Skocz do zawartości
whiteindian

[Remont] Kands - czyli 15 lat bez konserwacji

Rekomendowane odpowiedzi

whiteindian
Witajcie,

 

posiadam rower Kands zakupiony w 2000 roku za 800 PLN. Serwis Kands nie odpowiada co to za model konkretnie.

 

Mechanik zażyczył aż 550 PLN za naprawę, ale mnie nie potrzeba tak gruntownej zmiany jak całkowita wymiana korby i zębatek na tyle.

 

To co na dzisiaj do wymiany

- manetki-gumy

- klocki

- opony i dętki

- siodełko

- przerzutki (nie wiem czy całkowicie nie skasować ich bo od zawsze były surowe przy przełączaniu, prawe nie działają)

- linki

To co do dokupienia:

- licznik

- oświetlenie

- błotniki

-

Wstępnym czyszczeniem i smarowaniem zajmie się może znajomy taty.

Co z nim można zrobić? Czy mogę założyć inny bieżnik opony na przód i na tył, bo nie wiem jaki ma być profil tego roweru?

 

Przeglądałem ofertę z https://www.centrumrowerowe.pl/ tak dla porównania, rzeczywiście sporo można zrobić.

Jakie macie propozycje. To mój pierwszy post. Zdjęcia w załącznikach.

 

Pozdrawiam!

 

post-190969-0-21450600-1440590613_thumb.jpgpost-190969-0-63172100-1440590619_thumb.jpgpost-190969-0-63684100-1440590662_thumb.jpgpost-190969-0-64268900-1440590668_thumb.jpgpost-190969-0-19149600-1440590675_thumb.jpgpost-190969-0-01837700-1440590683_thumb.jpg

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra

to markeciak,

nie będzie  dobrze chodził , chba że wymienisz prawie wszysko....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian

to markeciak,

nie będzie  dobrze chodził , chba że wymienisz prawie wszysko....

 

Na zimę podstawy trzeba zrobić.

No ale jak założę mu koszyk i opony na szosowe to chyba wystarczy do sklepu i na majówkę?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra

jak się zapszesz to i w wyścigu  nim pojedziesz, 

Po bułki , akurat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian

Nie przesadzaj, piszesz jak tamten "majster", profesionalista myśli inaczej to jasne. Da radę coś z tego zrobić.

 

opony to 26" X 1.95 - 2.00

 

Z opon polecili mi jakieś dętki i takie opony:

http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-26-cali-559/p%2copona-kommuter-k1045-26x2-0-bialy-bok-kenda%2c150867.html

http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-26-cali-559/p%2copona-kosmos-k184-26-kenda%2c146305.html

 

Ale nie wiem czy coś lepszego w temacie, albo przeciw przebiciom, bo szukam z białym paskiem albo białego. Na allegro znalazłęm http://allegro.pl/opona-grl-26-x-2-0-biala-antyprzebiciowa-leczna-i5126878026.html

 

Trzon trzeba zrobić, na wiosnę jeszcze lifting. Nie wiem za ile lecz 300 PLN jestem w stanie wydać.

Zatem zaczynając od samych opon i dętek?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Diakon166

Oponki kendy kosmos posiadałem u siebie w "uszosowionym" MTB i muszę przyznać że jak na tą cenę to sprawowały się nadzwyczaj dobrze. Co do dętek nie rozumiem problemu, kup dętki do odpowiedniej szerokości opony. Rower ma służyć na zakupy i rekreacje to nie  ma sensu inwestować dużych pieniędzy.

 

Z resztą niestety jest tak jak pisze dovectra. Sprzęt niskiej jakości więc i sporo do wymiany. Obawiam się że tutaj czyszczenie i smarowanie nie pomoże. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian

Na zakupy to chyba i tak mało wymagam a skoro tak to da radę. Ja nie potrzebuję opinii dla znawców, bo to oczywiste że to sprzęt któy ma ograniczone możliwości na dzisiaj.

 

No a powiedzcie mi o co chodzi z tymi oponami przeci przebiciowymi?

 

Tu dętki http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/26-cali-559-597/p%2cdetka-26-cali-kenda%2c128451.html

Tu hamulce http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/hamulce-szczekowe/p%2chamulec-modern-xc-accent%2c44350.html

 

Tu siodełko proszę o bardzo wygodną propozycję w tym rozmiarze http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/siodelka-rowerowe/miejskie-trekking/p%2csiodlo-america-brazowe-selle-monte-grappa%2c464004.html

 

Piszecie jakby to był szrot a ja kupowałem od człowieka dawno temu, który prowadził sklep i serwis dla profesjonalistów drużyny w regionie.

