Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

Hm, dałoby radę nabankowo, ale w sumie "bliżej" mi do top-cap'a ;) Co prawda nie miałem jej zamontowanej na kuńcu kierownika, ale jakoś tak machając łapą w powietrzu markując ciosy wyszło mi że tak jak jest będzie nieco ergonomiczniej!

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, dałoby radę nabankowo, ale w sumie "bliżej" mi do top-cap'a ;) Co prawda nie miałem jej zamontowanej na kuńcu kierownika, ale jakoś tak machając łapą w powietrzu markując ciosy wyszło mi że tak jak jest będzie nieco ergonomiczniej!

 

POZDRo-:ver

 

Kaza to naj naj naj gorsze miejsce na manetkę w rowerze w teren, tym bardziej że zapewne będziesz te biegi zmieniał od swięta i właśnie wtedy gdzieś w piachu i na podjeździe nie będzie opcji odrywania rąk od chwytów...

Całe lata jeździłem w terenie na Pasacie z manetkami na fajce, bo nie było opcji, w szosówce do dziś mam manetki na ramie zamiast zintegrowanych... A na tej szosówce potrafiłem 80 km wyścig mtb pod Ełkiem pojechać w wyścigu i wiem co to znaczy odcięcie od manetek bo telepie...

 

Bar end też na gwizdek bo nie wjeżdża się w makrodziury w dolnym chwycie, i z kolana można załadować, zresztą w w moskowe mocowanie też... Popatrz na systemy wiercenia manetki na dziobie klamki hamulca, gdzieś wiszą w sieci takie patenty powstaje taka klamkomanetka kombinowana... A tak na marginesie na jakim skoku pracuje piasta - jak shimano 7, 8,9 czy sram? Jak jest z indeksacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no nie najlepsze miejsce żeby szybko pomacać minetkę, fakt, ale to dopiero v1.0 jest więc "wszystko się może zdaarzyć" ;)

W terenie rzadko będę zmieniać biegi bo i tak są tylko trzy, neutralny to 36:18 a mniejszy jest -33%, całkowity skok manetki 90*(ćwierć obrotu). A nawiasem przyznać muszę że nie jestem zadowolony z tej piasty, trzeba co jakiś czas poprawiać naciąg łańcuszka przy piaście bo się biegi rozregulowywują. Alfine była pod tym względem o niebo lepsza - typowe fit and forget.

 

Co do klamek z manetką na dziobie to dostałem ciekawy link od tow. Ivan'a który pozwolę sobie tutaj umieścić bo może ktoś nas śledzi i podgląda i mu się przyda: retroshift

 

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Niechetnie i z obrzydzeniem ale piszę w Śmietniku bom potrzeboski.

 

Pytanie techniczne do Ogółu Towarzystwa.

 

Klamki przełajowe w typie Cane Creek Crosstop

canecreekcrosstoplevers-399-75.jpg

 

Klektro RL720

 

Tektro%20Cross%20Levers%20RL720%2024mm%20Clamp.jpg

lub Salsa Cross Tops

 

salsa-cross-tops-cyclocross-brake-levers-617-p.jpg

 

Czy pociągną one Avidy BB7? Zwykłe, MTB-owskie, nie szosowe?

 

Bo mam juz zakretkę zupełną...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hellość,

 

 

Kejn Kriki mamy w stock'u, w razie "W" zapraszam na testa, PRIVuj jeśli pasi, dam znaka kiedy "góry" nie ma i można dłubać do woli...

 

A Tektro RL721 mamy na Trek'u Crossrip, uwiązane są do BB5 i powiem że jeśli to nie jest kwestia dotarcia tarczy/klocków to szybciej bym pietą zahamował ;)

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

To nie tak. Klamki kupiłem laaat całe temu i leżą czekając na lepsze czasy. Pytanie jest jakie heble do nich nabyć. MTB czy Road, bo to jest właśnie owa zagadka i zadaczka.

 

Generalnie to bym się nawet nie zastanawiał i dla spokojności sumienia wziął wersję Road, ale ceny i dostępność tych ostatnich odstraszaja skutecznie.

 

Jeśli już będzie zupełna bieda to wtedy kupię klamki w typie Klektro R520 - do fałków - i zrezygnuje z przełajówek przy mostku. Z tym ze niechciałbym z nich rezygnować...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jednego BB7 którego możesz sobie pobrać na testy! Brakuje mu pokrętła po zewnętrznej stronie, ale kombinerkami można sobie poregulować, jakoś nie miałem czasu/serca/kasy żeby zapodać to tałatajstwo ;)

 

POZDRo-:ver

 

 

EDIT: wersja ROAD!

