Skocz do zawartości

[amortyzator] Raidon X3 RLD 2012


clyde22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o pomoc.

Koleżanka zakupiła roweru Cube Access WLS z amorem Raidon X3 RLD na tarczówkach. ( http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-x3-2012-i2177385452.html link podglądowy ). Amor na prawej goleni u dołu ma komorę powietrza, z góry wiadomo, wyjście do manetki blokady. Pytanie - czy zaślepka na goleni lewej jest korkiem czy tylko zaślepką ? Mimo sporego ciśnienia w dolnej prawej komorze, manetka nie zamyka skoku, amor buja się na kilka cm. a bardziej linki nie chcę podciągać, koleżanka i tak już ma problem żeby ją zamknąć ;)

Przeszukałem info o SR i niestety nie znalazłem budowy tegorocznych widelców. Jeśli ktoś się spotkał z podobnym to proszę o info w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raidon to amor jednokomorowy. Na prawej goleni u dołu ma regulację tłumienia a na lewej - u górze - zawór komory powietrznej (korek trzeba odkręcić).

Swoją drogą zdradź proszę, jak udało ci się napompować pokrętło tłumienia :)

Przy włączonej blokadzie amor ugnie się ze 2 cm - inaczej uszkodził by się na większej dziurze.

Edytowane przez kuvel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raidon to amor jednokomorowy. Na prawej goleni u dołu ma regulację tłumienia a na lewej - u górze - zawór komory powietrznej (korek trzeba odkręcić).

Swoją drogą zdradź proszę, jak udało ci się napompować pokrętło tłumienia :)

Przy włączonej blokadzie amor ugnie się ze 2 cm - inaczej uszkodził by się na większej dziurze.

 

Też ten czort że ten model nie ma pokrętła tłumienia, po odkręceniu korka pojawia się wentyl komory powietrza. Ciśnienie około 110 PSI, a blokada działa nader słabo. Sam byłem zdziwiony, bo pierwszy raz się z tym spotykam, a nieco o roweruch wiem lecz w tym temacie po prostu poległem, dlatego poprosiłem Forum o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież masz zdjęcie na aukcji. U dołu jest pokrętło z napisem Rebound czyli najzwyczajniej mówiąc tłumienie odbicia. U góry tej goleni jest miejsce na manetkę. W drugiej goleni jest komora powietrzna pompowana od góry (4 na schemacie).

 

Tu masz schemat ->

th_000605203_2012_03_0604_23_21_122_38lo.jpg

 

A tu instrukcję do poczytania ->

http://www.srsuntour-cycling.com/customGates/scripts/download.php?filename=owners_manuals_2010/2010_OWNERS_MANUAL_AXON_EPICON_RAIDON_AIR_SERIES.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę się dowiedziałem już na temat wspomnianego Raidona i : Komora powietrza jest tylko jedna, w prawej goleni u dołu. Tłumienia odbicia nie posiada, reguluje to ciśnienie w komorze. W lewej goleni nie mieści się komora powietrza, a korek jest wyłącznie zaślepką. SAG przy blokadzie widelca zależy od naciągu linki lub ( z czym się także trzeba liczyć ) uszkodzeniem mechanizmu blokady.

Taką samą odpowiedź udzielili mi technicy w dwóch różnych serwisach rowerowych.

Zrobię zdjęcia i wstawię dla pomocy i wglądu wizualnego.

Dziękuję wszystkim za pomoc :thanks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to na pewno Raidon? :teehee:

Nie, wiesz to powietrzny XCM. Jak masz zadawać głupie pytanie dla nabicia licznika to lepiej w ogóle się nieudzielaj.

 

I kupuj teraz OEMa, który poza nazwą nie ma nic wspólnego z normalnym Raidonem...