On naprawdę wtedy wspaniale jeździł.

 

Ta kierownica jest świetna na koszyk włąśnie, no i ona jest szeroooooka, świetnie się trzyma.

Zatem to co proszę to o potwierdzanie czy z wybranych elementów ogólnie do tej klasy sprzętu się nada.

Jak oddam do złotej rączki zobaczymy co on zrobi i będzie widać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grande1970

moim skromnym zdanie licznik to zbędny wydatek, lepiej kup do tyłu przerzutkę altusa, wyczyść napęd, załóż jakieś klocki, opony nr GRL robi przyzwoite i błotniki. Właściwie tema juz wyczerpany. Nie opłaca sie w niego za bardzo inwestować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian

ile taki altus na tył kosztuje? Bo w ogole mi przerzutka nie działa nie mogę przełączyć nie wiem co się stało.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

A nie dziala przerzutka, manetka czy linka w pancerzu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian

Okazało się, żenująco że linka byłą w ogóle wyrwana z mechanizmu tylnego :yucky:

 

Ten mechanizm pod mentką - on zawsze tak chodził topornie, tam nie ma miękkiego wchodzenia ze stopnia na stopień, tego tez nie da wymienić względnie tanio.

 

Czyli zostają opony, dętki, błotniki, linki. Co do tego co kolega proonował czyli altusa na tył nie wiem czy jest sens. To już właśnie pod manetką nie lepiej wymienić? Ja nie sądzę że w niego inwestuję, lubię go za tą kierownicę a taki na moje wiejskie życie czasem dodatkowo się przydaje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian

Fachowiec po znajomościach zrobił sprzęt :)

Kwestia zostaje koszyka na przód, czy waszym zdaniem ze względu na przerzutki nie ma tam na dobry duży koszyk miejsca?

post-190969-0-24795700-1498834900_thumb.jpgpost-190969-0-51454000-1498834945_thumb.jpgpost-190969-0-41005200-1498834999_thumb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lynx79

Przerzutki to masz gdzie indziej. Na kierownicy są klamki i manetki.

Masz cudowny bułkowóz :)

Co do koszyka to podjedź z rowerem do lokalnego sklepu i przymierz koszyki i sam zobaczysz czy nie ma kolizji z linkami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian

No tak, klamki i manetki :)

Jedzie się naprawdę na nim solidnie. A jakie dobre oświetlenie do niego? Albo lepsze oswietlenie używane z wyższej półki?

No ale po latach troszkę przytyłem i wydaje się być mniejszy.

 

Co do koszyka, no ów fachowiec twierdzi że na przód raczej nic nie montować, nie rozumiem czy wcale nie montować, czy do określonej wielkości,

nie widziałem owych 15 litrów jak wygląda, trzeba sprawdzić.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
inforobert

Trzon trzeba zrobić, na wiosnę jeszcze lifting. Nie wiem za ile lecz 300 PLN jestem w stanie wydać. Zatem zaczynając od samych opon i dętek?

 

 

 

Kierując się cenami z w/w sklepu

 

Wolnobieg MF-TZ21 7 rz. 36,9zł

 

Łańcuch AC-601 6/7/8-rzędowy 29,9zł

 

Mechanizm korbowy XCC 48x38x28T 175mm osłona 7-8rz. czarny 54,9zł

 

Klocki hamulcowe POWERSTOP V-02 OEM (para) 6,9zł

 

Suport kwadrat 25zł

 

Siodło Feliz czarne 27,9zł

 

Opona Kwest K-193 26" 26,9zł x2

 

Dętki 20zł

 

Klamkomanetka tylna 45,9zł

 

301,2zł

 

Można jeszcze taniej na ,olx, aledrogo

Edytowane przez inforobert
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian

No ale on już jest zrobiony własnie :)

W poprzednim poście pytałem w zasadzie o oświetlenie i najwazniejsze - koszyk  z przodu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
inforobert

Przyda się innym :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian
W dniu 28.08.2015 o 02:57, Diakon166 napisał:

Z resztą niestety jest tak jak pisze dovectra. Sprzęt niskiej jakości więc i sporo do wymiany. Obawiam się że tutaj czyszczenie i smarowanie nie pomoże. 

