Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] Ocieranie tarczy przy ostrym przyspieszaniu


lisster

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Posiadam hamulce hydrauliczne SHIMANO BR-M395W.

Podczas normalnej jazdy wszystko jest ok, jednak kiedy staję na pedały, zaczynam mocno przyspieszać i kołysać rowerem na boki słyszę metaliczny odgłos z przedniego hamulca - tarcza ociera o klocki, z tyłu jest cisza. Rozumiem, że przy takim intensywnym i mocnym kołysaniu, rower i koło pracuje, wygina się, ale czy dopuszczalne jest aby tarcza w takim przypadku ocierała o klocki?

Napisano

Sam odpowiedziałeś na własne pytanie. Nie ma co się przejmować. Jeśli masz widelec pod oś 9mm, takie ocieranie to norma. Szczególnie, jeśli przednia tarcza ma 180mm lub więcej średnicy lub w którymś miejscu bije. A że żadna tarcza nie jest idealnie równa...

Napisano

Sam odpowiedziałeś na własne pytanie. Nie ma co się przejmować. Jeśli masz widelec pod oś 9mm, takie ocieranie to norma. Szczególnie, jeśli przednia tarcza ma 180mm lub więcej średnicy lub w którymś miejscu bije. A że żadna tarcza nie jest idealnie równa...

Co to znaczy, ze mam widelec pod oś 9mm?

Rower to Wheeler Cross 6.3: http://www.wheeler.pl/cross-63-3

Widelec: SUNTOUR SF13-NEX-MLO- 700C 1 1/8" SUSPENSION FORK COIL SPRING/MECHANICAL LOCK OUT TRAVEL 63MM W/ PRELOAD ADJ 

Napisano

Oś 9 mm to standardowa długość i taką masz. Natomiast nie ma zgody na to, że dzwonienie to norma. Chyba, że ta norma dotyczy sprzętu typu cross. Jak już wspomniałem masz po prostu kiepski wideł a co za tym idzie jest mało sztywny.
 

Napisano

Jak miałem taki sam problem, po wyjęciu klocków okazało się, że wcisnął się jakiś patyczek międczy tłoczek a klocek.

Musisz najpierw wyczyścić hamulce, zwłaszcza tłoczki i klocki.

Napisano

mam to  samo :)

 

Kross Inzai, koła 28cali, widelec sztywny aluminiowy

 

jest to pewnie związane ze średnicą koła

 

chciałem ulżyć trochę dupie i siadłem podczas jazdy trochę bokiem. Rower był pochylony na prawą stronę i trochę klocki tarły o tarczę.

 

 

Napisano

mam drugi rower na takich samych hamulcach. Srednica 26 cali, grube opony- czyli sztywność samego koła na pewno trochę większa

w drugim ocieranie przy przechylonym rowerze nie występuje

Napisano

Dosłownie wczoraj pół forum "wybijało z głowy" taką teorię jednemu z użytkowników. Ocieranie (lub jego brak) tarczy to wypadkowa sztywności samej tarczy, widelca i połączenia widelec-piasta. 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

No dobrze, a co jeśli przednia tarcza "dzwoni" na osi 15mm? Mam praktycznie nowego Canyona Nerve 8.9 29". Gdy deptam dośc mocno i energicznie na pedały to wydobywa sie irytujący dźwięk ;) Nie wiem czy to ocieranie, czy tarcza dostaje jakiejś wibracji. Przy spokojnej jeździe jest cisza.

Napisano

Dzwoni mi tarcza przy dużych prędkościach i przy przyspieszaniu. Co ciekawe przejechałem prawie 4 tys. km i było ok; zaczęło się niedawno. Tarcza jest prosta, klocki 1mm od tarczy. Żadne ustawienie zacisku nie pomaga.

Amor Reba RL pod 26".

Czyżby piasta się kończyła?

 

~wysmyrane z galaktykiiii via ciapciak 4 beta~

 

Napisano

Może być taki:
1279642247_by_znany_600.jpg

 

A mówiąc poważnie, większość tarcz hamulcowych jest wyciętych z jednego fragmentu stali. Tarcza na pająku jest dwuczęściowa -  stalowa powierzchnia robocza znitowana ( lub złączona w inny trwały sposób ) z aluminiowym stelażem, tzw. pająkiem. Popatrz np. na Avida HS1 i HSX, zrozumiesz.

  • Mod Team
Napisano

 

Bo powiem szczerze, że pierwszy raz się spotykam z taką opinią

No ale to nie pierwszy raz kiedy ty coś pierwszy raz słyszysz :D

i-shimano-tarcza-xtr-sm-rt97-203mm-8-cen

A tak wygląda tarcza na przysłowiowym pająku :P ale jak sie można domyślić gatunków pajęczaków jest wiele :P

 

Napisano

No ale to nie pierwszy raz kiedy ty coś pierwszy raz słyszysz

To sobie poczytaj kolego "wszystkowiedzący" jak już usilnie wracasz... "Równie ciekawa jest budowa piast. Kołnierze piast są połączone z samą piastą przy pomocy kleju i śrub, a ich kształt i nietypowy sposób zaplotu szprych, określany przez firmę jako open crowfoot i będący kombinacją zaplotu promieniowego i na krzyż, powoduje, że naciąg ze szprych przenosi się jedynie na kołnierz piasty, a nie na całą piastę. W ten sposób naciąg szprych jest odizolowany od działania samych piast i łożysk w nich osadzonych. Przy takim systemie można zwiększać naciąg szprych bez obawy pojawienia się luzów na łożyskach piasty."

 

źródło: mtbnews.pl koła dt swiss Tricon XM 1550

Napisano

A ja wam powiem, że u mnie już nie ociera tarcza, nawet przy agresywnej jeździe. Ustawiałem zacisk, kilka razy ściągałem koło bo zmieniałem gumy i jakoś jest już cisza :)

Napisano

Dziś postanowiłem posprawdzać śrubki mocujące tarcze, które lekko dokręciłem. Poprawiłem też nieco samozamykacz w widelcu. Wczesniej po lekkim puknieciu palcem w tarcze powstawał metaliczny dźwięk, a po tym zabiegu jest bardziej "głuchy" odgłos. Sprawdziłem tez rower w boju i jest idealna cisza, więc obejdzie sie bez pajaków :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...