Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[Amortyzator] Fox 32 Float 26 CTD O/C - Evolution 120 Taper


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 sp00n

sp00n

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:G-ce

Napisano 27 lipiec 2015 - 10:01

Witam,

mam ten amorek od jakiegoś roku i ostatnio zauważyłem, że przód w pozycji "climb" praktycznie niczym nie różni się od pozycji "descend". Wcześniej climb był twardy Sag ustawiam na jakieś 15%

,zgodnie z zaleceniami producenta, ze strony ridefox. Czy w tych amorach zdarzają się uszkodzenia "blokady" skoku?

 

Tył również mam na FOXie i tam climb powoduje minimalne uginanie się zawieszenia, prawie jak hardtail - wszystko pod dupą czuć. To tak informacyjnie.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Amor jak i cały rower jest chyba z 2013 roku.


Użytkownik durnykot edytował ten post 27 lipiec 2015 - 10:11
pkt 2b

  • 0

Reklama

Reklama

#2 jasinski21444

jasinski21444

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrów Wlkp
  • Imię:Michał
Garaż Rower

Napisano 27 lipiec 2015 - 10:04

Widelec nadaje się na serwis , trzeba przeserwisować tłumik.


Użytkownik jasinski21444 edytował ten post 27 lipiec 2015 - 10:05

  • 0

#3 sp00n

sp00n

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:G-ce

Napisano 27 lipiec 2015 - 10:08

Dzięki za mega szybką odpowiedź. Tego się naprawdę nie spodziewałem.

Aha, a jeśli jest jeszcze na gwarancji, czy to jest naprawa gwarancyjna czy jak szczotki w silniku wiertarki - zużycie eksploatacyjne? dodam że może zrobiłem 900 km tym rowerem.

 


Użytkownik sp00n edytował ten post 27 lipiec 2015 - 10:11

  • 0

#4 durnykot

durnykot

    Emeryt

  • Mod Team
  • 5378 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Rafał

Napisano 27 lipiec 2015 - 10:12

Robiłeś kiedykolwiek przegląd serwisowy zgodny z interwałami zalecanymi przez Foxa? Jeśli nie, to może ( ale nie musi- zależy od widzimisię gwaranta) być problem.


  • 0

#5 sp00n

sp00n

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:G-ce

Napisano 27 lipiec 2015 - 11:16

Nie, muszę sprawdzić. Dzięki za pomoc.


  • 0

#6 sp00n

sp00n

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:G-ce

Napisano 29 lipiec 2015 - 06:52

Robiłem tylko serwis tzw. zerowy, po 3 m-cach od zakupu roweru. Dopompowałem widelec, niby jest lepiej, ale zostawiłem w serwisie z ramach reklamacji z tytułu rękojmi - mają zobaczyć olej, prze serwisować to co się da (bo niezły mechanik jest w tym sklepie), ale jeśli faktycznie będzie grubsza sprawa, no to musi jechać dalej. Tak jak kolega wyżej pisał, już była rozmowa nt. problemów z serwisem FOXa jeśli co 50h jazdy nie jest on na przeglądzie (WTF?? ) - serio tak jest? 50h? no bez jaj... przecież to nawet nie jest 2,5 miesiąca.

 

Czy może być tak, że widelec był słabo napompowany, i przez to blokada dostawała bardziej w dupę (widelec był dość miękki, aż za)  i coś strzeliło?


Użytkownik sp00n edytował ten post 29 lipiec 2015 - 06:54

  • 0

Reklama

Reklama

#7 Kowal1986

Kowal1986

    Maniak

  • Użytkownik
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa-Ursus
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano 05 sierpień 2015 - 15:07

Te 50 godz jazdy to chyba bajka jakaś.

 

Tu masz warunki gwarancyjne przedstawiciela FOX-a Fox Racing Shox


  • 0

#8 durnykot

durnykot

    Emeryt

  • Mod Team
  • 5378 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Rafał

Napisano 05 sierpień 2015 - 17:28

Czy może być tak, że widelec był słabo napompowany, i przez to blokada dostawała bardziej w dupę (widelec był dość miękki, aż za)  i coś strzeliło?

Teoretycznie nie , bo Fox ma ( a przynajmniej powinien ) mieć zawór blow-off, który powinien zwolnić blokadę przy najechaniu na dużą przeszkodę. Ale oczywiście mogło się tak zdarzyć.

serio tak jest? 50h? no bez jaj

:)

Za to płacisz.... kupujesz strasznie zaawansowany amorek najwyższej klasy,który tego wymaga :)

 

 


  • 0

#9 Kowal1986

Kowal1986

    Maniak

  • Użytkownik
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa-Ursus
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano 05 sierpień 2015 - 17:41

@durnykot

 

Nie strasz kolegi - wystarczy raz na 125 rbh lub 1 rok, aby utrzymać gwarancję (Fox Racing Shox

 

Oczywiście problemem jest, że musisz to zrobić w autoryzowanym serwisie, a to wiąże się z wysyłką amora jeżeli nie mieszkasz w Warszawie.... to jest porażka.


