Skocz do zawartości

[opony] do All-mountain & XC


Silver400

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szukam opony do jazdy w górach, terenu i (niestety) miasta.

Proporcje 15-30-55. Choć gór tu śmiesznie mało, szukam opon które podołają we wszystkich tych warunkach, gdyż zmieniać nienawidzę. Obecne oryginalne z Meridy znikają na asfalcie zdecydowanie za szybko. Szczególnie tył, który do lata będzie nadawał się tylko do wymiany.

Pragnę jednak zaznaczyć, że ten teren to nie jest błoto po piasty ani pustynia a te góry są po szlakach i jeżdżę raczej ostrożnie (kamieni unikam i wiem do czego jest mój rower). Ważę 60kg + kask, żółw i ewentualny mały plecak

 

Czego szukam, w kolejności od najważniejszej:

- rozmiaru 2.2 (ewentualnie 2.4 przód)

- małych oporów na asfalcie

- dzielności w średnim terenie i na podjazdach

- zakładając rozsądne traktowanie, długiej żywotności i nieprzebijalności

- niskiej wagi

 

Miałem pomysł na Continental Race-King lub X-King, jak to się ma do moich założeń ?

Jestem otwarty również na inne propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem pomysł na Continental Race-King lub X-King

 

Masz bardzo dobry pomysł, jak w Race Kingu obniżysz ciśnienie to nie będą Ci straszne mokre podjazdy. Inwestuj w drutówki, ja już wiem że przepłaciłem za "zwijki" choć taki komplet kosztował mnie 130 zł.

 

 

Edyta: Na tereny w naszych okolicach, idealna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył X-King RS, przód Race King Supersonic. XK 2.4 RS ma niemal taka sama wielkość jak RK Ss 2.2 na obreczy ZTR w systemie NT. RK Ss na opone napędową nie zda egzaminu a tym bardziej na sliskim podjezdzie.

Aczkolwiek ja z tylu miałem Speca Renegade 2bliss 2.1 i jeździłem z nia po kamienistych górach... kwestia chęci przetrwania. ;-)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, jak wyglądają te różnice.

Drutowa, zwijana, kevlarowa, super sonic - z aukcji na allegro nie mozna dowiedzieć sie nic sensowanego na 100% bo jak widze ze drutowa wazy 550g a zwijana 630g to nie ogarniam.

 

Opłaca się dopłacać do zwijanej ? jaki zysk wagowy ? i co to jest SuperSonic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka wersji tych samych opon. Najcięższe to Basic z drutem. X Kingi są zdecydowanie cięższe od Race Kingów. Pomiędzy wersją Basic kevlar/drut różnica to jakieś 30 -60 g w zależności od egzemplarza. Wersję RS to najbardziej wylajtowane opony (poniżej 500g) ale koszt odpowiednio duży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja mam zwijane RK, na wadze wyszły 590g. Supersonic to najlżejsza wersja typu opon Continentala, ale jednocześnie najbardziej delikatna. W góry, nawet przy ostrożnej jeździe, nie polecam. Najlepiej brać wersję Protection, ze wzmocnionymi ściankami bocznymi.

http://bikecenter.pl/index.php?p3416,continental-race-king-protection-26x2-20-zwijana-opona

niestety, wersje wyższe niż druciak i zwykła zwijka są drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie powinieneś brać XK. Opory wersji 2.2 są nawet minimalnie mniejsze niż w RK w tej samej szerokości i mniejsze także od Schwalbe NN, i do tego cechują się lepszą przyczepnością i chyba większą żywotnością. Wersje Protection, RS i SS są robione z lepszej mieszanki gumy nazywanej przez Conti Black Chilli, z opinii wynika że poprawia ona trakcję, a wg. producenta także zmniejsza opory i ścieralność, choć w to ostatnie nie do końca wierzę. ;)

Poza tym do dobicia XK potrzeba siły o 1/5 większej niż w przypadku RK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak trochę z innej bajki.

Mam w tym momencie opony Merida Trail 2.25. Oglądam fotki, aukcje i widze ze schwalbe nobby nic 26x2.25 wyglądają dokładnie identycznie !

To są te same opony sygnowane logiem Meridy ? czy jest to kopia z inną mieszanką, robiona po taniości w chinach ?

