Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[Amortyzator] Fox 32 Float 26 CTD O/C - Evolution 120 Taper


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#21 Kowal1986

Kowal1986

    Maniak

  • Użytkownik
  • 312 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa-Ursus
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano 11 sierpień 2015 - 21:13

Mocno odeszliśmy od tematu, więc dorzucę jeszcze moje 2 grosze.

 

 

Robiłem dziś serwis olejowy mojego 26" F100 32 Float OB RL 2012 (przebieg prawie 11 tyś - tulejki ślizgowe wymieniane na początku roku) i zauważyłem jedną sprawę:

 

Od ostatniego przeglądu co 2.-3. jazdę zostawiałem rower do góry nogami przynajmniej na całą noc. Myślałem, że przez tulejki ślizgowe dużo oleju się nie przeciśnie ,aby nasączyć gąbki, jednak chciałem to sprawdzić doświadczalnie.

 

Efekt po 120 rbh i 2666 km:

 

Gąbki pod uszczelkami w obu lagach były świetnie nasączone - na pewno takie postępowanie wydłuży żywotność sztućca i w moim przypadku  nie będzie trzeba go oglądać, co każde 30 rbh ja wymyśla sobie to FOX (oczywiście zależy od warunkach w jakich śmigacie, bo wiadomo, że amor topiony regularnie w błocie na maratonach lub w górach trzeba znacznie częściej oglądać. W moim przypadku to tylko kilka błotnych maratonów, a przeważnie jazda w kurzu i piachu po płaskich bezdrożach Mazowieckich)


  • 0

Reklama

Reklama

#22 durnykot

durnykot

    Emeryt

  • Mod Team
  • 5421 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Rafał

Napisano 12 sierpień 2015 - 08:49

Kowal, nie porównujmy Foxa typu O/B z Foxami O/C lub FIT. W przypadku tych drugich trudno mówić o dobrym smarowaniu dołu ,skoro w nowych amorkach zamiast oczekiwanych 30 ml jest 15 ( lub mniej). Patent z odwracaniem amorka do góry kołami jest OK, ale nie zmienia to faktu,że warto olej od czasu do czasu wymienić ( choćby dlatego,żeby mieć czysty olej ).

Poza tym nie demonizujcie i przestańcie narzekać na te 30 h- jak ktoś chce,to będzie tego przestrzegał, inny będzie miał to w ....

 


  • 0

#23 sp00n

sp00n

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:G-ce

Napisano 12 sierpień 2015 - 08:55

ok, to co ja powinienem najlepiej robić z moim amorkiem, żeby mi te kilka lat posłużył (nie wyrabiam jakiejś masakrycznej liczby jazdogodzin)? takie podstawowe rzeczy, które można zrobić w piwnicy.

dodam, że niezbyt wprawny ze mnie mechanik, więc takie minimum mi potrzebne informacji.

 

i drugie pytanie, jakie są najgorsze rzeczy dla amora podczas jazdy? typu: małe ciśnienie, mało oleju, zjazd na blokadzie itp.? 


  • 0

#24 durnykot

durnykot

    Emeryt

  • Mod Team
  • 5421 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Rafał

Napisano 12 sierpień 2015 - 14:36

i drugie pytanie, jakie są najgorsze rzeczy dla amora podczas jazdy? typu: małe ciśnienie, mało oleju, zjazd na blokadzie itp.

Dokładnie te ,które wymieniłeś . Plus brak lub nieprawidłowy serwis.

Z Foxami jest tak,że albo trafisz na bezawaryjny model,albo na taki, który się sypie po 100 km. Nie ma reguły. 

Niemniej jednak dbałość o amorek skutecznie podnosi jego żywotność.


  • 0

#25 sp00n

sp00n

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:G-ce

Napisano 13 sierpień 2015 - 08:25

no dobra ale co powinienem robić w domu - ja czyszczę golenie co wycieczkę i psikam brunox dwa razy - pierwszy czyszczę, drugi zostawiam.

Tyle z mojego serwisu.


  • 0

#26 Kowal1986

Kowal1986

    Maniak

  • Użytkownik
  • 312 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa-Ursus
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano 13 sierpień 2015 - 12:14

Kolega Kot już podawał Bike Help Center | FOX znajdziesz na samym dole tabelkę z interwałami serwisowymi.


