo...;-)

Proszę o aktualizację komponentów oraz wagi całkowitej.

 

Zdjęcia efektu finalnego jutro bo dziś już za ciemno.

 

To koniec modów w tym roku aż do przyszłorocznego sezonu. Pojeżdżę na tym setupie trochę i zacznie się myślenie nad decyzją: czy przejść na 1x10 (11) ;-)

Z tego co widzę/czuję to po zmianie kasety na 11-36 i ew. przedniej zębatki na 36T powinno być akurat jak dla mnie... Ale to takie odczucie "na szybko", bez głębszego liczenia czegokolwiek.

Edytowane przez Nastar

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

Nie moge wysłać PW do Pixel-a więc wrzucę tutaj - może zauważy i zaktualizuje:

 

Aktualny wykaz zmian:
 
Sztyca: Accent Titan Carbon 31.6/350mm - 200g
Tarcza hamulcowa przód: Ashima Ai2 180mm - 90g + 13g śrubki = 103g
Tarcza hamulcowa tył: Ashima Ai2 160mm - 75g + 13g śrubki = 88g
 
Razem: 10510g
 
Zdjęcia:
 
 
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Bardzo w mój planowany rower się wstrzeliłeś. Ja już dłuższy czas chodzę i cmokam i się waham czy gotowca kupić czy składać w zimie i nadal nie zdecydowałem. Ale w głowie właśnie mi cały czas lata pik na rebie z kółkami od Dawida jak chyba w co drugiej lepszej maszynie na tym forum :D Z tą różnicą, że ja albo na 1x11 postawię albo na 2x10 ale pełne XT jesli bym miał składać i dla niższej wagi węższe oponki: 2,1.

 

Generalnie bardzo mi się Twój rowerek podoba i gratuluję zacnego wyniku!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

Dziękuję za miłe słowo :-)

 

A co do decyzji czy składać... Jeśli FAKTYCZNIE wiesz czego chcesz, chcesz na to poświecić dłuższy okres (zima) to tylko składać ! 

Jazda rowerem DOKŁADNIE takim jaki chciałeś - BEZCENNA ! :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bloszek

Po zlozeniu swojej maszyny rowniez polecam skladanie samemu.

 

Masz to co chcesz i wesz co masz ...

Co do pelnego osprzetu XT - jak ma sie budzet to tak. Jak rower ma miec dobry stosunek cena-masa/jakosc ja stawiam na:

[P]SLX korba + przerzutka SLX

[T]Full XT

Manetki XT

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bloszek

Po zlozeniu swojej maszyny rowniez polecam skladanie samemu.

 

Masz to co chcesz i wesz co masz ...

Co do pelnego osprzetu XT - jak ma sie budzet to tak. Jak rower ma miec dobry stosunek cena-masa/jakosc ja stawiam na:

[P]SLX korba + przerzutka SLX

[T]Full XT

Manetki XT

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

No i cykloza znów objawiła się w swojej najgorszej postaci...;-)


Miało być na wiosnę, na przyszły sezon a tu masz ci los - trafiła się nowa zębatka Argona Narrow Wide i tym sposobem napęd został "zapdejtowany" do 1x10 !


 


Poniżej oba wykazy zmian:

 

1. Wcześniejszy:

 

Sztyca: Accent Titan Carbon 31.6/350mm - 200g

Tarcza hamulcowa przód: Ashima Ai2 180mm - 90g + 13g śrubki = 103g

Tarcza hamulcowa tył: Ashima Ai2 160mm - 75g + 13g śrubki = 88g

 

Razem: 10510g

 

2. Dodatkowo dzisiejsze zmiany:

 

Kaseta: Sunrace MX3 (11-40) - 379g

Korby: Shimano FC-M675 (36T Narrow Wide) - 640g

Manetka: Shimano Deore XT 10S SL-M780 - 120g

Pancerze i linki: Clarks (90cm) + Jagwire - 25g+15g = 40g

Przerzutka przednia: Brak

 

Razem: 10188g

 

Zysk po zmianach wyniósł 322g. Z obliczeń wychodziło mi 300g więc miłe zaskoczenie (kaseta miała wagę niższą niż deklarowana przez producenta).

 

Fotka po montażu na szybko:

 

bf08ad230bbfe4e1gen.jpg

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×