Edytowane przez kazafaza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

.. kiedyś (w czasach V-ek i cantich) była prosta zasada wyliczania "współczynnika" klamki / zaraz zapewne Nasza Stara przypomni ten współczynnik :)

Czyli iloraz długości klamy do długości dźwigni (wirtualnej) ciągnącej linkę. Sprawdź Ivanie Drogi jaki wynik masz na klasycznych klamach avida, potem na tych które posiadasz-jeśli wyniki są zbliżone powinno działać z dyskami do MTB. Ewentualnie najprościej jak się - da porównaj ilość linki wyciąganej i długość ramienia ciągnącego tych klam i jakiś pod Vki/tarcze.

a swoją drogą jeśli starsze klamy CX dedykowane zapewne do cantich to będzie dziki punkt mocarnej dłoni/ABS/guma lub jeszcze inne kołatajstwo itp.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

Myslę że nie bedę fisiował, eksperymentował i liczył na drapane tylko zaczaję się na wersję Road i spoko. Przynajmniej będę miał gwarancję że wszystko ze sobą zagra jak należy.

 

a swoją drogą jeśli starsze klamy CX dedykowane zapewne do cantich to będzie dziki punkt mocarnej dłoni/ABS/guma lub jeszcze inne kołatajstwo itp.....

 

A-cha... Cieszę się że mi przyjemnie. Chyba mam kompletną zniżkę formy bo już drugiego posta nie rozumiem. Co kolega miał na myśli, tak bardziej zrozumiałym językiem?

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żę tak powiem wtrącę się z tłumaczniem:

 

Jest ryzyko, że klamkę Twoją spiętą z mtb hamulcem trzeba będzie zaciskać bardzo, irracjonalnie mocno, lecz mimo to bedzie słabo blokować koło jakby nie z aluminium, a z leguminy czy innej wiotkiej natury zrobiona była....

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malpa Karate

22"

 

Sitzrohr (mm): 558,8

- Oberrohr (mm): 607,1

- Steuerrohr (mm): 125

- Lenkwinkel (°): 72

- Sitzwinkel (°): 73

- Kettenstreben (mm): 431

- Tretlagerabsenkung (mm): 68

- Gabellänge (mm): 468

- Gabelvorlauf (mm): 43

Nicht verstehen.

 

Cross jak w morde strzelil.

Mial ktos jakies fizyczne doswiadczenia z ta rama? Ewentualnie czy ktos moze mi wytlumaczyc co autor mial na mysli z taka geo w ramie mtb.Czy chodzi o to zeby baza sie zbytnio nie rozlazla w duzym rozmiarze (16", 71/73) ? Czy ona taka ma byc z zalozenia zwrotna? Bodajze towarzysza ITR'a 40 stron tez to niepokoilo i przywolal Scale 29er ktory ma glowke 69,5*.

Co myslicie o ewentualnym wpakowaniu tam amora 100mm? Chociaz to sie chyba mija z celem.

Edytowane przez ponuryrybak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zwrotność i jeszcze raz zwrotność.

Nie patrzył bym też przez pryzmat "podobieństwa" do XC-eków.

71* i 29" idzie w parze.

Kątami aż tak bym się nie przejmował, może mały offset widelca rekompensuje ten kąt (43 mm offsetu - wylicz sobie ciąg widelca i zobaczysz co wychodzi) . W dodatku przy całkiem przyjemnie długiej ramie (górna rura dla M ma np 599 mm) masz relatywnie krótką bazę kół.

W dodatku niski suport (choć wg mnie do niskiego mu jeszcze z 1 cm brakuje) pozwala myśleć o wsadzeniu tam kiedyś amortyzatora o mega skoku (120-130mm?) - kąt się wypłaszczy o 1-1,5*, suport podniesie o 0,5-1 cm i masz zwrotną bestyję w góry (szczególnie, że ogon zwinny na 433).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z amorem to bym nie przesadzał - max. 100mm żeby nie sprawić że przód będzie się "rzucać" w zakręty...ludziki z reguły wrzucają 80mm(zresztą sam Surly rzecze: And the fork, still suspension corrected for 80mm travel), więc jeśli nie masz zamiaru testować wytrzymałości rzeczonej ramy tudzież przekonać się jak można spierniczyć zwrotność zbyt długim widłem radzę zapodać bardziej XC-owy amorek ;)

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jak by wszystko było w porządeczku...swoją drogą myślę że więcej problemów sprawiałby BB5 - w siódemce można ustawić oba klocki więc powinno być łatwiej?

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rama to M. Możliwe, że zmieniono coś w konstrukcji ponieważ hak jest tak jakby odsadzony od osi górnej rurki tylnego trójkąta. Wygląda to na celowy zabieg zwiększający ilość miejsca na hamulec. Jutro wstawię zdjęcie obrazujące to co próbowałem Wam przekazać a niekoniecznie jest zrozumiałe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś temat bb7 w inbredize nie dawał mi spać i w końcu zdecydowałem się na 185 z tyłu za radą IwanaMTB. Mimo to też wydaje mi się, że z racji rozmiaru (XL) moja rama ma większy kąt między rurkami tylnego trójkąta co daje większą przestrzeń na ramię zacisku. Jak gdzieś dorwę adapter pod 160 to sprawdzę i dam znać bo bardzo intryguje mnie temat "WPŁYW ROZMIARY RAMY NA SPOSÓB UŻYTKOWANIA ZACISKU HAMULCOWEGO TYPU BB7 W RAMACH ON ONE INBRED SLOT DROPOUT" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...