Użytkownik Kowal1986 edytował ten post 13 sierpień 2015 - 12:16

  • 0

Reklama

Reklama

#27 siejak1

siejak1

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 813 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 13 sierpień 2015 - 12:30

ja czyszczę golenie co wycieczkę i psikam brunox dwa razy - pierwszy czyszczę, drugi zostawiam.

Używając tak często tego brunoxa to bardziej mu szkodzisz niż pomagasz :D Ja max raz w tygodniu go używam do wyczyszczenia uszczelek z kurzu. 


  • 0

#28 KartofeL

KartofeL

    Maniak

  • Użytkownik
  • 646 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Głuszyca
Garaż Rower

Napisano 13 sierpień 2015 - 14:21

Ja do czyszczenia uszczelek używam oleju w aerozolu, taki do łańcucha (do łańcucha go nie używam :P ). Wpierw wycieram golenie szmatką, później uszczelki wymiatam szczoteczką do zębów, następnie smaruję golenie tym olejem, robię krótką przejażdżkę "skacząc" na rowerze tak żeby zawieszenie się skompresowało wtedy cały syf z uszczelek zostaje na goleniach i dokładnie wycieram. Robię to po każdej jeździe / przed kolejną jazdą i tego kurzu jest tam sporo za każdym razem.

Wymieniałem olej na początku po kilku jazdach i faktycznie było go mniej niż 10 ml i to innego koloru w lewej jak w prawej ladze, a na ślizgach mam rowki przez które może się przedostawać olej co chyba jest rzadkością, wnioskując z informacji w internetach.

Mam Fox Float CTD Performance 2015 29"


Użytkownik KartofeL edytował ten post 13 sierpień 2015 - 14:22

  • 0

#29 Kowal1986

Kowal1986

    Maniak

  • Użytkownik
  • 312 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa-Ursus
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano 13 sierpień 2015 - 14:34

Rowki w ślizgach są chyba standardowe - może kiedyś było inaczej. Co do oleju do łańcuchów to ja bym uważał. Może się okazać, że źle wpływa na gumę uszczelek i może spowodować ich spuchniecie. Lepiej do czyszczenia użyć oleju jaki lejesz do amortyzatora. On na pewno jest bezpieczny dla uszczelnień.
  • 0

#30 KartofeL

KartofeL

    Maniak

  • Użytkownik
  • 646 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Głuszyca
Garaż Rower

Napisano 13 sierpień 2015 - 14:54

Może się okazać, że źle wpływa na gumę uszczelek i może spowodować ich spuchniecie.

Nie pomyślałem o tym... Trzeba się przerzucić na Fox 20wt Gold.


  • 0

#31 siejak1

siejak1

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 813 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 13 sierpień 2015 - 14:58

a na ślizgach mam rowki przez które może się przedostawać olej co chyba jest rzadkością,

Też to mam w sidzie. :) 


  • 0

#32 nieuchron

nieuchron

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 14 grudzień 2016 - 10:41

Serwisujecie swoje Foxy sami? Ja od 6 lat jeżdżę na dwukomorowej Rebie, którą sam regularnie ogarniam. Znam ceny smarowideł i części eksploatacyjnych. Słyszałem, że Foxy są droższe w utrzymaniu, ale ile to wychodzi na rok? Mam na oku Fox 32 Float 27,5 CTD O/C - Evolution. Ciężko będzie ogarnąć serwis samemu? Wymagane są jakieś specjalne narzędzia?

Planuję konwersję mojego 26" na koła 27,5" pod laczki 2,4 (rama Scott Scale 610). Szukam amora na qr 9. Ze starych kół 26" zostały mi piasty dt 240s pod oś 9mm i żal wywalać mi kasę na nową piastę przód pod qr15. Niestety przeróbka na większą oś nie jest możliwa. Najchętniej kupiłbym znów Rebę, ale ciężko o taką pod qr9. Macie doświadczenie w porównaniu kultury pracy Reby względem tego Foxa?


  • 0

Reklama

Reklama

#33 phoe

phoe

    Master

  • Użytkownik
  • 1877 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lubin
Garaż Rower

Napisano 16 grudzień 2016 - 20:08

Po co Ci FOX? Nie lepiej Epixona?


