Skocz do zawartości

[Rower] Kands Maestro 2013 - test etapowany


Rekomendowane odpowiedzi

@@BikerLight,

no i widzisz, mam zagwozdkę. Na stronie Schwalbe porównując sobie SS 28x1.6 i Hurricane 28x1.6 wychodzi na to, że SS wypada lepiej niż Hurricane ze swoim bieżnikiem semi-slick :) Wychodzi na to, że SS i H mają taką samą wagę, takie same opory toczenia ale jednak SS jest znacznie lepsze poza asfaltem. Jedyne co jest bardzo na plus dla H to cisza :)

Szkoda, że nie mieszkasz gdzieś w okolicach Poznania bo chętnie bym sprawdził wersję 1.75. Ja jestem w posiadaniu 29x2.10 ale tutaj akurat trudno o sensowne porównanie z np. stockowymi CST.

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@

No już nie bardzo wiem co jeszcze napisać o tychże Smart Samach :) O Hurricane autorytatywnie się rzecz jasna nie wypowiem, nie używałem. Słówko co do wiraży - na asfalcie nie mam odwagi złożyć się do ostrego zakrętu, "w polu" przeciwnie, boczne klocki trzymają i pozwalają na różne ekstrawagancje :)

Jeszcze co do buczenia - jest bardzo intensywne i donośne na asfalcie. Powyżej 30km/h osoby postronne reagują na ten dźwięk gwałtownym zejściem z DDR (zazwyczaj), wyprzedzani czy mijani rowerzyści potrafią powiedzieć np. "O Jezu" i nie jest to żart. Przed zakupem czytałem że dźwięk ów przypomina Tie Fightera, trochę się rozczarowałem, w sumie nie wiem do czego można to porównać. Trochę szkoda z tym Tie Fighterem :D

A i zawsze możesz zajechać do Puław na testy, zapraszam ;)

 

Mam podobną torbę, bardzo podobną do tej:

http://www.ebay.com/itm/2014-Cycling-Bike-Bicycle-Trame-Pannier-Front-Tube-Bag-/290538591252?ssPageName=ADME:L:OC:PL:3160

Różnice - w tytule aukcji był rok 2011, cena niższa bo 5,60$ Spełnia swoją funkcję wzorcowo. Używana z Sony Ericcson LWW, teraz siedzi Alcatel Idol. W obu przypadkach bez problemu z obsługą. Minusy to wygląd - z ramą Majstra średnio się komponuje z uwagi na spłaszczenie ramy, zamocowana nad owym spłaszczeniem sprawia że rower jest ciężki "na pysku" że się kolokwialnie wyrażę. Po prawie roku użytkowania pojawiło się przetarcie na przedniej ściance, podkleiłem kawałkiem dętki :)

 


Mój egzemplarz ma zmienione pedały na aluminiowe maszynowe Author ( seryjne są wyjątkowo badziewne, padły po tygodniu..), a beznadziejnie, jak dla mnie, pracujące na szosie opony CST wyleciały po 2 tygodniach na rzecz zdecydowanie lepszych Schwalbe Road Cruiser 1,40. W zeszłym tygodniu, po dwóch latach, rowerek doczekał się nowych, wygodniejszych uchwytów. Jesienią 2013 dostał tez nowy łańcuch HG 40. I tyle modyfikacji. Te, o których pisałem, kosztowały mnie dodatkowo ok 280 zł. 

Jego obecna waga w podanej konfiguracji (opona Schwalbe Road Cruiser 1,40 waży katalogowo 625 g) to 14,35 kg. Ważony w serwisie KTM :)

Hmm jak ważyłem bajka wyszło mi 14,76kg i to po wymianie opon na lżejsze, pozbyciu się dętek oraz kowadlastej i ogólnie irytującej sztycy. Cięższe mam jedynie chwyty bolt-on. Dokładność wagi rzekomo 10g. Ważyłeś z nóżką i osłoną na korbę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego bez modyfikacji większych oprócz pedałów ważyłem stawiając kołem na wadze wyszło 15,5 kg ale jak wziąłem w ręce i odjąłem od swojej masy to wyszło 18 kg :) dziwne i nie wytłumaczalne ale pierun jest cieżkawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hmm jak ważyłem bajka wyszło mi 14,76kg i to po wymianie opon na lżejsze, pozbyciu się dętek oraz kowadlastej i ogólnie irytującej sztycy. Cięższe mam jedynie chwyty bolt-on. Dokładność wagi rzekomo 10g. Ważyłeś z nóżką i osłoną na korbę?

 

Ważyłem bez nóżki i z osłoną korby, ponadto dzwonek i chwyty na światełka przód i tył, czyli w sumie kilkadziesiat g więcej.

Waga profesjonalna do pomiaru rowerów, wiec wynik 14,35 kg wydaje się wiarygodny.

Edytowane przez Bajkowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Wrzucam 3 fotki mojej taniej modyfikacji Maestro. Hmmm modyfikacji to troche za duzo powiedziane!

