Skocz do zawartości

[korba] alivio fc-m430 vs alivio fc-m410 ?


duq

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam problem odnośnie doboru korby, do wyboru dwie z tematu:

 

http://allegro.pl/korby-alivio-170mm-fc-m430-9rz-czarne-lodz-i5549491570.html

 

http://allegro.pl/korba-shimano-alivio-fc-m410-suport-maszyn-neco-i5556185391.html

 

ilość zębów w aukcjach nie ma znaczenia !

 

(do pierwszej będę potrzebował suport, mój obecny po około 8000 km zgrzyta niemiłosiernie mimo czyszczenia)

 

Stara korba suntour zębatki ma ala logo billabonga :) co przy mocniejszym depnięciu skutkuje przeskakiwaniem łańcucha i pedałowaniem w miejscu :)

 

wracając do najważniejszego, którą z podanych korb wybrać (inne propozycje również wchodzą w rachubę) ? czy ta do 9 rzędowych kaset jest również kompatybilna z 8 ? Czy w ogóle ma to sens ją brać ?

 

Mój rower Romet Rambler 5.0 2013 + rock shox, typowy cross country i tak mniej więcej jest używany bez jakiegoś hardkoru (nic nie zmieniene w osprzęcie).

 

Do dyspozycji mam nowy łańcuch shimano cn hg40 więc nie chciałbym dodatkowo wydawać na nowy inny kasy.

 

tematy: http://www.forumrowerowe.org/topic/122125-napedwymiana-napedu-w-kilku-zakresach-cenowych-od-6-do-10s-aktualizacja-240214/ oraz http://www.forumrowerowe.org/topic/4766-naped-kompatybilnosc-komponentow/ przeczytałem. Tam pod 8s jest korba m430 (czyli do 9 rzedowych) chyba, że jest jeszcze podział jej ale na allegro wszystkie któe oglądam są na 9 ;/

 

z góry dziękuje za zainteresowanie tematem, odpowiedzi i podpowiedzi.

 

pozdrawiam

 

 

edit: jeszcze może coś takiego ---> shimano fc-m521 octa również 3x9 (będzie kompatybilna?) ??

Napisano

Te korby Alivio między sobą różnią się w zasadzie wyglądem - z powodzeniem możesz dać korbę 9sp do napędu 8sp i odwrotnie.

Nie mnie jednak lepiej wziąć Alivio M430 w wersji na octalink, deore M521 też będzie pasować.

Napisano
Te korby Alivio między sobą różnią się w zasadzie wyglądem - z powodzeniem możesz dać korbę 9sp do napędu 8sp i odwrotnie. Nie mnie jednak lepiej wziąć Alivio M430 w wersji na octalink, deore M521 też będzie pasować.

 

Czyli to będzie ok ?  

http://allegro.pl/tanio-korba-shimano-alivio-m430-44x32x22-octalink-i5307477472.html lub ta http://allegro.pl/shimano-alivio-m431-korba-170mm-48-36-26-octalink-i5533625794.html

 

widzę, że jest napisane w aukcji "współpracuje z suportami Shimano BB-ES25 - 118mm" czy tylko z taką dł. czy inne też wchodzą w rachube ? Mój ma 113mm, patrząc na to http://www.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/FC/SI_1ME0A/SI-1ME0A-001-POL_v1_m56577569830749557.pdf powinien pasować ale może ja źle widzę ?

 

Miedzy tymi m431 a M521  jest jakaś duża różnica czy po prostu brać tańszą ?

 

jakiś argument za octa ? prócz tego, że większa sztywność 

 

pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

 

 

Te korby Alivio między sobą różnią się w zasadzie wyglądem

A nie prawda :P A bo 410 ma pojemność 20t a 430 22t :P a to istotna różnica :P

Napisano

 

 

A nie prawda A bo 410 ma pojemność 20t a 430 22t a to istotna różnica

 

tzn ? jasniej ? dzieki ;) 

Napisano

Oj tam oj tam :yucky: Jaśniej tzn, ze różnica między najmniejszą a największą zębatką jest 20 lub 22 zęby - jeśli chcesz być pewien, że przednia przerzutka nie będzie się buntować to włóż korbę z taka ilością zębów jak masz obecnie.

