Skocz do zawartości

[koła 29"] opinie po dłuższym używaniu


itr

Rekomendowane odpowiedzi

Minął 2011r. kilka kompletów kół już sporo pojeździło, ciekawią mnie Wasze opinie.

 

Sam od lipca aż do teraz "plotłem" koła na Crestach, i to musiało się tak stać: zapomniało się komuś i zaplótł na szprychach pełnych 2mm, bez cieniowania, waga 800 przód 900 tył.

 

 

Byli śmiałkowie którzy zapletli Cresty na Revolution, czy innych cieniowanych do 1,5 , kilka osób na szprychach zwężonych do 1,8 ( podobno waga zestawu 1634 (ale czy z zapięciami? ).

 

Jak się sprawdzały - czy jeździły w górach i ile, czy często trzeba było dociągać, czy ktoś skasował obręcz?

 

Sam dodam tylko od siebie że waga 32 szprych z koła 29 cali właśnie DT revol. to 150g, może ktoś pamięta, ile ważyły jego grubsze szprychy?

 

Moje koło na Revo i Bontrager Mustangu ( w swoim czasie to była najlżejsza sensowna obręcz w Polsce) ważyło z piastą ok 270 gramową rzazem około 876 g. Koło nie nadawało się do jazdy dłuższej niż jeden wyścig, zawsze się rozciągało. Potem przeplotłem na 1,8 i dałem piastę XT , i problem się skończył.... Tego koła już nie ważyłem....

 

Jak zajechałem Mustanga (hamulcem głównie) to wplotłem na te same szprychy Accenta Trailflayer , i koło wciąż daje radę.

 

Z kolei na przednim kole od chyba 2006 mam Mavica Speedcity. Bez zastrzeżeń - zawsze proste waga 867g bez zacisku. Wąskie, ale nie ma koszmaru, nawet z 2,35 rower nie pływa.

 

Jeżdżę w górach na miarę możliwości, koła powinny być beskidoodporne, ważę 70 -75 kg.

 

No to jak tam Wasze koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mavic tn719 i championy - 1988g - niezniszczalne przy 90kg, ale malo sztywnie przy przyspieszaniu

 

crest i mac424 - 1620g - sztywnosc przy przyspieszaniu wzorowa, w mocniejszych zakretach troche lubi zapracowac, ale to najpewniej wina plaskich szprych, na razie maly przebieg, wiec zobaczymy dopiero w tym roku, na ile pozwalaja...byle wczesniej nie puscily na otworach, jak paru osobom, bo ogolnie wydaje sie, ze te obrecze robia w garazu, a nie powazniej fabryce

 

64 championy z nyplami >500g

64 mac424 z nyplami ok. 340-350g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś pamięta, ile ważyły jego grubsze szprychy?

 

DT Alpine III - 457g (2.3-1.8-2.0)

Sapim Race - 404g (2.0-1.8-2.0)

Cn Mac14 - 469g (2.0)

 

No to jak tam Wasze koła?

 

U mnie wyjdzie ~1.8kg na obręczach FRM388 i szprychach Sapim Race, i ze stalowym bębenkiem. Zestaw powinien dosyć długo posłużyć.

Edytowane przez rzymo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew !

 

Simonello - jak depnalem, albo drapalem mocno pod gorke, to kolo mocno tarlo o wodzik przerzutki...jak popatrzyles pod nogi, to widziales wychylenia calego kola rzedu 6-7mm

 

Dokładnie tak to samo u mnie na szprychach Dt Comp.. i tej wiotkiej obręczy accenta, dodatkowo jak sie staje na pedały na asfaltowy finisz to jest taki efekt "zagumienia" gdzieś w kole, jakby asfalt w smołę się zamienił, kiedy dostaje "kopa" z nogi....czuć, że je skręca wewnętrznie.

 

Wracając do Crestów, waga kół między 1700 a 1620 przy użyciu szprych pełnych 2,0 i cieniowanych 1,8 jakoś chyba nie przekonuje mnie żeby rozplatać i zaplatać od nowa, chyba kupię sobie furius freda zamiast nowych szprych :D...

 

Zastanawia mnie jednak wiotkość tych kół na Mavikach, przecież to ciężkie i na oko dość sztywne obręcze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła crest + dt240/711 + dt comp alu nyple (waga pokazuje 1585 z taśmą frm + wentylkami)

 

Nie zauważyłem żeby koła tarły mi o przerzutkę, a podjeżdżałem pare górek :) Mam 84 kg i czuje się na tym zestawie bezpiecznie :) - patrz ufam mu.

