Skocz do zawartości

[ łańcuch ] Ocena zużycia


kitwie

Rekomendowane odpowiedzi

Jak możesz tego nie rozumieć? Jak masz największą zębatkę z przodu to spróbuj odciągnąć łańcuch do przodu roweru. jeżeli wystaje Ci ponad zęby to znaczy, że czas na zmianę.

 

Ale jeśli to tani napęd, bardziej ekonomicznie wychodzi po prostu go zajechać na jednym łańcuchu.

Ja tak robię. Jednak i tak trzeba wymienić już, bo powoli przeskakuje, a może zaoszczędzę na korbie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd ma dopiero lekko ponad 800km.

Normalnie nie rozumiem. Powinno być to napisane w troche innny sposób. Jaka zębatka z tyłu ma byc wrzucona i w jaki sposób odciągnac łąnuch podnieść go ponad zęby i w strone kierownicy ciągnać?

Nie jestem zielony w/s rowerów ale tego kompletnie nie rozumiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego szkoda marnować czas na niemiarodajne patenty z dokładnością "na oko" i zorganizować sobie miernik zużycia łańcucha. To "specjalistyczne" narzędzie stanowi kawałek blaszki, która uwzględnia 75% i 100% zużycie łańcucha. To najprecyzyjniejsza metoda pomiaru, w dodatku szybka i banalna w użyciu.

Koszt? ja w rowerowym dałem 14zł. Trzeba popytać i wybrać najtańszy bo tutaj nie ma się co popsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch rowerowy, to łańcuch o podziałce 1/2 ". W związku z tym odległość pomiędzy dwoma

sąsiadującymi ogniwami wynosi 1",czyli 25,4 mm.

Weź sobie 30 cm. linijkę i przyłóż do łańcucha. 0 mm.przyłóż na środku sworznia.Odległość 254 mm. powinna wypaść dokładnie na środku sworznia łączącego 20 ogniwo.Jeżeli wyjdzie bliżej tzn.,że łańcuch jest rozciągnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź sobie 30 cm. linijkę i przyłóż do łańcucha. 0 mm.przyłóż na środku sworznia.Odległość 254 mm. powinna wypaść dokładnie na środku sworznia łączącego 20 ogniwo.Jeżeli wyjdzie bliżej tzn.,że łańcuch jest rozciągnięty.