Skocz do zawartości

walker

Rekomendowane odpowiedzi

Kregiel napisz jak tam pierwsze wrażenia z jazdy. Bo ja sie teraz bije z myślami czy speca czy scota czy tego unibike'a i nie moge dojść do ostatecznego werdyktu. Przymierzałem się dzisiaj do Sepca hardrock comp disc, sport disc i rockhopper 29 , bardzo wygodny sprzęt i mega wielki, jest spora różnica niż 26".  hardrock comp disc i rockhopper 29 mają ten sam osprzęt tylko geometrią ramy się różnią(rock podobno bardziej usportowiony). Sprzedawca mi nagadał, że spec daje bardzo dobre ramy,  obręcze, piasty i hamulce ale resztę osprzętu wrzuca z niższej półki. że niby rama piasty itd. ważniesjze a resztę zawsze za małe koszta można podmienić jak się zużyje. Prawda to z tymi ramami ,obręczami i piastami?  Warto dać to 200zł więcej na rocka czy nie ma to sensu( dodam że w czerni ten rock wygląda niesamowicie:D ale reszta też daje rade)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 80% jestem za http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/hardrock/hardrock-comp-disc-29#geometry  , tylko teraz kwestia rozmiaru ramy. Jak myślicie dla mojego 195cm wzrostu i 90-92cm krok będziecie lepsze 19" czy 21"? 

21"

 

Ja przed weekendem odebrałem swojego Shottasa 02 21" - mam 188cm i jest idealnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21"

 

Ja przed weekendem odebrałem swojego Shottasa 02 21" - mam 188cm i jest idealnie :)

A dużo Ci przestrzeni zostaje między ramą a krokiem jak stoisz blisko siodełka?  Ten Shotas całkiem nieźle się prezentuję. Ciekawa rama i osprzęt, a i cena przystępna.  Przy tym specu co wybrałem to w sumie niewiele mi miejsca zostaje miedzy rama a krokiem w 21" z resztą przy 19" dużo więcej nie ma.

Edytowane przez Kubeu84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dużo Ci przestrzeni zostaje między ramą a krokiem jak stoisz blisko siodełka?  Ten Shotas całkiem nieźle się prezentuję. Ciekawa rama i osprzęt, a i cena przystępna.  Przy tym specu co wybrałem to w sumie niewiele mi miejsca zostaje miedzy rama a krokiem w 21" z resztą przy 19" dużo więcej nie ma.

Zostaje jakieś 5-6cm - na tyle jestem w stanie unieść przednie koło :)

Przy gwałtownym zeskakiwaniu nie ma mowy aby potłuc klejnoty :)

 

Ja byłbym idealnie zadowolony, gdyby rower przychodził w pełni wyregulowany, a tak:

1. Łańcuch był uszkodzony - ale wymieniono go od razu na PC-991 więc sporo lepszy - duży plus dla firmy.

2. Przerzutki do lekkiej regulacji.

3. Odpowietrzyć muszę hamulce, bo są miekkie i można je docisnać do samej kierownicy, a powinny raczej być twarde.

 

Reszta to same plusy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

zastanawiam się nad zakupem roweru. Głownie będzie użytkowany na asfalcie - dojazd do pracy i weekendowe wypady w góry na średnich i umiarkowanie trudnych szlakach (kamienie korzenie) - amatorsko, bez skakania. Mam do dyspozycji ok 3500 zł. Zastanawiam się nad rowerami:

 

Kona Mahuna 2013 http://www.bikekatalog.pl/2013//rowery/174/Kona.Mahuna/

Scott Scale 970 2013 http://www.bikekatalog.pl/2013//rowery/1621/Scott.Scale.970/

Specialized Rockhopper Comp http://www.bikekatalog.pl/2012//rowery/600/Specialized.Rockhopper.Comp.29/

 

Nie znam innch marek.

 

Proszę o pomoc w zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc w zakupie.