Edytowane przez bloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Nie zauważyłem żeby koła tarły mi o przerzutkę, a podjeżdżałem pare górek

 

Zjawisko jest wyraźne jedynie jeśli włożysz grubą oponę która ma wyjściowo ok 3 mm od wózka w pozycji młynek.

To że koło się gnie zauważyłem po całym sezonie w Istebnej jak zmieniłem sobie Alberta na Rocket Rona 2,25. Albercik nigdy nikogo nie obtarł :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nabiał, ja tych Twoich kółek (mavic tn719 i championy) nie zamienię. Ile na nich ganiam, z rok będzie i nawet o żadnym centrowaniu nie myślę. Pewnie że można lżej ale jak Ktoś ceni wytrzymałość i bezproblemowe użytkowanie to polecam. Aktualnie dostały renegate'a na przód i bontrager'a XR1 na tył więc nawet przy sporej wadze można je nieźle pogonić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem koła 26 cali na revo, 32 szt, obręcz xm317 disc i magnes licznika lubił uderzać o odbiornik na widelcu. Bywało tak nawet przy neizbyt agresywnej jeździe. Magnes w odległości 4-5 mm od odbiornika, tak więc taką amplitudę wychylenia miało koło. Waga użytkownika 75 kilo.

Firma whizz wheels zdecydowanie odradzała mi składanie kół na revo, sugerowali supercompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team

Klaniam,

 

Kolo przednie WTB LaserDisc Trail, szprychy DT Comp, piasta On-One 456, nyple alu jakiestam, Maxxiss Ardent 2.4.

Waga? A co mnie to... :P

 

Kolo mam od chyba juz 5 lat. Jego najwiekszym problemem sa aluminiowe nyple - NIGDY WIECEJ!!! Podczas malo delikatnego ladowania na sztywno (jakies 5 miesiecy temu) i na amortyzatorowo (w zeszlym tygodniu) pekly 2 nyple. Gdyby byly mosiezne nie byloby pewnie takiego problemu, tymbardziej ze 5-cio letnie alu jest na pewno duzo slabsze niz 5-cio letni mosiadz. W piascie na poczatku tego sezonu wymienilem lozyska.

 

Kolo tylne WTB DualDuty FR, szprychy jakiestam, nyple jakiestam mosiezne, piasta Deore.

 

Kolo mam 3-ci sezon, zadnych problemow, tylko trzeba czasem kontrowac luzy na konusach. Kolo jezdzone i singlowo i biegowo. Byl Panaracer Rampage 2.35 a aktualnie po smierci tego ostatniego Banti 29-4 2.3 Waga? Prooosze... :P

 

Zadnych problemow ze sztywnoscia, kola sa juz dosc solidnie poobtlukiwane ale wziawszy pod uwage ze nie jestem najbardziej wysublimowanym technikiem w kwestii jazdy uwazam ze znosza "lomot" bardzo dzielnie.

Podczas mocnej kompresji tylnego kola - a uzywam raczej niskich cisnien - singlowo 15/20PSI, biegowo 20/25PSI - tylnej oponie, przy dawaniu z mlynka (20T) zdaza sie leko przytrzec o wodzik przedniej przerzutki. Jesli rama mialaby mufe suportu 73mm a nie 68 prawdopodobnie nie byloby problemu.

 

Moja waga 62kg na waleta.

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

 

No to ja zacytuje na okolicznosc powyzszego rozumowania Peter'a Gabriel'a:

You are what you eat, so eat well

 

Jak sie nie jada lokalnych goowien, kebabow, piankowego pieczywa i ready meals tylko suplementuje sie produktami z polskich sklepow, wlasnorobnym chlebem na zakwasie i gotuje sie samemu to waga startowa jest spokojnie do utrzymania :)

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FRM-BOR xmd333 / mac aero 424 / novatec 711 / kozak m-netic 1449g Szprychy wiązane i lutowane na łączeniach.

Jak dla mnie sztywność bardzo zadowalająca, przede wszystkim obręcze są asymetryczne i oczkowane, przez co można zrobić dużo sztywniejsze koło, nie odczułem praktycznie żadnego dyskomfortu po przejściu z małego koła, nie czuć braku sztywności, czuć za to lekkość tych kół ! Nie sądziłem że 29er może tak sprawnie przyspieszać.

