popo00 Napisano 19 Marca 2013 Napisano 19 Marca 2013 mam rowerek i jak zwykle coś kombinuję, co powiecie do zrzucenia całkowicie lakieru i śmigania na gołym aluminium? czym to ewentualnie wypolerować?
Mod Team mrmorty Napisano 19 Marca 2013 Mod Team Napisano 19 Marca 2013 w kwestii polerki - odsyłam do forum ostrokołowego. Oni tam różne cuda robią.
ArniBike Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 Moim zdaniem to karkołomna zabawa. Zajedziesz się przy drapaniu, a to będzie dopiero początek przed polerowaniem. Zima się kończy i nie wiem, czy zdążysz do sezonu ... Gorsze jest jednak to, że później aluminium i tak będzie się utleniać, a poza tym bez osony lakierniczej będzie bardziej czułe na uderzenia kamieni itd. Jeżel sie jednak zdecydujesz, proponuję zaopatrzyć się (może pożyczyć, bo to drogie) w szlifierkę z regulacją obrotów, kilka drobnych i dobrych lameli (tarcze ścierne listkowe) typu Quantum (bardzo dobre do AL), włókniny Vortex 5AM (twarda, niebieska, wstępna), Rapid 2AM (miększa, drobniejsza, szara, wykańczajaca) i futerka polerskie oraz mydełko polerskie lub płyny polerske (wstępny: 1000 i wykańczający 2000), a wszystko to z oferty firmy Norton. Kolega produkuje łodzie aluminiowe i używa takich zabawek od lat (sam mu je kiedyś sprzedawałem) i jest z nich bardzo zadowolony.
panSocjolog Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 Ewentualnie: - oddać ramę do zakładu lakierniczego gdzie usuną lakier chemicznie - pomalować lakierem bezbarwnym - i jeździć.
piterd3 Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 Sam może zdjąć lakier chemicznie jak również spolerować aluminium lecz przy polerce można już się na pracować.Tutaj masz fajny filmik w tym klimacie
razorjack Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 jak najbardziej możesz, np. ta rama jest goła i nie lakierowana
popo00 Napisano 20 Marca 2013 Autor Napisano 20 Marca 2013 zdjąć istniejącą farbę można samemu są specjalne chemiczne mazidła. pozostaje kwestia polerki i bezbarwnego lakieru. potem jakaś klimatyczna naklejka i bedzie git bo gołego amelinium chyba lepiej nie zostawiać ze względu na utlenianie ?
bukakewarior Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 Ja używałem tego (do stalowej ramy i aluminiowego wspornika kierownicy) : KLIK Mogę polecić.
razorjack Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 podałem wyżej przykład ramy, gdzie producent zostawia wersją RAW bez lakieru
Rocky Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 Ja natomiast proponuję oddać ramę do piaskowania. Po wyjęciu z piaskarki czasem nie trzeba nawet polerować, gdyż drobnoziarnisty piasek działa jak polerka. Potem tylko dokładnie odtłuścić, i na malowanie bezbarwnym. Pamiętaj jak będziesz sam lakierował, że wykonuje się to od góry do doły i systematycznymi ruchami, bez żadnych postojów w konkretnym miejscu Do tego jakieś pomieszczenie zabezpieczone w porządny sposób, aby odkurz Ci nie usiadł na ramie. Pozdrawiam
marekw Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 Aluminium można wypolerować tak, że będzie wyglądało jak lustro. Niemniej jednak trzeba je polakierować bezbarwnym, żeby się nie utleniało i traciło blasku. U arabów widziałem parę takich samochodów i wyglądały świetnie
siimon Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 Wypolerowanego na lustro aluminium się nie lakieruje. Żaden lakier nie będzie się trzymał. Wyżej pokazana rama ma prawdopodobnie nałożoną bezbarwną anodę inaczej szybko by się utleniła. pozdr
popo00 Napisano 20 Marca 2013 Autor Napisano 20 Marca 2013 Wypolerowanego na lustro aluminium się nie lakieruje. Żaden lakier nie będzie się trzymał. Wyżej pokazana rama ma prawdopodobnie nałożoną bezbarwną anodę inaczej szybko by się utleniła. pozdr chyba zrobie sobie własnie taki srebrny kolorek czyli gołe alu, polerka i jakiś bezbarwny ochronny połysk, ( pewnie anoda bedzie najlepsza?) tak przy okazji, wiecie skąd wziął sie srebrny kolor bolidów mercedesa w F1? dawno temu, gdy podjechał taki do ważenia, był za cięzki o ileś tam...nie wiem może 300-500 gram. wzięli na szybko szlifierki i go oskrobali
kamfan Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 dokładnie, nie ma sensu lakierować, bo lakier się złuszczy (kolega przerabiał problem na aluminiowych felgach w samochodzie), tak jak wyżej zasugerowano najlepszym wyjściem na zachowanie połysku jest anodowanie, jeżeli ramę pozostawi się bez warstwy ochronnej bardzo szybko ulegnie pasywacji.
