Skocz do zawartości

[przerzutka przednia] usprawnianie starego victusa


Transer

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli uruchamiam starego victusa mtb, na dojazdy 20-35 km dziennie.

 

Podstawowy problem teraz to przerzutka przednia. Wydaje się, że jest tam jeden złamany element, prowadnik można mocno wychylić, ale nie powinno chyba tak być. Z tyłu wolnobieg 11 letni, 7 biegów. Łańcuch 11 letni. Tylna piasta nowa pod wolnobieg( kupiłem ostatnio koło, obręcz w miejscu przyłożenia v brakeów była tak cienka, że przy 4 atmosferach w dętce rozeszła się na zewnątrz)

 

Pierwsza sprawa: Jak zrobić z tego sprzętu tylko jedną zębatkę z przodu? Z dokładnością do 50 pln ile to może kosztować?

Dwa: czy będzie konieczna/korzystna wymiana reszty elementów? ile może to kosztować.

 

cimg9613.th.jpg

 

cimg9616s.th.jpg

 

cimg9610.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem jaką mam korbę, stary shimano altus. Kombinowałem, żeby wykręcić wszystkie stare blaty i dać 1 nowy na środek 44 ząbki niestety nie na się. Blaty są na stałe zespawane.

Jeżeli w korbie blaty nie są zespawane to czy jest możliwość zrobienia z korby 3 blatowej 1 lub 2 blatowej i dać jakiś dystans w to miejsce? Czy jest możliwość przesuwania blatów tak, żeby były bardziej na środku kasety?

W przedniej przerzutce namierzyłem złamaną plastikową część pantografu. W wolnym czasie likwiduje przerzutkę.

W zasadzie temat dałem o przedniej przerzutce a teraz interesuje mnie jak najtańsze przerobienie na funkcjonowanie bez niej. Trochę szkoda, że nie mogę wmontować w sprzęcior tylko 1 najtańszego blatu bo temat miałbym z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest do zrealizowania. Tylko zależy od tego, czy chcesz zainwestować w korbę 1-no blatową, a do tego i pewnie dojdzie suport... Druga opcja jest taka, ażeby w sposób bardziej inwazyjny pozbyć się niechcianych zębatek. Jeżeli mowa jest o odcięciu zbędnej zębatki lub dwóch, to jedny sens jest w pozbyciu się najmniejszej i/lub największej, środkowa powinna pozostać.

Do tego wszystkiego zakup nowej przedniej przerzutki (taniego modelu) za 20 zł i będzie śmigać ;)

Miło by było, gdyby kolega nam powiedział ile może przeznaczyć na remont roweru, abyśmy wiedzieli na co możemy się porwać z kupnem części ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, w zasadzie to maks na rower 150 pln w ciągu kilku miesięcy. Chociaż chciałem to wydać na cieńszą oponę i używaną kierownicę alu, nie mówiąc już o tym, że przednia obręcz też niedługo padnie jak sądzę. Dlatego będę sknerzył straszliwie. Chciałbym sprawę przedniego napędu za 70 pln zrobić.

 

Tak trochę marudzę z tym złomem, ale mam ramę cr mo której nie chcę zmieniać tylko powoli do końca przyszłego sezonu zrobić z tego rower do tłuczenia po mieście. Chciałbym mieć prostszą i lżejszą konstrukcję, dlatego rezygnuje z przedniej przerzutki w gre wchodzi zabawa z korbą.

 

Na razie spróbuje tak: rozmontuje korbę, zobaczę jak tam wszystko w środku wygląda i spróbuje usunąć blaty. Jak coś nawale to nawet nie szkoda. Za 2 tyg jadę do domu i tam będę miał narzędzia. Jak się uda to wrzucę jakieś zdjęcie.

 

W międzyczasie rozglądam się za nową korbą.

Ja mam na 90% kwadrat

Znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/ko...2526600845.html +

http://allegro.pl/bl...2531833849.html

Także może da się zrobić tanią korbę przednią.

Teraz tak: mam korbę łączę z blatem wkręcam w suport i wyjdzie mi chyba w miejscu mojego najmniejszego blatu.Jak zrobić to tak, żeby było na środku tylnych przerzutek? Jak dam dystans z jakiś nakrętek to chyba będzie trzeć o suport/ramę.

 

W zasadzie czym grozi jazda na 11 letnim napędzie? Pod względem zrobionych kilometrów to załóżmy, że ma tylko 3 sezony. Ostra jazda to tylko 2 sezony. Łańcuch nie przeskakuje. Zębatki ze stali. Tylne przerzutki chodzą elegancko w zasadzie tylko przednia wysiadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, tylko zauważyłes, że korba ma mocowanie blatów na 5 śrub, a zębatka, która podałeś - na 4? Do tego, nowy blat RaceFace'a na pewno nie sprzeda się za mniej jak 30zł, jeszcze na 9 przełożeń...

Musisz poszukać samych korb, bez blatów na 4 śruby i dopiero dobierać blat. Na allegro jest kilka firm, które sprzedają tarcze w standardzie 5 śrub, ale gdy nie mówimy o 'okazji z dawnych lat' to jest to zazwyczaj wydatek powyżej 50 zł już za tarcze 22t.

Dziś po pracy poszukam czegoś dla Ciebie na allegro ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Aktualnie mam zainstalowaną korbę Shimano Nexave w ten sposób:

cimg9887.th.jpg

cimg9888r.th.jpg

cimg9889g.th.jpg

cimg9890k.th.jpg

 

Jeżeli ktoś się zastanawia jak to siedzi:

42 t jest w miejscu 32 t

32t robi tylko za podkładkę dlatego, że śruby + kominy są zbyt długie około 1-2 mm.

Nie mam przerzutki z przodu.

 

Na starej korbie mogłem spokojnie jeździć na przełożeniach na wolnobiegu 7 do 3 na 7. Na 2 była duża szansa, że łańcuch spadnie z korby.

Aktualnie korba wchodzi na suport o około 2 mm mniej i jestem w stanie jeździć na przełożeniach wolnobiegu 7 do 4. Na 3 jest szansa, że spadnie.

Potrzebuje przesunąć zębatkę 42t o 2-3 mm. Jak najlepiej to zrobić?

1. 2-3 mm podkładki dystansowej?

2. szlifowanie kwadratu około 0,5 mm do 1mm z każdej strony, żeby korba dalej weszła? (uparcie nie zmieniam suportu)

3. najchętniej zrobiłbym to rockringiem ale sam nie wiem: czy da się to załatwić rockringiem 3mm? Rockring w miejscu 32t to tego przykręcone 42t? Ile powinien kosztować używany rockring 3 mm do zębatki max 44t?

 

Rower aktualnie waży 14,6 kilo +- 100 g. Jak przyzwoity czołg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...