stpman Napisano 3 Lutego 2012 Napisano 3 Lutego 2012 Witam:) Przedstawię wam mój drugi już dziś problem. Kupiłem sobie nowe korby Shimano SLX plus łożyska suportu. Wszystko to zamontowałem z kolegą, raczej zgodnie ze sztuką, bo miski wkręcił się bez problemu i oporów, tylko końcówkę dokręcaliśmy kluczem. Po włożeniu korby i ramiona mam wrażenie jakby się ona ciężko kręciła. Oczywiście daliśmy smar, luzu nie ma, nie słychać jakiegoś oporu, tarcia. A korby kręcą się ciężko, albo inaczej powiedziawszy nie lekko, tj jak się nią zakręci to prawie zaraz się zatrzymuje a nie kręci swobodnie. Kolega ma Hone i chodzi lekko, zwykłe korby w rowerze rodziców też... Wiecie co może być tego przyczyną? Czy może ten typ tak ma? Proszę o pomoc... P.S nie mam gwarancji;)
Gość Napisano 3 Lutego 2012 Napisano 3 Lutego 2012 Moja opinia taka, nowe łożyska muszą się ułożyć więc na początku mogą się ciężkawo kręcić, nadmiar smaru mogą wyrzucić etc z czasem powinno się poprawić, co do tego, że stare kręcą się lepiej czasem tak jest łożysko dostaje luzy i pozornie lepiej się kręci, ale to moje zdanie może ktoś jeszcze coś Ci podpowie.
Piksel Napisano 3 Lutego 2012 Napisano 3 Lutego 2012 a moje zdanie jest takie, że autor powinien poczytać, zanim założy następny temat było milion razy.
stpman Napisano 3 Lutego 2012 Autor Napisano 3 Lutego 2012 Generalnie jeśli to byłby tylko problem łożysk to nie jest źle, ale raczej nie ma opcji, żeby z korbą, czy mufą było coś nie tak...? Ja z HTII i korbami Shimano nie miałem nigdy do czynienia, jeździłem zawsze na kwadrach, albo Giga Pipe Truvativa, stąd nie wiem czego się po nich spodziewać. A nie mam tego jak wypróbować na drodze, bo raz, że pogoda, dwa, że nie mam pedałów:) Jeśli było milion razy mógłbyś napisać milion pierwszy co jest nie tak?
Simonello Napisano 3 Lutego 2012 Napisano 3 Lutego 2012 Pewnie łożyska nie są do siebie idealnie równolegle ze względu na słabą jakość wykonania mufy suportowej. Rozwiązaniem byłoby wyrównanie powierzchni mufy. Po więcej informacji odsyłam do: http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?t=16230&start=0
stpman Napisano 3 Lutego 2012 Autor Napisano 3 Lutego 2012 Rama to Giant STP. więć wątpię, aby mufa była źle wykonana. Gwint w mufie też wydaje się być nie uszkodzony. Oś wchodzi łatwo, ale żeby ją wyciągnąć trzeba delikatnie uderzyć i wyskakuje...
Mod Team sznib Napisano 3 Lutego 2012 Mod Team Napisano 3 Lutego 2012 Tej plastikowej nakrętki kontrującej w lewym ramieniu przypadkiem za mocno nie wkręciłeś?
stpman Napisano 3 Lutego 2012 Autor Napisano 3 Lutego 2012 Nie wydaje mi się, jak była ciut mniej wkręcona to był luz. Możliwe, że łożysko musi się po prostu dotrzeć i ułożyć?
Mod Team sznib Napisano 3 Lutego 2012 Mod Team Napisano 3 Lutego 2012 Ułożyć raczej nie, jak wszystko ok z mufą to łożyska są w dobrej pozycji. Jak poluzujesz tą nakrętkę, tak że masz luz to też tak opornie się kręci?
stpman Napisano 3 Lutego 2012 Autor Napisano 3 Lutego 2012 Wiesz co, że nie wiem, choć coś mi świta że też nie chodziło to super lekko. Wydaje mi się, że miski dobrze dolegają do ramy. Ale jest jeszcze jedna kwestia. Ze ma kołnierzu mufy miejscami zostały resztki farby, może to być przyczyną? Bo ileż grubości może mieć taka farba...
Pacholski Napisano 3 Lutego 2012 Napisano 3 Lutego 2012 Hmm... Wydaje mi sie to normalne. Przerabialem pare korb SH HT 2 i zawsze tak bylo, ze ciezko sie krecila. Smar w lozyskach musi sie "ulozyc". Po przejechaniu 100-200 km., powinno byc duzo lepiej.
