Skocz do zawartości

[Amortyzator] Do A6 max 400zł


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Planuję zakup

http://www.salon-rowerowy.pl/rower-kross-level-a6-vbrake-2011-transport-gratis-p-865.html

z amortyzatorem

SR Suntour XCR LO

 

Ale jako , że ważę 93kg (184cm) zaczynam się obawiać że nie wytrzyma jazdy po mieście, a co dopiero poza (krawężniki , korzenie , żwir)

Posiadam 200 zł i jeśli ewentualnie udałoby mi się sprzedać ten amor za 200 zł

to czy w kwocie 400 zł znajdę ocś godnego polecenia ?

Biorąc pod uwagę moją wagę ? (Rama 20")

Napisano

Czyli z nowych nie znajdę nic odpowiadającego moim wymaganiom ? (mogę dopłacić - taniej wyjdzie amor niż dentysta)

Nie będę skakał ani szalał ale jako , że są u mnie dosyć wysokie krawężniki nie chcę aby zniszczył się za którymś razem

Napisano

Chyba się naczytałeś złych opinii o tym amortyzatorze. Jeżeli będziesz po mieście jeździć albo jakieś żwiry itp. to on się nie rozpadnie w czasie jazdy. Po prostu szybko złapie luzy. Za 400-500zł możesz już coś powietrznego kupić. Tematów niedawno w takim przedziale cenowym amortyzatorów masz mnóstwo ostatnio.

Napisano

XCR na miasto to aż za dużo... Jak chcesz wjeżdżać na krawężniki to i Bomber Ci nie pomoże. A do zeskakiwania z nich XCR nawet się nie zająknie.

 

Jeszcze nie kupiłeś go, a już wiesz, że nie spełni Twoich wymagań? Sam go mam od 4kkm i jedyne miejsce gdzie nie spełnia moich oczekiwań to zjazdy w górach/trudniejszych miejscach na wyżynach ;]

Napisano

Oczywiście nie chodzi żeby wyłapywał krawęzniki xD Poprostu nie chcę aby się połamał szczególnie że ważę te 90kg :/

A jeśli chodzi o góry to myślę , że raczej ich nie zobaczy

 

Jeśli te 90kg nie sprawi , że się rozleci to przez 3 lata chętnie go potrzymam (dołożyć do lepszego mogę , ale to wiele wyrzeczeń ;( )

Dlatego myślę żeby go zachować a na przyszłość ( ze 3 lata chyba da radę) zakupić coś lepszego

Napisano

Szkoda kasy na "coś lepszego" skoro XCR Ci wystarczy, mój ma już kilka lat i owszem, luzy już złapał, wodę też łapie ale katuję go dalej, często konserwuję i jeszcze się trzyma a do miasta i w lekki teren spokojnie wystarczy, na krawężnikach to prędzej dętkę przebijesz niż połamiesz widelec :) Jedyne czego brakuje to brak tłumienia ale to już muszą być w lesie konkretne hopki żeby dało się to odczuć. Mnie denerwuje to że woda się do mojego leje podczas deszczu i golenie rdzewieją, może to przez wyjechane uszczelki które są rzekomo jedynie "przeciwpyłowe".

Napisano

Za 400zł to nie opłaca Ci się zmieniać, bo na takiej wymianie nic nie zyskasz.

Pomyśl o czymś powietrznym pokroju RS Tora, Suntour Axon/Epicon/ RST First. Będzie to o wiele sensowniejszy zakup, acz droższy...

 

P.S. Jeśli masz możliwość, to lepszym także wyborem będzie rower z hamulcami tarczowymi, niż V-kami. W przypadku wymiany amortyzatora na jakiś lepszy, może się okazać, że nie ma jego wersji z piwotami i dojdzie Ci wtedy do tego wymiana hamulca i koła.

Napisano

Z Amortyzatorem się wstrzymam skoro i tak da radę (Jak uzbieram to się pomyśli)

 

Właśnie myślę czy A6 czy Tarczami (2200zł) czy V-kami (1900zł) brać, ale chyba dołoże do Tarcz jednak :)

Napisano

No nie wiem czy to taki super dobry pomysł. Może i faktycznie z tarczami jest to konfiguracja bardziej rozwojowa, ale też trudniejsza i droższa w utrzymaniu. A także zazwyczaj cięższa. Jeśli nie potrzebujesz tarcz to ich raczej nie kupuj. Poczytaj - na forum było dużo dyskusji na ten temat.

Napisano

Lepsze te tarczówki niż V-ki. Jakby to były V-ki Avid'a SD-7, to bym jeszcze polemizował co jest lepsze. A tak są dwa porównywalne jakościowo hamulce, chociaż innej konstrukcji. A tarczówka w tym momencie nie blokuje dalszego rozwoju roweru. Dlatego też wg. mnie warto dopłacić do nich.

  • Mod Team
Napisano

Nie ograniczają ale konieczna jest wymiana piast/kół przystosowanych do tarcz. Generujesz kolejne koszty.

Co do XCR-a uważam że może być za miękki pod Twoją wagę.

Napisano

Też mi się tak wydaje , chociaż niektórzy piszą , że daje radę :)

Przeglądając starsze roczniki widzę , że z roku na rok coraz gorszy osprzęt :/ ( głównie amortyzator )

  • Mod Team
Napisano

Utrzymanie ceny powoduje obniżenie jakości komponentów.

Co do XCR-a miałem mały epizod z tym amortyzatorem i przy mojej wadze (zbliżonej do Twojej) był miękki.

Może powietrzny raidon? Szału nie ma ale to najtańszy powietrzny i na początek wystarcza.

Napisano
był miękki

 

RAIDON to już dwa razy drożej. Z reszta XCR będzie miękki pod tą masą, ale to chyba dobrze. Przecież amortyzator nie ma być twardy. Nie będzie wyciągać elastomera i będzie ładnie działać. Wiadomo jednak. że powietrzny dokładnie pod swoją wagę ustawi. Wybór należy do Ciebie.

Napisano

Pytanie kolejne amortyzatory typu Raidom/Epicon pasowałby do wersji z V-kami ? (Za długo musiałbym czekać aby uzbierać na to i na to)

V-ki pewnie by starczyły ew po 6 msc wymieniłbym je na AVID SD7 (też w sumie nie takie drogie)

Napisano

Wszystkie nowe amortyzatory z tego co widzę są tylko pod DISC czyli do tarczówek. V-brake Ci już rozwój bardzo blokują. Producenci mają gdzieś, że niektórym wystarcza V-brake'i, i że konsumenci nie chcą się bawić w odpowietrzanie i ponosić ewentualne koszty. V-brake to dobra i prosta konstrukcja. Epicony jak patrzę na stronę Suntour'a to wszystkie na sztywną oś są.

 

http://www.srsuntour-cycling.com/index.php?screen=sh.product_series&tnid=3169

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...