Skocz do zawartości

[Mostek] Wymiana mostka i kierownicy


henk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym wymienić mostek i być może kierownicę, to zależy czy wymiana samego mostka poprawi komfort jazdy.

Teraz mam taki:

 

7868b0cd8026b7dcm.jpg

10d7687fe1222ec0m.jpg

3b128783f5c37a58m.jpg

 

Rura sterowa 28,6 mm, mocowanie kierownicy 31,8mm.

Chcę zamontować taki mostek:

 

http://sklep.mcbike.pl/pl/xlc-mostek-regulowany-st-t13-a-head-1-1-8.html

 

I taką kierownicę:

 

http://allegro.pl/promocja-kierownica-turystyczna-motyl-chwyty-i4015311987.html

 

Czy to wszystko do siebie pasuje?

Czy można będzie bez problemów poprzekładać wszystkie manetki na nową kierownicę?

Wiem że ta nowa ma mniejszą średnicę mocowania, założyłbym odpowiednią przejściówkę, tylko też nie wiem czy to dobry pomysł.

Tu są przejściówki, które biorę pod uwagę:

 

http://rowerowy.com/sklep/czesci/kierownice_redukcje/redukcje/prod/redukcja_shaman

http://rowerowy.com/sklep/czesci/kierownice_redukcje/redukcje/prod/easton_stemadapter

http://rowerowy.com/sklep/czesci/kierownice_redukcje/redukcje/prod/reduktorhb1

http://rowerowy.com/sklep/czesci/kierownice_redukcje/redukcje/prod/redukcjaspeeder

 

Która najlepsza?

  • Mod Team
Napisano

Nie potrzebna będzie żadna przejściówka, ponieważ jak jest w opisie mostka "Model dostępny z standardzie kierownicy 25,4 oraz 31,8".

Napisano

Przejściówki nie potrzeba jeśli wybierzesz wersję mostka na 1" (25,4mm) bo widzę że są dwie wersje. Wtedy z tą kierownicą giętą będzie to pasowało. Co do manetek klamek, to może wszystko wejść bez problemu a może będziesz musiał wkładać kliny w szczeliny obejm aby je nieco rozchylić. Raczej wszystko do zamontowania bo nie widzę żebyś miał jakieś szczególnie szerokie te obejmy.

-edit: widzę, że mnie chłopaki przegonili ;)

Napisano

Tyle że najpierw chciałbym zmienić sam mostek i założyć do niego obecną kierownicę, żeby sprawdzić czy taki układ będzie wygodny, a teraz mam kierownicę 31,8.

Zmieniam, bo w nowym rowerze, przy dłuższej jeździe bolą mnie nadgarstki i drętwieją dłonie.

Chyba jest to spowodowane zbyt dużym obciążeniem rąk.

W starym rowerze miałem kierownicę wyżej i bliżej siodełka (ok. 5 cm), myślę że założenie regulowanego mostka i odpowiednie jego ustawienie załatwiłoby sprawę, a kierownica wielopozycyjna mogłaby pomóc jeszcze bardziej.

Napisano

Regulowany mostek pomoze znacznie łatwiej określić wygodne nachylenie. Z ta kierą z kolei rower bedzie wyglądał koślawo, chyba, ze to typowy trekking. Więcej chwytów na pewno pomaga przy pokonywaniu długich dystansów.

Napisano

A po określeniu odpowiedniego położenia kierownicy najlepiej go wyrzucić, no chyba, że ktoś lubi skrzypienie ...

Napisano

Miałem ten mostek. Nie jest to zbyt dobrze pomyślany mostek, To że skrzypi i że trzeba naprawdę mocno dociągnąć śrubę, żeby się nie luzował, to nic. Najlepsza jest niewyjmowalna śruba do gwiazdki. Nie polecam. 

Napisano

Czyli radzicie przymierzyć różne mostki, może też regulowane, określić wygodną pozycję i założyć na stałe mostek sztywny, dopasowany do moich potrzeb?

Skrzypienie można chyba zlikwidować smarowaniem, a ta niewyjmowalna śruba od gwiazdki to w ogóle w czymś przeszkadza?

Chyba tylko tyle, że w razie uszkodzenia samej śruby trzeba wymieniać cały mostek.

Musiałbym szukać mostka skierowanego bardziej do góry niż do przodu, o długości (wysokości) ok. 5 - 7 cm.

Są takie?

Napisano
Musiałbym szukać mostka skierowanego bardziej do góry niż do przodu, o długości (wysokości) ok. 5 - 7 cm. Są takie?

 

2943.jpg

 

http://allegro.pl/mostek-ergotec-super-wysoki-25-4-90mm-i3985088914.html

 

 

 

Skrzypienie można chyba zlikwidować smarowaniem, a ta niewyjmowalna śruba od gwiazdki to w ogóle w czymś przeszkadza?

