Gość Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 Pomóżcie proszę w temacie doboru korby do roweru Specialized Sirrus Sport. Fabrycznie zamontowana to SR Suntour XCR 9-speed z koronkami 48-36-26. To taka typowa MTB a nie na szose. Jezdze glownie po szosie i ubitych sciezkach leśnych na dość plaskim terenie. W zasadzie z przodu ta najmniejsza zebatka nie jest mi potrzebna. Serwis zaproponowal mi zębatki 48-38-28 i taka korbe bym wzial, tylko... przeszkalem caly net i nie ma takich oprócz jakichś najtańszych. Chciałbym większość trasy jezdzic z przodu na srodkowej zębatce a teraz nie moge, bo powyżej 24km/h musze przelaczac na najwieksza, trochę zwolnie i musze na srodkowa. I tak w kolo Macieju. Ten sam rower wystepowal także z korba 50-39-28 i tu wybor ogromny, tylko czy ja dam rade?
lyndowss Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 48-36-26. To taka typowa MTB a nie na szose. Pfff, CO?! Typowa na MTB? Tyś chyba rozum postradał. To jest właśnie taka typowo szosowa. Nie licząc tych co się do rowerów z barankiem montuje, czyli tam 50z, czy 52z. Zacznij kompensować przerzucenie na większą zębatkę z przodu kasetą i będzie dobrze. Jak nie dajesz rady na tym co masz to bardzo łagodnie mówiąc niemądrym pomysłem jest dawać jeszcze twardszych przełożeń. Tym bardziej, że tych dwóch dodatkowych zębów na środkowej tarczy raczej specjalnie nie odczujesz.
Kiciok Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 koła 28, korba z takimi przełożeniami i Tobie mało? Chyba nie do końca potrafisz korzystać ze wszystkich przełożeń.
Gość Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 Sluchajcie, z pewnością jestem tylko amatorem (sąsiad ponad 50 lat na słabiutkim rowerze objezdza mnie jak chce) No jak typowo szosowa jak na allegro takie wience wszędzie sa pod MTB? Nie chodzi, ze mnie jest "malo", być może, wlasnie o te 2 zęby na srodkowej się rozchodzi bo wtedy nie musiałbym przerzucać na najwieksza (może tylko przy jeździe z góry)? Wejdzcie proszę na strone specjalized tam jest model sirrus elite (taka sama rama) i ma wience 50-39-30 a przecież nie jest to rower przeznaczony dla kolarzy. Takie skrajne przelozenie tj z przodu najmniejsza a z tylu najwieksza do tego roweru się nie nadaje wogole, bo to na jakims MTB można by na Mount Everest podjechać
lyndowss Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 Podaj link, bo nikt dal Ciebie nie będzie szukał tego co masz na myśli. To Ty potrzebujesz pomocy. Te rowery jak widać są dla doświadczonych i wiedzących czego potrzebują rowerzystów. Nie wiem co Ci tutaj doradzić nawet, bo Ty sam nie wiesz czego chcesz. Chyba nie do końca potrafisz korzystać ze wszystkich przełożeń. Idź za tą radą, bo ten napęd jak na początek powinien Ci spokojnie wystarczać.
Kiciok Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 Mi na 26" 48/38 i tył 11/28 7s nie brakuje na szosie przełożeń, a Tobie ich brak? Masakra. Jeśli nie nauczysz się operować przełożeniami, to nawet 6s przód i 15s tył Ci nic nie da
Gość Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 chętnie bym tego linka wkleil tylko jak? bo jak robie tradycyjnie ctrl+c ctrl+v to nie wkleja wiersza.
lyndowss Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 Mi na 26" 48/38 i tył 11/28 7s nie brakuje na szosie przełożeń, a Tobie ich brak? Masakra. Jeśli nie nauczysz się operować przełożeniami, to nawet 6s przód i 15s tył Ci nic nie da Jemu chodzi o to, że między 48z, a 36z ma za duży rozstrzał. Jakby miał 48 i 38 to już byłaby rakieta. Wcale nie. Jak Ci za ciężko na 48, to możesz próbować zejść na korbę ze stopniowaną inaczej. Np. 44/32/22. Ja bym proponował zamiast zwiększać przełożenia to zmniejszać. Prześlij mi na PW to zobaczysz, że się da. Porażka ;|
djzatorze Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 Czy lewa manetka się w rowerze urwała? Trudno mi sobie wyobrazić codzienną jazdę na mtb na przełożeniu 3.4 i więcej. Używając jednego tylko blatu 36T masz biegi od 1.125 do 3.27. Generalnie przyjemne zestopniowanie, nie wiem o co chodzi... Potem wrzucasz na 48T z przodu i redukujesz tył do 14T z tyłu i masz 3.43, 4.0, 4.36. Na najwyższym przełożeniu przy kadencji 90 obr./min jedziesz 48.4 km/h
Gość Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 no nie do końca o to mi chodzi, ze brak przelozen. Jeszcze raz spróbuje jasniej. Jeżdżę najczęściej z predkoscia ok 24-26km/h to taka predkosc przy której mam wrzucony z przodu srodkowy a z tylu najmnieszy. Jak troszkę jeszcze pojade szybciej to musze z przodu wrzucić na największy ALE wtedy i z tylu musze na trochę wyższe. Ponieważ to taka graniczna predkosc to non-stop wachluje tymi dźwigniami czego chciałbym uniknąć. Dlatego zalezalo mi na srodkowej zebace 38 wtedy do 27km/h nie musiałbym przerzucać. Niestety, okazuje się, ze takich korb prawie nie ma.
lyndowss Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 Czy lewa manetka się w rowerze urwała? Jak już piszesz takie ostre posty to patrz co piszesz i bez błędów. Raczej prawa. Gratuluję, że chciało Ci się jemu to policzyć nawet. To tak jak mówiłem Zmień na inną korbę z mniejszą największą zębatką i nie będziesz wachlował. Poza tym nie potrafisz korzystać z przełożeń, bo środek przód i skrajne przełożenia z tyłu to nie jest poprawnie.
