Wloczykij1 Napisano 13 Października 2014 Napisano 13 Października 2014 Jest sens dopłacać? De one kosztują 20 zł (za cały komplet): http://www.axel-sport.pl/hamulce-v-brake-de-one-br-de003-rzeszow.html a Shimano 28zł za jedne: http://www.axel-sport.pl/hamulce-shimano-br-m422-altus-alivio-acera-rz-ow-duplikat-1.html Jakaś zauważalna różnica między nimi? Chodzi mi o siłę/trwałość szczęk bo klocki i tak się będzie zmieniać.
firefoks Napisano 13 Października 2014 Napisano 13 Października 2014 Nie jestem pewien ale wydaje mi się,że Shimano ma łożyskowane ośki...
jasinski21444 Napisano 13 Października 2014 Napisano 13 Października 2014 Różnicy żadnej , kup to co ci sie bardziej podoba
tobo Napisano 13 Października 2014 Napisano 13 Października 2014 Jedynym v-brake na rynku z łożyskami maszynowymi są avidy single digit ti, ale to nie ten przedział cenowy. Ja bym wziął Shimano - sprawdzony, dobry produkt.
firefoks Napisano 13 Października 2014 Napisano 13 Października 2014 A ktoś coś pisał o łożyskach maszynowych, czy coś mi umknęło? Łożyskowane są na łożyskach ślizgowych (tulejkach). Innymi słowy nie obracają się bezpośrednio na piwotach tylko w swoich dodatkowych tulejkach. Tylko nie wiem czy akurat ten typ tak ma.
ronina Napisano 13 Października 2014 Napisano 13 Października 2014 Z tych dwóch zdecydowanie Shimano.
ska Napisano 13 Października 2014 Napisano 13 Października 2014 A ktoś coś pisał o łożyskach maszynowych, czy coś mi umknęło? Łożyskowane są na łożyskach ślizgowych (tulejkach). Innymi słowy nie obracają się bezpośrednio na piwotach tylko w swoich dodatkowych tulejkach. Tylko nie wiem czy akurat ten typ tak ma. ekhem.. a ktore tego nie ma? bo chyba cos mi umknelo..
talento259 Napisano 13 Października 2014 Napisano 13 Października 2014 @up: Właśnie nie wiem... Ostatnio ziomkowi ściągnąłem hamulce z "GTiX YUKON FURIOR" i tam też były hmmm... "Łożyskowane"...
firefoks Napisano 13 Października 2014 Napisano 13 Października 2014 Przeczytajcie sobie jeszcze raz to co napisałem i spróbujcie wyobrazić lub narysujcie...
nopel Napisano 13 Października 2014 Napisano 13 Października 2014 Ja bym wziął shimano, wychodzę z założenia, że na takich rzeczach się nie oszczedza - i nie mówię tutaj, ze deone jest złe - po prostu shimano jest sprawdzone.
firefoks Napisano 13 Października 2014 Napisano 13 Października 2014 deone trochę się kojarzy z deore. Przypadek czy celowa zbieżność?
Wloczykij1 Napisano 13 Października 2014 Autor Napisano 13 Października 2014 @nopel ale w sumie co sie moze stac? Szczeki sie zlamia? Malo prawdopodobne. Klocki I tak sie wymienia. Poczytalem nieco I wzialem de one. 20 zl nie majatek, nie bedzie zal jak sie spierdzieli
ska Napisano 13 Października 2014 Napisano 13 Października 2014 Przeczytajcie sobie jeszcze raz to co napisałem i spróbujcie wyobrazić lub narysujcie... Mam wrażenie, że próbujesz wybrnąć z głupoty jaką napisałeś. Każdy hampel v-brake czy to cantilver jest osadzony na tulejach czyli jak to napisałeś ''łożyskach ślizgowych'' jak zwał tak zwał. Po prostu taką mają budowę bo są wtedy bezpieczne i umożliwia to dokręcenie śruby na piwocie.
tobo Napisano 14 Października 2014 Napisano 14 Października 2014 @nopel ale w sumie co sie moze stac? Szczeki sie zlamia? Malo prawdopodobne. Klocki I tak sie wymienia. Poczytalem nieco I wzialem de one. 20 zl nie majatek, nie bedzie zal jak sie spierdzieli Hamulce Shimano są najbardziej przewidywalne w działaniu. Nie chodzi o ryzyko złamania czegokolwiek w innych hamulcach ale np o to że regulacja napięcia sprężyn w Shimano działa i to w wyczuwalny sposób. Z produktami innych jest różnie, nawet markowymi (avidy sd).
