Skocz do zawartości

[korba] ramie korby


DarekJ94

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam , składam własnie swoją pierwsza szosówke i stoje przed wyborem korby i tu nasuwa sie pytanie o rozmiar ramienia korby , wygooglowalem że żeby to obliczyć to rozmiar nogi(do krocza) x2,16 = dlugosc ramienia w mm. Z tego wychodzi że ramie dla mnie powinno wynisic w granicach 175 mm (rozmiar nogi 81 cm) Dodam ze mój wzrost to 174 cm. Czytałem że w sprawie rowerów szosowych to wygląda inaczej i lepszym rozwiązaniem jest mniejsza 170mm .Czy móglby się ktoś obeznany wypowiedzieć w temacie? ,pozdrawiam.

Napisano

Dłuższa korba to wyższy moment obrotowy, więc pedałuje się trochę lżej, ale za to krótsza korba sprzyja jeździe kadencyjnej. Kadencja na szosie determinuje rytm jazdy dlatego lepiej jeśli łatwiej utrzymać wysoką. W terenie nie da się tak płynąć, bo ciągle jakaś przeszkoda, więc i tak biegami się wachluje...

 

Na mój gust to jeśli jeździsz kadencyjnie to weź krótszą, a jak nie to też weź krótszą to sobie kadencję łatwiej wyrobisz :teehee:

Napisano

Korbę dobiera się pod wzrost, tak jak pisze AdamJedzie. Do szosy przy Twoim wzroście optymalna długość to 172,5mm, ale jeżeli weźmiesz 170, lub 175mm, to nie odczujesz różnicy. Też przechodziłem przez temat doboru korby. W moim rowerze była 170mm, a według wzrostu powinna być 175mm. Obawiałem się zmiany na dłuższą, bo przyzwyczaiłem się do 170mm. Obawiałem się, że spadnie mi kadencja, że będę miał problemy z bólem kolan, że będę zahaczał pedałami przy dużych przechyłach. Naczytałem się, nakombinowałem. Na forum każdy ma inne zdanie. Zdecydowałem się na zakup zalecanej dla mnie długości, czyli 175mm. Zmiana długości wymagała oczywiście korekty wysokości siodełka. I wiesz co? Ano nic. Jeździ się tak jak przedtem. Ta różnica 5mm jest w zasadzie niewyczuwalna. Kadencję utrzymuję bez problemu na takim samym poziomie, a bajki o większym momencie obrotowym możesz sobie odpuścić. Przy kadencji 90-110 korba dłuższa o 5mm nie wygeneruje większego momentu w wyczuwalny sposób.

Napisano

dzięki za odpowiedz , a czy mógłby ktoś polecić jakąś korbę w granicach 150 zł pod 8 rząd dwu blatową na kwadrat bo tak szukam i szukam ale nie wiem czy nie kupie kota w worku . Myslałem nad

 http://allegro.pl/shimano-rx100-fc-a551-korba-170mm-52-54-nowa-i5597377670.html

 

http://allegro.pl/szosowe-prowheel-chariot-52-42-kwadrat-918g-szosa-i5612481735.html

albo 

http://allegro.pl/mechanizm-korbowy-sunrace-53-39-52-42-korb-shimano-i5429008563.html

Jak sądzicie która z nich byłaby lepsza a może macie lepsze propozycje w tym przedziale cenowym , prosiłbym o poarde bo jestem troche zielony , pozdrawiam.

Napisano
A możesz wyjaśnić dlaczego tak upierasz się przy korbie na kwadrat? Octalink wyszedłby Cie może trochę drożej, ale uwierz mi że warto. Różnica w sztywności ogromna. Miałem oś na kwadrat i przy mocnym deptaniu łańcuch potrafił ocierać o wózek przedniej przerzutki. Pomagało popuszczenie śrubek oporowych przerzutki, ale czasem spadał przez to łańcuch przy zmianie zębatki na korbie. Po przejsciu na octalink korba pracuje sztywno, przerzutka jest ciasno wyregulowana. Łańcuch ani nie ociera, ani nie spada.

Napisano

upieram sie na kwadrat ponieważ taki zestaw był już w ramie która zakupiłem a po drugie ograniczaja mnie troche środki finansowe.

Napisano

Z podanych przez Ciebie korb najatrakcyjniejsza wydaje się Shimano RX100. Konstrukcja z lat 90-tych, ale grupę RX100 można porównać do dzisiejszej Tiagry. Ta korba wymaga suportu z osią o długości 113mm. Ale jeśli priorytetem jest niska cena, to Prowheel też będzie się kręcić.

Napisano

Mam 178cm i na 170mm jeździ mi się tak sobie. Będę zmieniał  na 172,5mm, bo tak miałem kiedyś i było OK. Niestety w gotowych rowerach nie mamy czasami wyboru.

