Skocz do zawartości

[5637g] Cervelo R5 VWD by 1415chris


Rekomendowane odpowiedzi

Cervelo R5 VWD

 

Bar Caps Deda 4.4g

Bar Tape Deda Traforato 34.7g

BB Sram PF30 82.9

Brakes (Front) EE Cycleworks 97g

Brakes (Rear) EE Cycleworks 94g

Cables Brake Aligator I link, Power Cordz/Steel 33.9g

Cables Derlr Aligator Mini I link, Power Cordz/Steel 49.2g

Cassette Recon alu 11-23 88.6g

Chain Yaban 101 Ti 107+1 230.4g

Crank Rotor 3D+ 172.5 500g

Chainrings Rotor Q Rings 50/34 150.6g

Chainring Bolts KCNC 7.6g

Derailleur (Front) Sram Red 68.7g

Derailleur (Rear) Sram Red AFC pivot bolt 141.5g

Derailleur Hanger Cervelo 8g

Fork Cervelo FK30 SL 294.1g

Frame Cervelo R5 VWD 58 832.5g

Handlebar Token TK9735 44cm, tuned 173.3g

Headset FSA Orbit IS2, carbon spacer 58.9g

Pedals XPEDO Thrust 195g 188.4g

Seat Smud-Carbon 66.5g

Seatpost 3T Dorico LTD 27.2 350mm 186.9g

Seatpost Clamp Cervelo Ti bolt 14.4g

Shifters Sram Red, BTP clamp 276.5g

Skewers J&L Titanium 26.8g

Spacers BBB Ultra Space 10mm 3.1g

Stem 3T ARX Ltd 110mm 120.8g

Top Cup Soul Kozak 4.3g

Top Cup expander Tune GumGum 8.3g

Tyre (Front) Veloflex Arenberg 282.3g

Tyre (Rear) Veloflex Arenberg 284.2g

Valve Extention Planet X 4g

Wheel (Front) Zipp 303 FC 543.6g

Wheel (Rear) Zipp 303 FC 676g

 

Totala 5637.6g

 

Na zdjeciach dodatkowo:

Mocowanie Garmina K Edge

Koszyki Arundel Mandible

Chain catcher Token

 

Jak zaczalem skladac ten rower, nie ukrywam, ze przeszla mi przez mysl idea sub 5kg.

Aczkolwiek w trakcie wybierania czesci, wzgledy praktyczne wziely gore. W tym miejscu trzeba tez przyznac, ze korba rozpoczela ten tok myslenia. Jak widac nie nalezy do najlzejszych. Problem w tym ze do suportu Cervelo BBright, jest to najrozsadniejszy wybor. Inna dedykowana pod ten standard to FSA. Oczywiscie mozna zalozyc wiele innych z 24mm oska ale chcialem w pelni wykorzystac system BBright. Jak juz sie powiedzialo A to juz bylo latwiej zwracac mniejsza uwage na to co wskazywala waga kluczowych elementow. Za ciosem poszly zebatki Rotora, pierwotnie mialy byc Extralite OctaRamp. Postanowilem sprobowac owalnych ksztaltow. Podobnie bylo z wyborem kol, pierwotnie jakis zestaw ok 1kg, AX, Enve ale znowu, w miare nowy trend aero obreczy typu Zipp FC lub Enve SES, sprawil ze chcialem sprobowac nowego.

Ze wzgledow estetycznych, ostala sie dosc ciezka sztyca 3T, chociaz mam 70g lzejsza, na ktorej nota bene tez jezdzilem z ta rama. Mostek, tak zeby dopelnic ksiazkowa wersje Cervelo :rolleyes:

Hamulce, odkad je odkrylem, wiedzialem, ze kiedys zawitaja w moim rowerze.

Kierownica zostala zeszlifowana i skrocona. Ciezko bylo mi usprawiedliwic kolejny wydatek na 3T przy jednoczesnym zwiekszeniu wagi.

 

W przyszlosci niedalekiej, mam zamiar, z pomoca dremel, zajac sie przerzutkami.

Sztyca, w moim ustawieniu jest to pogranicze offsetu i prostej, wiec moze tu nastapi jakas zmiana. Zawsze zostaje mostek Extralite. Moze jak pojawia sie jakies interesujace korby pod BBright....

To sa jednak ewentualnosci.

Raczej pewna zmiana beda pedaly. Poczatkowo myslalem o Ultralight lub TriRig Mercury ale powierzchnia podparcia lekko mnie przeraza. A ze jest to rower w 100% do nabijania kilometrow, wiec raczej wybor padnie na Keywiny.

 

Teraz pozostaje tylko krecic i krecic.

 

19718375482_82c6967eb5_c.jpg19730201071_b46b3e48df_c.jpg

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, smutny...?

I tak mialem spore problemy zeby zaakceptowac rurki 3t.

