maniekdragon Napisano 8 Marca 2012 Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 Witam jak w temacie mam rower o rozmiarze kół 29 cali i opony Schwalbe Racing Ralph, a na niej widnieje napis 57-622 2.25 x 29. I nie wiem co mam wpisać w liczniku (sigma 1009 sts), początkowo myślałem że 2.250 trzeba wpisać, ale po przeczytaniu informacji na innych forach stwierdziłem, że coś jest nie tak, a o ustawianiu licznika dla 29era nic nie mogę znaleźć od kilku dni. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweloko Napisano 8 Marca 2012 Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 Można znaleźć tu na forum sposób na to ustawienie nie ma znaczenie czy 26 czy 29”. Wystarczy przetoczyć koło po asfalcie zaznaczając początek i koniec (jeden pełny obrót). Najłatwiej od wentyla do wentyla, zmierzyć odległość potem wpisać wynik w milimetrach. Na przykład jeśli wyjdzie 2,25m wpisujesz 2250 itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maltan Napisano 8 Marca 2012 Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 akurat tutaj http://www.wrower.pl/sprzet/liczniki/liczniki.php nie ma takiego rozmiaru (29er'y jeszcze nie byłby wtenczas tak rozpowszechnione u nas ). Ale możesz interpolować dwie pierwsze wartości z tabeli, albo poszukać na necie czegoś podobnego Koło w 29er'ach to ten sam rozmiar co w kolarkach. Dochodzi po prostu większa opona i stąd te 29" zatem średnica obręczy jest ta sama 622 mm. Akurat w tabeli nie ma szerokości opony 2,25 przy tej średnicy obręczy. Metoda o której pisze mój przedmówca może być trochę mało dokładna w domowych warunkach Kwestie milimetrów, ale przy tysiącach km wyjdzie trochę inny wynik Polecam wpisać obwód opony co do mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 8 Marca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 Obwód opony nie jest również wiarygodny, kwestia ciśnienia i rzeczywisty obwód jest inny. Jak PAWELOKO przetoczyć po linii prostej rower, zmierzyć i wpisać. Jeszcze lepiej z obciążeniem wtedy będzie najbardziej wiarygodne. A co do dokładności - nie przesadzajmy to nie olimpiada gdzie liczy się każdy milimetr i ułamek sekundy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maltan Napisano 8 Marca 2012 Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 Obwód opony nie jest również wiarygodny, kwestia ciśnienia i rzeczywisty obwód jest inny. i kto tu przesadza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 8 Marca 2012 Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 A to przetoczenie po asfalcie nie daje przypadkiem obwodu? Kreda może być mało dokładna, ale centymetr krawiecki wokół koła da wynik co do milimetra. Jakiś czas temu szukałem wartości do swojego licznika i znalazłem fajną stronę gdzie są podane wartości dla siedmiu różnych systemów liczników, nawet można znaleźć wartości podając model licznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniekdragon Napisano 8 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 Tofi zrobiłem za pomocą centymetra krawieckiego wyszło dokładnie 2.235, dziękuję pozostałym za dobre rady i chęci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sosna119 Napisano 8 Marca 2012 Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 Kreda może być mało dokładna, ale centymetr krawiecki wokół koła da wynik co do milimetra. Ale owinięcie wokół koła nie weźmie pod uwagę ugięcia koła. Więc też idealne nie jest. Każda metoda ma wady i zalety i niestety żadna nie daje 100% dokładności. Ciśnienie powietrza w kole zmienia się zależnie od temperatury otoczenia (nieznacznie, ale jednak) i co też wpływa na obwód koła. Pochylenie się bardziej na kierownicę też bardziej obciąża przednie koło, więc znowu zmienia się obwód. Można tak długo wymieniać... ale po prostu trzeba się pogodzić z tym, że błąd rzędu 1-2% jest tak naprawdę nie do ominięcia i wymusza go taka a nie inna metoda pomiaru odległości. A tak wogóle to praktycznie żaden licznik nie oddaje rzeczywistej przejechanej odległości. A czemu? A dlatego, że napędzamy tylne koło, a zliczamy odległość z przedniego. A jak wiadomo podczas skręcania przednie koło robi większy łuk, a więc przebywa większą drogę. Przy krętych trasach może tego przecież nalecieć całkiem sporo! Żart oczywiście. Wyluzujcie ludzie z tą dokładnością. Jak licznik naliczy 100km, a wy przejedziecie tak naprawdę 99, albo 101 to świat się nie zawali i tak naprawdę nie ma możliwości (a przede wszystkim potrzeby) sprawdzić co do metra ile tak naprawdę tej trasy było... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andriey87 Napisano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2012 http://www.bikecalc.com/wheel_size_math Według tych danych 2313 mm, sam jutro przetestuje na nowym 29erze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartolo29er Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 Najprościej, choć wskazania mogą delikatnie się nie zgadzać (ale jak komuś się nie chce mierzyć z miarką): - Odczytaj rozmiar opony podanej w milimetrach. U Ciebie będzie to 57-622 ...czyli 57mm opona i 622 rozmiar rafki... z wzoru na obwód koła mamy: (57+622+57)*3,1415 .... daje nam: 2312,144 (to po przecinku pomiń przy wprowadzaniu do licznika) OCZYWIŚCIE rzeczywisty obwód koła się zmienia od ciśnienia w dętce, obciążenia, zużycia opony, prędkości jazdy itd... ale ten sposób jest i tak bardziej dokładny niż kalibracja licznika w samochodach, które nie wiem czy wiecie mogą LEGALNIE podawać ZANIŻONE wartości nawet o 10%.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sosna119 Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 Wiemy, tylko ty nie wiesz do końca. Nie zaniżone, tylko zawyżone. Kwestie bezpieczeństwa. Prędkościomierz w samochodzie nie może pokazywać prędkości niższej niż rzeczywista. Czyli jak jedziesz 50 km/h, to nie może pokazywać 45 km/h. Ale 55km/h już jest w porządku. Dodam jeszcze, że w samochodach nie ma żadnej możliwości kalibracji licznika i np. całkiem popularna wymiana felg na aluminiowe ze zmianą rozmiaru na większe powoduje zwiększenie błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartolo29er Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 Przepraszam mój błąd, oczywiście zawyżają wskazania... - ale zanim się zorientowałem że coś nie tak - już nie mogłem edytować posta... szemrany regulamin dość mocno ogranicza bezprawie młodych (nowych) użytkowników. Moderator o ile chce może mój post powyżej zedytować - ja nie moge (!), a ten usunąć by bałaganu na forum nie robić. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymas70 Napisano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 Najprościej, choć wskazania mogą delikatnie się nie zgadzać (ale jak komuś się nie chce mierzyć z miarką): - Odczytaj rozmiar opony podanej w milimetrach. U Ciebie będzie to 57-622 ...czyli 57mm opona i 622 rozmiar rafki... z wzoru na obwód koła mamy: (57+622+57)*3,1415 .... daje nam: 2312,144 (to po przecinku pomiń przy wprowadzaniu do licznika) OCZYWIŚCIE rzeczywisty obwód koła się zmienia od ciśnienia w dętce, obciążenia, zużycia opony, prędkości jazdy itd... ale ten sposób jest i tak bardziej dokładny niż kalibracja licznika w samochodach, które nie wiem czy wiecie mogą LEGALNIE podawać ZANIŻONE wartości nawet o 10%.... Czy ten post został już poprawiony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.