bocian1982 Napisano 28 Czerwca 2013 Napisano 28 Czerwca 2013 Witam wszystkich, Posiadam rower Kellys Quartz 2010 kupiony w roku 2009/2010 (nie pamietam dokladnie) i przyszedl czas na wymiane calego napedu, bo generalnie juz nic mi nie dziala jak powinno. W rowerze nic nie bylo wymieniane od nowosci, oprocz linek, pancerzy, lancucha i corocznej konserwacji. Chcialbym wymienic: kasete, mechanizm korbowy, przerzutki tyl przod, klamki i manetki, hamulce, lancuch i jesli wymagane to piasta tyl. W rowerze aktualnie zamontowane sa i chcialbym wymienic na (interesuje mnie tylko Shimano Deore XT, ewentualnie SLX): korba: SHIMANO M361 (42X32X22T) -> Shimano Deore XT FC-M780 (24x32x42T) przerzutka przod: SHIMANO Alivio M413 (34.9mm) -> Shimano Deore XT FD-M781 kaseta: SHIMANO CS-HG30-8 (11-32T) -> Shimano Deore XT CS-M771 (11-13-15-17-19-21-24-28-32-36T) --> tu moje pytanie: czy moge przejsc w tym rowerze z kasety 8-rzedowej na 10-rzedowa? przerzutka tyl: SHIMANO Deore (010) M591-> Shimano Deore XT RD-M773-SGS manetki: SHIMANO Alivio ST-M410 Rapidfire Plus -> Shimano Deore XT SL-M770-10®lancuch: wymienilbym na CH-HG94 (aktualnie posiadam piewrszy lepszy z Bauhausa) Jesli trzeba wymienic piaste z tylu to znalazlem taka: Shimano Deore XT FH-M788 (FH-M785) Do tego musze wymienic cale hamulce. Tu nie wiem co dobrac wiec prosze o opinie. Preferowalbym tez opcje z V-brake na Shimano Deore XT. Nie wiem czy ta informacja jest istotna ale posiadam tez przyczepke rowerowa Chariot Cougar 2 (2013). Prosze o opinie na temat tego osprzetu co wybralem i czy wszystko bedzie razem wspolgralo. Najbardziej interesuje mnie przejscie z kasety 8-rzedowej na 10-rzedowa i czy jest to w ogole w tym rowerze mozliwe. Jesli nie jest to prosilbym o rady co dobrac innego. Rower jest uzywany w Alpach na asfalcie, szutrze, sciezkach lesnych i kamienistych w bardzo zmiennych warunkach pogodowych w ciagu dnia. Nie kupie nowego roweru (pewnie duzo latwiej) bo jestem do tego emocjonalnie przywiazany :-) Pozdrawiam i prosze o opinie Robert
Sagitt77 Napisano 28 Czerwca 2013 Napisano 28 Czerwca 2013 Szkoda, że nie kupisz nowego roweru bo w alpach to pewnie lepiej jeździłoby się na jakimś full'u. Skoro masz odpowiednie środki to jak najbardziej kupuj napęd z grupy XT, koła też możesz kupić kompletne z tej grupy. Do listy zakupów radziłbym Ci dołożyć tez porządny amortyzator, bo ta część ma istony wpływ na komfort i przyczepność, zwłaszcza w górach. Polecam Rock Shox Reba np. z rocznika 2013 Solo Air.
artex232 Napisano 28 Czerwca 2013 Napisano 28 Czerwca 2013 http://allegro.pl/shimano-grupa-deore-xt-m780-czarna-3x10-dynasys-i3350258469.html Może coś takiego ?