 

Rogi Merida, Kieszonka jakaś najtańsza za 10zl i bagażnik DeOne za 50zl:-).

 

Przepraszam za jakość zdjęć i miejscówkę!

 

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

 

 

Wysłane z iPhone przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcia na balkonie zawsze w cenie ;) hmm... jeździsz z tak "najeżonymi" rogami? wygodnie Ci tak? sam się zastanawiam nad jakimiś, krótkimi różkami ale może to zachwiać "lookiem" ;)

 

Powiem szczerze ze dopiero dzisiaj miałem okazje jechać do pracy i tak jak napisałeś "najeżyłem" je za bardzo! Dzisiaj to zmienię :-)! Jeżeli szukasz krótkich i lekkich to polecam wlasnie np. Te ktore mam! Sa mega krotkie:-) i cena przystępna.

 

Mówisz ze zachwiać lookiem - w sensie wyglądem? :-) ze lepiej bez rogów?

 

Pozdrawiam!

Tomek

 

 

Wysłane z iPhone przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tak, wyglądem ;) ile mają długości od hmmm.... środka osi mocowania czy jak to tam kurde nazwać? ;)

 

Długość samego roga (ten jednolity element z napisem) ma 6cm, natomiast długość od góry do środka osi kierownicy to 9cm (środek osi czyli tak w połowie korka który jest włożony. Niewiem czy w miarę jasno to opisałem :-)

 

 

 

A gdzie białe koreczki od gripow :)

Wyrzuciłem! :-) do kosza!

 

 

Pozdrawiam,

Tomek

 

 

Wysłane z iPhone przez Tapatalk

Edytowane przez chsklika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do opon. Uzywam schwalbe land cruiser okolo 200km, wrazenia dobre.

Na zakretach trzymają na pewno lepiej od stockowych. Przy hamowaniu tak samo lub gorzej. Predkosc troche spadła. Zalezalo mi na bocznym trzymaniu i to dostalem.

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ważyłem bez nóżki i z osłoną korby, ponadto dzwonek i chwyty na światełka przód i tył, czyli w sumie kilkadziesiat g więcej. Waga profesjonalna do pomiaru rowerów, wiec wynik 14,35 kg wydaje się wiarygodny.

No cuda wianki z tą wagą. A powiedz jak wygląda specyfikacja Majstra 2012 w porównaniu do 2013? Na pierwszej stronie tego wątku są dane modelu 2013, błędny jest tylko amor, realnie jest to NVX 75mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was serdecznie. Jestem nowy na forum i chciałbym się poradzić odnośnie wyboru ramy:) Otóż chodzi o rower dla kobity Kands Maestro lub Lazaro integral V2 lub V3. dziewczyna ma 163cm wzrostu. Rozumiem, że w przypadku damki to 17'' będzie odpowiednia (a może się mylę?) Myślimy też czy nie wybrać  opcji z ramą męską i tu moje pytanie czy 17''  nie będzie za duża dla niej? Poradźcie coś :) Czy warto w ogóle pchać się w tym wypadku w męską ramę? 

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam wszystkich :thumbsup:

Edytowane przez rolo07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Cicha, dobrze sie toczy po asfalcie, nie zużywa sie za szybko (a swoje ważę) no i na ubitym terenie mnie nie zawiodła! Jedyne co... Na ostrym zakręcie kiedys mnie zarzuciło i od tego czasu maksymalnie zwalniam i nie składam sie za bardzo:-).
i to mnie wcale nie dziwi patrzac na ksztalt bieznika po bokach CST - te "piramidki ani nie dadzą przyczepnosci w przechyle na asfalcie (za mała powierzchnia styku) ani na szutrze (lepszy jest kształt bardziej klockowy - taki jak ma właśnie S SS).

Dodatkowo kostkowy kształt bocznych klocków na SS daje właśnie większą powierzchnię styku w wyłożeniu na asfalcie w trakcie zakrętu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cuda wianki z tą wagą. A powiedz jak wygląda specyfikacja Majstra 2012 w porównaniu do 2013? Na pierwszej stronie tego wątku są dane modelu 2013, błędny jest tylko amor, realnie jest to NVX 75mm.

 

Specyfikacja z tego co widzę niemal identyczna z modelem 2012.

W modelu 2012 inne są: hamulce (Alhoga), suport (maszynowe Neco), łańcuch (jakiś kiepski UG), amor przedni Suntour NVX, także z blokadą. I chyba siodełko jest inne, twardy jak taboret Vader, który już szykuje się do wymiany na coś miększego. 

Wracając do masy roweru, jest ona typowa dla tego typu budżetowych crossów, oscylujących w granicach 14-15 kg. Pewnie dałoby zejść z masą do ok 13 kg, wrzucając aluminiowy mostek, kierownice, pedały, sztyce i lżejsze szosowe opony, lub nawet lżejsze koła, ale to wciąż będzie minimalna różnica w jeździe. Przy okazji taka operacja będzie nasz kosztować dodatkowe 400-600 zł.

