tzu Napisano 17 Sierpnia 2013 Napisano 17 Sierpnia 2013 Witam, przeczesałem dziś sporo wątków, artykułów i aukcji. Doszedłem do wniosku, że najlepszy będzie dla mnie rower typu CROSS. Dysponuję budżetem na cel 1100zł. Wybieram zgodnie z sugestiami z forum pomiędzy rowerami Lazaro Integral V3, a SCUD Atlantic. Oba w cenie 1099zł. Różnią się suportem: Lazaro: NECO na łożyskach maszynowych Scud: DE ONE NA ŁOŻYSKACH MASZYNOWYCH piastami: Lazaro:JOY TECH kasetowe aluminiowe na szybko-zamykacze scud: SHIMANIO KASETOWE ALUMINIOWE NA SZYBKO-ZAMYKACZE oraz amortyzatorami. Tutaj ciekawa sprawa, bo SCUD w opisie aukcji wpisane ma rodzaj amortyzatora NEX, a na fotkach NVX, a u Lazaro jest odwrotnie: opis NVX, fotki NEX. Domyślam się, że w rzeczywistości jest tak jak na zdjęciach. Pomóżcie, więc proszę, który z tych rowerów jest lepszy pod względem specyfikacji technicznej i czy są jakoś opinie o jakości wykonania tych modeli? Chociaż podejrzewam, że nie ma to znaczenia, bo słyszałem, że i tak "schodzą z jednej taśmy". Przejrzycie jeszcze te modele i powiedźcie o nich kilka słów, czy warto się nimi interesować szczególnie tą tańszą meridą. Linki do allegro: Keller Aventis MAN Sprint Sintero Merida Drakar Cross 5V Pozdrawiam, tzu
Piotrek383 Napisano 17 Sierpnia 2013 Napisano 17 Sierpnia 2013 Lazaro, Keller i Scud to praktycznie takie same rowery, bierz, który Ci się bardziej podoba. Merida i ten Man Sprint nie, są sporo gorsze.
makog Napisano 17 Sierpnia 2013 Napisano 17 Sierpnia 2013 Lazaro, Scud, Keller to wszystko bracia "blizniacy " jeszcze ciekawym bratem jest Kands http://allegro.pl/wypasiony-pogromca-szosy-kands-maestro-full-alivio-i3456444601.html, z tego co widze to Scud i Kands maja nieco inne ramy.
tzu Napisano 17 Sierpnia 2013 Autor Napisano 17 Sierpnia 2013 A który amortyzator jest lepszy, NVX czy NEX? Ma to jakieś znaczenie?
makog Napisano 17 Sierpnia 2013 Napisano 17 Sierpnia 2013 to jeszcze by trzeba widziec dokladnie ktory to model, NVX ma wiekszy skok bo 75 mm a NEX 63 tylko ze jest tych amorkow kilka modeli. http://www.eurobike.pl/pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/nex http://www.eurobike.pl/pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/nvx
tzu Napisano 17 Sierpnia 2013 Autor Napisano 17 Sierpnia 2013 to jeszcze by trzeba widziec dokladnie ktory to model, NVX ma wiekszy skok bo 75 mm a NEX 63 tylko ze jest tych amorkow kilka modeli. http://www.eurobike.pl/pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/nex http://www.eurobike.pl/pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/nvx Ok, zapytam sprzedawcę. Czy dobrze rozumiem, że mając amortyzator o skoku 75mm, będę mógł go uregulować do skoku 60mm? Nie za bardzo rozumiem o co chodzi z tym skokiem, mało w necie info jest na ten temat. Mógłby ktoś napisać na ten temat dwa zdania, aby ułatwić mi wybór? Pozdrawiam
makog Napisano 17 Sierpnia 2013 Napisano 17 Sierpnia 2013 Nie, nie bedziesz mogl regolowac soku amorka samodzielnie. Wszytko masz opisane w tych linkach ktore ci podalem. Najtansz model w obu przypadkach tych wersji amorkow nie maja blokady, nastepne modele maja blokade, ale te posrednie mozna blokada tylko wlaczyc podczas postoju, natomiast najdrozsze modele maja takie udogodnienie ze blokade mozesz wlaczyc podczas jazdy, rozni je glownie skok amorka, czym wiekszy skok, teoretycznie lepsza amortyzacja.