  • 0

#34 nieuchron

nieuchron

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 16 grudzień 2016 - 20:56

Masz na myśli Suntour Epicona? Miałem kiedyś XCMa. Suntour kojarzę bardziej z budżetowymi widelcami. Raczej nie brałbym, go pod uwagę ze względu na słabą sztywność i już prędzej skłaniał się w stronę Recona. BTW skąd pytanie: "Po co Ci FOX?".  Czemu sugerujesz Epicona?


  • 0

#35 phoe

phoe

    Master

  • Użytkownik
  • 1877 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lubin
Garaż Rower

Napisano 16 grudzień 2016 - 21:04

Bo jest dobry i ma świetny stosunek jakość/cena, sam Rebe wywaliłem i mam Auron'a 120mm teraz, jak chodzi o pracę to jest sporo lepszy od Reby, sztywność też mu nie brakuje.

 

Wątpię że w Epixonie będzie Ci sztywności pracowało, wideł co najmniej 1 półka wyżej niż Recon.

Zresztą MartinH "katuje" epixona w górach, pytaj go o opinie, nic złego raczej nie powie.


Użytkownik phoe edytował ten post 16 grudzień 2016 - 21:05

  • 0

#36 gtb

gtb

    Master

  • Użytkownik
  • 2776 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Czaplinek
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano 16 grudzień 2016 - 21:06

Bo tym zdaniem :

Suntour kojarzę bardziej z budżetowymi widelcami.

Szufladkujesz markę nie znając ich wszystkich produktów (z reszta gro osób tak postrzega).

Najprostsze modele SR (XCT/XCM) rzeczywiście są kiepskie z racji budżetowości (czego się spodziewać po sprzęcie za 200zł) , ale obecnie wyższe modele prezentują zdecydowanie lepszy poziom nie odbiegający od "renomowanych" marek. Taki Epixon będzie pracował co najmniej tak samo dobrze jak Recon a przy tym będzie lżejszy i tańszy.


  • 0

#37 nieuchron

nieuchron

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 18 grudzień 2016 - 21:45

Dzięki za konstruktywne komentarze. Rozumiem, jesteście zdania, że bardzo dużo ludzi jeździ na Foxach tylko dla naklejek lub nie są w stanie wykorzystać ich potencjału? W wielu wypadkach bez sensu pchać się w tak duży koszty i w zupełności wystarczyłby tańszy/ prostszy amor? Na pewno poczytam i dowiem się więcej o wyższych modelach ST. Epicon i Auron są równie łatwe w serwisie co Reba? Jak z dostępnością części eksploatacyjnych? 


Użytkownik nieuchron edytował ten post 18 grudzień 2016 - 21:46

  • 0

#38 phoe

phoe

    Master

  • Użytkownik
  • 1877 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lubin
Garaż Rower

Napisano 18 grudzień 2016 - 21:52

Do SR masz najlepiej dostępne części z chyba wszystkich marek, u Activii nawet kupisz lagi dolne czy górne w sensownej cenie.

Kolejny plus SR to taki, że możesz je łatwo modować np wymieniając sprężyny na miększe czy ustawiać skok dowolnie jak ci się podoba.

O Auronie i modowaniu masz cały wątek na endurotrophy.

 

W serwisie raczej jest banalny.


  • 0

Reklama

Reklama

#39 vdcmike

vdcmike

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1375 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa
  • Imię:Mike

Napisano 19 grudzień 2016 - 08:48

Suntour (rozważając wysokie modele) ma mniej zaawansowane tłumiki (są na etapie podniecenia się szybką i wolną kompresją, od czego inni odeszli jakiś czas temu oferując "inteligentniejsze" rozwiązania). W niskich i średnich modelach nierozbieralne. Gorsze ślizgi (dlatego dostępność goleni może być kluczowa). Stalowe sprężyny negatywne co wiąże się z pewnymi trudnościami regulacyjnymi oraz brak kąpieli olejowej tylko smar stały smarujący ślizgi.
Fakt, mogą być tańsze w eksploatacji np. od zaawansowanych modeli foxa. W każdym razie dyskusja Fiat vs. Mercedes. Jędne i drugie jeżdżą... ;)
  • 0

Reklama

Reklama