Jak dla mnie to max krzykliwosc jaka moge zaakceptowac na szosie ;)

 

Jak sie na tym jezdzi, pomijajac kola, musza zaczekac do wiosny, podobnie jak na Canyonie.

Ten jest sporo sztywniejszy w suporcie, czuc to machajac nogami. Jest bardziej narwisty niz Canyon.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze srubkami nie bylo wielu opcji.

W mostku Ti zamienilem na czarne Ti.

W przerzutkach wszystkie na czarne alu, oryginaly prawie wszystkie alu.

Zacisk sztycy ze stalowej na Ti.

Slizg linek pod BB, stalowa na nylonowa.

 

Co do zaciskow kol, to na zdjeciach sa oryginalne Zippy ze stalowa oska, ciezkie.

Zdecydowanie bede uzywal sprawdzonych 27g Ti bolt-onow. Lekko skrocone.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uuu, niezła owijka. Mój fizik, który niby miał być taki lekki waży 70 g (nieprzycięty). Chwyt nie jest zbyt twardy? Skoro kół nie testujesz w zimie to może napisz coś o działaniu hamulców i eliptycznych zębatkach rotora. Dostałeś już nowy widelec?

 

PS> Fajne koszyki na bidon

PS2> Co to za regulator na lince od przerzutki?

Edytowane przez uraz
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest nowy widelec. Pare gram lzejszy od poprzedniego (nieprzyciety).

Uzywalem przez dluzszy czas podobnej wagowo owijki, Cinelli Cork 34g. Jak dla mnie, nic dodac nic ujac.

Przez pewien czas mialem Cinelli Cork Gel. Czulem sie jakbym trzymal za uda Forstemanna ;)

Nie przejechalem zbyt wielu km ale hample to poezja. Modulacja i mega moc po docisnieciu klamek, ktorych wciskanie do konca nie jest wskazane.

Rotorowe zebatki, czytalem, ze trzeba 2-3 tygodni okresu adaptacyjnego. Po paru minutach wiedzialem, ze bede z nich zadowolony.

W sumie przy normalnej jezdzie, ciezko wyczuc jakiekolwiek roznice, porownujac do normalnych zebatek. Sytuacja zmienia sie kiedy trzeba troche pocisnac w korby. Szczegolnie na podjazdach. Przy normalnych zebatkach wrzucalbym na wieksza koronke, przy owalnych, da sie ciagnac z tej mniejszej. Pedalowanie wydaje sie byc efektywniejsze.

 

Koszyki, znudzily mi sie bidony stozkowe do koszykow Smuda. Szare bure i nijakie. Wybor niemalze zerowy.

Z drugiej strony nie chcialem jakis krzykliwych rozwiazan, stad ten wybor. Swietnie trzymaja bidon. Nie sa tak elastyczne jak podobne rozwiazania ze 100% wlokna karbonowego. Arundele maja za rdzen pianke, ktora w zanczny sposob usztywnia cala konstrukcje.

Regulator przedniej przerzutki. W ramie nie ma srub regulujacych naciag linek przerzutek.

 

Jak sie bestii nie pomoze, to ani rusz :) Fakt, ze zdecydowanie lepiej reaguje na wkladana prace niz poprzednia rama Canyona.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

Bardzo poważny sprzęt, gratuluje, ma w sobie dyskretne piękno, nie krzykliwe ale mówiące o bardzo przemyślanym doborze przez właściciela każdego elementu. Bardzo na plus za hamulce, tym bardziej jeśli hamują tak dobrze jak mówisz i jak relacjonują inni (do tej pory mój wzór to DA) w dodatku prezentują się świetnie.

Ale jest kilka rzeczy które burzą mój ideał, przede wszystkim patrzę ostatnio na cervelo i uderzają mnie wysokie główki ram. Tu również jest to dosyć widoczny element. Do tej pory co przymiarka do ramy z główka wyższą niż 15cm to automatycznie odpadałem, rower się nie składał przy sprintach i nie skręcał jak bym chciał. Jak Ci się na tej ramce jeździ pod tym względem?

Druga sprawa już czysto wizualna to połączenie sztycy z mocnym seatbackiem i łódkowatego siodła, nie zgrywa mi się to optycznie ciężko powiedzieć czemu ale coś tu nie gra jak dla mnie, poza tym jednak na długie treningi taka decha trochę straszy. Osobiście wstawiałbym coś z chociaż minimalną wyściółką ale to oczywiście bardzo indywidualna kwestia.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu glowka jest o 1mm krotsza niz w poprzedniej ramie.

Wiec przod mam niemalze identyczny jak w Canyonie. Jedyna roznica to zdecydowalem sie na ktotszy mostek 110mm.

Przy tych rozmiarach ram >190mm to standard.

Mimo wymiarowych podobienstw, Cervelo jest bardziej narwiste. Sprawia wrazenie bardziej zwrotnego, szybciej reagujacego roweru.