A tak w ogóle to co to za rower? Składak jakiś? Bo Cube w wersji Comp daje XCMa a nie Raidona http://ww2.bikekatalog.pl/2011//rowery/323/Cube.Access.Wls.Comp/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozmawiałem telefonicznie z serwisantem i wyobraźcie sobie że facet sam był zdziwiony budową tego typu amora. Koleżanka (właścicielka Cubusia) w papierach od amora dostała specyfikację XCMa. Teraz się nie dziwię że wymiękłem w temacie :whistling: ale fakt że amor pracuje ładnie, przynajmniej od nowości ;)

 

ekaziorro - może popełniłem błąd w symbolach ale tam jest wentyl i można nawet pompkę podłączyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozmawiałem telefonicznie z serwisantem i wyobraźcie sobie że facet sam był zdziwiony budową tego typu amora. Koleżanka (właścicielka Cubusia) w papierach od amora dostała specyfikację XCMa. Teraz się nie dziwię że wymiękłem w temacie :whistling: ale fakt że amor pracuje ładnie, przynajmniej od nowości ;)

 

ekaziorro - może popełniłem błąd w symbolach ale tam jest wentyl i można nawet pompkę podłączyć :)

Też mam ten sam amor i potwierdzam ze na dolnej goleni jest wentyl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja RLD jest z regulacją tłumienia odbicia i z tego co widzę, dotyczy to amorków do 2011 włącznie. W tych z 2012 są inne oznaczenia, brak literki D w jakimkolwiek modelu, choć regulacje tłumienia odbicia posiadają.

Widać, że Suntour zmienił nie tylko malowanie nowych amorów, ale i budowę, stąd to zamieszanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to gdzieś pisałem, w komentarzu pod jednym zdjęciem. Suntour w 2012 roku zmienił tłumienie i kilka innych rzeczy w swoich amortyzatorach. Jak nie wierzycie, to macie tu artykuł z Team 29er. Co prawda to jest opis amorków pod duże koła, ale w wersjach 26" są zastosowane dokładnie te same technologie i modyfikacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witajcie

Właśnie przymierzam się do kupna Raidona X3 http://allegro.pl/no...2253038627.html

Na allegro są ino 3 aukcje z owym amorem, z czego 2 nie posiadają rebound'a, a jeden teretycznie tak:http://allegro.pl/sr...2251671921.html trochę mnie to dziwi, bo po przeczytaniu paru artykułów dowiedzaiłem się ze X3 nie mają kompresji odbicia, tylko X2 i się w sumie już sam pogubiłem i nie wiem którego zakupic. Wziął bym tego z tym teoretycznym rebound'em, ale mi pivoty nie pasują bo mam tarczowe ;///

Ps.

rs8 podziel się spostrzeżeniami na temat pracy tego Raidona, jak wybiera nie równości, jak wykorzystuje skok itp. Będę wdzięczny ;)

Z góry dzięki

Edytowane przez wildsnake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem ostatnio na nowym raidonie, praca w zasadzie identyczna jak w modelu z 2011.W skrócie:mała czułość na niewielkie nierówności, niska płynność.Jako pierwszy poważny amor będzie ok, ale później przestanie wystarczać.Bardzo duży minus jak dla mnie to brak otwartej kąpieli olejowej.Jeżdżący w trudnych warunkach będą zmuszeni robić serwis co kilkaset km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

czyli w skrocie, warto brac tego raidona x3 za 450zl? do miasta i lekkiego xc (okolice warszawy)

chcialbym cos lzejszego i lepszego, moglbym nawet dolozyc ta stowke - ale na vbrake jest naprawde ciezko cos znalezc. czasami jakas perelka wskoczy na allegro, ale chetnych jest bardzo duzo i dobre, niezajechane amorki zchodza w srednio atrakcyjnych cenach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Tomas81PL

Witam,rzadko kiedy się udzielam,ale muszę w końcu zmienić amorek,obecnie mam xcm v2,mój rower to kellys scarpe 2009,mam na oku ów amorek http://www.synkros.pl/product-pol-2975--SR-Suntour-Raidon-X3-26-2012-.html,waże około 100 kg większość trasy pokonuję na asfalcie,choć niekiedy wybieram się do lasu itp,czy ten amorek będzie dla mnie dobry,pozdrawiam

ps przepraszam jeśli piszę w niewłaściwym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,rzadko kiedy się udzielam,ale muszę w końcu zmienić amorek,obecnie mam xcm v2,mój rower to kellys scarpe 2009,mam na oku ów amorek http://www.synkros.p...3-26-2012-.html,waże około 100 kg większość trasy pokonuję na asfalcie,choć niekiedy wybieram się do lasu itp,czy ten amorek będzie dla mnie dobry,pozdrawiam

ps przepraszam jeśli piszę w niewłaściwym temacie

Jeśli pivoty to nic lepszego nie kupisz.

