Skocz do zawartości

[Napęd] i porady dla nowicjusza


Nowicjusz123

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem tu nowy a potrzebuję porady. Jestem posiadaczem roweru Cross Hexagon x3 (pełna specyfikacja tutaj: http://www.kross.pl/pl/2012/hexagon-x3). Chodzi mi o to, że jestem miłośnikiem szybkiej jazdy, a na tym rowerze jestem w stanie rozpędzić się max. do 45 km/h na prostej drodze. Jako, że nie znam się za bardzo na częściach rowerowych muszę się zwrócić do was :)

Proszę, abyście podali części jakie najlepiej wymienić, aby zwiększyć osiągi. Jakby się dało to podać jakieś propozycje, bo jak pisałem nie znam się na tym.. Ważne, aby cenowo wyszło do 350 zł, nie mam zbyt dużo oszczędności.

Z góry dziękuję i liczę na waszą pomoc :)

Napisano

W tym Hexagonie masz wolnobieg. Aby coś zyskać musiałbyś zmienić tylne koło na kasetę + kaseta 8s 11-32/34 + prawą manetkę + tylną przerzutkę na minimum Acerę/Alivio + łańcuch na nowy.

  • Mod Team
Napisano

Masz do wyboru albo wymienić korbe na 48t abo wymienić koło i kupić kasetę 11-28/32/34 jaka ci tam pasuje. możesz tez wymienić i korbe i koło wtedy jak masz potężne nogi to i 60 osiągniesz ... choć hexagonem to raczej mało prawdopodobne.

 

Na przyszłość używaj opcji szukaj bo nie ty pierwszy o tym myślałeś.

Napisano

Wymienić tylne koło z Shimano Tourney TZ21 14-28T na takie, do którego będzie można założyć

kasetę (nie wolnobieg) z zakresem 11-28, lub wymianić korbę na coś z największym blatem 48.

 

A najlepiej obie rzyczy na raz ;)

Napisano

W tym Hexagonie masz wolnobieg. Aby coś zyskać musiałbyś zmienić tylne koło na kasetę + kaseta 8s 11-32/34 + prawą manetkę + tylną przerzutkę na minimum Acerę/Alivio + łańcuch na nowy.

 

Możesz podać jakieś konkretne modele, linki? Te nazwy nic mi nie mówią :icon_confused:

  • Mod Team
Napisano

twój budżet to max 350zł? co chesz osiągnąć bo kupno korby to najtańsze rozwiązanie jednak nie najlepsze, najlepsze jest kupno koła jednak to jest najdroższe rozwiązanie.

Napisano

Żeby pocisnąć szybciej możesz pomyśleć również o zmianie opon - skoro masz dylematy dotyczące prędkości nadświetlnych na rowerze mtb to gdybam że nie wypuszczasz się na nim poza asfalt. W takim przypadku opony typu slick/semi slick, możliwie wąskie, do tego odpowiednie ciśnienie.

Wpływ na efektywność kręcenia a więc też i prędkość będą miały mostek/wspornik kierownicy, kierownica, wysokość w stosunku do siodła.

Napisano

Na co patrzeć wybierając nową korbę? Patrzeć na coś konkretnego czy tylko wielkość?

 

Na to, jaki masz obecnie suport - kwadrat czy octalink.

 

No chyba że suport też do wymiany...

Napisano

Zakładam że rozpędzasz się na asfalcie? Tak?

To w takim razie zmień na początek oponki na bardziej szosowe. Na przykłada jakieś slicki. :D

Napisano

Jeśli są oponami mtb to znacznie upośledzają dynamikę jazdy w takich warunkach. Naście lat jeździłem ciężkim rowerem mtb także po asfalcie jednak po przejściu na wyłącznie asfaltową eksploatację użytkowanie opon terenowych, nawet tych mało agresywnych, stało się bezsensowne.

Napisano
Napisano

...skoro masz dylematy dotyczące prędkości nadświetlnych na rowerze mtb to gdybam że nie wypuszczasz się na nim poza asfalt...

 

Ja nie rozumiem dlaczego niektórych tak boli, że są ludzie którzy kupują rower górski,

bo taki im się najbardziej podoba, z zamiarem jazdy w większości po "asfalcie" czy "po bułki".

 

Może by tak darować sobie personalne przytyki.

 

IMHO zmiana opon na sliki niewiele tu wniesie - sam przerabiałem temat, tyle że w crossie.

Przy kasecie 11-28 i korbie 42/34/24 brakowało mi biegów "na prostej"

i można się było "zakadencjować" na śmierć czasami.

 

Dopiero wymiana korby z 42/34/24 na 48/36/26 przyniosła oczekiwaną poprawę.

 

Zmiana opon zapewne poprawi dynamikę i zmniejszy opory toczenia,

ale nie spowoduje przyrostu prędkości maksymalych, a tego brakuje autorowi.

Napisano

Piasta jest dziwna - w opisie "łożyska maszynowe" na zdjęciu piasta z uszczelką gumową od przeciwległej do kasety strony - zazwyczaj taki rodzaj uszczelnienia wskazuje na tradycyjne kulki. Oczywiście może być tak jak pisze producent, ja się jednak z taką kombinacją nie spotkałem.

 

Korba może wymagać wymiany wkładu na taki z inną długością osi.

