Skocz do zawartości

[blat 38t] do napędu z rohloffem


kulasss

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Proszę o pomoc w znalezieniu zębatki do korby truvativ stylo 1.1, a więc standard 104 mm/64. Pracować ma z piastą i łańcuchem Rohloffa. Znalazłem coś takiego: FSA DH Alloy CNC Chainring 3mm | Buy Online | ChainReactionCycles.com odpowiada mi cena i forma, ale nie chce mi się sprowadzać z UK, w Polsce nie znalazłem. Nie chcę zakładać zębatki z systemów 2 czy 3 zębatkowych. Temat chyba dla miłośników FR i DH. Napęd pracował będzie w 29erze więc zębatki od rowerów miejskich odpadają (chociaż sam już nie wiem).

Pozdrawiam.

Kulasss

Napisano

Jak nie przeszkadza Ci masa, to np. zębatka Dartmoora (~60zł). Korzystam z takiej (tyle że 32T) w napędzie z jedną zębatką z przodu.

zebatka-dartmoor-sting-32z.jpg

 

Tak swoją drogą - piasta wielobiegowa, duże koła i z przodu 38? To ile zębów chcesz dać z tyłu?

Napisano

Z tyłu mam zębatkę 16t - nie mogę dać mniejszej, bo Rohloff nie gwarantuje, że mechanizmy wytrzymają. Jeździłem dotychczas na trekingu 28" z 42t z przodu i 16t z tyłu i to sporo po górach. trochę brakowało więc myślę, że 38t wystarczy. Nie chcę być mądrzejszy od producenta więc chcę założyć 38. Nie wiem czy znasz piastę rohloffa i jej zakresy przełożeń. Wylano już morze atramentu na temat wad i zalet rohloffa więc nie chcę się powtarzać.

 

Dzięki za podpowiedź. Wiem, że na polskim rynku jest sporo zębatek, ale większość ludzi jeździ na systemach 2 i 3 tarczowych stąd moja prośba o opinię ludzi z DH czy FR. Chodzi o trwały i w miarę tani sprzęt. Łańcuch Rohloffa jest bardzo twardy i trwały więc potrzebuje trwałych tarcz.

Dzięki za podpowiedź i pozdrawiam.

 

Kulasss

Napisano

Dartmoor w tym sezonie ma nowe zębatki, więc idzie dostać stare Sting albo nowe Totem. Z Czech idzie kupić zębatki Shaman Racing - jedna 38t aktualnie na allegro (nie wiem jak z jakością, może ktoś inny wie coś na ten temat). A jeśli coś bardziej hardkorowego pod względem stylówki to Race Face, przy czym kto to sprzedaje w Polsce i za jaką cenę to już nie wiem.. :? Razem z Race Face ceny już idą w górę... Potem to już E13 i inne.

Napisano

Z tyłu mam zębatkę 16t - nie mogę dać mniejszej, bo Rohloff nie gwarantuje, że mechanizmy wytrzymają.

 

Mniejszą (=mniej zębów) możesz dać zawsze. Wtedy także mniejsza z przodu, a taką może być łatwiej znaleźć - np. 36 jest dużo popularniejsza niż 38. Chociaż obecnie na Allegro jest parę trzydziestek ósemek - wspomniany wyżej Shaman, jest też E13. Specialites/Chinook to już więcej pieniędzy (płaci się za niską masę), ale trwałości odmówić jej nie można. Jest także Race Face - obecnie albo 36, albo 40 i także niezbyt tanie.

Osobiście na Dartmoora nie narzekam, zwłaszcza że kosztuje złotych 50, a nie 150.

 

(...), że 38t wystarczy. Nie chcę być mądrzejszy od producenta więc chcę założyć 38. Nie wiem czy znasz piastę rohloffa i jej zakresy przełożeń.

 

Fakt, mój błąd - zapomniałem że Rohloff startuje ~0.2 niżej niż konkurencja.

Napisano

Zamiana zębatki z tyłu na mniejszą jest rozwiazaniem, ale niestety niekorzystnym finansowo - Rohloff ceni sobie słono za wszystko, zębatka 15t kosztuje 30 euro. Wobec tego wole poszukać blatu 38t niż placić za komplet 36t i 15t. Dzięki za podpowiedzi, nie ukrywam, że oczekuję jeszcze na inne propozycje zebatek 38t.

 

Mam jeszcze jeden problem ale nie wiem czy nie powinienem nowego tematu założyć. Tak jak wspomniałem mam korbę truvativ stylo 1.1. Fabrycznie ma ona również rockring. Moje pytanie dotyczy miejsca montażu zębatki 38t:

- czy moge ją założyć w miejscu rockringu ( wygląd wskazuje, że tak) poprawi mi to linię łańcucha, bo w miejscu oryginalnej lokalizacji odległość od środka mufy to 51mm. Rohloff ma 54 mm. Jeżeli założę zębatkę tam gdzie rockring odległość wynosić będzie ok 56 mm. Poprawa o 1 mm :-) Czy to ma jakiś wpływ na zuzycie komponentów - pytam ekspertów z forum. Mnie nie wydaje się aby miało to jakiś istotny wpływ, pozostaja rozważania typowo akademickie.

 

Pozdrawiam

 

Kulasss

Napisano

Zamiana zębatki z tyłu na mniejszą jest rozwiazaniem, ale niestety niekorzystnym finansowo - Rohloff ceni sobie słono za wszystko, zębatka 15t kosztuje 30 euro.

 

Pewnie jeszcze kompatybilne tylko same ze sobą? To rzeczywiście lepiej poszukać tego 38...

 

Wobec tego wole poszukać blatu 38t niż placić za komplet 36t i 15t. Dzięki za podpowiedzi, nie ukrywam, że oczekuję jeszcze na inne propozycje zebatek 38t.

 

W Polsce będzie ciężko z jeszcze innymi... :)

 

(...) bo w miejscu oryginalnej lokalizacji odległość od środka mufy to 51mm. Rohloff ma 54 mm. Jeżeli założę zębatkę tam gdzie rockring odległość wynosić będzie ok 56 mm. Poprawa o 1 mm :-)

 

Trochę jeździłem z piastami wielobiegowymi - nie zauważyłem, żeby taka różnica miała jakiekolwiek znaczenie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...