DVBBS Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 Witam mam takie pytanie co moge zrobic tanim kosztem zeby utrudnic sobie jazde nie wiem jak to napisac ale caly czas jezdze na 3x9 i w ogole sie nie mecze ogranicza mnie to bo nie moge nawet rozwinac szybszych predkosci bo krece krece jak szalony i nic... opony 1.95 zamieszczam zdjecie roweru niewiem czy da rade cos tu wykombinowac bo rower jest wiekowy tanim kosztem chcialbym go ulepszyc pod szose planuje tez opony 1,50 chyba beda ok? kenda kwest? czy celowac w cos nizszego? Naped shimano 3x7 co moge zrobic tanim kosztem z tym rowerem? Niemam aktualnie piniedzy mam inne wydatki a kocham jezdzic rowerem i jezdze w dzien w nocy daje rade ten rower tylko musze wlozyc te opony minimum 1,50 zmienic siodlo no i cos zrobic z napedem i to wszystko co tu moge zrobic chyba... Z gory dziekuje za pomoc.
Wodzu Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 Bez nakładów finansowych się nie obejdzie. Najprościej utwardzisz sobie przełożenia zmieniając korbę lub same tarcze na większe, np. 48x38x28, bo jak sądzę obecnie masz coś mniejszego, typowego dla MTB. Ze względu na finanse celuj w jakieś budżetowe modele lub używki.
DVBBS Napisano 10 Czerwca 2014 Autor Napisano 10 Czerwca 2014 Wlasnie o to mi chodzilo zeby 'utwardzic' bo teraz krece krece jak szalony a predkosc nie urywa. Co do opon 1.5 beda dobre czy celowac w cos mniejszego? Jeszcze nie mierzylem obreczy dzis to zrobie . Co do napedu wymieniac caly ? Generalnie niewiem czy co kolwiek podpasuje nie znam sie zbytnio na napedach suport itd itd.... niewiem jaka korba itd itd.
grzesiowu Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 jeżeli masz koronki montowane na 4 śruby i o rozstawie 104mm to jest szansa że każda koronka szimano 48 podejdzie do korby - to jest najtańsza opcja
DVBBS Napisano 10 Czerwca 2014 Autor Napisano 10 Czerwca 2014 Troche nie jestem w temacie... Czyli z przodu mam zmienic ta trzecia tarcze? A z tylu przy kasecie co mam robic? No i teraz sprawa jak z lancuchem? Generalnie chce jednak odczuc roznice... Bo naprawde nie jestem jakis mega wysportowany i silny a ciagle jezdze na tych 3/7
seraph Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 Im chcesz ciężej (szybciej) tym z przodu musi być większa zębatka, a z tyłu mniejsza. Obecnie masz z tyłu 14 zębów minimum i bez wymiany całego koła możesz mieć najmniej 13 i to jest praktycznie koniec. Gdybyś wymienił koło to da się mieć 11... Dodatkowo jeśli chcesz wymieniać tylne zębatki to razem z łańcuchem, a jeśli tylko z przodu to łańcuch może zostać. Korba akurat u Ciebie wygląda mi na większa niż 42T, ale mogę się mylić i tak jak pisał kolega wyżej możesz zmienić zębatki na 28/38/48 (o ile masz rozbieralną korbę) - najlepiej właśnie od razu wszystkie 3, bo przerzutka może mieć problem. Co do opon to Kwesty są całkiem przyzwoite no i tanie. Na pewno będzie Ci lżej się rozpędzić. Są tylko ciężkie jak na swój rozmiar.
Deter Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 Ile masz zębów z przodu, a ile z tyłu na największym przełożeniu? Może problem tkwi w kadencji, a nie napędzie.
seraph Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 Przy przełożeniu 42/14 na kołach 26' praktycznie nie da się jechać aktywnie więcej niż 40 km/h. Jeśli kolega jeździ po asfalcie to taka mała korba przy wolnobiegu to za mało stanowczo. Jeśli korba ma blat 48T to przy kadencyjnej jeździe powinno wystarczyć teoretycznie i problem może rzeczywiście w tym tkwić, ale mimo zalet takiej jazdy trzeba się chcieć przestawić. Rower nie ma licznika to ciężko się do czegokolwiek odnieść, bo prędkości nie są znane.
