Skocz do zawartości

[M395] Zima - co się stanie?


talento259

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Podepnę się do tego pytania. Aktualnie kończę składać rower, będzie w nim pierwszy mój hydrauliczny hamulec (M615)  i ten temat, dał mi do myślenia.. Rower będzie stał sobie przez zimę w garażu murowanym, ale nie ogrzewanym. Temperatura jest tam zwykle wyższa niż na zewnątrz,ale podczas mrozów spada poniżej zera.. Czy takie zimowanie może zaszkodzić hamulcom? Raczej nie zamierzam jeżdzić w mróz ( choć na obecnym rowerze przy +5C jezdziłem,ale to fakt, jeszcze nie mroz ).. Głównie pytam o przechowywanie roweru przez zimę.. Czy przechowywanie w zimnie wpłynie na hamulce?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyższych modelach Shimano niż te z tytułu tematu nie zetknąłem się jeszcze z takimi samymi dolegliwościami. 

Tak czy inaczej gdybym miał przechowywać rower na zewnątrz (a za takie miejsce uznaję wspomniany garaż) w zimie i nim nie jeździć to hamulce bym zdemontował i trzymał w domu. Montaż i demontaż (zaciski wraz z adapterami) nie wymaga ekstra narzędzi poza imbusami (na pewno 5 mm i chyba 4 mm do śrub korpusu dźwigni) jest bardzo prosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ciężko mi powiedzieć. 

Starsze modele nie ciekły, owszem, puchły ale po powrocie do temperatury pokojowej działały jak wcześniej. 

Wyższe modele (z ceramicznymi tłoczkami) nie cierpią na takie przypadłości więc wg mnie to kwestia kiepskiego materiału uszczelek niższych modeli.

 

 

Mówisz, że wyższe modele z ceramicznymi tłoczkami dają radę?

Czyli jak myślisz-  SLX M675 zimę przetrwają? nie mówię tu o -10, ale taka typowo jesienno zimowa temperatura do  minus 5 stopni może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Aktualnie kończę składać rower, będzie w nim pierwszy mój hydrauliczny hamulec (M615) i ten temat, dał mi do myślenia.. Rower będzie stał sobie przez zimę w garażu murowanym, ale nie ogrzewanym. Temperatura jest tam zwykle wyższa niż na zewnątrz,ale podczas mrozów spada poniżej zera.. Czy takie zimowanie może zaszkodzić hamulcom? Raczej nie zamierzam jeżdzić w mróz ( choć na obecnym rowerze przy +5C jezdziłem,ale to fakt, jeszcze nie mroz ).. Głównie pytam o przechowywanie roweru przez zimę.. Czy przechowywanie w zimnie wpłynie na hamulce?

Pozdrawiam.

ale jak będzie na polu -15 to w garażu -12. Ja bym na twoim miejscu w garażu zostawił koła a kadłubek okręcił stretchem co by nie brudził i upchnął gdzieś w domu, na strychu etc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moje 395 dobrze spisały się na mrozie. Jechałem ponad 3 godziny przy temperaturze spadającej od -3 do -7.

Po półtorej godziny skok w Sektorze spadł z 14cm do jakichś ultrawytłumionych 2cm, natomiast hamulce działały normalnie przez całą wycieczkę.

Edytowane przez marcinusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrótowo to napisałem. Amor uginał się w większym zakresie, tylko strasznie powoli. W praktyce uginał się o sag, ale działał tak powoli, że na przeszkodach byłem w stanie uruchomić tylko kolejne ok. 2cm. Myślę że amor zdrowy, tylko olej za bardzo zgęstniał. Damper za to zamulił tylko trochę. W efekcie pół wycieczki jechałem na hardfroncie ;)

 

No ale nie o tym temat. Heble działały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy serio z tymi hamulcami? Ja na swoich M486 przejeździłem już kilka zim i jest OK. Co prawda zwykle w zimę ujeżdżam zimówkę gdzie mam V-ki, ale na tych też czasem jeżdżę.

 

Ostatnio po umyciu rower stał trochę na zewnątrz i mimo kilku stopni na plusie klamki stwardniały na kamień. Pierwszy raz coś takiego miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwi mnie to że niektórzy mają pozytywne doświadczenia, zazwyczaj jedna osoba ma styczność powiedzmy z 2 sztukami może jeszcze z dwoma jeśli kupi rower w podobnym przedziale cenowym; zazwyczaj jeśli chce się zmian bierze się coś lepszego. Jeśli jednak ma się styczność z dużą ilością takich hamulców to zdanie można mieć zgoła odmienne :) 

Ja jestem szczęściarzem bo z moich osobistych 486 i 445 padły wszystkie cztery sztuki :).

Jeśli masz inny rower na zimę to oszczędź te hamulce na wyższe temperatury i cieplejsze okresy roku. To że Twoje spuchły na plusie potwierdza to że wrażliwość na temperatury jest dla każdej sztuki inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...