Łańcuch - dobre opinie mają connexy.

Napisano

Szczerze mówiąc, to wkleiłem pierwsze z brzegu wyniki nie wdając się w szczegóły.

 

Ja tam osobiście chwalę sobie łańcuchy Shimano HG-50 lub lepiej ale drożej HG-70,

ale ja jeżdżę "lekko" (nie nadwyrężam napędu) no i ni babram się w błocie.

 

HG-70 ma przewagę nad HG-50 w postaci powłoki antykorozyjnej.

Napisano

 

 

Czy obie te części są ze sobą kompatybilne? Wszystko wskazuje na to, że zakupię obie. Możesz powiedzieć jaki łańcuch do tego wziać? Dodam że wszystkie części są standardowe, takie jak na stronie..

Napisano

Ja nie rozumiem dlaczego niektórych tak boli, że są ludzie którzy kupują rower górski,

bo taki im się najbardziej podoba, z zamiarem jazdy w większości po "asfalcie" czy "po bułki".

 

Może by tak darować sobie personalne przytyki.

 

IMHO zmiana opon na sliki niewiele tu wniesie - sam przerabiałem temat, tyle że w crossie.

Przy kasecie 11-28 i korbie 42/34/24 brakowało mi biegów "na prostej"

i można się było "zakadencjować" na śmierć czasami.

 

Dopiero wymiana korby z 42/34/24 na 48/36/26 przyniosła oczekiwaną poprawę.

 

Zmiana opon zapewne poprawi dynamikę i zmniejszy opory toczenia,

ale nie spowoduje przyrostu prędkości maksymalych, a tego brakuje autorowi.

Nie rozumiem po kiego wujka notorycznie się czepiasz.

Pisze nowicjusz, zakup rowerów w przypadku takich osób niejednokrotnie jest nietrafiony pod względem potrzeb, a skoro ktoś potrzebuje napędu nie do roweru mtb to oznacza że się jednak pomylił, na co wskazuje również miejsce i sposób eksploatacji roweru. Moim skromnym zdaniem uwzględniłem inne możliwe opcje poprawy efektywności korzystania z roweru mtb na asfalcie, nie sugerowałem jego oddania, sprzedania, oddania do huty.

Napisano

Tobo chyba podał najbardziej trafną podpowiedź o zmianie opon. Ja bym od tego zaczął, z drugiej strony rower MTB jest średnio przeznaczony do wyścigów po płaskim w szczególności na utwardzonym terenie.

Napisano

Najtaniej o ile masz taką możliwość było by kupić nową piastę i przepleść koło. Potem kupić kasetę 7 rz. plus podkładka i tył masz z głowy. Co do korby to wystarczy taka z blatami 44x32x22T. Jeśli będzie inna to może być konieczna wymiana przedniej zmieniarki bo nie obsłuży prawidłowo korby.

 

@dziobolek ale to już nawet nie chodzi o to gdzie ale nawet idzie o podobno zły wygląd. Też nie rozumie w czym problem??

Napisano

[OT]

Nie rozumiem po kiego wujka notorycznie się czepiasz.

Pisze nowicjusz, zakup rowerów w przypadku takich osób niejednokrotnie jest nietrafiony pod względem potrzeb...

 

Ja się czepiam???

 

Kolego PRO, przecież to ty notorycznie wytykasz na każdym kroku "nowicjuszom" i nie tylko,

i robisz sobie personalne wycieczki "po ludziach".

 

Ludzie mają czasami takie a nie inne kaprysy i tyle.

 

Są tacy, którzy kupują motocykle crossowe dla wyglądu, a nie po to, by jeździć w terenie.

 

Mnie tylko deczko to zaczęło mierzić...

 

[EOT]

Napisano

Nie rozumiem po kiego wujka notorycznie się czepiasz.

Pisze nowicjusz, zakup rowerów w przypadku takich osób niejednokrotnie jest nietrafiony pod względem potrzeb, a skoro ktoś potrzebuje napędu nie do roweru mtb to oznacza że się jednak pomylił, na co wskazuje również miejsce i sposób eksploatacji roweru. Moim skromnym zdaniem uwzględniłem inne możliwe opcje poprawy efektywności korzystania z roweru mtb na asfalcie, nie sugerowałem jego oddania, sprzedania, oddania do huty.

 

 

Tego roweru używałem do zjazdów, ale i do przejażdżek po mieście, drogach polnych. Jeździłem kiedyś na szosówkach, ale jazda crossami nie jest dużo trudniejsza. Nawet przyjemnie się nim jeździ.. Jedynym problemem są osiągi. Jeśli je się poprawi, to będzie dla mnie idealny rower :)

 

Tobo chyba podał najbardziej trafną podpowiedź o zmianie opon. Ja bym od tego zaczął, z drugiej strony rower MTB jest średnio przeznaczony do wyścigów po płaskim w szczególności na utwardzonym terenie.

 

Nie chcę się z nikim ścigać, chodzi o tym, aby jechać, 15-20 km/h więcej.

Napisano

Nie rozumiem po kiego wujka notorycznie się czepiasz.

 

 

A choćby i dlatakiego cytacika z innegi wątku :002:

 

To kara dla tych którzy chcą niskim kosztem zgwałcić rower mtb i zrobić z niego szosową pokrakę

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...