Skocz do zawartości

[rower] Cube CROSS PRO czy LTD


Siebiat

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, bakcyla rowerowego złapałem dopiero wiosną tego roku, wyciągnąłem swój zakurzony rower Unibike Amsterdam rocznik 2010 z garażu i zacząłem kręcić. Robię teraz dziennie 30-50 km i niestety rower tego nie wytrzymuje mam non stop jakieś problemy, a to pedały się rozlatują , a to suport "stuka", a to coś trzeszczy, coś piszczy itd. Zastanawiam się nad zmianą roweru i wybór padł na dwa CUBE. Nie byłoby problemu gdyby nie były to rowery tak różne między sobą. Jeden to rower crosowy Cube Cross PRO a drugi to CUBE LTD.

Moje jeżdżenie to 95 % drogi utwardzone i ścieżki rowerowe do tego bardziej nadaje się Cross Pro ale ten LTD bardzo (bardzo, bardzo) mi się podoba. Przymierzałem się do obu ale cóż przejechanie 100 m przed sklepem nie daje mi wielkiego wyobrażenia. Bardzo bym prosił o pomoc w wyborze ludzi którzy jeździli takimi rowerami i mają z tym doświadczenie, może też jakąś poradę co do innego roweru z przedziału cenowego 4000-4500 zł.

Napisano

Witam, bakcyla rowerowego złapałem dopiero wiosną tego roku, wyciągnąłem swój zakurzony rower Unibike Amsterdam rocznik 2010 z garażu i zacząłem kręcić. Robię teraz dziennie 30-50 km i niestety rower tego nie wytrzymuje mam non stop jakieś problemy, a to pedały się rozlatują , a to suport "stuka", a to coś trzeszczy, coś piszczy itd. Zastanawiam się nad zmianą roweru i wybór padł na dwa CUBE. Nie byłoby problemu gdyby nie były to rowery tak różne między sobą. Jeden to rower crosowy Cube Cross PRO a drugi to CUBE LTD.

Moje jeżdżenie to 95 % drogi utwardzone i ścieżki rowerowe do tego bardziej nadaje się Cross Pro ale ten LTD bardzo (bardzo, bardzo) mi się podoba. Przymierzałem się do obu ale cóż przejechanie 100 m przed sklepem nie daje mi wielkiego wyobrażenia. Bardzo bym prosił o pomoc w wyborze ludzi którzy jeździli takimi rowerami i mają z tym doświadczenie, może też jakąś poradę co do innego roweru z przedziału cenowego 4000-4500 zł.

 

Witaj,

 

Faktycznie LTD to bardzo fajny rower, wyglada profesjonalnie, no jest czym się chwalić... Ale z drugiej strony kupowanie takiego roweru na asfalt to głupota, jest to rower typowo na bezdroża, jeśli 95% Twoich tras to ścieżki rowerowe, to polecał bym Ci jednak rower przeznacozny właśnie do tego.. Zauważyłem że wiele ludzi kupuje sprzęt typowo pod XC, który nigdy nie zobaczy głębszego terenu. Biorąc pod uwage rozmiar opon w LTD, uwierz mi że ciężko się jeździ po asfalcie w porównaniu do wąskiego bierznika.

 

W zasadzie to jest tak jak byś kupił Defendera bądź inną terenówke z prawdziwego zdarzenia tylko do jazdy w mieście :)

Cross Pro i inne rowery tego typu byłby dobrym wyborem.

Napisano

Jeżeli ten LTD "bardzo a bardzo" Ci się podoba to mimo że wszystkie znaki na niebie wskazuję na crosa to bym sprawę przemyślał.

Ja już się pokierowałem rozsądkiem kiedyś i potem i tak było wymieniane ;)

 

Ja należę do tej grupy osób którym geometria MTB w mieście nie przeszkadza a wręcz czuję się idealnie. Założyłem tylko cienkie oponki.

Po mieście jeżdżę dość dynamicznie, dróg głównych które muszę współdzielić a autami unikam jak ognia, trzeba się wiec zmagać z wszelkimi krawężnikami, dołami itd. Na crosie czuję się jak na wielbłądzie, a na MTB śmiga mi się do pracy aż miło....

 

Dlatego też ogarnij 2 sprawy:

Pojeździj przy sklepie na ltd i na crosie i zobacz jak się na każdym czujesz.

Jeśli jeździsz po chodnikach ścieżkach to mtb w wersji city będzie ok. Natomiast jeśli poruszasz się głównie po drogach asfaltowych to mtb bez sensu faktycznie.

Napisano
Jeśli jeździsz po chodnikach ścieżkach to mtb w wersji city będzie ok
co to znaczy wersja city. Po zmianie opon na cieńsze ?
Napisano

jeżeli Cube Ltd, to najlepiej Ltd CC - jest bezkonkurencyjny jeżeli chodzi o cenę względem osprzętu [pełen napęd XT 2012 za wyjątkiem łańcucha i kasety, RS Reba 2012 i bardzo przyzwoite hamulce Magura MT2]. jedynie opony i siodełko wymagają wymiany na coś, co przystawać będzie klasą do reszty.