Gość Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 ma racje chodzi o lewa manetke, ona odpowiada za przod. Ponieważ nie wiem jak wkleic ten link wygooglujcie proszę fraze specjalized sirrus elite i skomentujcie jeszcze korbe 50-39-30 a może i prawa za przod, ale mi już namieszaliscie hehe nie no dobrze, lewa za przod
lyndowss Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 a może i prawa za przod, ale mi już namieszaliscie hehe nie no dobrze, lewa za przod Nieważne, może ja źle zrozumiałem co chciał powiedzieć. Nawet nie muszę wchodzić. To komentuję, to nie dla Ciebie, jest to już typowo szosowe rozwiązanie na pomykanie szybkie po szosie. Do tego trzeba mieć kondycję i nogi.
Gość Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 dzięki i to jest zadowalająca prosta odpowiedz. bo trochę te matematyczne przeliczenia nie trafiają do mnie to jeszcze poproszę napisz jaka wg Ciebie była by ta korba: 48-38-28 i czy można jakas lepsza kupic tak w okolicach 500-700zl mogla by byc ps swoja droga to dobrze, ze nie wzialem tego Ellite bo w sumie tak byłem ze sklepem AirBike umówiony tylko przyszedł Sport. Moglbym się faktycznie zdziwić "depcząc" po takich przelozeniach
Kiciok Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 Jak już masz tak marudzić, to może zmień nie korbę, a kasetę? Możesz chyba założyć inną, czyż nie? Wybór pewnie jest. 500zł za korbę, to sporo...
Gość Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 jak Was zaczne teraz zameczac pytaniami o kasete to mnie w końcu ktorys zje...e Myslalem, ze taka kaseta jak mam 11-32 to już niewiele tu zrobie. W sumie kiedyś tam może zaloze 11-30 ale to nie w tym był problem od którego zaczalem Dzieki wszystkim za pomoc
jacca Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 http://gear-calculator.com Jeśli na zębatce 36T z tyłu masz 11T i z tego Ci wychodzi prędkość ~26km/h to wychodzi na to że masz nieźle siłową kadencję. Proponował bym zwiększyć kadencję do ~90obr. Wtedy okaże się, że przy środkowym blacie 36T taką prędkość masz już przy ~16T z tyłu - zapas powiedzmy trzech zębatek. Albo jeździj na 48T z przodu i tez masz wtedy zapas i nie trzeba przerzucać... (48/14 ma minimalnie większe ratio od 36/11)
dziobolek Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 A musisz całą korbę wymieniać??? Nie da się środkowej zębatki (i najmniejszej jeśli potrzeba) wymienić???
lyndowss Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 Da się, tylko po co najmniejszą? Jeżeli już to środkową i największa. Będzie nietypowo ze stopniowana, ale co tam.
dziobolek Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 Czytamy ze zrozumieniem... A musisz całą korbę wymieniać??? Nie da się środkowej zębatki (i najmniejszej jeśli potrzeba) wymienić???
lyndowss Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 Sam czytaj ze zrozumieniem. Mowa jest cały czas o średniej i największej zębatce. Wyskoczyłeś jak Filip z konopi. A może gripy jeśli potrzeba? Jak będzie potrzeba to o tym powie. Tak to jest jak piszesz nie czytając tematu. Faktycznie nie wziąłem pod uwagę, że ktoś na tym etapie rozwinięcia tematu może coś takiego napisać.
Mod Team mrmorty Napisano 11 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 11 Czerwca 2014 Sorry dziobolek, ale mam wrażenie, że to Ty nie czytasz ze zrozumieniem!Proszę też nie traktować funkcji "zgłoś" jako formy zemsty czy odegrania się na kimś!!!
cobraMC Napisano 11 Czerwca 2014 Napisano 11 Czerwca 2014 a ja proponuję zmienić korbę na taką z blatem 42 (ew. pozmieniać zębatki) i głównie jego używać. z tego co piszesz, żadko jeżdzisz z prędkościami 40+ więc powinna starczyć
Gość Napisano 11 Czerwca 2014 Napisano 11 Czerwca 2014 Koledzy, fajnie ze pomagacie, ale proszę o kulture dyskusji, bo to tylko rower, a nie referendum o budowie elektrowni atomowej . Uzywam jak najbardziej blatu 48 przy jeździe z góry, ostatnio jechałem z predkoscia 53km/h i wtedy blat duzy z przodu i najmniejszy z tylu jest idealny. Predkosc ok 55km/h do tego z góry to dla mnie max. Dzieki Wam wiem, ze korba 50-39-30 nie będzie dla mnie dobra, choć jak pisałem taka wlasnie korbe montują w modelu SIRRUS ELITE. Najchętniej bym, jak pisze dziobolek wymienil dwie zębatki, najmniejsza i srodkowa na 28 i 38 Nie wiem czy ta korba jest rozbieralna, zobaczę dopiero w sobote bo rower mam w innej lokalizacji. Ostatecznie mogę wziasc cala nowa korbe, tylko dlaczego nie ma w takich rozmiarach markowych? Na marginesie to wlasnie kupiłem zonie GIANT CYPRESS i tam jest korba 48-38-28 to może namowie ja na zamianę
zekker Napisano 11 Czerwca 2014 Napisano 11 Czerwca 2014 Z tego co widzę korba umożliwia zmianę zębatek, więc jedyny problem to dostać odpowiednie koronki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.