Skocz do zawartości

[Piasta] wielobiegowa 5-8, wybór.


Asce

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry.

 

Pragnę zwiększyć ilość biegów i założyć piastę, która posiadać będzie od 5 do 8 biegów oraz wyróżniać się trwałością i zdecydowaną pracą. Lubię jazdę dynamiczną, również poza miastem, dlatego jest to dla mnie ważne. Chcę uniknąć produktów firmy Shimano mimo, że przypadła mi do gustu ich kultura oraz szybkość przełączania.

 

Jakie macie doświadczenia w tej dziedzinie? Które piasty najtrudniej skatować?

Napisano

Najtrudniej skatować trzybiegowce. W miare dostęp do części jest do Nexusów 7 i 8 oraz Sramów/Sachsow S7. Ale mało serwisów się na tym zna.

Napisano
  W dniu 13.03.2014 o 20:43, Asce napisał:
Chcę uniknąć produktów firmy Shimano mimo, że przypadła mi do gustu ich kultura oraz szybkość przełączania.

Więc czemu chcesz uniknąć?? :icon_question:  Nexus 7 jest całkiem dobry, a alfine 8 jeszcze lepszy.  

Jeżeli chcesz piasty do szybkiego śmigania, to brałbym właśnie alfine.  

Napisano

 

 

  W dniu 14.03.2014 o 13:29, cienkun napisał:
Jeżeli chcesz piasty do szybkiego śmigania, to brałbym właśnie alfine.

 

Alfine 8 ma wielka dziure miedzy 5 a 6 biegiem, ktora strasznie przeszkadza przy szybszej jezdzie po asfalcie. Mozna ja niby przesuwac wachlujac zebatkami, ale uniknac sie jej nie da i w ktoryms miejscu zawsze bedziemy miec zbyt duza roznice miedzy przelozeniami.

Paradoksalnie do takiej jazdy lepszy bylby pewnie Nexus 7, zakladajac ze nie potrzebujesz przelozenia do podjezdzania pod pionowe sciany:

http://www.gear-calculator.com/#KB=42&RZ=20&GR=SNI7&KB2=42&RZ2=20&GT2=SNI8&UF2=2155&TF=90&UF=2155&SL=2

Napisano

 

Również wyszedłem z założenia, że trzybiegowe jako najprostsze będą sprawiać najmniej problemów, ale czas poszerzyć zakres.

 

Wypróbowałem trzech modeli Nexusa i bardzo sporadycznie przepuszczała w nich któraś zapadka na drugim biegu, choć nie zauważyłem jakichś szczególnych oznak. Czy może to być wina krzywej osi lub niewłaściwego serwisu? Nie miałem takich sytuacji np. w piastach Srama.

 

Kalkulator bardzo mi pomógł. Choć Spectro S7 ma większy zakres przełożeń, to są one nierównomiernie rozłożone, w przeciwieństwie do Inter 7, ale czy ta wytrzyma jazdę w spd?

Napisano

Piasty Shimano są dziecinnie proste w serwisie. Części zamienne dostępne właściwie non stop w przystępnych cenach. Niestety te piasty nie lubią "siłowego" traktowania (np. podjazdy na twardych przełożeniach na stojąco)-wtedy znacznie wzrasta ryzyko awarii.

Napisano
  W dniu 14.03.2014 o 17:32, gof napisał:

Alfine 8 ma wielka dziure miedzy 5 a 6 biegiem, ktora strasznie przeszkadza przy szybszej jezdzie po asfalcie.

Patrzysz tylko na tabelki, czy z doświadczenia piszesz? Owszem 6 jest trochę dłuższa, ale nie przesadzałbym z uciążliwością (przełożenie główne 38/18). Przekładnie planetarne są jakie są, to nie 11rz szosowa kaseta ;)

Alfine 11 ma ciaśniej i równiej ułożone biegi. Jak to nadal za mało to zostaje jeszcze bezstopniowa NuVinci.

 

Odnośnie wytrzymałości, to moja Inter8 ma problemy przy ostrym ruszaniu na 5, 6. Niestety ciągle nie wiem czy to wina piasty, czy po prostu łańcuch przeskakuje po zębatkach. Co dziwne na 1 i 2 nie ma tego problemu, a to te same przełożenia plus reduktor.

Obawy mam, że to piasta szwankuje. Nadzieje, że to jednak wina przedniej zębatki i łańcucha nie do końca kompatybilnego. Jak zajadę zębatki, to zmienię na typowo jednorzędowe, ale to przy gorszych wiatrach za rok będzie, przy lepszych półtora do dwóch.

 

Innych problemów nie stwierdzam. Z wad to duże opory.

Napisano

Ja z doświadczenia. Przeskok z koronki 15 na 18 (czyli o 20%) w kasecie 11-28 7sp mocno wytrąca z jazdy.

A w inter 8 dostaje się na najczęściej wykorzystywanym zakresie przełożeń lochy 18% i 22%

Napisano

Kogo wytrąca, tego wytrąca. :P Piasty wielobiegowe nie służą do wyścigów na szosie, ale dynamicznie poruszać się idzie, nie mniej wymaga to nieco innej techniki.

Ja to w ogóle jeżdżę teraz na trójce, więc na temat dziur w ogóle nie ma o czym ze mną gadać... :D

Napisano

 

 

  W dniu 15.03.2014 o 09:46, zekker napisał:
Patrzysz tylko na tabelki, czy z doświadczenia piszesz?

 

Z doswiadczenia. Mam w rowerze Alfine 8 i ta dziura wypada mi dokladnie na predkosci przelotowej. Dopoki jest plasko i nie wieje, wszystko jest fajnie, smigam na 6 biegu i nie ma klopotu. Ale jak pojawi sie lekkie nachylenie, zmeczenie, czy gorszy asfalt, to juz lipa. Czlowiek chcialby zwolnic o te 1-2km/h a nie ma jak, trzeba albo zbyt mocno dusic na pedaly albo krecic jak mlynek z wrazeniem ze rower nic sie nie posuwa do przodu.

Oporow pracy szczegolnych nie zauwazylem, moze jakies tam sa, ale na pewno nie ma wrazenia ze rower zamula.

Co do alternatyw, jest jeszcze Rohloff i przekladnie w suporcie Pinion (naprawde mam nadzieje ze to sie przyjmie) ale ceny tych zabawek sa raczej zaporowe.

Napisano

W kasecie 8rz (11-34) jest podobnie, między 5 a 6 jest 20%. Taki urok ósemek ;)

 

Prawdopodobnie Alfine ma mniejsze opory. Podczas jazdy może się tego tak nie czuje, ale jak się zakręci kołem to dosyć szybko zatrzymuje się.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.