firefoks Napisano 14 Października 2014 Napisano 14 Października 2014 Mam wrażenie, że próbujesz wybrnąć z głupoty jaką napisałeś. Każdy hampel v-brake czy to cantilver jest osadzony na tulejach czyli jak to napisałeś ''łożyskach ślizgowych'' jak zwał tak zwał. Po prostu taką mają budowę bo są wtedy bezpieczne i umożliwia to dokręcenie śruby na piwocie. Mam obydwa rodzaje hamulców v-brake (cantilever zresztą też),tzn. takie które obracają się bezpośrednio na piwotach i takie, które mają dodatkowe tuleje ślizgowe. Skoro nie widziałeś takich na oczy to nie rozumiem dlaczego negujesz to co napisałem?Chyba już widzę na czym polega wasz błąd w czytaniu ze zrozumieniem: kluczowe jest tutaj słowo : DODATKOWE.
modrzew Napisano 14 Października 2014 Napisano 14 Października 2014 Skoro 20zł to nie majątek, to jaki był sens dywagacji czy dopłacić 8zł do Szimano?
firefoks Napisano 14 Października 2014 Napisano 14 Października 2014 Raczej 8+28zł. Znów to czytanie ze zrozumieniem...
modrzew Napisano 14 Października 2014 Napisano 14 Października 2014 Fakt, mój błąd. Chociaż też się nie popisałeś, raczej 28+28
tobo Napisano 14 Października 2014 Napisano 14 Października 2014 Para dełanów to 20 zł, para Shimano 56. Mi wychodzi różnica 36 zł....
firefoks Napisano 14 Października 2014 Napisano 14 Października 2014 Fakt, mój błąd. Chociaż też się nie popisałeś, raczej 28+28 Kolejny błąd -szitmano kosztują 56 zł czyli ile musi dopłacić do deone? No chyba raczej 8+28zł...I kto się nie popisał? Polecam kalkulator
ska Napisano 14 Października 2014 Napisano 14 Października 2014 Innymi słowy nie obracają się bezpośrednio na piwotach tylko w swoich dodatkowych tulejkach Wiesz co, ja tu się nie mam zamiaru przepychać o jakąś bzdurę ale zaprzeczasz sam sobie..
Punkxtr Napisano 14 Października 2014 Napisano 14 Października 2014 Jedynym v-brake na rynku z łożyskami maszynowymi są avidy single digit ti, ale to nie ten przedział cenowy. Ja bym wziął Shimano - sprawdzony, dobry produkt. To nie SD Ti, ale SD Ultimate (wcześniej na łożyskach przemysłowych były Arch Supreme). Ponadto to wcale nie jedyny łożyskowany "maszynowo" hamulec na rynku... Wystarczy wymienić choćby Extralite. Łożyska (choć tutaj już nie przemysłowe ale kulkowe, zamknięte w cartridge) miały także XTR. Firefoks dobrze napisał (może mało precyzyjnie), a Wy po nim jeździcie... Najtańszy V-brejkowy badziew obraca się bezpośrednio na piwocie (wycierając zarówno piwot jak i tuleję wewn. hamulca). Nieco lepsze konstrukcje mają niezależną wzgl. szczęki tuleję dzięki czemu nie wycierają wspomnianych piwotów. Inna kwestia, że tak jak pisze ska, oba typy hamulców osadzone są na tulejach, czyli "łożyskowane" (hie hie hie ;-)) ślizgowo. Swego czasu były piasty Zipp z takimi "łożyskami", Cane Creek wydumał stery.
ska Napisano 14 Października 2014 Napisano 14 Października 2014 No tak, ja tylko chciałem wyjaśnić pewną kwestie o jakiej pisze kol firefoks, na początku o tulejach i o ich zupełnym braku. Każdy hampel ma tuleje, czy to plastikową czy aluminiową ale jak to działa to już inna bajka.
firefoks Napisano 14 Października 2014 Napisano 14 Października 2014 No nareszcie Jest tulejka wewnętrzna nasadzona na piwot,nieruchoma względem piwotu. I dopiero na niej jest tulejka zewnętrzna, z którą obraca się cały hamulec.Cały ruch jest między tulejkami w hamulcu. Ciekaw jestem gdzie pisałem o całkowitym braku tulei?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.