Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, mpac napisał:

Rozumiem że ten Breezer flat bar różni się geometrią ramy od wersji drop bar?

Rama raczej taka sama, ale przejście na drop bar to spory koszt (o ile nie masz gratów na przekładkę).

Co do tego Eskera to pytałem o ten frameset tydzień temu, ale nie dostałem od sprzedającego żadnej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mpac napisał:

nie mam pojęcia czy moje klamkomanetki , chyba Ultegra 6500 w ogóle obsłużą te hamulce.

W tym Breezer'ze flat bar są jakieś budżetowe hydrauliki. Tą Ultegrę masz hydrauliczną, czy mechaniczną? Jeżeli mechaniczną to musiałbyś zaciski hamulcowe dokupić. 

Co do tego Esker'a - udało Ci się dowiedzieć jaki to rozmiar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że mnie admini nie pogonią... trochę prywaty ;)

Mam ramę L-kę Smooth Trail na wydaniu (niebieska) :) 

Rurki Reynolds 853 (najwyższy model przed stalą nierdzewną u Reynoldsa)

Tylne mocowanie koła boost 12x148mm (w zestawie ośka Maxle Light od Rockshox'a 12x150mm)

Rura podsiodłowa 31,6mm (w zestawie zacisk sztycy)

Stery FSA Orbit ITA (pod widelec ze stożkową sterówką)

Suport gwintowany BSA pod korbę boost

Wewnętrzne prowadzenie linki do dropper'a w podsiodłówce

Rama przyjmuje koła 27,5 x 3,0 albo 29x2,35

Wymienny hak przerzutki 

Rama w świetnym stanie. Bez odprysków i zadrapań (z dokumentami). 

Cena za ramę ze sterami, osią i zaciskiem sztycy to 2000zł. Wysyłka kurierem w cenie. Cena niestety nie podlega negocjacji :) Możliwy odbiór osobisty (dowiozę na terenie Warszawy i okolic). 

Dla zainteresowanych możliwość dokupienia szpeju do ramy w atrakcyjnej cenie (np. Reverb'a).

W weekend postaram się ogarnąć zdjęcia i wrzucić ogłoszenie na forumową giełdę. W międzyczasie gdyby ktoś był zainteresowany to zapraszam na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też dorzucę ogłoszenie, ale znajomego. Pozbywa się On Gienka Tarn w Lardżu w stanie nieskalanym konkretnym terenem. Szczegóły jak niżej:

https://singletrackworld.com/forum/topic/genesis-tarn-10-2017-large-immaculate-condition-595/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Simba historia jest trochę bardziej złożona :) Obecnie mam dwie ramy - jedną L i jedną M, która wpadła mi w ręce w ostatnich dniach. Cały czas mam w głowie projekt 'monster gravel', ale L-ka jest trochę za długa. Patrząc w tabelki z geometrią okazało się, że stack i wysokość główki ramy dla wszystkich rozmiarów tych ram są identyczne, natomiast M-ka jest 20mm krótsza. Będzie to lepsza baza pod ten projekt, aczkolwiek obawiam się trochę krótkiej podsiodłówki... Czas pokaże. W każdym razie, żeby ruszyć z projektem jedną ramę muszę sprzedać. Padło na L-kę. Rama jest w idealnym stanie, z papierami i gwarancją do połowy przyszłego roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilowo nie mam jak tego dokładnie sprawdzić. Ramy były / są 'uzbrojone' (zamontowane Reverb'y, suporty, etc.). Jak będę miał L-kę 'ogołoconą' ze szpeju to postaram się wrzucić na wagę :) Sam jestem ciekaw ile waży, aczkolwiek nie uśmiecha mi się 'wydłubywanie' przewodu od Reverb'a tylko po to, żeby wsadzić ramę na wagę :) Wcześniej napisałem 'były', gdyż rozstałem się w piątek wieczorem z M-ką (miałem chętnego na nią zanim jeszcze dostałem ją w swoje ręce). Okazało się, że 457mm podsiodłowej przy wzroście 190cm to jednak był trochę strzał w kolano :D Wróciłem do punktu wyjścia - nadal chodzi mi po głowie drop bar, ale L-ka jest trochę za długa a M-ka miała za niską podsiodłówkę. Muszę poszukać innego rodzaju ramy. Zacząłem też na nowo myśleć o zakupie Ronina, jako drugiego roweru po tym, jak projekt z M-ką spalił na panewce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do użytkowników Croix De Fer, mam 185 cm wzrostu, rama L byłaby ok? Zastanawiam sie nad kupnem rocznika 2015, choć trochę boję się  przejścia z roweru 9.5-10 kg (Cube Sl Road fitness)  na stalowego 11,5 kg. Czy to będzie bardzo szokujące ?  :) Czy warto iść w ten rocznik 2015 (Tiagra, Alexrims, hamulce hybrydowe) czy może jednak rozejrzeć się za czymś nowszym.  Mój Cube ma założonego baranka i bardzo lubię na nim jeździć, ale rama jest za długa i za niska w główce sterowej dla tego rozwiązania, stąd chęć wymiany, chciałbym jeździć trochę bardziej komfortowo. Jeżdżę głownie po mieście, czasami chciałbym zjechać w teren. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w końcu miałem chwilę, żeby 'wybebeszyć' ramę Smooth Traila i postawić ją na wagę. 