tzu Napisano 17 Sierpnia 2013 Autor Napisano 17 Sierpnia 2013 Nie, nie bedziesz mogl regolowac soku amorka samodzielnie. Wszytko masz opisane w tych linkach ktore ci podalem. Najtansz model w obu przypadkach tych wersji amorkow nie maja blokady, nastepne modele maja blokade, ale te posrednie mozna blokada tylko wlaczyc podczas postoju, natomiast najdrozsze modele maja takie udogodnienie ze blokade mozesz wlaczyc podczas jazdy, rozni je glownie skok amorka, czym wiekszy skok, teoretycznie lepsza amortyzacja. Dzięki za odpowiedź. Na zdjęciach jest jakieś pokrętło, więc są to pewnie modele środkowe z mechaniczną blokadą. Na czym polega ta blokada, jest to "wyłączenie" amortyzatora? Czy amortyzator z większym skokiem ma wpływ jeszcze na coś innego, jak np. szybkość jazdy itp.?
makog Napisano 17 Sierpnia 2013 Napisano 17 Sierpnia 2013 blokada usztywnia calkowicie amorek, tzn po wlaczeniu blokady, amor nie racuje, zachowuje sie jak sztywny widelec, przydatne przy podjazadch na rownym, mniej energi wtedy wkladasz w pedalowanie.
tzu Napisano 17 Sierpnia 2013 Autor Napisano 17 Sierpnia 2013 blokada usztywnia calkowicie amorek, tzn po wlaczeniu blokady, amor nie racuje, zachowuje sie jak sztywny widelec, przydatne przy podjazadch na rownym, mniej energi wtedy wkladasz w pedalowanie. ok, to w takim razie, czy wyższy skok oprócz amortyzacji wpływa jeszcze jakoś na jazdę? Dodam, że głównie będę jeździł po asfalcie, ścieżkach, niekiedy wypad do lasu po szlakach.
makog Napisano 18 Sierpnia 2013 Napisano 18 Sierpnia 2013 Ja bym sie tu az tak nad tymi amorkami nie rozczulal, bo obie wersje to jednak budzetowki, ktory wybierzesz to nie bedzie mialo wiekszego znaczenia. Raczej oba w tych roweruch z racji ich ceny beda mialy blokada ktora mozna wlaczac tylko na postoju.
tzu Napisano 19 Sierpnia 2013 Autor Napisano 19 Sierpnia 2013 Ja bym sie tu az tak nad tymi amorkami nie rozczulal, bo obie wersje to jednak budzetowki, ktory wybierzesz to nie bedzie mialo wiekszego znaczenia. Raczej oba w tych roweruch z racji ich ceny beda mialy blokada ktora mozna wlaczac tylko na postoju. W takim razie chyba zainwestuję w amorek o większym skoku, bo czasami wybiorę się do lasu, albo jakiegoś parku, a na szosie mogę go blokować. I znalazłem dziś nowy model bliźniaczy do lazaro v3, kands maestro itp. Nazywa się kands onill camber - http://allegro.pl/kands-onill-camber-full-alivio-19-gratisy-i3467195545.html model bliźniaczy do kands maestro, który kosztuje 1249 zł, ma tylko inną ramę jak pisze sprzedawca. Do tego amorek o skoku 100 mm, to chyba będzie najlepszy zakup crossa do 1100?