Mod Team sznib Napisano 3 Lutego 2012 Mod Team Napisano 3 Lutego 2012 Ja bym jednak wziął papier ścierny i tą farbę usunął z miejsc gdzie z mufą stykają się podkładki dystansowe.
stpman Napisano 4 Lutego 2012 Autor Napisano 4 Lutego 2012 "Podejrzewam, że jest to spowodowane niezależnym montażem łożysk, co powoduje że trudno jest je zamontować współosiowo." Czy to może być najbardziej prawdopodobna przyczyna? Czy bardzo małe wręcz minimalne różnice mogą powodować gorsze ułożenie misek? Jak takie coś można naprawić, poprawić? No i czy może to być szkodliwe dla korby? A raczej osi?
Mod Team sznib Napisano 4 Lutego 2012 Mod Team Napisano 4 Lutego 2012 Żeby mieć pewność musisz zrobić frezowanie mufy, niektóre serwisy oferują tą usługę. Niewspółosiowe ułożenie misek będzie powodowało przede wszystkim sporo szybsze zużywanie łożysk suportu.
stpman Napisano 4 Lutego 2012 Autor Napisano 4 Lutego 2012 Czyli własnoręczne usunięcie tych resztek farby papierem ściernym drobnoziarnistym, może nie być bezpieczne? Pytanie gdzie ja to u siebie zrobię...
Mod Team sznib Napisano 4 Lutego 2012 Mod Team Napisano 4 Lutego 2012 Nie, no farbę możesz bez obaw usunąć papierem. Jak to nie pomoże to będzie oznaczało że mufa jest źle wykończona i trzeba maszynowo poprawić.
Mod Team michuuu Napisano 4 Lutego 2012 Mod Team Napisano 4 Lutego 2012 Z moich doświadczeń wynika że łożyska zewnętrzne nie kręcą się tak lekko jak kompaktowe suporty. Ale jeżeli korba staje po jednym obrocie to może warto pomyśleć o frezowaniu mufy, bo łożyska szybko się skończą. Papierem ściernym wyrównasz powierzchnie ew. usuniesz resztki farby ale nie doprowadzisz do równoległości powierzchni oporowych mufy.
stpman Napisano 4 Lutego 2012 Autor Napisano 4 Lutego 2012 A wie ktoś gdzie na Śląsku można to zrobić? Zrobić dobrze oczywiście;] No i ile taka usługa kosztuje? Znalazłem tylko to: http://www.forumrowerowe.org/topic/51523-serwis-gdzie-na-slasku-planowanie-mufy-suportu/ Może ktoś coś doda od siebie?
javman Napisano 4 Lutego 2012 Napisano 4 Lutego 2012 rower trzymasz w domu (cieple) czy gdzieś w chłodnym miejscu? może po prostu z powodu mrozów smar bardzo stężał i kręci ci się opornie ta korba - u mnie po założeniu deore 590 tez na ht2, korba wykonuje ok 3 obrotów jak mocno walne w pedał, stara na kwadrat to z 15 razy się obróciła...
stpman Napisano 4 Lutego 2012 Autor Napisano 4 Lutego 2012 W domu, u mnie nawet jednego nie wykona. Tak sobie myślę, czy może też napinacz zamontowany pod miską nie powoduje problemów.
stpman Napisano 4 Lutego 2012 Autor Napisano 4 Lutego 2012 Sprawdzałem bez łańcucha:) Pierwsze co zrobiłem, bez łańcucha i napinacza.
Crazyk Napisano 4 Lutego 2012 Napisano 4 Lutego 2012 Sprawdź bez łańcucha. Z łańcuchem za pewne w ogóle nie czuć tego "ciężkiego działania". Słabo wykończona mufa może mieć wpływ na szybsze zużycie łożysk, fakt, ale nie na dużo cięższy obrót korbą. W nowych korbach na HT II normalne jest, że po założeniu szybko się zatrzymują gdy zakręcimy nią bez łańcucha. Z czasem to się zmienia bo na trochę już zużytym suporcie korba zrobi spokojnie kilka obrotów. Także jeżeli korba kręci się płynnie i gładko a jedynym "problemem" jest to, że się szybko zatrzymuję to wszystko jest w najlepszym porządku, ten typ tak ma i nie wymyślajcie kosmicznych teorii...
stpman Napisano 4 Lutego 2012 Autor Napisano 4 Lutego 2012 To mnie uspokoiłeś;] Chyba dam sobie z tym spokój, pojeżdżę i zobaczę. Korba kręci się płynnie i delikatnie bez oporów, tylko nie luźno, jak w innych rowerach które mam.
Crazyk Napisano 4 Lutego 2012 Napisano 4 Lutego 2012 Czyli wszystko jest w porządku, możesz spać spokojnie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.