AlfaLupi Napisano 11 Marca 2016 Napisano 11 Marca 2016 Witam,poproszę o doradzenie jakichś środków do oliwienia i smarowania roweru. Nie jakieś cuda-niewidy - wiem że teraz chodzi głównie o sprzedaż jak największej ilości wszystkiego, a mój ojciec w starym rowerze wszystko załatwia jednym starym smarem i rower chodzi już 20 lat. Ja mam nowy rower typu mtb, nie będzie intensywnie używany, raczej po ścieżkach rowerowych tudzież ubitych leśnych dróżkach.Myć prawdopodobnie można lekkim strumieniem wody z węża ogrodowego i miękkim pędzelkiem z płynem do mycia naczyń i wszystko będzie OK, tak jak przy poprzednich wszystkich naszych rowerach. Pytanie co potem? Jakie środki do oliwienia i smarowania kupić, w miarę niedrogie i w miarę niewiele (najlepiej jeden )?Ten rower jest dopiero z fabryki, jeszcze nie był używany. Stoi w garażu i ulega przeróbkom, montażom i dostosowywaniu do użytkownika. Wiem, że trzeba czymś nasmarować sztycę podsiodłową zanim się włoży siodełko. Czego by dobrze było użyć i może udałoby się, żeby ten środek używać potem jeszcze do czegoś a nie żeby służył TYLKO do oliwienia tej sztycy od czasu do czasu w myśl złotej zasady sprzedaży "im więcej tym lepiej"?
fotofx Napisano 11 Marca 2016 Napisano 11 Marca 2016 Jak wymyślisz taki smar rowerowy do wszystkiego to będziesz bardzo bogata na początek napisz czy masz przedni amortyzator w rowerze ?
lewocz Napisano 11 Marca 2016 Napisano 11 Marca 2016 Posmaruj sztycę, będzie Ci fajnie zjeżdżała w trakcie jazdy
qamian Napisano 11 Marca 2016 Napisano 11 Marca 2016 Jeżeli masz sztycę carbon a ramę alu (lub odwrotnie) - trzeba jednak kupić specjalne mazidło. W przeciwnym wypadku raczej nie widzę sensu smarowania czegokolwiek. Możesz najwyżej nałożyć bardzo cienką warstwę jakiegokolwiek smaru. Niestety w jednym raczej się nie wyrobisz. Sam do tej pory używam wszystkiego Shimano: - ptfe do łańcucha - anty zapieczeniowy do gwintów - smar do łożysk itd.
krzych0 Napisano 11 Marca 2016 Napisano 11 Marca 2016 Do smarowania łożysk kup sobie zwykły smar ŁT-43. Puszka kosztuje kilkanaście złotych a starczy Ci na parę lat. Do oliwienia łańcucha najtańsza opcja to olej do pił łańcuchowych, ale lepiej kupić coś rowerowego przeznaczonego specjalnie do tego celu (np. FinishLine). Tylko pamiętaj, że łańcuch należy po oliwieniu wytrzeć, ma być nasmarowany w środku, ale z zewnątrz suchy.
cervandes Napisano 11 Marca 2016 Napisano 11 Marca 2016 Ktoś, kto nie ma pojęcia czym smarować rower ma sobie sam serwisować piasty i bębenek? Olej do łańcucha (polecam ptfe) i coś do goleni to wszystko czego potrzeba do szczęścia laikowi. Częste mycie skraca życie, nie lać wody w piasty, suport, kasetę myć ostrożnie tak, aby nie zalewać bębenka i nie wypłukiwać z niego smaru. Woda jest też wrogiem pancerzyków, linki będą zapyziałe po czasie.
AlfaLupi Napisano 11 Marca 2016 Autor Napisano 11 Marca 2016 Mam amortyzator na jakiś gaz. Nie na sprężyny. I podobno jeszcze go trzeba wyregulować i dostosować do wagi użytkownika, ale to w serwisie.O smarowaniu sztycy podsiodłowej piszą w instrukcji obsługi roweru, też mnie to dziwi. Cały czas czytam, więc niedługo nie będę takim laikiem. Ale fakt, dokładniejsza konserwacja to w serwisie.Dziękuję za porady.
fotofx Napisano 12 Marca 2016 Napisano 12 Marca 2016 Jeśli już masz dobry amortyzator to warto o niego zadbać (ten gaz w amortyzatorze to mieszanka azotu z tlenem plus jeszcze niecałe 2% ośmiu innych gazów ) , do konserwacji polecam spray do amortyzatorów Deo BRUNOX małe opakowanie kosztuje kilkanaście złotych , jeśli nie chcesz co jakiś czas regulować amortyzatora w serwisie to warto jeszcze kupić do niego pompkę z manometrem chyba , że będą to robić gratis , pompka to wydatek kilkudziesięciu złotych
detonator Napisano 12 Marca 2016 Napisano 12 Marca 2016 Jedna podstawowa sprawa: wszystkie tematy o smarowidłach, były już chyba napisane. Nikt nie poleci ci tu czegoś wyjątkowego i niepowtarzalnego, czego nie było napisane w innym, choćby podpiętym temacie. Kolejne bicie piany o smarowidłach.
Mod Team michuuu Napisano 12 Marca 2016 Mod Team Napisano 12 Marca 2016 Do nowego roweru potrzebny jest olej do łańcucha. Cała reszta w miarę przebiegu i potrzeb. No chyba, że chcesz wyposażyć wóz serwisowy na jakieś zawody pro tour-u.
ACTIVIA Napisano 12 Marca 2016 Napisano 12 Marca 2016 Chłopaki, mam sporo `nowych produktów firmy FUCHS, gdyż fabryka smarów i olejów jest właśnie niedaleko mnie, jeśli kogoś interesuje jakaś mała ilość na testy to pisać na PW
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.