bocian1982 Napisano 28 Czerwca 2013 Autor Napisano 28 Czerwca 2013 Nad amortyzatorem nie myslalem, ale faktycznie wezme pod uwage, bo ten co posiadam to... to pozostawie bez komentarza. Dalej jednak nie wiem czy bedzie mi pasowac do tego roweru kaseta 10-rzedowa i czy wszystko co skomponowalem to bedzie dzialac razem w tym rowerze? Co do wymiany kol, hmm, nie zaszkodzi. Z tego wynika ze wszystko wymienie oprocz siodelka i ramy
bocian1982 Napisano 28 Czerwca 2013 Autor Napisano 28 Czerwca 2013 2i regulaminu Nie mam zielonego pojecia jaka jest rozpietosc cenowa. Generalnie cena nie gra roli dopoki zona sie nie dowie. Chcialbym cos na poziomie cenowym Deore XT
GhOsTwrc Napisano 28 Czerwca 2013 Napisano 28 Czerwca 2013 Przejscie na 10 rz jest nieoplacalne lepiej przejsc na 9 rz. Jest to bardziej dopracowany system , mniej trzeba regulowac i jest bardziej wytrzymaly. 10 rzedowe napedy koncza sie bardzo szybko . W zeszlym sezonie zrobilem na 10 rz XT/XTR 17000 km i co chce byl jaki problem z regulacja i brakiem precycji. Korba XT lub SLX zawsze to 200zł taniej mozesz dolozyc do amora;) , kaseta XT i do niej nie kupuj tylko beznadziejnego lancucha Shimano za 1400 km wyrzucisz go do smieci , polecam Campagnolo c9/C10 jezeli wezmieniesz 10. Wytrzymuja one o wiele dłuzej na moim mam 1200 km i nie wykazuje zadnego zuzycia a ma za soba 4 maratony. Jezeli kupujesz nowe przerzutki i manetki to nie trac kasy na Shimano bo tylka ich praca nie urywa do tego po czase przestaja byc precycyjne. Kup manetki i tylnia przerzutke Srama x0/x9 a poczujesz co to precyzyjny naped.Przednia zmieniarka moze byc nawet deore , ja nie zauwazylem roznicy w pracy XT/SLX czy wspominane deore. Kola wez sobie mavic Cross Ride za 500 zł kupisz komplet pod tarcze . Nie wiem czemu uparles sie tak na tego XT jedyne co maja dobre to korbe i kasete reszta to kaszana. Takie moje zdanie a troszke kasy zmarnowalem na wypasionego XT:]
Mod Team Puklus Napisano 28 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 28 Czerwca 2013 Z tego wynika ze wszystko wymienie oprocz siodelka i ramy A to nie lepiej kupić już nowy ??
GhOsTwrc Napisano 28 Czerwca 2013 Napisano 28 Czerwca 2013 Jak kupi nowy to zona pozna ze inna rama A tak to jest szana ze nie ja dobrze wiem o co chodzi
bocian1982 Napisano 28 Czerwca 2013 Autor Napisano 28 Czerwca 2013 Przejscie na 10 rz jest nieoplacalne lepiej przejsc na 9 rz. Jest to bardziej dopracowany system , mniej trzeba regulowac i jest bardziej wytrzymaly. 10 rzedowe napedy koncza sie bardzo szybko . W zeszlym sezonie zrobilem na 10 rz XT/XTR 17000 km i co chce byl jaki problem z regulacja i brakiem precycji. Korba XT lub SLX zawsze to 200zł taniej mozesz dolozyc do amora;) , kaseta XT i do niej nie kupuj tylko beznadziejnego lancucha Shimano za 1400 km wyrzucisz go do smieci , polecam Campagnolo c9/C10 jezeli wezmieniesz 10. Wytrzymuja one o wiele dłuzej na moim mam 1200 km i nie wykazuje zadnego zuzycia a ma za soba 4 maratony. Jezeli kupujesz nowe przerzutki i manetki to nie trac kasy na Shimano bo tylka ich praca nie urywa do tego po czase przestaja byc precycyjne. Kup manetki i tylnia przerzutke Srama x0/x9 a poczujesz co to precyzyjny naped.Przednia zmieniarka moze byc nawet deore , ja nie zauwazylem roznicy w pracy XT/SLX czy wspominane deore. Kola wez sobie mavic Cross Ride za 500 zł kupisz komplet pod tarcze . Nie wiem czemu uparles sie tak na tego XT jedyne co maja dobre to korbe i kasete reszta to kaszana. Takie moje zdanie a troszke kasy zmarnowalem na wypasionego XT:] Nie uparlem sie. Nie znam sie ogolnie na tym wszystkim, a przeczytalem ze Deore XT nie jest zle. Kaseta 9-rzedowa tez moze byc, bo w sumie cale zycie mialem 8-rzedowa i tez dawalem rade. Czy moglbys mi zlozyc to wszystko do kupy, co bym poszedl do sklepu z lista i to zakupil? A z drugiej strony, myslisz ze poczuje roznice miedzy Deore XT a SRAM skoro do tej pory jezdzilem na tym co opisalem u gory? W zamierzeniu ten rower byl kupiony zeby jezdzic po parkingu czyli zadnych wymagan, a wyszla mi szajba z alpami i teraz bez wyjscia na rower chocby raz w tyg dostaje goraczki i wysypki z gory dzieki
artex232 Napisano 28 Czerwca 2013 Napisano 28 Czerwca 2013 W sklepie wyjdzie Ci na pewno drożej, o ile nie masz zniżki. Napęd XT jest również w 9 rz wersji.
bocian1982 Napisano 28 Czerwca 2013 Autor Napisano 28 Czerwca 2013 A to nie lepiej kupić już nowy ?? Nie, jak juz pisalem do tego jestem emocjonalnie przywiazany. Byl juz m.in. na Passo dello Stelvio, Col de Sommeiller, Col de l'Iseran a w przyszlym roku Mauna Kea, wiec nie moge od tak go wymienic na nowy...
