Skocz do zawartości

[łańcuch] wyczuwalne wibracje/drgania na pedałach po smarowaniu

doubletrouble

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

Niedawno oddałam mojego miesięcznego Krossa na tzw. przegląd "zerowy". Podobno jedyne, co było robione to drobne regulacje i smarowanie łańcucha.

Wyjechałam z serwisu i jakież było moje zdziwienie, że jedzie się gorzej niż było przed oddaniem (a rower praktycznie nowy).

Teraz jadąc czuję na pedałach (i kierownicy trochę też) lekkie drgania, takie jakby przeskoki. Koleś w serwisie powiedział, że jest to zupełnie normalny objaw po nasmarowaniu łańcucha, że smar się musi rozejść i po kilkudziesięciu kilometrach powinno przestać się tak dziać.

Jeśli chodzi o rowerowy serwis to jestem kompletnym laikiem, dlatego chciałam Was zapytać, czy to co serwisant mi powiedział jest prawdą, czy też próbuje mi tu wcisnąć jakiś kit i został popełniony błąd przy serwisowaniu.

Pozdrowienia!

Napisano

Mam tak samo u siebie po wyszejkowaniu i nasmarowaniu łańcucha wyraźnie czyje jak łańcuch się przemieszcza ale jak się wszystko ułoży to już jest oke rozjeździj to :D

Napisano

Szejkujecie? Łańcuch wibruje? No to macie za swoje, trzeba było nie szejkować :P Olej w odróżnieniu od smaru ma marginalną zdolność do tłumienia drgań harmonicznych, czyli owych wibracji a szejkowaniem skutecznie ten smar wypłukaliście ;) 

Napisano

Szejkujecie? Łańcuch wibruje? No to macie za swoje, trzeba było nie szejkować :P Olej w odróżnieniu od smaru ma marginalną zdolność do tłumienia drgań harmonicznych, czyli owych wibracji a szejkowaniem skutecznie ten smar wypłukaliście ;)

Możesz wyjaśnić o co Ci chodzi ?? 

A wracając do tematu autora to u mnie także po czyszczeniu łańcucha i nowym oliwieniu przez pierwsze kilometry czuć lekkie drgania napędu.

Natomiast u Ciebie nie bardzo wiadomo jak ten "zerowy" serwis wyglądał i co serwisant robił z napędem. Jeśli objawy nie znikną to jedź jeszcze raz do serwisu i reklamuj usługę.

Napisano