Deter Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 No dlatego pytam o ten blat Przy 48x14 można już 40 km/h jechać przy kadencji 90, a przecież kręcenie przez dłuższy czas 40 km/h na MTB to dość wymagająca jazda. Przy 42x14 wychodzi 35 km/h - jeśli dla kolegi śmiganie 35-40 to nie moge nawet rozwinac szybszych predkosci bo krece krece jak szalony i nic to albo ma sporą moc w nogach, albo za niską kadencję. Dlatego pytam o dokładne dane napędu PSBlat 48 mam w domu, przebieg może z 10 km - mogę tanio sprzedać jak kolega będzie chciał.
DVBBS Napisano 11 Czerwca 2014 Autor Napisano 11 Czerwca 2014 Co do nog troche je cwiczylem z obciazeniem + cale dziecinstwo jezdzilem ciezkim sprzetem z grubymi oponami las + miasto no i tam mialem tylko 1x7 ladnie w nogi dawalo wiec moze cos w tym jest? Wczoraj od 10 do 19 na rowerze masakra taki upal! Przed sekunda zrobilem zdjecia przod 42T a z tyłu 13-14 ale nie jestem pewien bo dokladnie nie widzialem. Zamieszczam dwa zdjecia i co w tej sytuacji moge zrobic? Aha jeszcze jedno odnosnie lewej korby odkreca mi sie sruba imbusowa i jezdze z imbusem i dokrecam da sie to jakos zniwelowac czy wymiana calej korby? Praktycznie w ogole nie uzywam 1 i 2 blatu tylko caly czas trzeci blat i na siodmym biegu no chyba ze jest megaaaa pod gorke no to juz wiadomo ze wrzucam jedynke ale to sie bardzo rzadko zdarza. Tak mysle ze chyba bedzie trzeba powoli odkladac na nowy rower.
seraph Napisano 11 Czerwca 2014 Napisano 11 Czerwca 2014 No ostatnio miałem przyjemność jeździć na takim napędzie tj maks 42/14 i rzeczywiście można nie zrzucać z blatu... Zębatki w korbie wyglądają na wymienne (chyba, że to co przypomina śruby to tylko takie nity). Możesz je wymienić na zestaw 28/38/48, a jak nie to cała korba do wymiany i jeśli nie chcesz wymieniać koła to jedyna opcja. Co do odkręcania się śruby to pewnie wina gwintu w osi suportu lub na śrubie. Możesz spróbować kleju do gwintów co by się nie luzowało, ewentualnie budżetowo pomaluj cienko farbą olejną i wkręć
Kiciok Napisano 11 Czerwca 2014 Napisano 11 Czerwca 2014 Witam kolejnego uszosowionego sztywniaka Zmiana na kasetę z tyłu, to niestety mus... do tego jest to wygodniejsze i masz większy wybór kaset. Albo zmiana koła, albo samej piasty + kaseta. Jeśli chodzi o opony, musiałbyś zmierzyć WEWNĘTRZNĄ szerokość obręczy... 1.5 pewnie podejdą, ale do węższych musisz mieć ok 17mm żeby weszły 1.0 tak jak u mnie. Korbę chyba wolałbym też zmienić i przy zakupie zwróć uwagę na długość ramienia. Nie wiem jaką masz teraz, ale na szosie możesz spokojnie ładować 175mm, tutaj raczej nie ma co się obawiać o jakieś kontakty pedałów z glebą.
zekker Napisano 11 Czerwca 2014 Napisano 11 Czerwca 2014 A daj jeszcze zdjęcie korby od strony ramy, tak żeby było widać mocowanie zębatek. Na tym co dałeś to wygląda jakby się dało je wymienić.
