Skocz do zawartości

[łańcuch] 10 rzedowy do kasety 9tki


bobiik

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie będą plusy i minusy założenia 10 rzędowego łańcucha do kasety 9tki.

Konfiguracja w jakiej będzie pracował to;

Korba 2x10

Przerzutka przednia 2x10

Kaseta 9tka

Tylna przerzutka 9tka

Do tej pory jezdzilem na lancuchu 9 rzędowym ,lepiej przy nim zostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plusów założenia łańcucha 10s do kasety 9 nie ma żadnych, do 10 łańcuch jest cieńszy i nie będzie to dobrze działało. Już lepiej pozostać przy tej 9, na korbie 10 będzie to jakoś chodziło.

Z praktyki takie wnioski?

Wiele osób jeździ na takiej kombinacji, bardzo dobrze to działa. U mnie również.

Łańcuch 10 sp jest elastyczniejszy bocznie, więc może lepiej akceptować przekosy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie ma żadnych problemów z wytrzymałością 10-tek. A 10-ki w 9-tkowych napędach są popularne jak ktoś ma kilka rowerów. Zamawiasz to samo do wszystkich.

 

Nie ma problemów z wytrzymałością? A przejedziesz na łańcuchu 10 sp 10 czy nawet 15 tys km - wątpię, a na 9 sp jest to jak najbardziej możliwe. Na 10-tce jak przejedziesz połowę tego dystansu to będzie dobrze. Poza tym jak masz kilka rowerów i dbasz o ich napędy to łańcuchy przy nich wymieniasz raczej co kilka lat, a nie co tydzień, więc po co miałbym zamawiać do wszystkich te same łańcuchy, z oszczędności na wysyłce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemów z wytrzymałością? A przejedziesz na łańcuchu 10 sp 10 czy nawet 15 tys km - wątpię, a na 9 sp jest to jak najbardziej możliwe. 

Skąd ty wziąłeś ten przebieg?

Wytrzymać wytrzyma ale masz zabite wszystkie blaty i kasetę. 

 

Wracając do tematu to sam używam teraz takiej kombinacji w trwałości jak na razie nie widzę większych różnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przerzutka przednia 2x10

Plusem łańcucha 10s w tej konfiguracji będzie łatwa regulacja przedniej przerzutki, przy łańcuchu 9s będziesz się musiał bardziej nagimnastykować. Tym niemniej jest możliwa.

Minusem jest jak wspomniano wyżej cena. Na większą wytrzymałość łańcuchów 9s raczej nie ma co liczyć, być może z wyjątkiem Campy C9.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Żeby mieć to samo na zapas. Porządek w garażu i jedna rzecz mniej do myślenia. A 15k to w życiu na żadnym łańcuchu nie przejechałem, nie ważne czy 10 czy 9. Zarówno jedne jak i drugie leciały na złom po jakichś 2-3k.

 

Zapasy to się robiło w PRL-u, jak nigdzie niczego nie było, teraz wystarczy kilka kliknięć myszką i zamówiony towar już do ciebie jedzie.

 

Co do przejechanego dystansu, to zależy gdzie, jak i czym jeździsz, no i oczywiście jak dbasz. Na 9sp da się przejechać 15 tys km i jest to potwierdzone przez nie jednego użytkownika tego forum. Na 10-tce raz przejechałem niecałe 6k km i sprzedałem rower, a łańcuch jeszcze nie przeskakiwał. Teraz mam inny rower i przejechane dopiero 2,6k km (cały napęd 10s) i przymiar jeszcze nie wpada przy 0,75, więc myślę, że drugie tyle przejadę - zobaczymy :) .

 

 

 

Skąd ty wziąłeś ten przebieg? Wytrzymać wytrzyma ale masz zabite wszystkie blaty i kasetę.

 

Przecież to logiczne, że jak się przejechało na jednym zestawie 15 tys. km to wszystko jest do wymiany. Chodzi o to, że łańcuch 8 czy 9 s wytrzyma taki dystans, natomiast 10-tka już nie bardzo. Nie wiem, nigdy tyle na takim łańcuchu (10s) nie przejechałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedzie tak samo jak ten 9sp, tylko....

Bardzo krótkowzroczna polityka bo łańcuch kosztuje niewspółmiernie mniej niż nowe blaty i kaseta a przy regularnej wymianie to i blaty i kaseta wytrzymają znacznie więcej niż te marne 15tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, ale zamiast czekać cały weekend aż ktoś mi to łaskawie wyśle a potem aż kurier dojedzie wolę takie rzeczy jak łańcuch, łożyska, dętki, klocki czy linki mieć w szufladzie. Wiem że prędzej czy później nawalą bez ostrzeżenia i wiem że będzie to akurat wtedy gdy będę chciał jeździć a nie robić zakupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedzie tak samo jak ten 9sp, tylko....

