Skocz do zawartości

[przerzutka tył] jak uzywac sprzegła w slx shadow+


iwiniusz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Panowie, jak poprawnie i kiedy używać sprzęgła w tylnej przerzutce slx shadow+ 10s dyna sys.

tzn kiedy włączać ten "wichajster" a kiedy zostawiać otwarte?

 

c1f27c7362d734b2med.jpg

Napisano

 

 

 kiedy używać sprzęgła w tylnej przerzutce slx shadow+ 10s dyna sys.
Zawsze. 

 

Sprzęgło może być cały czas włączone. Nie musisz go wyłączać.

 

Ja sprzęgło wyłączam tylko gdy muszę zdjąć łańcuch ułatwia to jego demontaż i ponowy montaż 

Napisano

Właśnie miałem obawy odnośnie zuzywania się i tak sobie rozkminiałem ze jak będę się szwendał po lesie na wycieczce w tempie nie treningowo-startowym to nie włączam tego ,ale stojąc w sektorze przed startem zapinam blokadę i nie tłukę łańcuchem. Ale skoro można używać zawsze to czemu nie....

Napisano

Mi ten przełącznik nie przypasował, nadal wolę wyłączony. Nie śmigam w górach, a szkoda :(

 

Ja po myciu raz zapomniałem włączyć sprzęgło, i teraz nie wyobrażam sobie jazdy bez sprzęgła, różnica jest ogromna :)

Napisano

@@SovaLTD, Jest jeszcze przydatny w napędach z pojedynczą zębatką z przodu. 

 

Niekoniecznie ;) Przerzutka Zee, kaseta 11-36, przód 36 (narrow-wide) i napęd działa tak samo bez względu na to, czy sprzęgło włączone, czy też nie.

Napisano

 

 

napęd działa tak samo bez względu na to, czy sprzęgło włączone, czy też nie.

czyli nie ma różnicy w napięciu wózka przy włączonym i wyłączonym ?

Napisano

czyli nie ma różnicy w napięciu wózka przy włączonym i wyłączonym ?

 

Jest różnica i to spora. Jak ktoś to neguje to ma coś zepsute. 

Napisano

 

 

Jest różnica i to spora.

dlatego pytam, po odgięciu wózka ręką wyraźnie czuć większy opór, przy pozycji na on.

Napisano

Sprzęgło jak najbardziej się wyciera, więc jeśli nie trzeba to nie używać.

Zestaw naprawczy np. dla RD-M786 to STABILIZER UNIT Y5Y198020 nie jest zbyt tani.

 

 

856349-clutch-broken-xt-shadow-plus-clut

Napisano

Wytarcie sprzęgła trwa dłuuuugo i zawsze można je jeszcze podciągnąć więc pod tym względem starcza na lata. Nawet nie słyszałem o takim które się starło. Większym problemem było to że wcześniejsze wersje były wadliwe i łamały się te blaszki i to następowało nawet szybciej przy ciągłym włączaniu i wyłączaniu. IMO jak nie trzeba to nie wyłączać.

Napisano

Jest różnica i to spora. Jak ktoś to neguje to ma coś zepsute. 

 

Czyli najwidoczniej mam, bo nie odczuwam żadnej różnicy w jakości przerzucania, łańcucha nie gubię, o ramę nie uderza - obojętnie on/off. A może po prostu jeżdżę zbyt delikatnie, nie wykluczam tego...

(konfig: HCC 36z + 12-36T (10sp) + Zee M640).

 

dlatego pytam, po odgięciu wózka ręką wyraźnie czuć większy opór, przy pozycji na on.

 

Tak, jest spora różnica w potrzebnej sile przy próbie odginania wózka ręką.

Napisano

Panowie tak tylko dodam od siebie że te zestawy naprawcze to są właśnie te sprzęgła nie poprawione które się łamią. Zresztą widać to na zdjęciu wyżej.

Wiem bo ja jestem już po wymianie. 

Jest tak dlatego że nowej wersji nie założy się do starej wersji, wszystko z powodu przekonstruowania otworu.

Co do wycierania...

:icon_confused:   Nie wiem ile trzeba by jezdzić żeby się wytarło. Poza tym po to jest śruba regulacyjna żeby ewentualnie skorygować napięcie.

Napisano

Sprzęgło minimalnie upośledza pracę tylnego zawieszenia, ale bez niego łańcuch napie~po tylnym trójkącie jak nie powiem co.

 

Jak ktoś ma rame HT to wg mnie jeździć na sprzęgle zawsze, przy fullu w lekkim terenie można wyłączyć od biedy.

Napisano

Ja regulowałem swoje. Teraz nie nap... o ramę i nie upośledza ;) Co do upośledzania zawiechy to troszkę raczej mitologia.

Fakt jest faktem że na ustawieniu tak jak wychodzi z fabryki praca przerzutki jest zamulona.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...