 

Przy dyskach możesz jeszcze licytować drake z allegro od manotou- ceny podobne.

 

Ewentualnie szukać epicona tanio - za 500-550zł wyrwiesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zastanawiam się nad kupnem Raidona pod vki. Konkretnie ten model: http://allegro.pl/sr...2605651746.html

 

Na pewno ma sprężynę powietrzną w lewej goleni. Ale szukam wersji z blokadą ( może być RL ) i regulacją odbicia. Niby ta wersja go ma konkretnie seria X3.

Według tego filmu w sf12 jest przeprojektowany kartridż http://www.youtube.com/watch?v=RvWW4e4sOQU All in one

Czyli w prawej goleni jest od góry pokrętło blokady > blokada hydrauliczna i tłumienie odbicia > air zone ???

I teraz co tam konkretnie siedzi ? Na dole jest zaworek z tego co wyczytałem i reguluje się powietrze w tej komorze za pomocą pompki czy tam jest jakieś pokrętło ? I za co ta komora odpowiada ?

 

Może ktoś ma wiedzę na ten temat i by sie podzielił ? I jak działa ten nowy system ?

 

PS. Na stronie SR w X3 jest pokazany rysunek techniczny z X1

Edytowane przez GaX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam tego właśnie Raidona i tłumienia odbicia nie ma on w ogóle, ale jak dla mnie odbicie jest w sam raz,bo nie jest jakieś mułowate, ale też nie jakieś mega szybkie, aczkolwiek bliżej mu do tego drugiego, odbija dośc szybko. U góry masz tylko blokadę, a na dole wentyl i tyle, a w drugiej goleni są małe sprężynki negatywne które są od tłumienia małych nierówności ( w takim SIDzie za to odpowiada negatywna komora powietrzna) i tyle z przekroju.

Co do działania:

jak dla mnie prawie po całym sezonie jeżdżenia co tydzień na XC działa bardzo fajnie (oczywiście cały czas mając na uwadze jego cenę, bo do FOXa jeszcze mu trochę brakuje :D ). Przede wszystkim jestem bardzo zadowolony i zdziwiony jego wytrzymałością i sztywnością (wcześniej miałem XCM V3 i badziew się rozleciał po 5 wyścigach) do teraz nie ma ani milimetra luzu, a sztywnośc śmiało mogę porównac do SIDa czy FOXa. Uszczelki też zostały mocno poprawione w stosunku do starszych roczników.

Więc śmiało stwierdzam: masz okazje to kupuj, dużo nie wydasz a masz bardzo fajnego amorka ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Mod Team

hej, kumpel mi zostawił do przeglądu swojego Raidona.
Wszystko byłoby "cacy" gdyby nie szok jakiego doznałem gdy go rozpakowałem. 
jest jak w opisie:
" prawej goleni olejowo-powietrzny kartusz "all-in-one": blokada + odgórnie ustalona charakterystyka tłumienia i ilość powietrza. W lewej goleni znajduje się zaś negatywna sprężyna powietrzna."

 

Na goleni od dołu jest napis "rebound", ale jest tam zwykła nakrętka na wentylu. Rozumiem że kitajce machnęli się z opisem. 

Teraz kwestia - jak dostać się od góry do lewej goleni??? Na moje oko na goleni jest po prostu zaślepka, ale problem jak to wyjąć by nic nie uszkodzić. Zdejmował ktoś to coś? Jeśli jest tam negatywna sprężyna powietrzna to jak (i czy w ogóle) jest jakoś pompowana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...