Skocz do zawartości
  • 0

[Rower] Scott Sportster 50


lud0jad

Pytanie

Witam

 

Chciałem wam przedstawić oraz krótko zrecenzować mójego sportster'a 50. Jest to model z 2011 roku i akutalnie ma na liczniku 1500 [km]

Rowerem jeżdżę głównie po mieście i po lajtowych nieutwardzonych ścieżkach.

 

Podzespoły (na czerwono wymienione):

Frame: Sportster Alloy 6061DB, Integrated headtube, Scott Urban Kit ready

Fork: Suntour NEX 4110 V4, Suspension Fork 1 1/8, 63mm travel, Integr, 700c

Front Derailleur: Shimano FD-M19131.8mm

Rear Derailleur: Shimano Acera RD-M390 24 speed

Number of Gears: 24

Shifters: Shimano ST-EF 51L 8R EZ-fire Plus

Chainset: Shimano FC-M171

Chainrings: 48/38/28 tooth

Bottom Bracket: Shimano BB-UN 26/68-113mm

Cassette: Shimano CS-HG31-8i 11-32 tooth

Chain: KMC Z-7

Pedals: Author (machinery)

Front Brake: Scott Comp, V-Brake

Rear Brake: Scott Comp, V-Brake

Brake Levers: Scott Comp

Handlebars: Scott Sportster OS Men, 600mm, 9 degree bend

Stem: Scott Comp, JD-ST58 A, 31.8mm

Headset: Ritchey OE Logic Zero, semi-integrated

Rims: Araya GP-722, 700c, 32H, black, CNC

Front Hub: Scott FM-21FQR

Rear Hub: Shimano FH-RM 33

Spokes: Stainless 14G,2mm

Front Tyre: Shwalbe Rocket Ron 700x37c (Cyclecross)

Rear Tyre: Shwalbe Rocket Ron 700x37c (Cyclecross)

Saddle: Scott Sportster Men

Seatpost: Scott 31.6mm

Weight: ~12.5 kg

 

Nie jest to jakiś wysoki model od scotta, jednakże dla moich potrzeb spisuje się rewelacyjnie. Rower wręcz płynie i jest bardzo lekki. Jest dość konfortowy o ile nasz tyłek przyzwyczai się do siodełka ( tak z 100 pierwszych km to trwa :icon_cool: ). Ogolnie wady i zalety jakie zaobserwowałem.

+ Szybkość i lekkość jazdy

+ Ładna rama i ogólna prezencja (jak na mój gust)

+ Wygodna pozycja

+ Nieawaryjny i trwały

 

- nie licząc opon i pedałów (sezonówki)

- sidełko wymaga przyzwyczajenia

 

Zdjęcia:

 

2012-05-30_20-44-26_692%20small.jpg?psid=1

 

2012-05-30_20-46-37_226%20small.jpg?psid=1

 

2012-05-30_20-46-58_31%20small.jpg?psid=1

 

Więcej w lepszej jakości: LINK

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Sportstera P2 z 2010 i ten rower bardzo chętnie przyspiesza. Duża zasługa w tym, wg mnie, geometrii która jest bardzo efektywna.

 

Do jazdy po mieście porponuje kilka zmian:

- wywal przednia przerzutkę i trekkingowe zebatki, zamiast tego złóż 42t w miejsce 36t a na zewnątrz daj chain guarda, ja mam takiego,

- załóż sobie błotniki SKS Urban 28" - pasują idealnie, są tańsze i wytrzymalsze o Scottowych (straszne badziewie, tylko ładnie wygląda),

- zmień chwyty kierownicy na grubsze, bo seryjne są twarde i cieniutkie,

- osobiście preferuje końcówki kierownicy skierowane ku gorze - pokręć swoja bo może Ci się spodobać nowe ustawienie,

- siodełko zmień na takie z dziura - nie wżyna się wtedy w 'przecinek'.

 

Pwodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za spostrzeżenia :thanks: Spoko koncepcja, jednakże nie wiem czy mi by pasowała (może innym użytkownikom forum). Wygiętą w dół kierę w tym rowerze lubię najbardziej bo pozwala na wygodną jazdę na wyprostowanych łokciach :) Aktualnie nie planuje zmian. Jakbym miał w coś inwestować to może w SLXy albo SRAM X7/9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...