Leżał na strychu od ostatniego postu. Teraz sprzęt poszedł poprzez ojca do zawodowego kolarza MTB. Niby nic nie zrobił, lecz po przerwie zimowej wsiadłem od razu i przejechał 100km.

W nagrodę kupiłem rowerowi siodełko Selle Royal Classic Moderate Avenue i chwyty Velo VLG-847AD3

IMG_20190612_113233.thumb.jpg.24024c695623bbdffacc28d5f9ac0f56.jpg

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian
W dniu 28.08.2015 o 02:57, Diakon166 napisał:

Sprzęt niskiej jakości więc i sporo do wymiany. Obawiam się że tutaj czyszczenie i smarowanie nie pomoże. 

Wykrakaliście. Już jesień a ja przez raptem 2 miesiące zrobiłem nim ponad 1.400km w dodatku czyszczenie i smarowanie pomogło. Tak niska jakość sprzętu a jeszcze jeździ? :D 

To jest era RETRO :D więc czas na remont, być może nawet generalny ale tak mnie naszło na sentymenty :) 

Rower od nowości miał przerzutki Altusa i klamkomanetki Acera-X SB-M290 http://rowery.zbooy.pl/shim97b.html

Manetki przełączają się jak zwykłe dźwignie niestety od początku, aktualnie tylna nie działa. Czy wystarczy poszukać oryginalnej tylnej Altus RD-CT92 . Albo na co innego zamienić  tak aby nie wymieniać klamkomanetek i hamulców? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
remover

Będzie pasowała każda tylna przerzutka Shimano na 7,8,9 rzędów. Wybór zależy od tego ile chcesz wydać i czy rozważasz używkę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian

Tak. Ale czemu SIS nie działa od początku?  Używka moze być. Wolałbym oryginalnego Altusa, ale używki w dobrym stanie tylko zagranicą https://www.alkonmall.com/index.php?main_page=product_info&products_id=97424 

Ze starych są z lat '90 na przykład Deore XT

Z nowych Acera RD-M310/RD-M360 do Deore  RD-M592

Ceny obu chyba zbliżone. Pewnie 100 PLN można wydać, jeśli reszty (manetki, hamulce) nie musiałbym wymieniać, lecz znowuż szkoda braku SIS.....

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Godzinę temu, whiteindian napisał:

Manetki przełączają się jak zwykłe dźwignie niestety od początku, aktualnie tylna nie działa.

Nie działa manetka prawa czy przerzutka tylna uszkodzona?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian
3 minuty temu, SoloTM napisał:

Nie działa manetka prawa czy przerzutka tylna uszkodzona?

W sumie nie jest do końca pewny, prawa manetka jest jakby zblokowana, one dwie od początku działały, dopiero po wizycie u "fachowca zostałą zwrócona w tym stanie bez mojej wiedzy. Przerzutka tylna aktualnie nie działa. 

Podkreślam jeszcze raz: od nowości nie działało SIS. Teraz mogę  włożyć na tył coś naprawdę bardzo dobrego, ale jaki sens to ma w sytuacji gdy nie ma płynnego przełączania? 

Co ciekawa o ile się nie mylę jakiś sklep w Polsce sprzedaje jeszcze przó Altusa http://www.bajkszop.com/przerzutka-przod-shimano-altus-fdct92-d-ciag-p-2882.html

Edytowane przez whiteindian

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Trzeba ustalić czy manetka działa.  Odkręć linkę od przerzutki i lekko ciągnąć za linkę spróbuj klikać biegami ( symulować wrzucanie na większe koronki, a następnie zrzucać na mniejsze ). Jeśli działa to przerzutka do wymiany. Jaki model to osobny temat ( jak się trafi starszy typ w bdb cenie nowa lub używana to można brać ). Co do przedniej przerzutki to link który dałeś jest do korby 42/34/24, takie stopniowanie masz?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
whiteindian
Teraz, SoloTM napisał:

 Co do przedniej przerzutki to link który dałeś jest do korby 42/34/24, takie stopniowanie masz?

Sugerowałem się oznaczeniami ze strony RetroMTB http://www.retromtb.pl/pdf/shimano97.pdf

Resztę sprawdzę. Rozumiem że używać raz więcej raz mniej siły. 

Generalnie łatwo wymienić wszystko (manetki, klamki, przerzutki, hamulce) ale nie ma na rynku takich manetek jak moje, poniżej linii kierownicy. (Pół biedy myślałem o czymś takim jak Shimano Revoshift SL-RS35 3x7, a jakieś klamki ładne osobno dokupić). 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×