Jeśli już ktoś naprawdę ma ochotę na zwinny, szybki, lekki rower, to już taniej i lepiej będzie kupić porządną, sprawną używaną 20-30-letnią kolarkę za ok 600-800 zł. Na dzień dobry mamy masę 10-11 kg.

Edytowane przez Bajkowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Bajkowy

No marginalne te róznice. Mnie w tej chwili ciekawi czy moja waga jest tak kiepska przy większym obciążeniu (bo np. buty zważyła poprawnie w zakresie deklarowanego błędu pomiaru) czy waga w KTM nie ma za zadania poprawienia trochę humoru klientowi... Chociaż ta możliwość mało prawdopodobna bo niezgodna zapewne z prawem.

Szczerze mówiąc 14,35 przy 21" jaką masz już by mnie z grubsza satysfakcjonowała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was serdecznie. Jestem nowy na forum i chciałbym się poradzić odnośnie wyboru ramy:) Otóż chodzi o rower dla kobity Kands Maestro lub Lazaro integral V2 lub V3. dziewczyna ma 163cm wzrostu. Rozumiem, że w przypadku damki to 17'' będzie odpowiednia (a może się mylę?) Myślimy też czy nie wybrać  opcji z ramą męską i tu moje pytanie czy 17''  nie będzie za duża dla niej? Poradźcie coś :) Czy warto w ogóle pchać się w tym wypadku w męską ramę? 

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam wszystkich :thumbsup:

 

Moja żona która ma 160cm wzrostu mierzyła maestro 2013 w rozmiarze 17 i niestety okazał się za duży... Musieliśmy wybrać coś na kołach 26.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile jej noga ma długości? Sensu w pakowaniu się w męską ramę wprawdzie nie widzę, ale jeśli Wy widzicie, to przynajmniej pomożemy wybrać dobrą ramę ;)

Jutro zmierzymy, ale powoli jednak przekonuję ją do ramy damskiej. Raz, że męska prawdopodobnie będzie za duża (wchodzi w grę tylko 17 ofkorz), a dwa, że nie mamy gdzie się do niego przymierzyć. Kolega aimp trochę mnie zaniepokoił, bo raczej nie chcemy nic na kołach 26 :/ Tak sobie myślę, że dziewczyny mają średnio 155-170cm.. Patrząc na te tabelki to do jej wzrostu (163-164) 17stka powinna być dobra (oczywiście mówimy o ramie damskiej), ale jak się w ciemno kupuje bez przymiarki to strach jest :) Reasumując: czy damska rama 17 cali będzie pasowała czy też rozglądać się za innymi markami lub też typami rowerów? 

Edytowane przez rolo07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14,35 kg jak dla mnie jest juz ok, choc podchodząc do pomiarów po cichu liczyłem na nieco mniej.. poniżej 14... 

Fakt, różnice 1-2 kg przy codziennej jeżdzie praktycznie bez znaczenia, zwłaszcza przy jeździe po płaskim, może coś można by poczuć na podjazdach, zwłaszcza dłuższych i stromych. 

Natomiast tak naprawdę zauważalną zmianę w jeździe odczułem przy zmianie z fabrycznych opon CST na Schwable o miejsko-szosowym bieżniku i masie ok o 100 g mniejszej na koło. Rower na asfalcie zaczął wyczuwalnie płynniej, szybciej i łatwiej przyspieszać i toczyć się, szczególnie po nabiciu opon na 4,5-5 atm. Opony przestały szumieć i poprawiło się trzymanie w szybkich wirażach. Natomiast na szutrze, wiadomo jak to na tego typu oponach, rower mocno pływa w zakrętach i łukach, wiec jazda wymaga redukcji prędkosci, skupienia i uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ja też wejdę w temat opon. Planuje kilka wyjazdów w teren, gdzie raczej będzie dużo ciężkich podjazdów szutrowych i trochę piachu i błota oraz dużo jazdy po lesie.  Szukam opon, które mógłbym założyć na miejsce stockowych. Fajnie by było jakby się udało dobrać tak opony żeby nie wymieniać dętek. Zastanawiałem się nad Smart Sam'ami. Opony muszą być dość wytrzymałe, kwestia szumu na asfalcie nie jest bardzo ważna, bo raczej będą używane w terenie.

 

Możecie zaproponować jakieś sprawdzone rozwiązania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Smart samach 29x2.1 zrobiłem ponad 200km głównie po lesie (nie zawsze po ścieżkach) i jestem bardzo zadowolony. Niestety musiałem wymienić dętki. Możliwe że dla geax saguaro 29x2.0 zmiana dętek nie bedzie konieczna a i opona ponoć mocniejsza od SS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Panowie jakieś konkretne klocki hamulcowe polecicie?

Te z przodu gdy tylko złapią troszkę brudu niesamowicie piszczą, próbowałem już przeróżnych ustawień. Tym z tyłu z jakiegoś powodu zdarza się to zdecydowanie rzadziej.

Edytowane przez Ekoday
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...