Skocz do zawartości

[opony] semi slicki 2" 29er


aferfr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Szukam semi-slicków do swojego 29era. Dotychczas jeździłem na Schwalbe Rocket Ron 29x2,25" ale głównie jeżdzie po mieście (asfalt) +

 

troche ścieżek leśnych. Szukam opon 2" Podobają mi się Maxxis Wormdrive, ale niestety nie ma szukanego rozmiaru dla 29er.

 

Czy może mi ktoś polecić jakieś fajne oponki (o w miare normalnej cenie) + kevlar

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Continental Speed King 2.2 wersja 2013. Jeszcze mało znane w Polsce, ale myślę, że świetnie połączą cechy semi slicków z komfortem opony 2.2

http://www.cyclonline.com/technique/229-continental/5622-continental-speed-king-2-2-2013-%E2%80%93-road-test.html

http://www.conti-online.com/www/bicycle_de_en/themes/mtb/cc_marathon/speedking_en.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już 3 zestaw Geax Saguaro 2.2 kevlar ścieram i powiem że to moje ulubione. Próbowałem ze SmartSamami, CrossMarkami, ale Saguaro są nie do pobicia. Duży balon, dobre trzymanie w terenie i centralny pasek jak się je podbije ciśnienie powoduje, że po aswalcie jedzie się jaktalala. Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje nie nastawiac sie na opony typowo gladkie, a na dobre jakosciowo - te beda najszybsze

 

saguaro 2.0 bardzo dobry pomysl, race king bez black chilli sa kiepsciutkie, juz duzo lepsza opcja bedzie rubena scylla

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mogę polecić Race King'a 2.2 - miałem wersję za równo zwykła zwijaną jak i RaceSport. Obie były ok, oczywiście RS lepiej trzymały się w terenie. Nigdy mnie nie zawiodły, na asfalcie super szybkie, w terenie dawały radę. Pomimo balona niskie opory toczenia, plus duży komfort i legendarna wytrzymałość. Ja zrobiłem na swoich 8 tyś km i były może w połowie zużyte.

 

Sam zastanawiam się na zmianą swojego zestawu Montainking 2.2 RS / X-king 2.2 RS na coś szybszego. Na razie nie są dostępne Conti Speed king 2,2 - brak też testów ich - poza jednym znalezionym. Teraz oglądam Schwalbe Thunder Burt'a. Ale boję się szybko zużywających się opon Schwalbe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Googlnij sobie Specialized Renegade. Na Renegacie z tyłu przejechałem w dobrym czasie maraton w Międzygórzu, bo nie wiedziałem, że "Renagade nadaje się w każdy teren poza górami."

Specialized Factory Racing jeździło na nich Cape Epic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saguaro to nie semi slick mimo wszystko

 

No przepraszam kurcze bardzo !!!! Czy ciągle przytaczane Conti Race King czt Schwalbe Rocket Rony to takie niby bardziej semi slici niż Geax Saguaro z centralnym ciągłym paskiem ???

A co do zużywania się Conti vs Schwalbe. Dziwne te jakieś doświadczenia. Schwalbe jakieś super trwałe nie są, zwłaszcza te wylajtowane, ale gówniane Cconti schodzące jak śnieg wiosną niby takie trwałe to coś dziwnego? Czyżby urywające się i szybko schodzące klocki to ta trwałość? No ale mój teściu sprzedał cytrynę po 10 latach na oryginalnych gumach. Trwałe? Nie, to kwestia jazdy i spalania o jakim nikt nie słyszał :D.

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Race King - tak, blisko mu do semi-slicka. Natomiast Rocket Ron - wręcz przeciwnie, nie wiem jak można go zaklasyfikować do tego typu opon.

 

W każdym razie na RK jeździ mi się ciut lżej niż na Saguaro, może kwestia bieżnika (Saguaro jest szybki jak już się trochę zetrze i faktycznie na środku opony robi się prawie ciągły pasek), może kwestia mniejszej masy (~100g na oponie). Na trwałość bieżnika w RK nie narzekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mentos,

 

Wszyscy piszą o Conti RK i Schwalbe RR bo one stawiają taki opór jak semi-slick a jednak jakiś bieżnik mają :)

Polecam lekturę http://fcdn.mtbr.com/attachments/wheels-tires/751299d1357579872-tire-test-results-german-bike-magazine-bike_magazin_tires_tests.pdf Nie jest to nowe opracowanie i dotyczy opon '26, ale myślę, że po konwersji na 29 wyniki nie będą się dużo różnić.

 

Sam zastanawiałem się nad semi-slick'ami Conti Speed King lub Schwalbe Furious Fred / Thunder Bert ale po przeczytaniu tego testu, może się skuszę na RR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podepnę sie pod temat.. będę zmieniał swoje stockowe druciane Saguaro na jakieś lżejsze kapcie, bardziej do jazdy miejsko-ścieżkowej, wypad w piachy i błota Kampinosu już dużo rzadziej. Zależy mi też raczej na ciut większym balonie, bo zmieniam z HT na full rigid. Poczytałem trochę i wychodzi mi póki co wybór między:

  • Continental Race King 29x2,2 (Racesport?)
  • Schwalbe Racing Ralph 29x2,25
  • Continental Speed King 29x2,2 (tylko gdzie je kupić w Polszy..)
  • Geax Mezcal lub Barro Race (te są już mniejsze..)

 

PS. preferuję póki co dętkę :)

 

co byście doradzili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pełnym sztywniaku to dałbym na tył 2.0 może 2.1, a na przód to nawet 2.3 (przydałaby się szersza obręcz).

Na tył semi-slick o ile nie planujesz błota, a na przód może być agresywniejszy bieżnik, bo nacisk jest mniejszy to opory się redukują i tak.

Ktoś każe zakładać 2 takie same opony? :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli np dwie takie opcje:

1. tył Geax Mezcal 29x2.1/Barro Race 29x2.0, przód: Geax Saguaro 29x2.2 

2. tył Continental RaceKing RS 29x2.0, przód: Continental X-King RS 29x2.2 (jest też wersja 2.4)

??

Niech chociaz marka będzie będzie przód/tył ta sama :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno mnie tu nie było. Podłączę się z pytaniem.

 

Potrzebuję papci na asfalt/szuter/piach. Jak najtańszych (Chce w przeciągu 2-3 miesięcy szosę kupić). Obecnie mam założone Saguaro 2.2 i mają jedną zasdnicza wadę, jak bym to określił "ciągną" piach, a w szczególności wilgotny. Tam gdzie teraz jeżdżę jest go zdecydowanie w nadmiarze.

 

Dlatego cokolwiek o szerokości >= 2cale, tanie i szybkie przyjmę z podziękowaniem. Waga nie ma znaczenia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...