Skocz do zawartości

[mechanizm korbowy] wymiana na nowy w merida 40d


hulk14

Rekomendowane odpowiedzi

Dotychczasowy mechanizm korbowy w moim rowerze uległ pewnemu uszkodzeniu/wykrzywieniu szukam więc nowego. Mój budżet wynosi maksymalnie ok 300 zł.

 

Roweru używam głownie do jazdy  po mieście, szybszej i wolniejszej, całodniowych i - rzadziej - kilkudniowych wycieczek rowerowych.

 

 

 

Rower: Crossway 40-D - Rowery Merida - rowery, części, osprzęt, akcesoria rowerowe - producent i dystrybutor rowerów

Obecny mechanizm korbowy: Shimano M131 48-38-28 CG

 

Przejrzałem trochę tematów na temat korb, nawet jeden założyłem sam, otrzymałem kilka odpowiedzi, ale wylądował w koszu. Nie mam porównania między lepszymi i gorszymi korbami.. W każdym razie 100 gram w jedną czy drugą stronę nie ma dla mnie znaczenia. Korba powinna mieć wymienialne zębatki oraz być w miarę trwała i sztywna.

 

Warto się pchać w deore FC-M590 czy też w przypadku takiej jazdy turystyczno-lekko sportowej (czasami lubię sobie pojeździć nieco szybciej/agresywniej) nie ma to większego znaczenia i powinna wystarczyć acera/alivio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takiej jazdy sprawdzony octalink wystarczy (korba FC-M590 ma w zestawie dość szybko padający suport SM-BB51) , np. Alivio FC-M431 http://allegro.pl/shimano-alivio-fc-m431-korba-175mm-octalink-i6299564405.html + suport http://allegro.pl/suport-shimano-bb-es25-126-mm-bsa-octalink-nowy-i6305852623.html . Przy takim stopniowaniu zębatek czeka cie jeszcze wymiana przedniej przerzutki (przy korbie FC-M590 też by cie to czekało) np. Deore FD-M511 http://allegro.pl/przerzutka-deore-fd-m511-31-8-34-9-down-swing-i6301281673.html . Całość zamyka się w 250zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. A w przypadku jakiej nie musiałbym? Co jest niekompatybilnego w tej korbie z alivio z moimi obecnymi przerzutkami? Od czego to zależy/jak sprawdzić czy dana korba jest kompatybilna z obecnymi częściami?

 

Wydaje mi się, że łańcuch też może być do zmiany (choć nie sprawdzałem "specjalnym przyrządem"), czy mógłby ktoś jakiś polecić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja przerzutka FD-M191 ma zakres rozpiętości zębów 20T i różnicę między średnią a największą 10T (czyli pod korbę 48/38/28) , korba Alivio ma rozpiętość 48/36/26 stąd potrzebujesz przerzutki z maksymalną 22T i różnica duża/średnia 12T (wszystkie te dane są w maulach shimano). Pod twoją przerzutkę pasowałaby korba FC-M361 48/38/28.

Łańcuch pod 8s najlepiej KMC X8 lub Connex 80x (im wyższy model tym lepsza powłoka antykorozyjna).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za off-topic, ale już kiedyś miałem o to pytać. Rudy to się chyba może zrobić tylko wtedy jak nie "widzi" żadnego oleju? Przy regularnym czyszczeniu i smarowaniu powłoka ma znaczenie? Pomijam fakt trwałości tzn. im droższy łańcuch tym teoretycznie trwalszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze nasmarowany łańcuch jest wtedy gdy olej znajduję się wewnątrz na sworzniach a z zewnątrz jest prawie suchy (wówczas słaba powłoka antykorozyjna przy deszczu bardzo szybko łapie nalot rdzy) , jeśli masz cały uciapany w oleju to łapie syf i upośledza pracę napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...