Skocz do zawartości

[8905g] Sztywny węgielek na bazie Fuji MT Carbon, 76er


rzymo

Rekomendowane odpowiedzi

Baza to niemłody już Fuji MT Carbon. Z roweru wykorzystałem ramę, mostek, kierownicę, część sterów, zacisk sztycy i gumki na pancerze. Cała reszta nadawała się wyłącznie do utylizacji (kiepski/tragiczny stan wizualny i/lub techniczny). Naprędce poskładałem żeby tylko trzymał się kupy, trochę pojeździłem i sprzęt spodobał mi się jako całokształt. Rozłożyłem go, dozbroiłem w kilka komponentów z wyższej półki, złożyłem z powrotem i zostanie ze mną na dłużej. Większość części to używki lub "zdjęte z nowego roweru", co pozwoliło osiągnąć sensowny koszt całości.

Nie byłbym sobą, gdybym nie pogrzebał tu i ówdzie ;) A to trochę mniej materiału, a to alu śrubka z zapasów. I jest lżej od fabryki... Ostatecznie wyszło tak:

 

Bar Ends: Smica (short), alu bolts 45g

Bottle Cage: Tour de France (x2) 46g

Brake (Front): Shimano BL-M505, BR-M975/IS, SM-BH90 + bolts 239g

Brake (Rear): Shimano BL-M505, BR-M975/IS, SM-BH90 + bolts 252g

Brake rotors: Shimano XTR (SM-RT97) 160+140mm 239g

Cables: Jagwire 78g

Cassette: Shimano XT/Alivio 11-28T, alu lock 230g

Chain: KMC X9.73 + missing link 272g

Crankset: (795g)

-Crank Arms: Shimano SLX (FC-M660) 586g

-Bottom Bracket: Accent BB-EX 91g

-Middle Ring: Specialites TA Chinook 40T 62g

-Inner Ring: Shimano XT 26T 31g

-Crank Bolts: steel 22g

-Fixing Bolt: Shimano 3g

Derlr (Front): SRAM X.9 (2x) 139g

Derlr (Rear): SRAM X.9 / SS 200g

Fork: PRO XCR 445 + starnut 780g

Frame: Fuji 18" carbon 1442g

Grips: ESI Racer's Edge 32g

Handlebar: Fuji 600/31.8mm 161g

Headset: Fuji semi-integrated (VP45 or similar) 89g

Pedals: Look Quartz 260g

Seat: Selle Italia XR Flow Lite 208g

Seatpost: Thomson Elite 31.6mm / 330mm (Ti) setback 200g

Seatpost clamp: Fuji 36.6mm 28g

Shifters: SRAM 9.0 (3x8) 177g

Skewers: Dartmoor, bolt-on 66g

Stem: Fuji 31.8mm / 105mm 127g

Tire (Front): Continental Race King 27.5 x 2.2" (RaceSport) 491g

Tire (Rear): Continental Race King 26 x 2.2" (RaceSport) 465g

Tubes: Geax Light (SV) 276g

Wheel Front: (696g)

-Hub: DT370/CL 155g

-Rim: BOR XMD366 360g

-Spokes: Pillar PSR TB2016 161g

-Nipples: DT hex 14g

-Tape: Stan's yellow tape 6g

Wheel Rear: (872g)

-Hub: DT340/CL 319g

-Rim: BOR XMD388 378g

-Spokes: Pillar PSR TB2016 155g

-Nipples: DT hex 14g

-Tape: Stan's yellow tape 6g

 

Total: 8905g

 

Trochę ważenia, klik hier -> http://imgur.com/a/OHOTe .

 

Stworzyłem rozpiskę, chcę kopiować zdjęcia z aparatu a tu niespodzianka - karta pamięci się wzięła i padła. Jako że już się rozpisałem, to zamieszczam na forum, aktualizacja wizualna jutro.