makog Napisano 19 Sierpnia 2013 Napisano 19 Sierpnia 2013 Nop ladnie tylko ze ona ma najgorszy amorek z nich wszystkich, to zwykly NEX bez mozliwosci blokady, i jak on ma 100 mm skoku to ja jestem zolata lodz podwodna Jedyna regulacje jaka on posiada, to tylko regulacja twardosci. Co nie zmienia faktu ze i tak to jest dosc sztywny widelec. http://www.eurobike.pl/pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/nex
tzu Napisano 19 Sierpnia 2013 Autor Napisano 19 Sierpnia 2013 Nop ladnie tylko ze ona ma najgorszy amorek z nich wszystkich, to zwykly NEX bez mozliwosci blokady, i jak on ma 100 mm skoku to ja jestem zolata lodz podwodna Jedyna regulacje jaka on posiada, to tylko regulacja twardosci. Co nie zmienia faktu ze i tak to jest dosc sztywny widelec. http://www.eurobike.pl/pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/nex haha faktycznie, nie skojarzyłem na początku, że ten NEX nie ma takiego skoku Zapytam sprzedawcę o co tam chodzi A w Lazaro Integral jest amorek NVX regulowany bez blokady, taką odp otrzymałem. Jeszcze mam jedno pytanie, ponieważ mam możliwość zakupu roweru w Anglii - http://pl.sportsdirect.com/bigfoot-29er-mountain-bike-932241?colcode=93224103 Ciężko mi znaleźć jakiś artykuł o rowerach typu 29er. Tylko pojedyncze wypowiedzi, że są to koła stworzone do jazdy w trudnym terenie itp. ale zastanawia mnie fakt, jak one sprawdzają się na szosie i innych lekkich nawierzchniach?
makog Napisano 19 Sierpnia 2013 Napisano 19 Sierpnia 2013 rowery 29r to rowery typu MTB, tylko na kolach 28 cali, owszem mzona w nich zmienic oponki na jakies wazejsze i bardziej crossowe. Przy jezdzie po utwardzonych drogach poprostu te opony maja wieksze opory toczenia. Musial bys podejsc do sklepu i przejechac sie na Crossie i na takim 29r.
tzu Napisano 19 Sierpnia 2013 Autor Napisano 19 Sierpnia 2013 rowery 29r to rowery typu MTB, tylko na kolach 28 cali, owszem mzona w nich zmienic oponki na jakies wazejsze i bardziej crossowe. Przy jezdzie po utwardzonych drogach poprostu te opony maja wieksze opory toczenia. Musial bys podejsc do sklepu i przejechac sie na Crossie i na takim 29r. Spoko, rozumiem. Sprzedawca odpisał, faktycznie jest błąd w aukcji - dzięki za dostrzeżenie tego czekam jeszcze na odpowiedź w sprawie amorka w scud atlantic, bo na fotkach i w opisie inny i wtedy pewnie podejmę decyzję. pozdr
makog Napisano 19 Sierpnia 2013 Napisano 19 Sierpnia 2013 Kamds ma pzryzwoity amorek z blokada na goleni, http://rowerykands.pl/rowery/8-kands-maestro-men-28.html tylko pamietaj jest to typ amorka w ktorym blokade mozesz zalaczyc lub wylaczyc tylko na postaju, a nie w trakcie jazdy pracy amorka.
tzu Napisano 20 Sierpnia 2013 Autor Napisano 20 Sierpnia 2013 Kamds ma pzryzwoity amorek z blokada na goleni, http://rowerykands.pl/rowery/8-kands-maestro-men-28.html tylko pamietaj jest to typ amorka w ktorym blokade mozesz zalaczyc lub wylaczyc tylko na postaju, a nie w trakcie jazdy pracy amorka. Wszystkim zainteresowanym wybierającym Crossa do 1100zł podam do informacji, że w Lazaro Integral V3 jest amorek NVX z regulacją bez blokady, a w Scud Atlantic NVX z regulacją i blokadą, więc drugi model bardziej opłacalny. Pojawiła się również fajna oferta na allegro niemieckiej marki Bulls - http://allegro.pl/sh...item=3486084849 za 1100zl cross bike 1, sprzedawca odpowiedzial, ze gwarancji daja 12 miesiecy.
makog Napisano 20 Sierpnia 2013 Napisano 20 Sierpnia 2013 Pojawiła się również fajna oferta na allegro niemieckiej marki Bulls - http://allegro.pl/sh...item=3486084849 za 1100zl cross bike 1, sprzedawca odpowiedzial, ze gwarancji daja 12 miesiecy. mam nadzieje ze go nie kupiles, bo on jest raczej na wolnobiegu niz na kasecie i ma naped 7s a nie jak kands 8s nie wspominajac o gorszych korbach, amorku itd. !!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.