DVBBS Napisano 11 Czerwca 2014 Autor Napisano 11 Czerwca 2014 Dzieki wszystkim za odpowiedzi i pomoc! Naszla mnie taka mysl czy jest sens inwestowac w ten rower generalnie nie wiem czy ten rower jest na mnie dobry i prawidlowo dla mojego kregoslupa w sensie czy rama nie jest za duza mam 180cm wzrostu ale nie wiem jaki jest rozmiar ramy. Raczej opony bede wkladal 1,5 minimum i zmienie ta zebatke z przodu. Wieczorem lub z rana wrzuce zdjecia i zmierze obrecz bo teraz niemam jak tego zrobic.
seraph Napisano 11 Czerwca 2014 Napisano 11 Czerwca 2014 Ta rama jest rzeczywiście spora, ale do jazdy po szosie głównie może być lekko za duża. Możesz zmierzyć odległość od środka suportu do końca rury podsiodłowej (początek sztycy) i to jest rozmiar ramy.
Kiciok Napisano 11 Czerwca 2014 Napisano 11 Czerwca 2014 Ta rama jest rzeczywiście spora, ale do jazdy po szosie głównie może być lekko za duża. Nie rozumiem. Rozumiałbym, gdyby "rama do jazdy po lesie jest ciut za duża, ale na szose jest ok" Na szosę, to raczej chyba lepsze takie ramy...
Deter Napisano 11 Czerwca 2014 Napisano 11 Czerwca 2014 Ja Ci mogę tanio sprzedać praktycznie nieużywany blat 48 z korby FC-M443, ale chyba z tego co widzę to Twoja korba go nie przyjmie dobrze. PS Naprawdę 35 km/h to za wolno dla Ciebie na przejażdżki?
DVBBS Napisano 12 Czerwca 2014 Autor Napisano 12 Czerwca 2014 Czy nikt mnie nie rozumie? Zeby osiagnac taka predkosc o ile w ogole ja osiagam bardzo rzadko. To musze krecic jak szalony i to krecenie wyglada na 21 biegu tak jak na 1 biegu... Zamiast isc twardo w nogi to sie mecze od krecenia w jednym miejscu. Pomyslalem ze moze zaczne skladac jakby rower na tym rowerze zaczne od kol od napedu siodlo i te sprawy tylko obawiam sie jakby tu przerzutke zamontowac na tym haku jezeli chcialbym np isc cos w nowego osprzet sory. Myslalem zeby zaczac zbierac na osprzet tego typu: http://www.bikekatalog.pl/2010//komponenty/2453/Shimano.Sora.RD-3400/ Przerzutka tylna, 8 rzędowa, typ SS 64 złPrzerzutka tylna, 8 rzędowa, typ GS 71 zł typ ss typ gs o co chodzi? http://www.bikekatalog.pl/2010//komponenty/2541/Shimano.Sora.FC-3450/ Mechanizm korbowy, dł. 175mm, 52X39, Octalink 144 złMechanizm korbowy, dł. 175mm, 50X34, HOLLOWTECH II pełne ramię + łożyska BSA 210 zł 52 czy 50 ? http://www.bikekatalog.pl/2010//komponenty/2503/Shimano.Sora.CS-HG50/ teraz jaka kaseta? chyba taka Kaseta CSHG50 8 rzędowa, 11-12-13-15-17-19-21-23-25T, srebrna 72 zł http://www.bikekatalog.pl/2010//komponenty/2514/Shimano.Deore.CN-HG53/ mysle ze cos tego typu bedzie idealne kiedys mialem stara sore w rowerze do lasu z krotkim wozkiem i byla niezawodna w przeciwienstwie do srama x7 ktory ciagle sie lamal. Trzeba liczyc jakies 400zł co do koł kompletnie sie nie znam brac 26 cali czy 28 cali? Znalazlem cos takiego tyle ze 28 cali http://allegro.pl/kola-szosowe-shimano-wh-r501-8-9-10s-r501-2014-i4318320290.html Edit: albo jeszcze taniej grupa 2300 http://www.bikekatalog.pl/2010/grupyosprzetu/40/Shimano.2300/ mysle ze to by mi w zupelnosci wystarczylo dopiero zaczynam i jestem raczej amatorem wychodzi 339zł za korbe suport kasete lancuch smieszne pieniadze....
