Skocz do zawartości

[damper] Fox Float RP 23 - ciśnienie po serwisie


mudia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wczoraj wrócił do mnie, po generalnym serwisie, damper Fox Float RP 23. Miał serwisowaną komorę olejową (wlali nowy olej i napełnili od nowa azotem). Po tym serwisie zamontowałem damper w rowerze i ze zdziwieniem zauważyłem, że po napompowaniu go do 180 PSI (tak jak poprzednio) jest bardzo twardy - włąściwie nie byłem w stanie go ugiąć. Dopiero jak zmniejszyłem ciśnienie do ok 140-150 PSI zaczął się płynniej uginać. Blokadę miałem oczywiście wyłączoną. Niestety nie mogę na razie przetestować roweru, bo napęd mam w częściach, a nie chcę niepotrzebnie zawracać głowy serwisantom z CB.

Czy takie zachowanie jest wg was normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest. Wg mnie po serwisie podatność na ugięcie powinna wzrosnąć, po usunięciu zanieczyszczeń z uszczelnień. Wg mnie ma zbyt wysokie ciśnienie w komorze azotowej. Problem może być też taki, że TERAZ ciśnienie jest właściwie, a przedtem nie było, jeśli np kupiłeś amora używanego i serwisowanego. Być może też i fabrycznie był źle napompowany.

Amortyzator po serwisie powinien (ogólnie) pracować lepiej, być czulszy itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze jest jak pisze tobo, teraz jest tam prawidlowe cisnienie i tyle. Napisz ile wazysz, bo te 180Psi, to ja laduje do swojego, przy wadze ok 106kg i dlugosci dampera 190mm, sag - 28%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt że napompowali za dużo odpada, bo rp fabrycznie nabijają do 400psi.

coraz - nie znaczy, ze nie mogli dac wiecej, dwa - mogli dac teraz 400, a wczesniej bylo mniej.

To nawet jest logiczne, ze przedtem pompowal 180Psi, a teraz mniej,kiedy azotowa jest prawidlowo nabita.

Ja u siebie przy napompowaniu okolo 150-200Psi w azotowa, to musialem pompowac powietrza 230-240 Psi i mialem 40% sagu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po raz enty pisze, ze nie wiem, co jest i co bylo. Zgadywac i wrozyc z fusow to sobie mozna na odleglosc. Masz 2 najprawdopodobniejsze rozwiazania i tyle...

Czemu by mieli dac wiecej? Nie wiem, jaki serwis robil, co robil.

Najprawdopodobniejsze , czyli teraz jest wlasciwe juz pisal tobo i ja. Dla mnie koniec glupich dywagacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

jak poznać, czy wszystko ok z komora azotowa? chce dać damper do serwisu, na pewno wymiana uszczelek, bo widać, że ta przy tłoczku jest sparciała, ale nie wiem czy ruszać tłumik. Damper to fox rp23 DRCV. Aha, i jeżeli pokrętła regulacyjne są dość luźne, wydaje mi się, że za luźne, da się coś z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poznać? Musiałbyś mieć w tym samym momencie taki sam rower z tym samym amortyzatorem i z takimi samymi ustawieniami i porównać pracę do swojego, ale po wyczyszczeniu komory powietrznej. :) Jeśli jeździsz na czymś od nowości to praca zazwyczaj jeśli się pogarsza to stopniowo, czasami trudno stwierdzić że teraz jest źle, gorzej, gorzej niż za nowości.

Oczywiste problemy to takie jak: brak tłumienia powrotu, niedziałająca platforma, "siorbanie" amortyzatora przy uginaniu - powietrze w tłumiku. Do tego wszelkie wycieki spod regulacji itd.

Pokrętła regulacyjne mocowane są za pomocą małej śruby z gniazdem imbusowym - może trzeba dokręcić by zniknął luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...