Co do korby, to jak nie masz kasy od reki, to może - 10 rat x 0%. Tu masz nowy zestaw z suportem:

-Shimano http://allegro.pl/korba-shimano-105-fc-5600-50x39-172-5-i5622842624.html - przełożenia 50/39

- SRAM http://allegro.pl/korba-sram-rival-gxp-172-5-mm-50-34t-gratis-2-i5608848492.html - przełożenia 50/34.

Tylko, czy na 8-rzędowy tył będą OK?

Napisano

Dura Ace, to nie producent, a najwyższa grupa osprzętu szosowego Shimano. Korba wygląda dobrze. Na octalink nic lepszego nie znajdziesz. Przed zakupem zapytaj tylko o parametry suportu. Wygląda na BSA 68mm, ale musisz porównać z tym który masz w swoim rowerze.

Napisano

Dura Ace, to nie producent, a najwyższa grupa osprzętu szosowego Shimano. Korba wygląda dobrze. Na octalink nic lepszego nie znajdziesz. Przed zakupem zapytaj tylko o parametry suportu. Wygląda na BSA 68mm, ale musisz porównać z tym który masz w swoim rowerze.

mufe posiadam 68mm wiec powinno pasowac

sprzedający mówi ze korba ma 4000 tysiace przejechane , jak myślicie brać ją czy szukać czegoś innego?

Napisano

a więc zastanowilem sie i jednak zmienie ten kwadrat na octalink i czy taki zestaw byłby dobrym rozwiazaniem? bo wsumie dura ace to wmiare znan marka prawda?

Korba Dura Ace 7700 + suport Dura Ace (5616951029) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

7700 to grupa 9-rzędowa. Jak przymierzasz się do kasety 9 to OK, ale do 8 nie radzę. Wymaga łańcucha o odpowiedniej szerokości.

No i ta wielkość blatów 53/43. Dobre dla wytrenowanego zawodowca. Szukaj lepiej 50/34 max 50/39 :)

Napisano

Do 10k km na 100% dociągniesz. Ta korba, ma nawet nie połowę żywotności za sobą.

 

Dokładniej, to zębatki korby. Jak się zużyją, to wymienisz na nowe i kolejne kilkanaście tysięcy kilometrów przed Tobą.

 

Korba będzie bez problemów współpracować z łańcuchem 8-biegowym. 

Napisano

7700 to grupa 9-rzędowa. Jak przymierzasz się do kasety 9 to OK, ale do 8 nie radzę. Wymaga łańcucha o odpowiedniej szerokości.

No i ta wielkość blatów 53/43. Dobre dla wytrenowanego zawodowca. Szukaj lepiej 50/34 max 50/39 :)

Jezdze codziennie po 50-60km zdarza sie ze 100-130km na rowerze mtb 19 kg jakas forma tam jest, moze i racja ze troche za duza zebatka

Napisano

tylko, że one dotyczą działu elektroniki.

Coś mi się nie chce w to wierzyć :).

post-189865-0-58816400-1440522195_thumb.jpg

Witam , składam własnie swoją pierwsza szosówke i stoje przed wyborem korby i tu nasuwa sie pytanie o rozmiar ramienia korby , wygooglowalem że żeby to obliczyć to rozmiar nogi(do krocza) x2,16 = dlugosc ramienia w mm. Z tego wychodzi że ramie dla mnie powinno wynisic w granicach 175 mm (rozmiar nogi 81 cm) Dodam ze mój wzrost to 174 cm. Czytałem że w sprawie rowerów szosowych to wygląda inaczej i lepszym rozwiązaniem jest mniejsza 170mm .Czy móglby się ktoś obeznany wypowiedzieć w temacie? ,pozdrawiam.

Przy długości nogi 81cm mieścisz się jeszcze w rozmiarze korby 170mm.

A co masz już do tej szosówki?

Jak nic to składaj sobie na Shimano 105 - 10 rzędów.

W przypadku pierwszej szosówki spokojnie wystarczy kompaktowo 50/34T.

Napisano

na razie to czysta rama ze sztycą , mostkiem i wkładem suportu na kwadrat ale zamierzam go zamienic na cos innego.Własnie chcialbym zaczac kompletowanieszosy  od korby :)

No wiec poszukalem troche i na 105 nie ma opcji bo za drogo na mój portfel ale znalazlem to: http://allegro.pl/korba-shimano-fc-4550-tiagra-50-34-170mm-kompakt-i5177388855.html akurat z suportem wiec nie bedzie problemu a czy pozniej gdybym zjechal zebatke to moglbym do tego ramienia dokupic np 52t?

 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Możesz spokojnie zmienić na 52T, ale na szosie jak sobie odpowiednio dobierzesz kasetę wielotrybu, to i 50T na blacie Ci wystarczy.

Testowałem już różne ustawienia przodu i jednak dla amatora 50/34T jest wystarczające i uniwersalne. Kolega jeździ na 50/39T, ale będzie wracał na 50/34T.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...