Bardzo krótkowzroczna polityka bo łańcuch kosztuje niewspółmiernie mniej niż nowe blaty i kaseta a przy regularnej wymianie to i blaty i kaseta wytrzymają znacznie więcej niż te marne 15tys.

Witam , co do tej wytrzymałości to mam pytanie do wyjadaczy : 10 jest mniejszej szerokości ze względu na ciaśniejsze ułożenie koronek , ale czy ogniwa są cieńsze ? ( bo nie sworznie ) . Jak nie to wytrzymałość łańcucha nie jest mniejsza , wręcz przeciwnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bardzo krótkowzroczna polityka bo łańcuch kosztuje niewspółmiernie mniej niż nowe blaty i kaseta a przy regularnej wymianie to i blaty i kaseta wytrzymają znacznie więcej niż te marne 15tys.

 

A wg. ciebie co ile km należy wymieniać łańcuch, żeby się to opłacało? Dobry łańcuch też swoje kosztuje, więc nie wiem jaki jest sens wymieniania go co ileś tam km? Dobry łańcuch kosztuje tyle samo co dobra kaseta czy blat korby, więc co to za różnica czy wymieniasz łańcuch czy kasetę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tego jest przymiar i zależy od użytkowania i dbania o napęd.

A blatów jest przeważnie 2 lub 3 + kaseta + kółka przerzutki.

Nie wspomnę już o kulturze pracy takiego szmatławca.

Rób jak uważasz tylko nie zarażaj dżumą innych bo doradzasz coś powiedzmy BARDZO łagodnie kontrowersyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rób jak uważasz tylko nie zarażaj dżumą innych bo doradzasz coś powiedzmy BARDZO łagodnie kontrowersyjnego.

 

Dlatego zadałem tobie pytanie, co ile km należy wymieniać łańcuch, żeby wychodziło taniej i się to opłacało?

Wg. ciebie lepiej jest wymieniać częściej sam łańcuch, niż raz na 15 tys. km cały zestaw! Pytam więc ponownie, co ile tys km należy wymieniać łańcuch oraz jaki ten łańcuch trzeba kupować. Pytam serio, bo widzę, że osoby, które przejeżdżają tyle na swoich napędach, robią chyba coś nie tak.

 

15 tys. km to jest skrajna wartość, wiadomo, że taki napęd, przy tym przebiegu nie będzie pracował idealnie, chodziło mi o to, że da się tyle bez problemu przejechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Obecnie mam tak wyregulowaną przerzutkę że ociera tylko nieznacznie przy przełożeniu 38/32 ,więc to chyba nieistotne. Kusi mnie 10 ponieważ jest chyba bardziej elastyczniejsza od 9 i co za tym idzie mniej podatna na rozciągnięcia przy duzych przekosach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki? Teraz mam np: HG95 bo się kończy i już przed zimą nie było go sensu zmieniać ale na zimę  zakładam HG53 i do tego gorszą kasetę tej samej grupy bo lepszego mi szkoda, po czym lezy to i czeka do następnej soli. Używałem też HG 73 i 93. Kupuję po prostu to co akurat da się kupić w rozsądnej kasie.

Ogólnie nie jestem zwolennikiem bardzo drogich łańcuchów.

Żaden nie wytrzymał mi więcej jak 5-6 tysi. Ogólnie jak mi przymiar zaczyna wpadać lekko na 0,75 to już zaczynam myśleć o wymianie.

To znaczy można było go dalej katować ale własnie kosztem reszty napędu.

Dzięki temu kaseta jak kaseta ale blaty wytrzymują mi kilka sezonów bez problemu.

Moim skromnym zdaniem to się jednak bardziej opłaca. O lepszej pracy całości nie wspomnę.

 

Kultura pracy takiego wyciuchanego łańcucha pozostawia wiele do życzenia. Robi się głośny potrafi przeskakiwać i gorzej lata po kasecie.

Dodam jeszcze że u mnie napęd jest gruntownie czyszczony i smarowany prawie po każdym wypadzie chyba że jest wyjątkowo dobra pogoda i się nie kurzy o błocie nie wspomnę.

Używam też innego oleju niż reszta szanownego grona. Jest strasznie upierdliwy bo trzeba dokładnie wytrzeć łańcuch po smarowaniu ale smaruje doskonale.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, a to oznacza iż płytki są węższe a więc i kołnież który pracuje na pinie także. Zwężono miejsce odpowiedzialne za zużycie.

Nie mogę edytować więc post pod postem. 

Zwracam honor. Zwężeniu uległy tylko zewnętrzne płytki łańcucha 10rz, rolka i blaszki wewnętrzne pozostały bez zmian, a to oznacza, że kołnierze są identyczne czyli powierzchnia trąca nie uległa zmianie. 

Wniosek jest taki, łańcuchy 9 i 10rz są równie odporne na wyciaganie (pomijam różnice w jakości materiałów oczywiście, chodzi o sama konstrukcję)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...