Rama w rozmiarze 'L'

Mocowania linek przykręcone do ramy

Tylna oś 12x150mm wkręcona w ramę (mocowanie osi i hak przerzutki też na miejscu)

Dolna miska sterów (ciasno siedzi i nie chciałem jej na siłę wybijać)

Taki setup pokazał na wadze 2780g

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w górskiej ramie wydmuszka ze stali może się zemścić przy niewielkim dzwonie, i nie należy wpadać w wagową panikę. Inbred jest cięższy bez sztywnej osi :) No i stal w mtb nie może być za wiotka :) także wolałbym super lekkie koła niż chorobliwie lekką ramę, albo sięgnijmy po karbon z dożywotnią gwarancją....

Edytowane przez itr
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeeee, wydmuszki.  Onza Payoff - 3.2 kg z ośką!  Ale trzeba przyznać że poskładana wcale nie urywała bicepsa czy łydki, ba, nawet wyśmienicie podskakiwała!  Kwestia geo oraz rozkładu wagi zapewne...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany... rozmawiamy o ramie trail'owej (a może nawet z ukłonem w stronę lekkiego enduro), która jest w standardzie boost 148mm i przyjmie kapcie o szerokości do 3.0. Tak, jak wspomniałem - wagowo wychodzi tyle co Hornet z alu. Owszem, jest to Reynolds 853, ale jest to naprawdę kawał solidnej ramy z wzmocnieniami i gwintowanym suportem. To też robi wagę :) Nie jest to wylajtowany XC, czy przełaj. Myślę, że po wyjęciu ośki, odkręceniu haków (wymienne z obu stron) i bizuterii (uchwyty do linek + śruby uchwytów) oraz dolnej miski pewnie rozmawialibyśmy o wadze około 2500-2600g :) To rama podobna do przytoczonej powyżej Onzy, która z ośką (czyli podobny setup) waży ponad 400g więcej. 

Moim zdaniem (i to nie dla tego, że tą ramę posiadam) jest to przyzwoity wynik biorąc pod uwagę solidność konstrukcji. 

Edytowane przez Eazy
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że kluczowe w tym wszystkim są lekkie koła. Rower z ramą 3kg i kołami 1500g (bez opon) będzie dużo bardziej dynamiczny i będzie lepiej przyspieszać niż podobny rower (geo) z ramą 2kg i kołami 2500g :) To koła są decydującym elementem w kwestii dynamiki. Jedna rama będzie mieć 2 bidony a druga 1 i już 500g oszczędności. Tylko na dynamikę nijak się to nie przełoży :) 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...