Skocz do zawartości

[Koła] Składam nowe, dobre czy nie?


PrezesKot

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,
Jak w temacie składam nowe kółka. Wyszło to trochę z przypadku bo miała być tylko wymiana przedniej obręczy, jednak zauważyłem jakiś lekki luz w przedniej piaście, w tylnej zaczęło coś przeskakiwać i jeszcze nieoczekiwany przypływ gotówki "podsycił apetyt".
Jeżdżę już trochę, rower skręciłem trzeci coś tam się na częściach znam i chciałbym by było jak najlepiej to poskładane.
Kółka 26" mają mieć przeznaczenie do szeroko pojętego enduro (szlaki turystyczne Beskidów, niewielkie i rzadkie hopki) w związku z czym stosunek waga/wytrzymałość jest dosyć istotny. Kolejnymi warunkami są hamulce tarczowe oraz moja waga 83kg.
 

Planowany set będzie następujący:
Obręcze:

Sun Rims MTX 29 36 otworów.

To już raczej nie podlega dyskusji. Za wyborem decydowało wcześniejsze posiadanie  MTX33 którego dobrze  wspominam, po za tym kupiłem okazyjnie. Jedyną opcją jaką widzę w temacie obręczy była by wymiana 29 na 31 w tylnym kole.
Piasty:
Tył: NS Rotary 10x135 model 2014 (szerokość ze względu na ramę specialized enduro 2009, mierzona na podstawie aktualnej piasty)

Przód: NS Rotary pod QR20 (przez wzgląd na amortyzator)
Opcjonalnie:
Tył: Novatec NT-D042SB

Przód: Novatec NT-DH41 SB
Generalnie obstaję przy NS których waga jest znacznie niższa względem Novateca, ale cena również. Może jakieś inne propozycje?

Na koniec szprychy których temat jest mi kompletnie obcy. Wciąż stoję przed ich wyborem i powiem szczerze jestem blady i przerażony ich mnogością. Trochę poczytałem o  wyborze jednak mam mętlik w głowie. Jaka długość? To że długość szprychy mogę obliczyć z kalkulatorów i że szprychy dla piast pod hamulce tarczowe mają inną długość dla strony prawej i lewej to wiem, ale czy jestem w stanie to zrobić na podstawie danych katalogowych danych komponentów, nie mając ich jeszcze w ręce? Zazwyczaj nie miałem wpływu na ich wybór bo albo kupowałem gotowe już koła albo wybierano je za mnie w serwisie. Kolejna kwestia to szprychy cieniowane, warto czy nie? Jak duża jest różnica w wadze i wytrzymałości między kołem budowanym na szprychach klasycznych a cieniowanych? I na koniec kwestia najbardziej mnie intrygująca jeżeli chodzi o szprychy cieniowane, jak to jest z tymi szprychami "pchającymi" i "ciągnącymi" czy ich średnica powinna się różnić? A może bardziej istotna jest różnica średnic względem stron piasty (te szprychy pchające od strony tarczy powinny mieć większą średnicę).

Czekam na wasze opinie i wszelkie pomocne uwagi.

Pozdrawiam
J.


 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...