Paskudnie się go zakłada i zdejmuje. 

Smarowanie nieee... Jak posmarujesz w tym miejscu gdzie trzeszczy, to będzie jeszcze szybciej łapał luzy. (Bo to trący o siebie metal trzeszczy.)

Jeżeli mostki regulowane, to najlepiej takie:

i-amoeba-mostek-regulowany-borla-110mm-c

albo takie z dwoma zabezpieczeniami. Śruba ściskająca i klin.

Napisano

Afly, mam 171 cm wzrostu, ale na boso nie jeżdżę, w butach ok 173 cm.

To mój nowy rower:

34abdc64b623fcd0m.jpg

Rura podsiodłowa 51cm, i chyba najważniejsze - odległość od sztycy siodła do środka uchwytu (od środka rury do środka gripa) 66 cm.

W poprzednim rowerze miałem rurę podsiodłową jeszcze większą - 54 cm, ale bliżej od siodła do kierownicy - 58 cm i kierownica była ok. 5 cm wyżej.

Cienkun, dzięki za namiar.

Wygląda na to że sprzedawca ma wszystkie 3 rodzaje tego mostka, których akurat nie potrzebuję :)

Chciałbym taki 31,8 i 90 mm, a on ma 31,8 i 110 mm, 25,4 i 90 mm oraz 25,4 i 110 mm :)

poszukam jeszcze w innych sklepach.

Ten regulowany, który pokazałeś chyba mi nie pasuje, za bardzo oddala kierownicę i nie można go podnieść do pionu.

To już wolę ten sztywny Ergotec.

Napisano

nie chce zakładać nowego tematu , więc się podłącze .

jestem na etapie zmiany kierownicy i mostka w tej chwili mam kierownice 620x25,4 giętą i  mostek 100mm o dużym wznosie

czy jest sens dawać do 26era kierownice prostą  660-685 i mostek 80mm ?? czy wystarczy 620-640?

Napisano

@henk
jest niestety tak jak myślałem, potrzebujesz innego mostka z powodu za dużej ramy, rozmiar 20" nie jest dla osoby która ma ~171cm nawet jeżeli chodzi o rower turystyczny/trekkingowy, nawet jest to widoczne po pochyleniu i wysunięciu siodła.
Skracając mostek i tak nie osiągniesz ideału.

@Maciek226
proponuje CI kierownice 660mm + mostek 90mm (chyba że czujesz potrzebe jeszcze skrócenia). Raczej do 26" nie brałbym więcej jak 680.

Napisano

 

 

Najlepsza jest niewyjmowalna śruba do gwiazdki

 

Nic bardziej błędnego,można ja wyjąc-trzeba wykręcić śrubę od ustawiania kata mostka.

Co do skrzypienia,nie usłyszałem bynajmniej jeszcze.

Napisano

Widzę że masz tam od cholery podkładek, więc na pewno będzie, najwyżej założysz jedną cieńszą. 

Ale idziesz w złym kierunku. Naprawdę lepiej zmienić ramę. Użycie tak krótkiego mostka sprawi, że rower stanie się bardzo narowisty.

Mostek nie służy do kompensowania nieodpowiedniego rozmiaru ramy. 

Napisano

Zdaję sobie sprawę, że żeby osiągnąć idealną pozycję muszę zmienić cały rower, ale do tego ideału niewiele brakuje, a dla kilku dalszych wyjazdów w roku nie chcę ryzykować wymiany i tak bardzo dobrego roweru jaki teraz kupiłem.

Jestem rowerzystą raczej miejskim, amatorem, Wy pewnie jesteście bardziej doświadczeni i w każdym rowerze możecie coś poprawić.

Do tej pory jeździłem na jeszcze większym - takim:

13d0943bc6dea772m.jpg

Ramę miał 2 cm większą w każdą stronę, a jeździło mi się wygodniej tylko dlatego, że miał kierownicę bliżej siodełka, na krótszym mostku, dlatego kombinuję w tym kierunku - zmniejszyć odległość od kierownicy do siodełka.

Raczej nie przeszkadzało mi ,,narowiste'' prowadzenie tamtego starego roweru, chociaż nie wiem jak ta narowistość wygląda.

Napisano

Bo miał inny kąt rury sterowej, co akurat go uspokajało.
Tych ram nie ma jak porównac, akurat to nie jest tylko "2cm". W odpowiednim miejscu zmienia to wiele.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

tez  bym wymienil kierownice i wszystko dookola ale powiedzcie mi co dokupic zeby dopasoc i jakie wymiary wziasc ze starej ze zdjeciaWP_20140618_002.jpg?psid=1WP_20140618_003.jpg?psid=1WP_20140618_004.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...