kfasny Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 WItam. ostatnio pisalem prosbe o doradzenie w zakupie klamek i klockow do v-ek deore - pomoc otrzymalem, ale nie dawalo mi to spokoju, i zaczalem sie zastanawiac czy nie kupic sobie na przod tarczowego hamulca hydraulicznego. Czy myślicie ze ma to sens? Od razu odpowiadam, ze nie ma niestety opcji na komplet P+T. Zostac przy v-ce czy zmieniac? Jazda raczej szybsza niz wolna Znalazlem kilka opcji: HAMULEC HYDR PRZÓD SHIMANO BL-M445 BR-M447 1000 (5615390892) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. WYPRZEDAŻ NOWY PRZEDNI AVID ELIXIR 5 BIAŁY ADAPTER (5638596086) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Czy jest wogole szansa na znalezienie kompletu (ktory bedzie lepszy od vek deore) tarcza zacisk klocki i caly komplet w granicach 200zl? Dodam ze amorek ma mocowanie na tarczowy hamulec, jakie jeszcze komponenty byscie polecili - bo wiem ze piaste trzeba bedzie jeszcze zmienic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Ma to sens jeśli wymieniasz amor na pozbawiony piwotów. W przeciwnym razie pozostałbym przy vbrake ewentualnie dozbierałbym pieniądze i wymienił oba heble. Ponadto oprócz wymiany piasty musisz też wymienić szprychy i przepleść koło, a to ekstra koszty. No i jeszcze taki drobiazg za kilkanaście złotych jakim jest adapter, chyba że chcesz dać tarczę 160mm i masz w amorku mocowanie PM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kfasny Napisano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Ma to sens jeśli wymieniasz amor na pozbawiony piwotów moglbys rozwinac? w czym będa przeszkdzały pivoty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iza121 Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 ja myślę, że to nie ma sensu - a już z pewnością nie będzie się tego komfortowo używać. Klamki hydrauliczne i klamki v-brake trochę inaczej "chodzą" - obie się użytkuje tak samo ale odczucia są różne, zresztą same tarcze, też trochę inaczej hamują niż klocki fałek (ogólnie odczucia w czasie użytkowania tych 2 hamulców są różne). Do wszystkiego niby się idzie przyzwyczaić, ale według mnie nie warto - i nie jestem zresztą przekonana, czy byłoby to bezpieczne w sytuacjach awaryjnych, bo tak samo ściśnięta klamka od tarcz i od v-brake może skutkować tym, że Cię wystrzeli jak z katapulty. Podsumowując najlepiej albo tarcze albo v-brake Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przmor Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Ja mam taka kombinacje i nie czuje dyskomfortu. Podstawowym hamulcem jest przeciez przedni wiec tarcza na przodzie jak najbardziej ma sens. Trzeba tylko dopasowac pod siebie balans hamulcow. Czy warto zmieniac to juz inna sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 moglbys rozwinac? w czym będa przeszkdzały pivoty? Nie zrozumieliśmy się, piwoty jako takie w niczym nie będą przeszkadzać Większość osób które stosują kombinację przód tarcza tył vbrake mają tak z powodu zmiany amora na konstrukcję bez piwotów. W tym i ja. Sama zmiana dla zmiany dla mnie osobiście nie miałaby większego sensu, głównie ekonomicznego ale oczywiście wszystko zależy tu od indywidualnych zapatrywań Zresztą na takiej kombinacji da się jeździć, kilkanaście minut zajmuje przyzwyczajenie się do tego że oba typy hamulca modulują inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Klamki hydrauliczne i klamki v-brake trochę inaczej "chodzą" - obie się użytkuje tak samo ale odczucia są różne Używam też przód hydraulika a tył v-ki i zgodzę się z tym. zresztą same tarcze, też trochę inaczej hamują niż klocki fałek Nawet bardziej niż trochę. i nie jestem zresztą przekonana, czy byłoby to bezpieczne w sytuacjach awaryjnych, bo tak samo ściśnięta klamka od tarcz i od v-brake może skutkować tym, że Cię wystrzeli jak z katapulty. Właśnie , też tak mam. Hamuje samym przodem bo mi wygodniej , ale jak trzeba awaryjnie to często staje na przednim kole. Po prostu nie mam zwyczaju hamować tyłem bo przód chodzi lepiej i w awaryjnych sytuacjach to się objawia. Ustawiłem już sobie tylny hamulec żeby chodził bardzoo podobnie do przedniego ale i tak go nie używam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przmor Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Poczytaj troche o przenoszeniu masy na przod pojazdu podczas hamowania a moze zrozumiesz, ze tylem tez trzeba jednak hamowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Września 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Ja tak jeździłem jednak to było niemal 10 lat temu a wtedy ceny były inne ... a i ram z mocowaniem tarczy mniej. Ja nie widziałem w tym wielkiego problemu, bo ja i tak prawie tylnego nie używam. Pytanie czy ma to sens albo czy warto nie powinno paść. Dla jednego warto iść XTR innemu deore wystarczy. Warto jeżeli naprawdę słabo stoisz z kasą, jeżeli w ramie nie masz mocowania na tarcze. Mam bardzo dużo hamulców hydraulicznych, jak chcesz to sie do mnie odezwij może coś dla ciebie znajdę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.