Sindsoron Napisano 28 Lipca 2012 Napisano 28 Lipca 2012 Aktualnie szukam dobrych hamulców tarczowych hydraulicznych do kwoty 1000zł (komplet) do zamontowania w Specu Rockhopperze Expercie '10, a potem były by przełożone do jakiegoś fulla speca (Epic/Stumpjumper). Ważne aby hamulce były jak najbardziej wytrzymałe i bezawaryjne. Jak na razie w oko wpałdy mi Hayes'y Traile, ale może jest coś fajniejszego do tej kwoty co było by równie wytrzymałe i dobre jak hayesy?
Bop3 Napisano 28 Lipca 2012 Napisano 28 Lipca 2012 Shimano SLX BR-M666 Hayes Stroker Trail Shimano deore BR-M596 Ostatnie najtańsze ale bardzo dużo dobrych opinii zbierają, SLX i Hayes'y oceniane podobnie. http://www.mtbr.com/cat/brakes/disc-brake-system/pls_1507_913crx.aspx#productlisting Przejrzyj zestawienie zobacz jakie są polskie ceny i wybieraj , tylko patrz na ilość opinii. Dużo osób używa Avida jucy 3, 5 ale podobno bardziej awaryjne. Zawsze możesz kupić dwa różne a przy takich funduszach to hulaj dusza , np. Shimano Saint BR-M810 przód do 700zł Shimano SLX BR-M666 tył do 300zł może 320zł
Fenthin Napisano 28 Lipca 2012 Napisano 28 Lipca 2012 Ale może być coś lepszego? Nowe SLX z tarczami XT lub Avid HS1. Powinieneś zmieścić się w budżecie lub odrobinkę go nagiąć.
Sindsoron Napisano 29 Lipca 2012 Autor Napisano 29 Lipca 2012 Aktualnie w Specu mam Avidy Elixiry 4 (oem dla speca, połączenie Elixirów z Juicy), które po pierwszej kraksie zaczęły puszczać płyn, a naprawa tania nie była i przez to nie bardzo mnie ciągnie do avidów. Sainty wyglądają na solidne, tylko ta cena D:
Mod Team durnykot Napisano 29 Lipca 2012 Mod Team Napisano 29 Lipca 2012 Jako że z Magurą mam same dobre doświadczenia .... Magura Louise BAT- bardzo fajne ,choć nieco ciężkie hamulce z bardzo dobrą modulacją i sporą siłą http://bikecenter.pl/index.php?p5931,magura-louise-bat-180-180mm-przod-i-tyl-biale Magura MT4- nowa seria hamulców Magura- genialna modulacja, spora siła,wysoka odporność na przegrzanie. http://bikecenter.pl/index.php?p5929,magura-mt4-180-160mm-biale-przod-i-tyl-hamulce Magura Marta- lekkie, kultowe ,ale z mniejszą iż wcześniej wspomniane Magury. http://bikecenter.pl/index.php?p5594,magura-marta-sl-180-160mm-przod-i-tyl-biale Za drobną dopłatą Magura MT6 - mam i chwalę,modulacja na bardzo wysokim poziomie, dosyć wysoka siła, łatwe w serwisowaniu. http://bikecenter.pl/index.php?p6072,magura-mt6-180-180mm-przod-i-tyl-hamulce Konkurencją są nowe SLXy http://bikecenter.pl/index.php?p7176,shimano-slx-br-m675-g01s-hamulce-tarczowe-przod-i-tyl Formule RX http://allegro.pl/formula-rx-fcs-zestaw-okazja-i2519306989.html Do Hayesa jak i Avida nie mam zaufania.
MokryxD Napisano 29 Lipca 2012 Napisano 29 Lipca 2012 Przepraszam, że się podpinam. Ale nie chcę zakładać kolejnego tematu dla jednego pytania. Mianowicie czy w Shimano BR-M596 jest możliwość założenia klocków metalicznych z radiatorami z SLXów?
afly Napisano 29 Lipca 2012 Napisano 29 Lipca 2012 Nie, ponieważ jest różna konstrukcja zacisku. Zresztą można sprawdzić jak wyglądają klocki do M666 i M596
MokryxD Napisano 29 Lipca 2012 Napisano 29 Lipca 2012 Ok, dzięki za info. Faktycznie nie zwróciłem uwagi na inny kształt zacisku. Przepraszam za OT.