Mod Team Puklus Napisano 28 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 28 Czerwca 2013 No w takim wypadku nie ma co zwlekać osprzęt XT jest ok, ale zastanowiłbym sie 2 razy zanim bym wziął 10s.
GhOsTwrc Napisano 28 Czerwca 2013 Napisano 28 Czerwca 2013 Doradzam Ci to od serca poniewaz rok temu też bylem mega zielony i kupowalem to co modne i wtopilem duzo kasy , a ze jezdzilem duzo agresywne i w stylu wyscigowym poszczegolne elementy umarly szybko. Zrobie ci liste produktów z których na pewno bedziesz zadowolony. Jak dla mnie jest to najlepszy polaczenie i oczywiscie jakos cena Korba SLX ok 400 zł , XT to samo praktycznie tylko inaczej wyglada a o 250 zł wiecej . Moze byc nawet ta od dyna Sys działa z 9 rz . Mam taką i jest wporzo Kaseta XT 11-34 9 rz doskonala wytrzymalosc i niewielka masa ok 250 zl Łancuch tylko i wylaczenie Campagnolo C9 ok 100-120 zł , najbardziej wytrzymaly . Na inne oprostu szkoda kasy są niewiele tańsze a rozciagaja sie o wiele szybciej. Manetki Sram x0 grip obrace ok 200 zł komplet , niezawodne i precycyjne , ale nie kazdemu grip pasuje zwykle Trigery , ktore zapewne posiadasZ X0 500 zł X9 300zł , Przerzutka tylnia tutaj warto zaplacić za Srama X0. ok 400-600 zł zalezy gdzie kupujesz. Ew mozesz dać Srama X9 ale jednak nie chodzi jak X0. Jezeli masz mozliwosc wydania wiekszej ilosci kasy to z X0 100 bedziesz zadowolony Przerzutka przednia obojednie czy to shimano czy sram dzialac bedzie wg uznania Deore/slx/XT X7/X9/X0. To ze zestaw bedzie pomieszany sram z shimano nic nie szkodzi wszystko działa jak w zegarku. Temat kół też jest do ograniecia kwestia twojej kagi i kasy ktora mozesz przeznaczyć.
bocian1982 Napisano 28 Czerwca 2013 Autor Napisano 28 Czerwca 2013 2i regulaminu czy manetki SRAM X0 nie sa na kasete 10-rzedowa? wpisalem w google i wyskakuje mi tylko 3x10 i 2x10. Obrotowe odpadaja. I skonie sie ku twojej sugestii i wezme kasete 9-rzedowa. To postanowiony i niezmienialny fakt
Szymon90 Napisano 28 Czerwca 2013 Napisano 28 Czerwca 2013 http://allegro.pl/manetki-sram-x-0-x0-x-0-trigger-3x9-jak-nowe-i3341666900.html - Trigery http://allegro.pl/manetki-sram-x0-3-9-komplet-195g-i3335574037.html - Gripy
GhOsTwrc Napisano 28 Czerwca 2013 Napisano 28 Czerwca 2013 http://allegro.pl/sram-x-0-trigger-3x9-nowe-manetki-i3295287784.html kolega chyba chce nowe oczywiscie ze są pod 9 rz Z zeszlym sezonie zrobilem na 10 rzedowym napedzie 17kkm i zajechalem wiele kaset lancuchow i tylnich przerzutek . Teraz mam na 9 rzedach 7000 km jedna kaseta ktora dalej ku mojemu zdziwieniu wyglada super. Zasluga lnacucha C9. . Przy 10 rz mialem problemy z regulacja i precyzja teraz juz tego nie ma.
bocian1982 Napisano 28 Czerwca 2013 Autor Napisano 28 Czerwca 2013 2i regulaminu przerzutka przednia - SRAM X.9 Umwerfer High Clamp, Top Pull 42,57 CHF - czy ktos wie co to za oznaczenia High Clumb i Top Pull? korba - Shimano SLX Kurbel FC-M660 175mm 175 mm 22 / 32 / 44 Zähne 137,11 CHF - jaka jest roznica pomiedzy 170mm a 175mm - moj wzrost to 194cm i ok 85-90kg lancuch - Record Kette UD 9-Speed 27,60 CHF przerzutka tylna - SRAM X.9 ESP Schaltwerk medium 69,01 CHF - jaka jest roznica miedzy krotka srednia i dluga? kaseta - Shimano Deore XT Kassette CS-M770 11-34 57,55 CHF manetki - SRAM X.9 Trigger Schalthebel 3x9 Set 85,15 CHF Czy powyzszy zestaw bedzie pasowal do mojego roweru? Mysle ze SRAM X9 jest dla mnie wystarczajacy. Ceny za X0 w CH i DE podpowiadaja mi ze lepiej poleciec do PL i kupic wszystko tam a i tak z samolotem wyjdzie taniej Do tego co z hamulcami? Upieram sie na V-brake Deore XT? Jakies inne propozycje?