 

z tych trzech  Scale 970

 

do listy dorzuć jeszcze:

 

-Unibike Expert - bardzo solidny osprzęt SLX, mysle że da się go ciut utargować ;) jak nie to Flite 29

 

http://unibike.pl/expert29er.html

 

-Mbike shottas 04 , osprzęt na poziomie Scale 970. ale kiepskie hamulce. I tylko 9 biegów. choć to akurat wcale nie wada-osprzęt 9 biegowy jest ciut tańszy. ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem nieco w internecie i co powiecie o tych rowerach:

 

http://www.saracen.co.uk/bikes/trail/mantra-trail

http://www.mailorderbikes.com/m1b0s2p12946/DIAMONDBACK_Apex_29r_2013

http://www.pmrider.pl/459361/mamba-2013-grey-rower-trek

 

Za granicą zbierają bardzo wysokie oceny.

Edytowane przez Kwiatostan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, stoję przed wyborem 29era do 3000 zł, im mniej tym lepiej, ale bez przesady ...

właściwie moje rozważania stanęły na dwóch powyższych modelach, który z nich Waszym zdaniem jest bardziej przyszłościowy ?

 

ja: 186 cm i ponad 120kg wagi

trasy: miasto, polne i leśne szutry na głównie nizinnych terenach (cóż... cała suwalszczyzna usypana jest głównie żwirem...) oraz zbita ziemia suwalskiego parku krajobrazowego i tamtejszych lasów, gdzie występuje krajobraz polodowcowy (czytaj: krótkie zjazdy i pojazdy)

 

http://www.bikekatalog.pl/2013//rowery/1426/Northtec.Cayon.29/ 2600

http://www.bikekatalog.pl/2013//rowery/2337/Head.Granger.II.29er/ 2800

 

wydaje mi się, że te modele mają najlepszy stosunek ceny do zasosowanego osprzętu w tej grupie cenowej. pozatym dzwoniłem do northteca i ich ramy i koła powinny wytrzymać moją wagę, ale wiadomo, pozostałe komponenty (widelec) szybciej ulegną zużyciu

 

czy może bardziej opłaca się na start kupić postawową wersję tegorocznego Cayona za 1900?

ogólnie preferowałbym model z 2012 roku ale nigdzie nie mogę znaleźć...

Edytowane przez maszeq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Cayona z 2012, waze pod 100kg i po kilku miesiacach katowania nic mu nie dolega.

Model 2012 ma XCR, nowy model ma RS, jechalem na nowym troche ostrzej i amorowi nic dolegalo, moze nie bedzie z jego trwaloscia az tak tragicznie zle.

 

Jesli chodzi o malowanie to 100 razy lepiej wygladaja na zywo niz na fotografiach. Sam rower da rade pod 120kg (moj daje bo czasami udostepniam koledze o podobnej masie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Cayona z 2012, waze pod 100kg i po kilku miesiacach katowania nic mu nie dolega.

Model 2012 ma XCR, nowy model ma RS, jechalem na nowym troche ostrzej i amorowi nic dolegalo, moze nie bedzie z jego trwaloscia az tak tragicznie zle.

 

Jesli chodzi o malowanie to 100 razy lepiej wygladaja na zywo niz na fotografiach. Sam rower da rade pod 120kg (moj daje bo czasami udostepniam koledze o podobnej masie).

 

dzięki ! taka odpowiedź była mi bardzo potrzebna 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co znaczy dla Ciebie 'ciekawszy', każdy ma inne kryteria, poniżej lista , którą stworzył wcześniej Teodoryk :

 

Lista rowerów na Alivio, Deore i XCR lub lepszym w cenie do ok 3kzł (jak ktoś zna inne to prosze dopisac do listy)
1. Scott Scale 970
2. Scott Aspect 920
3. Unibike Evo 29
4. Unibike Flite 29
5. Kellys TNT20
6. Giant Talon 29
7. Author Traction 29
8. Mbike SHOTTAS HT02

 

Jeśli nie masz pomysłu jaki (takie odniosłem wrażenie bo zapytałeś bardzo ogólnikowo), zacząłbym od selekcji z owej listy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spojrzałem na link do Kony i rzuciło mi się że hamulce to Avidy Elixir 1 - czytałem że maja słabą modulację i ogólnie są słabe, ale największy minus wg mnie może być taki że są zalewane płynem syntetycznym , co jak potwierdziło kilku serwisantów na żywo i nawet tu na forum skutkuje czasami tym że potrafią się rozszczelnić. Może materiały stosują jakieś słabe, może to kwestia uszczelnień nieodpowiednich - dla mnie łatwiej w takim przypadku poszukać czegoś na płynie mineralnym , co trudne nie jest bo wystarczy właśnie Elixiry wyeliminować z potencjalnej listy ;)