 

Takie pierwsze wrażenia:

- tak, chciałem krótkie rogi (pierwsze zdjęcie z galerii), ale poza jednym modelem Zooma innych nie znalazłem, no to zrobiłem sobie sam, byłoby super, gdyby dało się usunąć te napisy, ale niestety; w każdym razie będę miał to w pamięci,

- muszę zmienić przerzutkę, z krótkiego na średni wózek, niewiele brakuje do szczęścia - możliwość jazdy na (prawie) każdym przełożeniu - ale jednak krótki jest ciut za krótki ;)

- nie podoba mi się korba SLX (model M660) z blatem 40, o ile 36/22 i 36/24 wyglądały ładnie, to jakoś ta 40'tka mi nie pasuje; co prawda na wyglądzie się nie jeździ, ale...

- wyleczę przeziębienie do końca i pojadę w kilka miejsc, gdzie trzeba się trochę natrudzić przy podjeżdżaniu (tak dla testu czy 26/28 będzie dla mnie wystarczające, czy jednak nie),

- rower działa, jeździ, trochę czasu minie i będę myślał czy może coś nadaje się do zmiany, czy całość zostaje tak jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem wyjść na max godzinę, zrobić zdjęcia i do domu. Z jednej zrobiły się prawie cztery ;) ale już jestem.

 

Drugi koszyk okazał się jednak mało praktyczny, a wyjęcie/włożenie bidonu problematyczne. Zostaję przy jednym bidonie 0.7 litra.

Zmiana jest więc jedna:

 

Bottle Cage: Tour de France 23g

 

Total: 8882g

 

 

Obiecane obrazki:

 

YDqOVRLl.jpg bxtTV2Gl.jpg

 

vzaRgJxl.jpg cF9KEGAl.jpg

 

m8GHIQpl.jpg XVPqGa9l.jpg

 

TfmbRNfl.jpg dQqSpa6l.jpg

 

8391nPTl.jpg cQh9TUwl.jpg

 

bw81Xj5l.jpg tWthoZPl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczęka na podłogę, aż się odbiła.

Piękny sprzęt, wygląd chyba No. 1 na tym forum :D

 

@derwisz

Może faktycznie pośpieszyłem się z tym werdyktem. Ogólnie mnie się bardzo podoba sprzęt w jednolitej czerni.

Edytowane przez MokryxD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba lekka przesada z tym no. 1, dość pospolite połączenie, sztywny, czarny karbon, tobo miał podobnego, z małymi wstawkami, między innymi ciekawy łańcuch, oczywiście z całym szacunkiem dla właściciela, rower dobrze się prezentuje. Niemniej chyba poprzedni 79er bardziej mi się podobał :)
Ciekawe widły z tyłu, nie ma problemów z wyciąganiem koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Też myślę że do piękności to trochę brakuje.

 

79er? Nigdy nie miałem takiego połączenia rozmiaru kół ;)

 

Tył ma też mocowanie pod V-ki (zaślepione), stąd taki kształt. Race King się mieści na styk, np. z Racing Ralpha już bym musiał upuszczać powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba lekka przesada z tym no. 1, dość pospolite połączenie, sztywny, czarny karbon, tobo miał podobnego, z małymi wstawkami, między innymi ciekawy łańcuch, oczywiście z całym szacunkiem dla właściciela, rower dobrze się prezentuje. Niemniej chyba poprzedni 79er bardziej mi się podobał :)

Ciekawe widły z tyłu, nie ma problemów z wyciąganiem koła?

Tylko że mój jest kastratem więc się nie liczy, jedynie jako fanaberia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pierwszy deszcz zaliczony, pierwsza nocna jazda zaliczona ;)

 

W paru miejscach pod górę co prawda z lekkim trudem, ale dałem radę na siedząco, na 26/21 (okolice 13km/h). Trochę się 'rozjeżdżę' i będzie lepiej. Jeszcze tylko trzy miejsca zostały mi do sprawdzenia i będę wiedział, czy kaseta kończąca się na 28 wystarczy na moje potrzeby.

Papryczka nie zawodzi - nawet przy wyższym ciśnieniu nie miałem problemów na mokrej ściółce i płytkim błocie. Przez piachy też ładnie.

Zmiana biegów z tyłu cicho, szybko i sprawnie. Z przodu mogła by przebiegać trochę ciszej, ale jest bezproblemowa, również pod obciążeniem. Blat ma całkiem spore wcięcia i to pewnie pomaga:

 

UoX2UUx.jpg

Edytowane przez rzymo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...