  • 0

#10 durnykot

durnykot

    Emeryt

  • Mod Team
  • 5378 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Rafał

Napisano 06 sierpień 2015 - 18:29

Interwały 125h są dla amorków 2015/2016 z tłumikami FIT

Dla modeli starszych ,w tym wersji  F32 Float Evolution CTD jest 100 hr dla pełnego przeglądu i 30 h dla małego serwisu ( olej w goleniach dolnych itepe)

Bike Help Center | FOX

 

 


  • 0

#11 Kowal1986

Kowal1986

    Maniak

  • Użytkownik
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa-Ursus
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano 09 sierpień 2015 - 11:04


To cwaniaki- czyli gwarancja jest tylko mrzonką, bo kto normalny co 30 godzin pracy będzie odsyłał amor do serwisu. Dodatkowo sam nie możesz wymienić oleju, bo tracisz gwarancję po otwarciu amora... porażka.

Prawdopodobnie Fox się tak zabezpieczył przed wszelakimi reklamacjami ślizgów i panewek. Zawsze można się doczepić, źe nie wymieniałeś oleju co 30 godzin jazdy i Twoja wina, że masz luz na widelcu lub anoda odpada.
  • 0

#12 blebnik

blebnik

    Amator

  • Użytkownik
  • 84 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Imię:M

Napisano 10 sierpień 2015 - 12:18

Dodatkowo sam nie możesz wymienić oleju, bo tracisz gwarancję po otwarciu amora... porażka.

 

a czy możesz przytoczyć fragment warunków gwarancji gdzie pada takie stwierdzenie?:)


  • 0

Reklama

Reklama

#13 Kowal1986

Kowal1986

    Maniak

  • Użytkownik
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa-Ursus
  • Imię:Tomek
Garaż Rower

Napisano 10 sierpień 2015 - 15:02

Tak się domyślam, ale z drugiej strony jeżeli nie zrobi tego serwis to jak udowodnisz, bez paragonów za usługę, że olej sam wymieniałeś ;-)

 

Widzisz i tak Cie mają w garści. Zawsze mogą Ci powiedzieć, że nie serwisowałeś w zalecanych interwałach jeżeli nie masz na to dowodów.


  • 0

#14 sp00n

sp00n

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:G-ce

Napisano 10 sierpień 2015 - 16:52

W amorze wymieniono tłumik, w ramach świadczenia gwarancyjnego. Myślę, że na pewno sklep zadziałał tam odpowiednio, bo to był widelec fabrycznie montowany - obawiam się, że w przypadku widelca kupowanego samodzielnie mogłoby być różnie.


To cwaniaki- czyli gwarancja jest tylko mrzonką, bo kto normalny co 30 godzin pracy będzie odsyłał amor do serwisu. Dodatkowo sam nie możesz wymienić oleju, bo tracisz gwarancję po otwarciu amora... porażka.

Prawdopodobnie Fox się tak zabezpieczył przed wszelakimi reklamacjami ślizgów i panewek. Zawsze można się doczepić, źe nie wymieniałeś oleju co 30 godzin jazdy i Twoja wina, że masz luz na widelcu lub anoda odpada.

Zastanawiam się w zasadzie dlaczego tak zapisują restrykcyjnie warunki gwarancji, opcji jest kilka:

a) chcą zminimalizować liczbę uznanych reklamacji poprzez właśnie wymóg udowadniania rzeczy przez klienta ( co zresztą jest wbrew regulacjom UE i polskim, w tej chwili nawet nie trzeba mieć paragonu, przychodzisz ze świadkiem/potwierdzeniem przelewu i muszą przyjąć do reklamacji/zwrotu - klient ma po prostu w jakikolwiek sposób wykazać, że przedmiot nabył. I tyle). Efekt na dłuższą metę - degradacja wartości marki.

B) boją się o jakość sprzętu, który produkują, w związku z czym ograniczenia j/w. Efekt: j/w.

c) jest to taki super hiper sprzęt, że nikt nie robi lepszego. Czy tak jest - nie wiem, bo nie kupuje amorów często i nie siedzę w temacie. Mogą zachowywać się jak chcą. Efekt: różnie może być, wiele marek tak robi a ludzie dalej kupują.

d) zaawansowana konstrukcja, która wymaga wiedzy w użytkowaniu, np. nie dobijania blokad itd. (chociaż tu chyba jest blowoff), nie serwisowania i odsyłanie zajechanych widelców w 19 miesiącu gwarancji. Efekt: edukacja użytkowników?

 

Nie wiem, jak dla mnie każda z tych opcji jest negatywna dla wizerunku firmy. Osobiście jestem zadowolony, bo amor naprawiony, i teraz będę chyba bardziej uważał, bo FOX nie jest sprzętem nie do zdarcia na pewno. Kilka wypadów w góry, tak to głównie las i szuter, a amor za ładną kasę serwis po 13 miesiącach.


