Skocz do zawartości

[napęd] Skompletowanie napędu z jednorzędową korbą


walkon

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich! Jakiś czas temu zakupiłem ramę do roweru szosowego. Jest ona starszej daty i ma kilka dziwnych parametrów, m.in.: średnica otworu na sztycę 24mm, szerokość tylnych widełek 123mm i tylko jedna wypustka na manetkę na ramię (przerzutek tylnych). Pierwszy raz zabieram się do „budowania” szosy i rozkminiając sprawę napędu pojawiają się te same pytania:

1)    manetka – rozumiem, że przy opcji płynnej zmiany biegów (bez indeksowania), każda manetka będzie współgrała z każdą przerzutką tylną;

2)    czy jest ograniczenie co do ilości przełożeń z tyłu przy jednorzędowej korbie, żeby uniknąć „koszenia”? (max 1x8 ze względu na łańcuch);

3)    Jakie najoptymalniejsze kroki podjąć do skompletowania tego napędu pamiętając o 123 mm’owym prześwicie? Najpierw piasta + kaseta, potem przerzutka dopasowana do kasety, potem manetka i łańcuch?

4)    Priorytetem jest płynność i umowna niezawodność przerzutki ale chciałbym też poniekąd zachować klasyczny wygląd roweru więc czy jest sens instalowania leciwego, zdrowo wyglądającego retro-mechanizmu (np. Simplex)? Nie lubię się denerwować małymi, niepotrzebnymi usterkami.

 

Starałem się tu wszystko konkretnie spiąć i prosiłbym o równie konkretne odpowiedzi, ewentualne wyprowadzenie mnie z błędu i dodatkowe pomocne wskazówki. Pozdrawiam!

Napisano

co do prtzekosow to najmniejsze uzyskasz na 7 rzedowej kasecie, wolnobiegow nie biore pod uwage

ale im wezszy lancuch od 9 wzwysz to bardziej lubi przekosy :)

Napisano

kaseta niezależnie od ilości przełożeń ma tą samą szerokość (różnice będą minimalne - szerokość wynika z bębenka paisty), więc przekosy będą takie same. Dopiero 11-rzędowe kasety Shimano Dura Ace i Sram XX1 są szersze od reszty, co wynika z trochę innych rozwiązań niż w przypadku pozostałych

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...