 

Jestem z nich średnio zadowolonych, 1400km i duze slady zużycia ( obie, czyli to nie tylko moje umijętności używania klamek ;) ), spore opory na asfalcie, w górach napędowa gubiła trakcję czasem a przód uciekał czasem na zjazdach.

Na plus , zadnego przebicia dętki czy uszkodzeń mechanicznych, fajnie równo się układają, bardzo przewidywalne, wiadomo gdzie jest granica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Conti RK Super Sonic to jest opona typowo do ścigania. Ja bym ją brał jak bardzo Ci zależy na wadze, jeździsz głównie po ubitym i tak naprawdę wiesz czego chcesz. Na asfalcie idzie jak burza, w górach też na nich śmigałem, np. Ostatni zlot i daje naprawdę radę, ale trzeba zdawać sobie sprawę z jej ograniczeń.

 

Co powiesz na taki zestaw.

Conti Mountain King II na przód + X-King na tył. Obie w rozmiarze 2.2. Byłby to całkiem dobry kompromis jak naprawdę lubisz trochę szaleć w lesie.

 

Wysłane za pomocą Tapatalk.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdże głównie po górach - używam teraz rocket ronow 2.25 w wersji evo - ważą obie po 445g także lekkie oponki i nie mogę na nie narzekać poza tym że znikają w oczach - pewnie 2-2,5 tyś przebiegu na nich zrobię (po górach to i tak dużo). Wcześniej miałem racing ralphy i też były niezłe bo baaaardzo przewidywalne, poza tym wydaje mi się że trochę lepiej się z błota oczyszczały (ale opinie o tym są różne). Porównianie mam jeszcze do różnych geaxów - może saguaro spełniły by Twoje wymagania. Jeszcze niezłe są opony speca ale nie jeździłem na nich jakoś dużo i nie pamiętam dokładnie różnic między modelami. Conti nie sprawdzałem - może w tym sezonie popróbuję;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co powiesz na taki zestaw.

Conti Mountain King II na przód + X-King na tył. Obie w rozmiarze 2.2. Byłby to całkiem dobry kompromis jak naprawdę lubisz trochę szaleć w lesie.

 

 

Dla mnie ważniejsze od szaleństw w lesie są małe opory na asfalcie. Wydaje mi się ze ten set jest zbyt terenowy jak no moje wymagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie, że szukasz nieterenowych opon do AM? Powodzenia ;)

 

Serio, skoro główne założenie do niskie opory na asfalcie, a teren to sprawa drugorzędna, proponuję oponę do XC z niskim bieżnikiem - Crossmark, Ikon, RaRa, Aka czy wspomniany RK.

 

Tyle że jeżeli chcesz na tym komplecie podbijać góry, powinieneś popracować nad techniką, bo łatwo nie będzie, zwłaszcza na mokrym.

 

Natomiast jeżeli szukasz opony która sprawdzi się również w terenie , to trza brać coś z solidniejszym bieżnikiem i pogodzić się z oporami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One nie mają być "nie terenowe" tylko terenowe z małymi oporami. Patrząc na to w ile procent przebiegu robie w górach a ile na twardym asfalcie, wolę poprostu podprowadzić gdzieś rower albo jechac 5km/h wolniej zjazd, a przez 3/4 roku nie pocić się na byle drodze jak jadę po bułki.

Ah i w góry jeżdze dla przyjemności, jak pada albo błota po pachy to raczej zostaję w domu.

 

Technikę mam już chyba całkiem niezła, bez spd jechałem taki kąt, położony na kierownicy, że gdy się odchyliłem (plecy mnie zaczeły boleć) to poleciałem wraz z rowerem na plecy.

Chyba że mówimy o technice zjazdu, bo tu raczej mistrzem nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie temat powinien być inaczej zatytułowany, bo hasło AM wywołuje raczej skojarzenia z balonem 2.4 i centymetrowym bieżnikiem niż lekkimi laczkami do XC. A zdaje się, że chodzi ci o te ostatnie.

 

W każdym razie nie ma opon do AM, które sprawiałyby się dobrze na asfalcie. Akceptowalne opory - według mnie - ma NN, ale moje zdanie nie musi być miarodajne, bo opór każdy ocenia inaczej.

 

A propos techniki - dobrą ma ten, kto przejedzie to co na tym filmiku. Mały bieżnik tego nie ułatwi i o tym pisałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz garść praktycznych informacji http://emtb.pl/forumo/Thread-Rocket-Ron-a-Nobby-Nic

 

Część się zdeaktualizowała, bo od 2012 RoRo jest dostępny w wersji SnakeSkin, przez co jest odporniejszy na przebicia.