Użytkownik sp00n edytował ten post 10 sierpień 2015 - 16:54

  • 0

#15 blebnik

blebnik

    Amator

  • Użytkownik
  • 84 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Imię:M

Napisano 10 sierpień 2015 - 17:18

Widzisz i tak Cie mają w garści. Zawsze mogą Ci powiedzieć, że nie serwisowałeś w zalecanych interwałach jeżeli nie masz na to dowodów.

 

Fox - nie jest taki zły :) Z drugiej strony niech oni udowodnią, że przjechałeś więcej niż te 30h w terenie, skoro olej jest czysty.


  • 0

#16 sp00n

sp00n

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:G-ce

Napisano 10 sierpień 2015 - 17:30

ale, niezależnie od tego czy mogą czy potrafia i czy w ogóle chcą cokolwiek udowadniać, nie uważasz, że 30h w terenie i serwis to jest lekka padaka?


  • 0

#17 blebnik

blebnik

    Amator

  • Użytkownik
  • 84 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Imię:M

Napisano 10 sierpień 2015 - 17:52

nie uważasz, że 30h w terenie i serwis to jest lekka padaka?

 

Osobiście sadzę, że tak, to jest padaka, ale "jeden rabin powie tak, a inny rabin powie nie" :) Na stronie cult-bikes, jest mowa o przeglądzie co 125h, a oni są wykonawcą gwarancji i bądz tu mądry i pisz wiersze, czyli wyrób sobie zdanie. W 95% przypadkow jezeli bedziesz przelewał foxa co 30h zobaczysz czyściuteńki olej, więc czy trzeba to robić co 30h?

 

W RS jest chyba podobnie z interwałami, tam było co 50h? Więc jest to powszechna praktyka. Np. przy reverbie jest super zapis w gwarancji, gdzie mowia, że pełen serwis powinien odbyc sie "co 200h jazdy lub wczesniej, jezeli bedzie to konieczne", a skąd mam wiedzieć kiedy to jest konieczne bez serwisu? ew. jak anoda zejdzie to też już wiem :)


  • 0

#18 durnykot

durnykot

    Emeryt

  • Mod Team
  • 5378 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Rafał

Napisano 10 sierpień 2015 - 18:29

Panowie, trochę mnie dziwi ta dyskusja. Z jeden strony kupujecie drogi sprzęt, który jest zdecydowanie bardziej zaawansowaną konstrukcją niż stare Marcoki ( tu sugeruję zajrzeć do tematu Puklusa o serwisie nowego Pajka ) , z drugiej zaś strony oburzacie się o dosyć restrykcyjne zapisy serwisowe. 

nie uważasz, że 30h w terenie i serwis to jest lekka padaka?
 

Fox, jak każda zresztą marka, stawia na utrzymanie płynności pracy amorka przez cały okres użytkowania, tak więc określił dosyć krótkie interwały serwisowe dla amorków. Jednakże zauważcie,że owe 30h dotyczy tylko wymiany oleju w dolnych goleniach ,ponowne nasączenie gąbek oraz weryfikację stanu goleni górnych oraz ślizgów. Dlaczego? 

Otóż mimo stosowania kąpieli w dolnych goleniach nie da się zagwarantować ,że gąbeczki będą stale wilgotne i czyste ( brudne i suche uszczelki to zło,które skutecznie pogarsza pracę amorka). Poza tym tak częste oględziny goleni pozwalają na wczesne wykrycie ewentualnych problemów ze ślizgami. 

 

Prywatnie wymieniam olej w dolnych goleniach mniej więcej co max dwa miesiące, niezależnie od tego ,czy to Fox,DT Swiss czy Manitou. I nie narzekam na jakość pracy.

Ale każdy robi jak chce.

 

Aby się upewnić,czy te 30 h ma sens możecie sobie zaglądać od czasu do czasu pod uszczelki i sprawdzać stan gąbeczek- tu jest manual

Dust Wiper Seal Quick Clean and Lube


  • 0

#19 blebnik

blebnik

    Amator

  • Użytkownik
  • 84 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Imię:M

Napisano 10 sierpień 2015 - 20:50

Prywatnie wymieniam olej w dolnych goleniach mniej więcej co max dwa miesiące, niezależnie od tego ,czy to Fox,DT Swiss czy Manitou

 

a ile to jest 2 miesiące zwykłego czasu w jazdo-godzinach?:)


  • 0

Reklama

Reklama

#20 jasinski21444

jasinski21444

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrów Wlkp
  • Imię:Michał
Garaż Rower

Napisano 10 sierpień 2015 - 20:56

a ile to jest 2 miesiące zwykłego czasu w jazdo-godzinach?

 

Robię podobnie jak Durnykot , czasem tylko przydarzają się jesienią / zimą takie wyjazdy gdzie widelec trzeba rozebrać co jazdę w górach ale generalnie wymieniam olej w dolnych goleniach co ok 1,5-2 miesiące . W moim przypadku jest to ok 80-90h . 


  • 0