Szukałem długo kompromisu między sztywnością i wagą, uważam że go znalazłem :) Duże znaczenia ma też wiązanie i lutowanie szprych oraz odpowiednie wycentrowanie z pomiarem naprężenia, koła przejechały już kilkaset km w tym maraton w Złotym Stoku i nie ma żadnego bicia, wgniotów itp, jestem bardzo zadowolony. Opony zakładam Bontrager 29-1 2.0" team(~488g/szt realnie) oczywiście na żółtej taśmie i płynie stana, moja waga 74kg, rower trek superfly al elite, rs reba rl G2 9.7kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bikestacja.pl/kola-novatec-711712-tubes-crest-race-1586g-p-23840.html?cPath=296_793_696 (tylko w nie tak trzepackim kolorze)

 

kola jezdze od tego sezonu, maja zrobione ok 700km w terenie (kilka razy Turbacz, maratony w murowanej, rzeszowie, zlotym stoku i pustkowie)

moja waga 75-77kg

kola sa o dziwo sztywne a i zaplot wyglada ok (choc rozne rzeczy slyszalem o bikestacji w tym wzgledzie)

kola sa cale i nie zlapaly chocby minimalnego bicia (choc w zs poluzowal mi sie zacisk i dalem kolu troche popalic na zjezdzie z borowkowej kiedy samo kolo latalo mi w goleniach i i bilo na ich dole konkretnie ;))

generalnie jestem bardzo zadowolony i jak najbardziej kola polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła Novatec 711/712/ No tubes ZTR Crest 29''/ Race 1586g - bikestacja.pl (tylko w nie tak trzepackim kolorze)

 

kola jezdze od tego sezonu, maja zrobione ok 700km w terenie (kilka razy Turbacz, maratony w murowanej, rzeszowie, zlotym stoku i pustkowie)

moja waga 75-77kg

......

 

Ja jak w pierwszym poście: mam takie same obręcze i tylną piastę, z przodu coś od DT, i szprychy 2,0.

 

Czyli waga przód/tył 800/900 . I oczywiście też jest dobrze, choć staram się jak najmniej na nich jeździć nie licząc gór, jeździły koło Karpacza, Murowaną, Złoty Stok i może z raz P. Kampinoska. Z 200km. W górach na niskich ciśnieniach, z tyłu baardzo wąska opona - Albercik, w Złotym naprawdę tłukło. Jest okej.

 

Jedyna sprawa - jak sobie pomyślę o defekcie w terenie i zdejmowaniu - zakładaniu opony to mi się słabo robi, na razie nie zrobiłem bezdęcia, nie mam pomysłu na oponę z tyłu, taką " na stałe".

W zasadzie myślę o użyciu prasy do korekty kształtu wózka przerzutki i wsadzeniu czegoś 2,25 albo 2,4. Co ciekawe stary Stx Rc miał lepszy wózek ale brakuje mu mocy w zrzucaniu na młynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie myślę o użyciu prasy do korekty kształtu wózka przerzutki i wsadzeniu czegoś 2,25 albo 2,4

 

czyli mniemam ze masz korbe x3 ? na x2 problem u mnie nie istnieje.

co do opon to niestety na te chwile tez mam detki i tez sobie nie wyobrazam naprawy kapcia na zawodach, sciaganie i zakladanie opon z tych obreczy to KOSZMAR ! (ps: choc musze przyznac ze komplet opon maxxis aspen tyl + crossmark przod choc ciezki (to jest jego dyskwalifikujaca wada) to sprawdza sie swietnie, choc oczywiscie test przejdzie dopiero w wlabrzychu ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, dlaczego duzo osob ma problemy z zakladaniem gum na cresty...nowki czasami rzeczywiscie bywaja oporne i wymagaja lyzek, ale ogolnie to idzie nieuzbrojona reka - wystarczy stopki poczatkowo ustawiac na linii nypli/otworow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zagadka :) w nawiązku do początku tematu i masy szprych. Co to jest: http://img859.imageshack.us/img859/4497/szprychy.jpg?

 

- gwint jak i nypel wygląda na 1.8mm, zwykły mosiężny nypel 2.0mm dosyć luźno wchodzi na gwint szprychy i nie zatrzymuje się z jego końcem - można go swobodnie przesuwać na prawie całej długości szprychy,

- masa: 177g (32 sztuki, długość 294mm).

Edytowane przez rzymo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a12/9427/Crossmax+29/

 

coś mi chodzi po głowie że już od 2-3 lat są na rynku Crosmaxy 29 , czyżby niezręcznie opisana ich nowa wersja? Te stare maviki po dobrej cenie funta kosztowały coś w okolicach 1400 zł za tył ( w C.React.) ale opisywano je jako dość wiotkie.

 

Coś pomyliłem z nazwą?

 

Mavic jak mavic, przednie koło speedcity w 29 jeździło u mnie kilka lat, i choć przy łącznej wadze 867 duuużo jest gramów na obręczy to jedno mu trzeba przyznać, ani drgnęło przez te lata gór.. i nawet całe trofi z oponą 2,35 bez sensacji utrzymywało balon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...