Sindsoron Napisano 29 Lipca 2012 Autor Napisano 29 Lipca 2012 A co powiecie o Hayes Prime PRO vs Hayes Stroker Ace vs Avid Elixir CR vs Magura MT6 vs Magura Marta SL vs Shimano Deore XT BR-M785, jeśli chodzi o bezawaryjność i soldiność konstrukcji? Te dwa kryteria są dla mnie najważniejsze, ważna też jest modulacja i prostota w obsłudze, siła i pojemność cieplna jest kwestią drugorzędną ponieważ ważę ~65kg przez co nie obciążę za bardzo hamulców.
tobo Napisano 29 Lipca 2012 Napisano 29 Lipca 2012 Jeśli pod kwestię bezawaryjności podciągniemy okres użytkowania to o shimano trudno coś powiedzieć - to modele tegoroczne i nie wiadomo co stanie się z nimi za pół roku, rok itd. Na razie nowe shimano mają praktycznie jednoznacznie pozytywne opinie. Avidy są losowo dobre, temat wiele razy przerabiany także tu na forum. Ace to cztery tłoczki, zastosowanie określane przez producenta jako fr/dh - potrzebujesz takich? Lekkie też raczej nie będą jeśli masa ma znaczenie.
Sindsoron Napisano 29 Lipca 2012 Autor Napisano 29 Lipca 2012 Waga jest trzeciorzędną sprawą. Wychodzę z założenia że skoro Ace są do DH/FR to będą solidne.
Mod Team durnykot Napisano 29 Lipca 2012 Mod Team Napisano 29 Lipca 2012 Hayesy Prime są rzadkością nawet na amerykańskim rynku. O Martach to już chyba wszystko napisano- modele z ostatnich wypustów nie należą do awaryjnych modeli. Seria MT jest stosunkowo nowa , o awaryjności można dopiero coś napisać za rok. Moje MT6 po ponad pół roku maja się dobrze zero problemów.
stpman Napisano 29 Lipca 2012 Napisano 29 Lipca 2012 Nowe XT/SLX to godne polecenia hamulce. I nie jest to tylko moja opinia. Gadałem ostatnio z kumplem serwisantem/raiderem z zamiłowania i powiedział, że jego zdaniem lepszych hampli w tej cenie kupić nie można.
Sindsoron Napisano 31 Lipca 2012 Autor Napisano 31 Lipca 2012 Po przeczytaniu recenzji magur, hayesów i nowych shimano, postanowiłem wybrać Hayes'y Prime PRO. Powody? Cena (900zł za komplet z tarczami 160mm), bezawaryjność, wytrzymałość konstrukcji, spore możliwości ustawienia pod siebie, dobra modulacja i moc (testowane na rowerze w jednym z wrocławskich sklepów). Jak tylko je zamontuję postaram się coś więcej o nich napisać.
Mod Team sznib Napisano 1 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 1 Sierpnia 2012 (testowane na rowerze w jednym z wrocławskich sklepów). w jaki sposób testowałeś heble w sklepie?
Andrew Napisano 1 Sierpnia 2012 Napisano 1 Sierpnia 2012 zdecydowanie polecam XT 785. Obecnie nie ma lepszych hamulców na rynku w cenie do 1000zł.
meszrum Napisano 1 Sierpnia 2012 Napisano 1 Sierpnia 2012 święta prawda. z każdym dniem coraz bardziej ślinię się do tych hamulców. działają bardzo dobrze z tarczami Ice Tech z serii XT i klockami F03C.
stpman Napisano 1 Sierpnia 2012 Napisano 1 Sierpnia 2012 Czy normalnym jest, że klamka tylnego hamulca ma nieco większy skok? tak apropo nowych XT;]
m0rdeczka Napisano 1 Sierpnia 2012 Napisano 1 Sierpnia 2012 w jaki sposób testowałeś heble w sklepie? Pocinał na zablokowanym kole między regałami.
Sindsoron Napisano 1 Sierpnia 2012 Autor Napisano 1 Sierpnia 2012 Znajomy jest sprzedawcą w sklepie i przejechałem się na jednym z rowerów testowych (~10km po mieście)
meszrum Napisano 1 Sierpnia 2012 Napisano 1 Sierpnia 2012 Czy normalnym jest, że klamka tylnego hamulca ma nieco większy skok? tak apropo nowych XT;] nie, nie jest. wysokość klamki ustawiasz pokrętłem, do tego ustawiasz Free Stroke śrubką. jeżeli wysokość klamki, jak i FS są ustawione jednakowo dla obu klamek, to powinny brać na identycznej wysokości [po ok. 1,5 cm]. jeżeli któraś z klamek zapada się bardziej, to prawdopodobnie zapowietrzony jest układ.
Peterp079 Napisano 5 Sierpnia 2012 Napisano 5 Sierpnia 2012 To jak masz już stestowane XT i Ci spasowały to proponuję zakupić SLX'y jako że hamują dokładnie tak samo jak XT a różnica (poza ceną oczywiście) jest taka że otwór free stroke jest w SLX zaślepiony (mozna tą zaślepkę wykręcić i wkręcić śrubkę taką jak w XT i regulacja działa normalnie) i jeszcze klocki w zaciskach w SLX montowane są nie na śrubkę a na spinkę choć również jest tam gwint i można też zastosować śrubkę. No i napis oczywiście = lans. Różnica w cenie 150-180zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.