Po przeczytaniu paru pozytywnych opinii w internecie i przejażdżce w sklepie zdecydowałem się na zakup roweru z tematu. Jako, że jest to mój pierwszy porządny rower "full" staram się go na bieżąco katować. Pierwszego dnia po zakupie zgubiłem połowę bieżnika na tylnym kole, co zostało w serwisie skwitowane "leżakowaniem" gumy na sklepie. Szkoda że w nikt mi o tym nie powiedział przed zakupem. Generalnie rower zachowuje się bardzo dobrze na szosie i w lesie. Amortyzacja dobrze spisuje się na polskich drogach i tam gdzie d*** wcześniej bolała, teraz jedzie się dużo bardziej komfortowo.
Rower przychodzi fabrycznie z oświetleniem, które można od razu zdemontować. Moje odpadło pierwszego dnia, urwały się zapięcia.
Do roweru jak na razie dokupiłem błotniki kellys, tegoż producenta oświetlenie oraz lusterko Zefal. Z racji trasy którą się poruszam, lusterko często ratuje mi cenne sekundy na skrzyżowaniu
Wymieniłem także opony na Shwalbe Black Jack, na których protektor jest wyraźnie wyższy, a całe opony jakby szersze. W lesie "idzie" wyraźnie lepiej Na trasie trochę ciężko, ale daję radę. Co mnie nie zabije to mnie wzmocni. Najbliższe zakupy to porządny damper i amortyzator widelca, oraz lepsze oświetlenie na przod, takie które poza "wy mnie widzicie" da mi także "ja widzę drogę".
Aha byłbym zapomniał. Byłem zmuszony wymienić także sztycę siodełka oraz samo siodło, bo przeznaczone do tego roweru przez producenta okazało się niekompatybilne z moim zadem. Rower wygląda teraz trochę komicznie, ale dla mnie liczy się wygoda jazdy a nie drapieżny wygląd.
Po kilku eksperymentach, zauważyłem że gdy przełożyć tuleję amortyzatora z górych dziurek, na dolne. Geometria ramy zmienia się dla mnie na plus. Marzy mi się damper bardzo miękki, który sprawi wrażenie jazdy luksusowym powozem A gdy będę miał potrzebę abym mógł go zablokować. Podobnie chciałbym mieć z przodu. Zadałem to pytanie już parę razy, ale jakoś nikt nie chce mi odpowiedzieć. Jaki damper kupić? Moje potrzeby już znacie. Waga 70kg. Teren średnio trudny. Lubię poskakać i czasem puknę w jakiś krawężnik Chętnie pojeżdżę w pradolinie rzeki Redy. Ale muszę mieć blokadę na potrzeby asfaltu i podjazdów. Czy mógłby mi ktoś także wytłumaczyć, do czego służą takie "naboje" przymocowane do niektórych damperów? Oraz co jest lepsze, sprężyna czy powietrze?
Pytanie
Wejherowo
Witam.
Po przeczytaniu paru pozytywnych opinii w internecie i przejażdżce w sklepie zdecydowałem się na zakup roweru z tematu. Jako, że jest to mój pierwszy porządny rower "full" staram się go na bieżąco katować. Pierwszego dnia po zakupie zgubiłem połowę bieżnika na tylnym kole, co zostało w serwisie skwitowane "leżakowaniem" gumy na sklepie. Szkoda że w nikt mi o tym nie powiedział przed zakupem. Generalnie rower zachowuje się bardzo dobrze na szosie i w lesie. Amortyzacja dobrze spisuje się na polskich drogach i tam gdzie d*** wcześniej bolała, teraz jedzie się dużo bardziej komfortowo.
Rower przychodzi fabrycznie z oświetleniem, które można od razu zdemontować. Moje odpadło pierwszego dnia, urwały się zapięcia.
Do roweru jak na razie dokupiłem błotniki kellys, tegoż producenta oświetlenie oraz lusterko Zefal. Z racji trasy którą się poruszam, lusterko często ratuje mi cenne sekundy na skrzyżowaniu
Wymieniłem także opony na Shwalbe Black Jack, na których protektor jest wyraźnie wyższy, a całe opony jakby szersze. W lesie "idzie" wyraźnie lepiej Na trasie trochę ciężko, ale daję radę. Co mnie nie zabije to mnie wzmocni. Najbliższe zakupy to porządny damper i amortyzator widelca, oraz lepsze oświetlenie na przod, takie które poza "wy mnie widzicie" da mi także "ja widzę drogę".
Aha byłbym zapomniał. Byłem zmuszony wymienić także sztycę siodełka oraz samo siodło, bo przeznaczone do tego roweru przez producenta okazało się niekompatybilne z moim zadem. Rower wygląda teraz trochę komicznie, ale dla mnie liczy się wygoda jazdy a nie drapieżny wygląd.
Po kilku eksperymentach, zauważyłem że gdy przełożyć tuleję amortyzatora z górych dziurek, na dolne. Geometria ramy zmienia się dla mnie na plus. Marzy mi się damper bardzo miękki, który sprawi wrażenie jazdy luksusowym powozem A gdy będę miał potrzebę abym mógł go zablokować. Podobnie chciałbym mieć z przodu. Zadałem to pytanie już parę razy, ale jakoś nikt nie chce mi odpowiedzieć. Jaki damper kupić? Moje potrzeby już znacie. Waga 70kg. Teren średnio trudny. Lubię poskakać i czasem puknę w jakiś krawężnik Chętnie pojeżdżę w pradolinie rzeki Redy. Ale muszę mieć blokadę na potrzeby asfaltu i podjazdów. Czy mógłby mi ktoś także wytłumaczyć, do czego służą takie "naboje" przymocowane do niektórych damperów? Oraz co jest lepsze, sprężyna czy powietrze?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
105 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.