 

Ale ogólnie można nadal powiedzieć, że RoRo ma wyścigowy rodowód, jest lżejsza, ma mniej agresywny bieżnik i mniejsze opory toczenia (w 2013 ponoć poprawili to jeszcze bardziej), podczas gdy NN to all-rounder, który ma odwalać robotę, a nie ważyć. Chociaż i tak waży nieźle.

 

O RoRo panują opinie, że szybko znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem takie porównanie opon chyba w bb jakoś w lato - wychodziło na to że rara i roro miały najniższe opory toczenia z konkurencji która Cie interesuje. Jeżeli planujesz dużo jeździć po mieście to brałbym Racing Ralphy 2.1 w zwykłej zwijanej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, już rozumiem, trzeba będzie iść na kompromisy.

Jak szukasz opony bardziej na asfalt to jako konkurencja dla NN i RR zaproponuje taki set.

X-King 2.2 na przód, agresywniejszy bieżnik niż RK, a opory jeszcze całkiem niskie, a na tył Race King 2.2 - ta opona po asfalcie wiadomo, że idzie rewelacyjnie, a duży balon przydaje się w terenie.

 

Wysłane za pomocą Tapatalk.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpinam się.. też myślę nad zakupem opon.. w zasadzie jednej, przedniej.. oryginały, które mam ( http://allegro.pl/opona-rowerowa-author-trail-master-26x2-panaracer-i3084366272.html ) jeszcze jeden sezon wytrzymają.. szczególnie ta co była z przodu - zużycie w granicach 20 - 25 %, z tylna trochę gorzej - ok 50%.. i właśnie dlatego jedną chciałbym wymienić..

 

pierwszy pomysł:

 

Trial mastera przerzucić na tył a na przód nowy X-King w wersji Kevlar (http://allegro.pl/co...3046534321.html)

 

drugi: ze względu na cenę wersji Kevlar..

 

Przód: X-King ( http://allegro.pl/op...3085918094.html )

Tył: Race King ( OPONA CONTINENTAL RACE KING 26x2,0 ZWIJANA (3080046897) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. )

ewentualnie kpl X-King 2.2 ( http://allegro.pl/op...3091351188.html )

 

co o tym sądzicie?

 

dla uściślenia stylu.. raczej mieszany.. głownie po mieści do pracy (60%) reszta raczej XC, momentami lekko agresywne..

zresztą widzicie jakiem mam i co nieco pewnie o nich wiecie.. zużycie świadczy o tym jak jeżdżę tak więc informacji chyba wystarczy :icon_wink:

 

mile widziane również inne propozycje..

 

aha, zależy mi też na tym co by zbić parę gram z mojego czołgu.. oryginały (AUTHOR PANARACER) ważą (katalogowo) po 780g także nowe mogłyby nie przekraczać dajmy na to 600..

 

Ps: znalazłem coś takiego :

 

Opona Continental X-king 26x2.2 zwijana kevlar (3087054608) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

niby kevlar a o połowę tańsza :icon_question: gość nie wspomniał o wadze więc pewnie to Basic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już chcesz brać RK na tył to tylko w wersji 2.2. Opory niewiele większe, ale trakcja, i komfort dużo lepsze.

X-King w wersji zwijanej można dostać nawet za 52zł tutaj, więc ten sprzedawca wcale nie kłamie, poza tym najtańszy XK zwijany na allegro kosztował 66zł. Co do RK zwijki 2.2 to najtaniej jest w Centrum Rowerowym za 70zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głównie chodzi mi o przód.. Panaracer'y wytrzymały moją jazdę, radziły sobie w zasadzie wszędzie gdzie jeździłem.. jedynie na średnim piachu ciężko było jechać na wprost a na głębokim w ogóle jechać.. poza tym nie narzekam.. tak więc skoro jedna jest jeszcze w b.dobrym stanie to po co mam ją zmieniać? sporo kasy już zainwestowałem i wolałbym teraz choć trochę zaoszczędzić..

tylko czy jest sens wymieniać jedną? jeśli tak to na które koło będzie lepiej zarzucić nową oponę a na którym zostawić "starą"..?

 

ok, na tył RK 2.2, a na przód XK 2.2 Kevlar będzie dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...