razorjack Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 Wyżej pokazana rama ma prawdopodobnie nałożoną bezbarwną anodę inaczej szybko by się utleniła. Tak jak pisałem, ramy ze zdjęcia NIE MAJĄ lakieru/anody z czasem się utleniają a tu przykład oksydacji na ramie Turner (którą też producent robi w wersji RAW bez lakieru)
siimon Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 Niestety nie wiem jak wyjdzie anoda na polerowanym alu. Sprawdzoną metodą na zachowanie połysku jest gąbeczka z płynem do mycia naczyń i pucowanie tego przynajmniej dwa razy w tygodniu. Tak, że powodzenia.
popo00 Napisano 20 Marca 2013 Autor Napisano 20 Marca 2013 ciekawe jak by to wyglądało bez żadnych zabezpieczeń, ten proces utleniania, może fajny efekt by powstał
razorjack Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 ciekawe jak by to wyglądało bez żadnych zabezpieczeń, ten proces utleniania, może fajny efekt by powstał nie czytasz chyba tego wątku ze zrozumieniem...
kraszak Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 Utlenianie się aluminium jest równoznaczne z jego osłabieniem. Więc się nie zdziw jak ci się rozwali rama po jakimś czasie. Ramy z aluminium mają to do siebie że z wiekiem tracą powoli swoje właściwości.
razorjack Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 tak samo mówią o ramach z innych metali czy kompozytów....
marekw Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 Może utlenianie osłabia ramę, ale bez przesady, przecież w środku nie jest malowana. Dla mnie problemem byłaby estetyka...
popo00 Napisano 20 Marca 2013 Autor Napisano 20 Marca 2013 nie czytasz chyba tego wątku ze zrozumieniem... wiem że wystąpi coś jakby brud na powierzchni, utlenianie, czy jak to tam zwał oksydacja, ale czy widziałes już coś takiego na aluminiowej ramie poddanej warunkom atmosferycznym ? bo ja nie i dlatego się zastanawiam, sam działam trochę w branży patynowanych elementów dekoracyjnych więc stąd ta ciekawość
razorjack Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 przecież wstawiłem dwa zdjęcia ramy na której już widać wpływ czasu. jak Ci się efekt nie podoba, zawsze możesz szczoteczką ramę przetrzeć raz na rok
Koen Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 Utlenianie się aluminium jest równoznaczne z jego osłabieniem. Więc się nie zdziw jak ci się rozwali rama po jakimś czasie. Ramy z aluminium mają to do siebie że z wiekiem tracą powoli swoje właściwości. Tracą właściwości nie przez utlenianie a przez zmęczenie materiału które postępuje znacznie szybciej niż przy stali czy stopach tytanu.
tobo Napisano 20 Marca 2013 Napisano 20 Marca 2013 Najszybszym najskuteczniejszym i najestetyczniejszym sposobem usunięcia lakieru jest piaskowanie. Do aluminium potrzeba szklanego śrutu, miękkiego, niektóre zakłady taki mają - trzeba się pytać czy piaskują aluminium. Zabieg trwa 5 minut a efekt jest rewelacyjny - powierzchnia jest jedwabista, ani matowa ani błyszcząca. Ramę zdecydowałem się malować ale po piaskowaniu kusiło żeby jej nie ruszać Zapłaciłem 20 zł za całość.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.