 

 

edit:

aczkolwiek jak się zakochałeś dajmy na to w takiej Konie na Elixirach nic  nie szkodzi przecież spróbować i w razie kłopotów wymienić na coś sensowniejszego, wszystko jak zwykle kwestia kasy...

Edytowane przez RafalxM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spojrzałem na link do Kony i rzuciło mi się że hamulce to Avidy Elixir 1 - czytałem że maja słabą modulację i ogólnie są słabe, ale największy minus wg mnie może być taki że są zalewane płynem syntetycznym , co jak potwierdziło kilku serwisantów na żywo i nawet tu na forum skutkuje czasami tym że potrafią się rozszczelnić. Może materiały stosują jakieś słabe, może to kwestia uszczelnień nieodpowiednich - dla mnie łatwiej w takim przypadku poszukać czegoś na płynie mineralnym , co trudne nie jest bo wystarczy właśnie Elixiry wyeliminować z potencjalnej listy ;)

 

 

edit:

aczkolwiek jak się zakochałeś dajmy na to w takiej Konie na Elixirach nic  nie szkodzi przecież spróbować i w razie kłopotów wymienić na coś sensowniejszego, wszystko jak zwykle kwestia kasy...

Ehh. Chrzanisz jak potłuczony. Akurat płyn hamulcowy jest tańszy i prostszy w serwisie od oleju mineralnego. Dodatkowo niezleżny od temp.

 

Kona to fajne rowery. Dla cięzszych osób do polatania bez stresu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla kogo będzie łatwiejszy w serwisie ?  dla dużego procentu posiadaczy wymiana płynu będzie dokonywana właśnie w serwisie rowerowym, sami tego nie zrobią, a jeśli nawet to większość śmiałków zapowietrzy hamulce...i w końcu udadzą się do serwisu...

 

chodzi raczej o to żeby kupić coś bezobsługowego na start, a wizja rozszczelniających się przewodów jest średnia, Tobie może się nigdy to nie zdarzyło , co nie znaczy że innym nie mogło...

 

..no i jeszcze w tym wszystkim ważny jest chyba aspekt konkretnego modelu -> Elixir1 chyba do cudów techniki nie należy , i można się spodziewać że będą z nim w/w kłopoty  , jasne jest że w hamulcach dużo wyższej klasy może być to wykonane w o wiele lepszej jakości i te problemy nie występują  , źle myślę?

 

poza tym jak wspomniałem - to były opinie serwisantów z kilku sklepów, przecież się nie zmówili ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Już byłem zdecydowany na Flite 29, lecz dzisiaj idąc do sklepu by wpłacić zaliczkę okazało się że do Unibike dotarła dostawa, ale producent nie odpali sztuki w rozmiarze 21" mojemu sprzedawcy z racji że już za dużo rowerów wziął.... Co za paranoja... Stety niestety teraz został mi Author Traction 29 za nieco większą kaskę. Powiedzcie czy ten amortyzator powietrzny rzeczywiście będzie lepszy przy moich 96 kg ? Oraz czy ogólnie rower wart swojej ceny ?

Pozdrawiam ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no paranoja...firmy produkują na styk, żeby jak najmniej im zostało na magazynach, ale w tym roku chyba przegieli , nie przewidzieli tego boomu na rowery - jakiś miesiac temu Merida wysłała do  sklepów pismo żeby dali spokój handlowcom bo Crossway 500-D z tego roku sie skonczyl w rozmiarach 48-52 podajże , nie ma i nie będzie ;)  taka handlowa konsternacja na początek sezonu....

 

edit:  

z wyżej wymienianej listy jest kilka pozycji które mogłyby Cię zainteresować , dlaczego piszesz że został Ci tylko Author do wyboru?

Edytowane przez RafalxM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...