 

Długość osi suportu dobiera się do korby nie do ramy i nie ma żadnego znaczenia jaki masz obecnie. Do M430 dajesz 118 i koniec. 113 to ma w wersji na kwadrat...

Octalink to też pewniejsze połączenie między korbą, a suportem - podobno, bo ja na niejednym kwadracie jeździłem i złego słowa nie powiem :whistling: Aczkolwiek różnicę w sztywności czuć, bo obecnie mam octalink.

  • Mod Team
Napisano

Jest to o tyle istotna różnica ze ja zwykle reguluje przednia przerzutkę 5-10 min, u siebie nawet godzinę, bo mam korbę z zębatką o różnicy właśnie 2t do przerzutki. :P

Napisano

powiem tak

PRZERZUTKA tył, przód - Shimano Alivio RDM 410, Shimano Tourney

korba do tej pory Suntour XCT 42-32-22T

 

korba, która zamierzam nabyc (jeszcze nie zdecydowałem) ma ALIVIO M430 44x32x22 lub 42x32x22 OCTALINK

 

więc albo nie będzie wcale różnicy (bardziej się skłaniam do wyboru wersji jaką obecnie mam/miałem) lub te 2 zęby na największej więcej, nie zagłębiam się w sprzęt rowerowy ale wszystkie prace przy rowerze wykonuje sam więc nie straszne mi regulowanie przerzutek nawet jeśli teoretycznie mówisz, że może być to udręką :)

 

dzięki za zainteresowanie, przekalkuluje sobie opcje i zobacze co wyjdzie z tego....ale skłaniam się na alivio 430 octa 170 42x32x22 plus do tego suport.

 

I tu może jeszcze poratujecie taki może być ? ---> http://allegro.pl/suport-shimano-bb-es25-118mm-mtb-deore-szosa-sora-i4928444566.html 

 

czy jakieś inne propozycje ? nie więcej niż 50pln :)

 

 

  • Mod Team
Napisano

 

 

teoretycznie mówisz, że może być to udręką

Nie udręką. Ale jak chcesz to zrobić tak by nie tarło ... będzie trudno.

 

 

ale skłaniam się na alivio 430 octa 170 42x32x22

430 ma 44/32/22, 431 mm 48/36/26 dodatkowo jest na inna długość suportu.

Napisano

 

 

430 ma 44/32/22, 431 mm 48/36/26 dodatkowo jest na inna długość suportu.

 

faktycznie ;/ nie zauważyłem tego, że brak 42....no to trudny wybór został albo fcm430 170 44x octa  albo fcm410 170 42x kwadrat różnica w cenie jakieś 20 zł więc niedużo pomyśle....

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Podłącze się pod temat jesli mozna: mam korbę fc-m410 (42-32-20). Zajechalem dokumentnie srodkową tarczę (32T), reszta trzyma sie dzielnie. Chcę wykrecic i wymienic tylko środkową. Czy srodkowa tarcza z fc-m430 będzie pasowała do reszty fc-m410 ? :) Przyznam się, że sie troche uparłem i nie chce wymieniac calego przodu. W necie nie mogę znaleźć juz srodka pod fc-m410.

Napisano

Dzieki wielkie za pomoc. Jest 104 rozstaw, wiec git. Swoja drogą, zastanawialem nad przejsciem z 32 na 36 w srodku, ale boje sie o kolana, ze je do dojade predzej niz kolejny naped ;-)

Napisano

Jeśli naprawdę masz młynek 20 to przerzutka miałaby problem z przerzucaniem na środkowy blat 36. Poza tym stopniowanie byłoby co najmniej dziwne... Zostaw jak jest, a jak chcesz jeździć szybciej to szybciej kręć lub po prostu zrzuć z tyłu :yucky:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...