Kiciok Napisano 12 Czerwca 2014 Napisano 12 Czerwca 2014 ło panie, kosmos. Po pierwsze, taka korba nie jest Ci potrzebna. To osprzęt szosowy. Kupujesz korbę np. http://allegro.pl/mechanizm-korba-sr-suntour-xct-v3-bialy-48-38-28-i4325842521.html albo jakąś Alivio 48/36, tutaj będziesz już czuł różnicę, a jak wymienisz ten cholerny wolnobieg na kasetę, to już w ogóle Bo w wolnobiegu najmniejsza koronka ma 14t, w kasecie 11t. Koła musisz kupić 26, bo 28 zwyczajnie Ci nie wejdą. Masz dwa wyjścia. Albo kupić tylne koło, kasetę, łańcuch i korbę, albo zbierać na coś bardziej szosowego 28" i tyle.
seraph Napisano 12 Czerwca 2014 Napisano 12 Czerwca 2014 @Kiciok Chodziło mi z tą ramą właśnie o to dokładnie jak napisałeś - trochę niejasno to napisałem Co do napędu to kolega naprawdę zaszalał Spokojnie Ci wystarczy jak zmienisz wolnobieg na kasetę i korbę założysz z blatem 48T. Zgodzić się jednak nie mogę, że koła 28' Ci nie wejdą bo spokojnie Ci wejdą z szosową oponą, ale będziesz miał problem z hamulcami, bo trzpienie wypadną 3 cm za nisko. Czyli albo szukasz spawacza magika, który przespawa trzpienie, albo jesteś skazany na hamulce szosowe - dochodzi wymiana klamek. Myk nie opłacalny totalnie i zmieni prowadzenie roweru... 28'=622+2x32=686mm ; 26'=559+2x50=659mm Jak widać to tylko 17 mm różnicy na średnicy, a "założyłem" oponę do crossa, a nie na szosę Moje zdanie jest takie, że zostaw małe koła, ale wymień tylne na takie pod kasetę i załóż korbę 48T. Przerzutkę założysz dowolną, bo istnieje adapter haka za 5 zł.
DVBBS Napisano 13 Czerwca 2014 Autor Napisano 13 Czerwca 2014 Pomyslalem ze jak sie juz za cos brac to dobrze. A jakis super wielki wydatek np ten osprzet sory to to nie jest. Ale teraz tak mysle skoro tak... To wole zbierac na nowy rower
seraph Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 A nowy to będzie szosa, przełaj czy jednak cross?
Deter Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 Czy nikt mnie nie rozumie? Zeby osiagnac taka predkosc o ile w ogole ja osiagam bardzo rzadko. To musze krecic jak szalony i to krecenie wyglada na 21 biegu tak jak na 1 biegu... Zamiast isc twardo w nogi to sie mecze od krecenia w jednym miejscu. Taką prędkość - czyli jaką? Przy 42x13 i normalnej kadencji 90 jedziesz 37 km/h. To nie jest kręcenie "jak szalony" tylko normalne. Męczysz się bo masz słabą wytrzymałość tlenową - a słabą masz wytrzymałość bo kręcisz z niską kadencją.
jasinski21444 Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 Dokładnie jak kolega wyżej napisał... poracuj nad kondycją bo przy tym przełożeniu bez problemu można jechać w okolicy 40km/h a to już całkiem sporo
seraph Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 Macie absolutną rację, ale może koledze chodzi o podniesienie prędkości maksymalnej po prostu. Ja nie chciałbym mieć roweru, którym jeżdżę po szosie, a nie mogę pojechać szybciej niż 40 km/h. W zasadzie na żadnym zjeździe nie nadążałbym z pedałowaniem, bo dokręcam do 50 km/h albo lubię po płaskim z wiatrem obniżyć kadencję i nadal jechać w okolicach 40stki... Kadencja rzędu 90-100 obr to jest dobra do podjeżdżania, a na zjazdach co? Drzemka?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.