Ale moze to jest rowniez zasluga wyczuwalnie sztywniejszego suportu.

Co do sztycy, jak pisalem, jest to opcja do przemyslenia i ewentualnej zmiany. Mam jeszcze dwie, jena z nieco mniejszym offsetem, druga z zerowym. Musze pojezdzic troche dluzej, zeby wybrac dla siebie idealne rozwiazanie. Jak stanie na zerowym offsecie, moze cos w stylu Mcfk lub Smud.

Siodlo, nie bede zmienial czegos co sie tak dobrze sprawuje. Przejechalem na nim ok 10k km, trasy 100-160km i jestem zadowolony.

Co prawda nie mialem do czynienia z wieloma siodlami. Pare lat temu SLR, w nieco blizszej przeszlosci Romin Speca i Toupe. Na zadnym nie jezdzilo mi sie tak dobrze jak na Smudzie, W mtb mam speedneedle.

Ale nie mowie NIE, problem w tym, ze na siodle trzeba troche pojezdzic, zeby sie przekonac czy to jest to czy nie. A i tak to loteria, chociaz z duzym prawdopodobienstwem trafnego wyboru 50% :D

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

No co do siodła to prawda, też mam speedneedle i jest nadspodziewanie wygodne jak na takiego "twardziela" aczkolwiek jak człowiek zrobi dłuższą przerwę od roweru i 4 litery się odzwyczają to potrafi potem gnieść niemiłosiernie ale w szosówce z slr'a tt przeszedłem na xp później na signo aż skończyłem na ciężkim fiziku arione który dopiero odpowiada moim oczekiwaniom na dystansie ok 150km lub więcej (czyli nie muszę o nim myśleć).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aerolite zupelnie odpadaja.

Mocowanie blokow w bucie na sruby nie przemawia do mnie. Masz tylko jeden strzal, no chyba ze chcesz zrobic z podeszwy ser szwajcarski.

Po drugie, ta powierzchnia podparcia....

Jak pisalem powyzej, gdybym decydowal sie na takie rozwiazania to wybralbym Ultralight lub TriRig Mercury, systamy z normalnym mocowaniem blokow.

 

Co do zebatek Rotora, jak rowniez wspomnialem powyzej, przy srednim obciazeniu, nie czuc roznicy.

Sytuacja zmienia sie nieco przy skrajnych przelozeniach i wiekszym wysilku.

Jak dla mnie, najbardziej wyczuwalne, na plus, sa podjazdy. Krecenie jest bardziej plynne. Czuc ciagly przekaz mocy niemalze w calym obrocie korba. Rowniez zauwazylem, ze pozostaje na mniejszych zebatkach, niz to mialo miejsce przy normalnych ksztaltach.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje odczucie na gorąco zaraz po zakupie, to praktyczny brak martwego punktu.

 

Po dłuższym użytkowaniu - że korba jakby sama niesie, w sensie że to nie nogi napędzają ją, tylko ona nogi. U mnie odczuwalne zwłaszcza na końcówkach tripów.

 

Jest też bardzo łaskawa dla kolan, wbrew obiegowym opiniom wywodzącym się niewiadomo skąd (chyba z laickich porównań do Biopace).

 

E: nie wiem czy kombinowałeś z ustawieniem koronek na pająku. W tym sezonie przykręcam wszystko prokadencyjnie, jestem ciekaw czy da się odczuć różnicę.

Edytowane przez Sol
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...

Co do zebatek, Rotor wypuscil nowe QXL, o wiekszym nieco jajku (jak nazwa wskazuje), w porownaniu do Q, 15% vs 10%.

Sa jeszcze bardziej radykalne rozwiazania, O.Symetric.

 

Siodlo, nie bede zmienial czegos co sie tak dobrze sprawuje. Przejechalem na nim ok 10k km, trasy 100-160km i jestem zadowolony.
Tylko krowa nie zmienia pogladow :icon_redface:

 

DSC_4139 | Flickr - Photo Sharing!

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego 1415chris,

mam takie, być może, laickie pytanie. Ponieważ nie zajmuje się lajtowaniem roweru, jeżdżę na ciężkim stalowym fixie, choć marzy mi się 'na kiedyś' lekka szosa, zupełnie nie orientuje się w cenach takich komponentów. Napisz proszę, jaka jest orientacyjnie przynajmniej wartość takiego roweru, i ile w niego włożyłeś pieniędzy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

162g

Siodlo jest konsekwencja decyzji jaka zapadla, kiedy wybieralem kola i korbe.

Bez kompromisow. Aczkolwiek siodlo Smuda jak na swoje 67g jest bardzo wygodne.

Na Prologo, jak na razie, siedzi sie jak w fotelu ;) Zobaczymy po dluzszych przejazdzkach.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...