bartasp Napisano 17 Marca 2015 Napisano 17 Marca 2015 Witam. Jestem początkującym rowerzystą i chciał bym zapytać jaki rower najlepiej kupić w przedziale 2000zł +-200zł. Rower chciał bym używać do jazdy po drogach asfaltowych jak i do jazdy po lesie. Proszę o poradę na co zwrócić uwagę, a najlepiej o podpowiedz jaką markę, dokładny model był by dla mnie najlepszy no i wiadomo z jak najlepszym osprzętem. Pytanie co do ramy jaką dobrać? : wzrost 176 cm. Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedzi.
mdok Napisano 17 Marca 2015 Napisano 17 Marca 2015 Rama powinna być już dobra w rozmiarze 19". Jak dla mnie bezkonkurencyjny w tej cenie jest Unibike Viper GTS. Nieco droższy może być ten sam model z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi - jak się trochę potargujesz może zejdą z ceny do 2,2k.
bartasp Napisano 18 Marca 2015 Autor Napisano 18 Marca 2015 Chodzi mi głównie też o osprzęt zeby w tej cenie był jak najlepszy. Za UNIBIKE nie przepłaca się za markę???
mdok Napisano 18 Marca 2015 Napisano 18 Marca 2015 Z tym przepłacaniem za markę to też nigdy nie jest tak do końca prawda. Kupując rower markowy otrzymujesz przeważnie lepszą ramę, a na pewno lepiej malowaną, bez odchodzących naklejek, z utwardzoną powłoką lakierniczą itd., nie ma oszukiwania klientów na komponentach których nie widać na pierwszy rzut oka (szprychy, piasty, suporty, stery, linki itd. Jeżeli kupisz rower dla oka, z fajnymi przerzutkami, może się okazać że tylko one są dobre, a cała reszta dyskusyjna. Każdy kupuje taki rower, na jaki go stać przeważnie w górnej granicy swoich możliwości finansowych - osoby które dużo jeżdżą będą patrzeć na inne komponenty których się raczej nie wymienia lub wymienia bardzo rzadko - czyli właśnie rama, amortyzator, dobre koła, ewentualnie manetki - a korby, kaseta, przerzutki czy opony to sprawa drugorzędna - okresowo i tak trzeba je wymienić bo się naturalnie zużywają. A akurat Unibike z firm rowerowych które budują swoją markę jest jednym z tańszych.