Napisano

No to spróbuje dziś jeszcze raz wybrać się do sklepów, a tam pewnie znowu mi coś nagadają i wyjdę głupszy niż przed wejściem. Natomiast ten pomysł z wymianą opon na silki w LTD podoba mi się coraz bardziej, na pewno też podpowiedź o zwróceniu uwagi na LTD CC jest wartościowa, boję się jednak że po + 50 km na LTD bedzie mnie trzeba zdejmować dzwigiem jak cały zdrętwieje. Czy aż tak duża jest różnica w geometrii i pozycji miedzy tymi modelami Cross Pro a LTD CC bo jak dla mnie (laika) to tylko wielkość kół jest inna.

Napisano

geometrię ramy Ltd CC proszę brać z modelu Ltd / Ltd PRO - na stronie Cube'a jest błąd w wymiarach CC.

mam w domu Ltd CC [nie mój, lecz kobiety] i rama ma wymiary innych Ltd, a nie te, które są na stronie www. Ltd CC jest dziwną wersją ["exhibition model"], która jest ciężko dostępna - w PL jest chyba tylko kilka sztuk.

 

ewentualny ból pleców jest możliwy do stwierdzenia tylko po dwóch/trzech jazdach na odcinkach 20-30 km w kolejnych dniach. jakiekolwiek próby pod sklepem są niemiarodajne.

Napisano

Zdecydowałem się na Cube Cross Pro, teraz tylko jeszcze jedno, mam 185 cm wzrostu w sklepie dostępny jest rower o wielkości 20 ". Wg różnych tabelek to jest odpowiednia wielkość do mego wzrostu.Nie siedziałem na mniejszym ani na większym więc nie wiem czy byłoby lepiej czy gorzej. Wiem, że może się czepiam i zadaje głupie pytania ale za 4,5 k ludzie kupują już auta a ja nie chcę potem żałować zakupu. Wygodnie na nim w sumie jest, choć przyzwyczajony jestem do wyższej kierownicy i wyprostowanej sylwetki. Mam nadzieję że i do niego przywyknę.

Napisano

hm.. tylko rodzi się tu pytanie, czy jest sens wydawania kasy na taki sprzęt po to żeby (mieć)zmieniać w nim gumy i ugłaskać go na szose, skoro można wybrać rower który z założenia jest do jazdy którą użytkownik preferuje. Mam odmienne zdanie na ten temat, a nawet uważam że to troche dziwne podejście...

 

Co do pozycji przymierz się, jeśli masz problemy z kręgosłupem będziesz wiedział czy taka pozycja będzie dla Ciebie dobra, chociaż.. myśle że pozycja może być męcząca na dłuższe wyprawy, ja moge powiedzieć tyle że na takim rowerze po szosach jeździ mi się bardzo ciężko, w porównaniu do rowerów typowych na takie wycieczki. jadać w teren z miasta musze wyjechać, więc jeźdze na zablokowanym amortyzatorze zanim gdzie kolwiek dojade... Zreszta amortyzator ze skokiem 100mm do miasta? Chłopaki 100mm do miasta?

 

Dobra mniejsza z tym, to już może takie coś

 

Evado 5.0 | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie

Seek 1 (2012) - rowery | Rowery Giant - szosowe, górskie, damskie, rekreacyjne, dziecięce, ramy rowerowe, akcesoria rowerowe. | Polska

 

Roam XR 0 (2012) - rowery | Rowery Giant - szosowe, górskie, damskie, rekreacyjne, dziecięce, ramy rowerowe, akcesoria rowerowe. | Polska

 

 

AUTHOR - Bike Emotion

AUTHOR - Bike Emotion

 

Zdecydowałem się na Cube Cross Pro, teraz tylko jeszcze jedno, mam 185 cm wzrostu w sklepie dostępny jest rower o wielkości 20 ". Wg różnych tabelek to jest odpowiednia wielkość do mego wzrostu.Nie siedziałem na mniejszym ani na większym więc nie wiem czy byłoby lepiej czy gorzej. Wiem, że może się czepiam i zadaje głupie pytania ale za 4,5 k ludzie kupują już auta a ja nie chcę potem żałować zakupu. Wygodnie na nim w sumie jest, choć przyzwyczajony jestem do wyższej kierownicy i wyprostowanej sylwetki. Mam nadzieję że i do niego przywyknę.

 

Przymierz się do 18 i 20, ja mam 188 i jeźdze na 20, myśle że jednak 20 będzie dobre

Napisano

@Siebiat

 

Pewnie że przywykniesz. Ja jak kupiłem Reactiona to na początku też się dziwnie czułem, a teraz już nawet na tym moim "miejskim" nie mam ochoty jeździć tak się przyzwyczaiłem. Trafił się wczoraj kupiec więc go sprzedałem. Rama 20" będzie przy Twoim wzroście optymalna.

Napisano

 

 

 

Przymierz się do 18 i 20, ja mam 188 i jeźdze na 20, myśle że jednak 20 będzie dobre

 

Podobnie jak kolega pentel mam 188 cm i kupując Acida rok temu bardziej odpowiadał mi 22".Mój kumpel wtedy kupił 20" a też jest naszego wzrostu. Teraz on żałuje. Często przesiadam się na jego rower z ciekawości i jednak czuję dyskomfort. Także dobór rozmiaru nie jest taki prosty. Ja pod sklepem jeździłem ze dwie godziny zanim kupiłem :)

Napisano

no i mam Cross-a Pro. O Jezusiczku to jest zupełnie inna maszyna niż rower city. Polubimy się już to czuje :). Dziękuje wszystkim za pomoc w podjęciu decyzji.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...