GhOsTwrc Napisano 28 Czerwca 2013 Napisano 28 Czerwca 2013 Miałem Deore Xt "V" w rowerze typu Cross i bylem bardzo zadowolony;) w/w zestaw bedzie bardzo dobry tylko wez łancuch C9 http://allegro.pl/nowy-lancuch-campagnolo-record-c9-wysylka-gratis-i3354484998.html Korbe wez z ramionem 175 po jestes wysoki
Mod Team Puklus Napisano 28 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 28 Czerwca 2013 Jeszcze jak byś niemieckich nazw nie wstawiał top pull to prowadzanie linki, czyli górne, różnica miedzy średni a długim wózkiem, jest taka za średni obsługuje kaset do 30t a długi do 36t. Co prawa nie do końca jest to prawda bo i średni wózek ogarnie kasetę 36t ale w skrajnych przypadkach braknie łańcucha.
Sagitt77 Napisano 28 Czerwca 2013 Napisano 28 Czerwca 2013 Ja Ci radzę kupić jednak osprzęt jednej firmy i z jednej grupy lub chociaż z grup zbliżonego poziomu. Jak pomieszasz to potem może się okazać, że łańcuch przeskakuje albo nie można czegoś wyregulować. Grupy osprzętu są optymalnie ze sobą zgrane. Tu masz kompletną grupę XT do kupienia: http://rowertour.com/grupa-shimano-deore-xt-2013-m780-dyna-sys-3x10.html. I radzę Ci też kupić Dyna Sys (czyli system Shimano 3x10), jesli jeździsz w górach to lepiej 3x10, jeśli po płaskim to 2x10. Taki system jest bardziej elastyczny i łatwiej już dokupić części niż do 9spd. Koła też kup lepiej XT: http://rowertour.com/shimano-wh-m775-kola-mtb-deore-xt-center-lock.html. Zaraz pewnie posypią się komentarze, że 3x10 to spisek producentów, wyciąganie kasy i że jest gorszy pod każdym względem ale jakoś nie czytałem nigdzie żeby profesjonalni testerzy sprzętu skarżyli się na najnowsze systemy.
GhOsTwrc Napisano 28 Czerwca 2013 Napisano 28 Czerwca 2013 jakoś nie czytałem nigdzie żeby profesjonalni testerzy sprzętu skarżyli się na najnowsze systemy. No tak skoro dostaja do testow to za darmo kto by narzekał , ile kolego jezdzileś na tym dynasysie skoro jest dla Ciebie taki wspaniały. Znam mase osób które kupując rower 2011/2013/2013 przechodza na 9 rzedów. I do tego powiem Ci że spora część elity która się sciga u Grabka i Golonki jezdza na 9 rzedach . A nawet 2x9 i jakos nie ciągnie ich do dyny . Czesci brakuje do 9 rzędow ciekawe gdzie. Najlepiej jeszcze zgłos się do VERGE niech uszyja Ci strój XT. DynaSys jest moze i gorszy , moze i lepszy zalezy jak dla kogo . Najwieksza wada jest to , ze po przebiegu 4000 km dyna sys zaczyna kuleć i to mocno , dopiero jak powymieniasz zmeczone elementy mozesz się cieszyć dobrym efektem. Nie wspomne nic o łańcuchu SLX/XT/XTR zaden 10s nie wytrzymał u mnie wiecej jak 1400 , wtedy skakał tak ze nie dalo się pedałować. Naped 9 rzedowy przy 4000 dalej pracuje jak nowy. Więc gdzie tu jest sens pchania się w 10s. Jezeli ktoś robi rocznie 1000 km to okej dyna bedzie super , jedna tarcz na kasecie więcej , której jakoś się nie odczuwa. Gdyby mieszanie grup sprawialo by takie problemy to producenci nie sprzedawali by wypasionych rowerow na mieszanym napedzie Przód Sram tył Shimano . Tak się składa ze lepiej miec tył Sram a przód to obojętne:P
GhOsTwrc Napisano 28 Czerwca 2013 Napisano 28 Czerwca 2013 Ja pisze prawde i opieram sie na wlasnych doswiadczeniach i wlasnych testach , a Ty czytaleś pewnie recenzje w magazynie rowerowym:P Swoje napisalem albo ktoś to wykorzysta albo nie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.