Skocz do zawartości

[1000-2000] Rower szosowo-crossowy, uniwersalny.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Dla niecierpliwych: sedno sprawy jest pogrubione.

 

Na samym początku chcę obronić słuszność zakładania nowego tematu. Zakup roweru crossowego jest na tym forum problemem dla wielu osób, którzy proszą o radę. Pisząc kolejny chcę zwrócić uwagę na specyfikę mojej sytuacji, odbiega ona nieco od pozostałych... Mam trochę inne wymagania i pewne doświadczenie.

 

Sytuacja kształtuje się następująco: w zeszłym roku, na początku sezonu zakupiłem Lazaro integral v1 (niskobudżetowy cross ,,pogromca szos'' :P) Generalnie byłem zadowolony, sprzęt sprawdził się, jak na swoją cenę nie można było narzekać. Niestety, kiedy zacząłem jeździć w dłuższe trasy (po utwardzonej nawierzchni) nie satysfakcjonowała mnie prędkość przelotowa, około 28 km/h. Na dystansie 70 km zostawałem w tyle (musiałem spowalniać drugą osobę) jeżdżąc z kolegą, który miał ,,starą'' kolarzówkę. W związku z tą sytuacją nabyłem szosę, sprzedając równolegle crossa. Oczywiście prędkość średnia na trasie wzrosła, poza tym dojeżdżam na uczelnie, do pracy i rekreacyjnie po mieście. Na Lazaro było wygodniej rzecz jasna, jednak przyzwyczaiłem się już do roweru szosowego i bez głównego powodu pisania tematu (o czym później) nie myślałem w ogóle o zmianie...

 

Zamierzam startować w amatorskich triathlonach, gdzie często trasa rowerowa jest poprowadzona w terenie i wskazany (niekiedy dopuszczony wyłącznie) rower typu mtb. Typowego mtb nie chcę, cross myślę, że powinien wystarczyć. Ponadto mam chęć brania udziału w podobnych imprezach, w których natomiast lepiej się sprawdzi rower szosowy.

 

W danym momencie kształtują się dwie opcje:

1. niskobudżetowa, zachowam kolarkę i zakupię tańszego crossa, bliżej 1000zł

2. wysokobudżetowa, sprzedaję swojego Raleigh Eclipse, dokładam kasę i kupuję coś za prawie 2 tys. zł

 

1. wymagania to: korba minimum 48, 9 rzędów z tyłu, niska waga, i w zasadzie tyle

 

- kwestia widelca przedniego, sądzę, że amortyzowany byłby wygodnym rozwiązaniem na te zawody w terenie, jednak ja sobie dobrze radziłem na sztywnym (taki był przy Lazaro) w propozycjach, które podam, pewne rowery będą miały amortyzator, jeśli więc, zdecydowałbym się na taki, to z możliwością blokowania, bądź też rozważam jeszcze zakup drugiego widelca (to już do drugiej opcji)

 

2. osprzęt (alivio, acera, deore), po prostu coś lepszego, a nie jak miałem w Lazaro..., też niska waga, 9 rzędów, korba 50 byłaby dobrze, lecz jeśli 48 i Vśr >30km/h (na odcinku 45km) to może być, kwestia widelca, sam nie wiem czy jest aż tak przydatny, ewentualnie posiadałbym dwa komplety, sztywny i amortyzowany, ostatnie uwagi to ewentualne przeróbki pod szosę, baranka bym nie wstawiał, bo to już duże koszta i mija się z celem, ale czasowo lemondkę chciałbym w tej sytuacji zamontować,

 

Trochę długo opisałem całą sprawę... Liczę na ciekawe sugestie, komentarze, porady i opinie do rowerów poniżej:

 

http://allegro.pl/rower-trekingowy-stevens-xcross-rama-23-ca-krakow-i3263984610.html

 

tu z katalogu: http://www.stevensbikes.de/2010/index.php?bik_id=109&lang=en_US&sect=equipment#inhalt

 

http://allegro.pl/szosa-carrera-shimano-tiagra-alu-i3266225003.html

 

http://allegro.pl/stevens-5x-lite-i3282195203.html

 

http://allegro.pl/scott-na-xt-i3283281263.html

 

 

ten mi przypadł do gustu (na pierwszy rzut oka zmiana mostku- wolę sportową sylwetkę):

http://allegro.pl/rower-szosowo-crossowy-corratec-shapepro-kolo-28-i3286288381.html

 

ten też, całkiem całkiem:

http://allegro.pl/rower-unibike-xenon-deore-lx-vogue-air-21-p-n-i3249683889.html

 

Bym zapomniał, 188 i 85.

Z góry dzięki za pomoc.

 

btw co sądzicie o tej aukcji: http://allegro.pl/stevens-san-remo-szosa-dura-ace-i3283772785.html (sprzęt warty ceny?)

 

Pozdrawiam,

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...